Ja veurem si els deixen (Renfe els podria portar a judici si no guanyen, i per criteris de discriminació política)...recordeu que ben aviat hi haurà eleccions, i llavors hi haurà canvi de consellers, i "donde dije digo, digo Diego"metring wrote:Doncs ara haurien de fer el mateix, oi?ferroparc wrote:Recordo que sí, que es van presentar TMB i FGC. Però estava "cantat" qui operaria a la xarxa d'Ifercat.metring wrote:Una pregunta, quan es va otorgar la concessió de la L9, es va fer concurs?
Nou accés ferroviari al Prat
Re: Nou accés ferroviari al Prat
The next train to arrive at platform 2 is the 16:25 Great Western service to London Paddington, calling at Tiverton Parkway, Tauton, Westbury, Newbury, Reading and London Paddington. This train is formed of 8 coaches.
-
- N3
- Posts: 21
- Joined: Thursday 21/03/2013 15:27
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Per a adjudicar un servei a una empresa de la pròpia administració no s'ha de fer cap concurs. Una altra cosa es que per afavorir la competència en el sector s'exigeixi una liberalització, com està planejat per a la xarxa d'adif en un futur, però no és el cas del metro.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Hoy es de esos dias en los que viendo el panorama, pienso que es mejor dejar pasar el tiempo y ya se vera, y eso que la obra solo es sentido Norte si llegan a hacer conexion con el Sur ya hablariamos de años y años.
No me creo nada de nada ni FGC ni que para el 2019 ni de que el tren ira de Passeig de Gracia a l'Aeroport.
Como siempre nuestra clase politica es Bla Bla Bla... y en materia Ferroviaria son un desproposito
Saludos y ya se vera como termina todo esto.
No me creo nada de nada ni FGC ni que para el 2019 ni de que el tren ira de Passeig de Gracia a l'Aeroport.
Como siempre nuestra clase politica es Bla Bla Bla... y en materia Ferroviaria son un desproposito
Saludos y ya se vera como termina todo esto.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Totalment cert. De fet, això d'FGC ha estat una sortida de to (una de moltes) del conseller pel "previsible" retard en l'obra. Ara bé, si fos per a mí, demà mateix l'aturava. Ens hem gastat una morterada amb el metro i ara a gastar per anar a l'Aeroport per un altre camí....ortegote wrote:Hoy es de esos dias en los que viendo el panorama, pienso que es mejor dejar pasar el tiempo y ya se vera, y eso que la obra solo es sentido Norte si llegan a hacer conexion con el Sur ya hablariamos de años y años.
No me creo nada de nada ni FGC ni que para el 2019 ni de que el tren ira de Passeig de Gracia a l'Aeroport.
Como siempre nuestra clase politica es Bla Bla Bla... y en materia Ferroviaria son un desproposito
Saludos y ya se vera como termina todo esto.
Que foment gasti diners en desdoblar i fer un altre túnel horitzontal a l'àrea metropolitana i deixem de gastar per beneficiar al turista. Si es que semblem ximples....
Això no treu que el pràctic era tenir Rodalies, però com que la Generalitat ja va fer la tonteria monumental de portar-hi el metro per fardar, doncs ara hauriem de menjar metro i mirar de treure-li tot el profit possible fins reomplir les finances que ens hem deixat en aquesta ximpleria.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Crec que no era cap tonteria. El que realment era una tonteria és que la Generalitat fes fer a la L9 aquella volta pel Prat, quan fent-lo parar únicament i exclusiva a El Prat-Estació, amb una bona xarxa de busos es resolia. Ara es podria paliar fent parar en hora vall/caps de setmana en determinades estacions (Marcabarna/Mas Blau) 1 tren de cada 2/3.Miquel wrote: Això no treu que el pràctic era tenir Rodalies, però com que la Generalitat ja va fer la tonteria monumental de portar-hi el metro per fardar, doncs ara hauriem de menjar metro i mirar de treure-li tot el profit possible fins reomplir les finances que ens hem deixat en aquesta ximpleria.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Però això són remeis un cop s'ha fotut de peus a la galleda. Ara bé, fer parar 1 tren de cada 3 (freqüència de 21 minuts) espantarà a tothom i per això més val tancar-la.adriaesc wrote:Crec que no era cap tonteria. El que realment era una tonteria és que la Generalitat fes fer a la L9 aquella volta pel Prat, quan fent-lo parar únicament i exclusiva a El Prat-Estació, amb una bona xarxa de busos es resolia. Ara es podria paliar fent parar en hora vall/caps de setmana en determinades estacions (Marcabarna/Mas Blau) 1 tren de cada 2/3.Miquel wrote: Això no treu que el pràctic era tenir Rodalies, però com que la Generalitat ja va fer la tonteria monumental de portar-hi el metro per fardar, doncs ara hauriem de menjar metro i mirar de treure-li tot el profit possible fins reomplir les finances que ens hem deixat en aquesta ximpleria.
I que vols que et digui, amb volta o no volta, Adif necessita per abans d'ahir una quadruplicació entre Castelldefels i Sants com a mínim. Suma-li el nou accés a l'Aeroport, i et permets el luxe d'anar de l'Aeroport a Sants sense parar a Prat i Bellvitge en 10 minuts. No existirà mai L9 o L2 (amb o sense volta) que pugui competir amb això.
Aquí el problema rau en que les infraestructures quan es pensen, es fa amb la ment posada amb els problemes que tenies fa 1 any, però no es contempla els que tens ara, i molt menys, hi ha cap visió dels que tindràs d'aquí a 10-20 per anar aplanant el terreny i no ofegar-te el dia que arribi. Motiu pel cual aquesta obra encara no es feta, no hi ha un túnel de Rodalies per la part alta de BCN i poblacions de l'entorn, ni duplicacions, tenim un metro amb una xarxa radial a l'eixample fent la xarxa poc competitiva si no baixes a aquest lloc, etc, etc, etc.
No en pensem mai amb visió de futur, i les obres arriben sempre tard, malament, i a causa d'això, quan arriben les necessitats són unes altres. I en aquest cas, no només del despropòsit de continuar l'obra, es que a sobre es començar la casa per la taulada, fer una nova línia implica tenir més trens en circulació per una xarxa al límit i que no es preveu en els propers 50 anys fer res arreglar-ho. I en termes generals, és molt més gran la millora per tothom d'una nova línia d'Adif per la part alta que no fer obres a petits llocs per fotre més trens quan ja s'ha fet una altre infraestructura que a grans trets fa el mateix.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Estem davant, doncs, de la tornada de la C10 (EdF-Aeroport) operada per FGC. Però, reanomenada R10 i arribant a la T1, i possiblement amb suplement (el mateix que el metro).
És una bona notícia que finalment sigui operada per una empresa pública i no surti a concurs. Això implicaria, només, un encariment major del preu i una clàusula "tipus TP Ferro" si no obté els beneficis esperats.
La Generalitat sí té capacitat d'assignar a FGC la gestió. Des del traspàs, la GenCat pot escollir l'operador dels serveis de Rodalia. I, si es tracta d'una empresa pública, no cal que surti a concurs. I en Rull també ha dit que, a partir d'ara, "les noves línies de Rodalies seran assignades a FGC". Cosa que ha passat desapercebuda al Fòrum i portarà tema de debat.
Centrant-nos a la línia a l'Aeroport, en Rull (i polítics i mitjans en general) s'han limitat a dir que serà una llançadora Sants-Aeroport. Quan tots aquí sabem que Sants ara mateix no té la capacitat d'excercir de terminal de Rodalies i, a més, fer acabar aquí la línia seria deixar-la "a mitges" sense apropar-la més al centre. El que passa és que Sants és tractada, normalment, com l'única estació important de BCN pels mitjants i polítics, i no tracten més enllà d'aquesta estació.
La realitat és que busquen que FGC sigui l'única que operi a l'Aeroport i m'estic ensumant la jugada: hi ha 3 possibilitats:
Opció 1 Tornar a recuperar l'R2 contínua de RENFE i la R10 (Est. França-Aeroport) d'FGC. Així FGC es garantitzaria l'exclusiva del tram. Però compromet la coordinació amb els Regionals del Sud, tot i ser l'opció que busca la Generalitat.
Opció 2 Fer acabar l'R2N a Castelldefels, absorvint-ne la R2 "passant", conservar la R2S tal i com està i afegir-hi la R10 (Est. França-Aeroport) d'FGC. Aquesta seria la opció més factible i sense comprometre els Regionals del Sud.
Opció 3 Fer acabar l'R2N a Castelldefels, absorvint-ne la R2 "passant", conservar la R2S tal i com està i una R10 (Montcada Bif.-Aeroport) d'FGC, via ramal de les Aigües. Però aquesta opció implicaria la compra de més trens, i l'opció més curta passant per Pg. de Gràcia és fer-la començar a Est. de França.
És una bona notícia que finalment sigui operada per una empresa pública i no surti a concurs. Això implicaria, només, un encariment major del preu i una clàusula "tipus TP Ferro" si no obté els beneficis esperats.
La Generalitat sí té capacitat d'assignar a FGC la gestió. Des del traspàs, la GenCat pot escollir l'operador dels serveis de Rodalia. I, si es tracta d'una empresa pública, no cal que surti a concurs. I en Rull també ha dit que, a partir d'ara, "les noves línies de Rodalies seran assignades a FGC". Cosa que ha passat desapercebuda al Fòrum i portarà tema de debat.
Centrant-nos a la línia a l'Aeroport, en Rull (i polítics i mitjans en general) s'han limitat a dir que serà una llançadora Sants-Aeroport. Quan tots aquí sabem que Sants ara mateix no té la capacitat d'excercir de terminal de Rodalies i, a més, fer acabar aquí la línia seria deixar-la "a mitges" sense apropar-la més al centre. El que passa és que Sants és tractada, normalment, com l'única estació important de BCN pels mitjants i polítics, i no tracten més enllà d'aquesta estació.
La realitat és que busquen que FGC sigui l'única que operi a l'Aeroport i m'estic ensumant la jugada: hi ha 3 possibilitats:
Opció 1 Tornar a recuperar l'R2 contínua de RENFE i la R10 (Est. França-Aeroport) d'FGC. Així FGC es garantitzaria l'exclusiva del tram. Però compromet la coordinació amb els Regionals del Sud, tot i ser l'opció que busca la Generalitat.
Opció 2 Fer acabar l'R2N a Castelldefels, absorvint-ne la R2 "passant", conservar la R2S tal i com està i afegir-hi la R10 (Est. França-Aeroport) d'FGC. Aquesta seria la opció més factible i sense comprometre els Regionals del Sud.
Opció 3 Fer acabar l'R2N a Castelldefels, absorvint-ne la R2 "passant", conservar la R2S tal i com està i una R10 (Montcada Bif.-Aeroport) d'FGC, via ramal de les Aigües. Però aquesta opció implicaria la compra de més trens, i l'opció més curta passant per Pg. de Gràcia és fer-la començar a Est. de França.
Salvem l'Estació de França!
Re: Nou accés ferroviari al Prat
No veig a la Gene ni a FGC amb la capacitat econòmica de comprar material nou i un lloc per estacionament i manteniment.
Abans llogaran 465 a Renfe i els hi canviaran la pegatina "Operat per"
Abans llogaran 465 a Renfe i els hi canviaran la pegatina "Operat per"
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Doncs estan a punt de comprar 15 trens nous i fa 1 any que n'han comprat 2. Capacitat econòmica n'hi ha si es vol fer l'esforç.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Completament d'acord. primer acabem el que està començat. I que ens deixin la T-10 a l'aeroport, pel que més vulguin, que és una forma de fer atractiu el transport públic per als turistes i pels d'aquí!437.001 wrote:
Jo ja hi sóc. Ja no tinc preocupacions.
Però diguem que no em fa massa gràcia el nou ramal a l'aeroport, com a idea. Ja n'hi ha un. No és perfecte, però hi és. I hi ha la L9.
Però en fi, el fan? Doncs au, el fan. Encara que costi un ronyó.
victorcasta diu que podran comprar trens. Ok, no ho dubto... però sí que dubto que sigui el què calgui, quan tenen altres coses a mig fer (L9).
Last edited by ferroparc on Sunday 05/02/2017 23:20, edited 1 time in total.
The next train to arrive at platform 2 is the 16:25 Great Western service to London Paddington, calling at Tiverton Parkway, Tauton, Westbury, Newbury, Reading and London Paddington. This train is formed of 8 coaches.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Bàsicament això:437.001 wrote:Jo ja hi sóc. Ja no tinc preocupacions.ferroparc wrote:Calma, serenitat i
Però diguem que no em fa massa gràcia el nou ramal a l'aeroport, com a idea. Ja n'hi ha un. No és perfecte, però hi és. I hi ha la L9.
Però en fi, el fan? Doncs au, el fan. Encara que costi un ronyó.
victorcasta diu que podran comprar trens. Ok, no ho dubto... però sí que dubto que sigui el què calgui, quan tenen altres coses a mig fer (L9).
https://pbs.twimg.com/media/C328t-uWEAAO1pD.jpg
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Nou accés ferroviari al Prat
De fet, jo faria la L9 gratuïta entre T1 i T2 amb una T-10 (és a dir, com un transbord qualsevol), acceptació de bitllets Renfe Regionals i Rodalies entre El Prat i Aeroport(s), i qui necessiti anar des de la T1 a la T2 i viceversa, gratis (seria millor que els actuals busos llançadora gratuïts, i amb molt bona capacitat).
The next train to arrive at platform 2 is the 16:25 Great Western service to London Paddington, calling at Tiverton Parkway, Tauton, Westbury, Newbury, Reading and London Paddington. This train is formed of 8 coaches.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
No ben bé... la PTP també juga amb la gent, i la PTP, flors i violes déu n'hi do, també.
Hi ha parts del què diuen que són mig aprofitables, però només parts.
Last edited by 437.001 on Sunday 05/02/2017 23:25, edited 1 time in total.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
AENA hi té coses a dir, em temo. No només Renfe, Adif i la Generalitat.ferroparc wrote:De fet, jo faria la L9 gratuïta entre T1 i T2 amb una T-10 (és a dir, com un transbord qualsevol), acceptació de bitllets Renfe Regionals i Rodalies entre El Prat i Aeroport(s), i qui necessiti anar des de la T1 a la T2 i viceversa, gratis (seria millor que els actuals busos llançadora gratuïts, i amb molt bona capacitat).
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Entre el nou material d'FGC Vallès i les pegues que segur posaran a tot allò que vingui d'aquí (a les 331 em remeto) és el que em fa decantar per un lloguer de material + canvi de pegatines.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Doncs ho tenen cru, perquè Renfe es podria negar a llogar material de Rodalies, perquè el material és seu i de ningú més, i per tant, poden fer el que els hi roti pel cap...com a màxim els hi podria llogar 470 (i al conseller no li agraden)albe6 wrote:Entre el nou material d'FGC Vallès i les pegues que segur posaran a tot allò que vingui d'aquí (a les 331 em remeto) és el que em fa decantar per un lloguer de material + canvi de pegatines.
The next train to arrive at platform 2 is the 16:25 Great Western service to London Paddington, calling at Tiverton Parkway, Tauton, Westbury, Newbury, Reading and London Paddington. This train is formed of 8 coaches.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Les iaies van a costa de les conferències del president.437.001 wrote:Ja. A costa de que es morin quantes iaies més a Reus?victorcasta wrote:Doncs estan a punt de comprar 15 trens nous i fa 1 any que n'han comprat 2. Capacitat econòmica n'hi ha si es vol fer l'esforç.
Encara és molt aviat, i probablement Foment hi dirà la seva, agradi o no.
Les obres del nou accés, així com les de l'enllaç A2-AP7, A2-C32 o quart cinturó van a costa de l'estació de l'AVE a Sanabria, el Castor o el multimilionari pressupost de Defensa.
NOTA DE PREMSA | Nou accés ferroviari al l'aeroport del Prat
Adif (03/02/2017)
Sáenz de Santamaría y De la Serna supervisan el avance de las obras del nuevo acceso ferroviario al aeropuerto de Barcelona-El Prat
Esta actuación supone una inversión aproximada de 285 millones de euros
El enlace tendrá una longitud de 4,5 km, de los que 2,8 km se perforarán con tuneladora, y dispondrá de estaciones en las terminales T1 y T2
Ya se ha iniciado la construcción de las pantallas del pozo de extracción de la tuneladora, en la terminal T1
Las estimaciones indican que la nueva conexión beneficiará a una media de entre 7 y 9 millones de usuarios al año
El tiempo de viaje entre la estación de Barcelona-Sants y la terminal T1 será de aproximadamente 19 minutos
03/02/2017. La vicepresidenta del Gobierno y ministra de la Presidencia y para las Administraciones Territoriales, Soraya Sáenz de Santamaría, y el ministro de Fomento, Iñigo de la Serna, han supervisado hoy viernes el avance de las obras de construcción del nuevo acceso ferroviario al aeropuerto de Barcelona-El Prat.
Sáenz de Santamaría y De la Serna han visitado la zona donde se está ejecutando el pozo de extracción de la tuneladora que accederá a la estación de la terminal T1 del Aeropuerto de Barcelona-El Prat.
Esta actuación, que requerirá una financiación de aproximadamente 285 millones de euros, reafirma el compromiso inversor de Fomento con la red ferroviaria de Cataluña. Tiene especial relevancia por la significativa mejora que representará para la movilidad en el área metropolitana de Barcelona, al tener parada en las dos terminales del complejo aeroportuario, quedando conectadas entre sí y con el sistema de Cercanías.
Las estimaciones indican que entre 7 y 9 millones de usuarios al año podrían beneficiarse de la nueva conexión, que enlazará en aproximadamente 19 minutos la estación de Barcelona-Sants con la terminal T1, un tiempo de viaje muy competitivo en relación a otros sistemas de transporte público y al vehículo privado.
ANEXO
Descripción de las obras
El nuevo acceso ferroviario al Aeropuerto tendrá una longitud total de 4.495 m y se iniciará en el enlace con la línea de ancho convencional Barcelona-Tarragona, discurriendo en doble vía hasta la terminal T1, con una parada intermedia en la terminal T2.
El elemento más destacado de la nueva infraestructura será un túnel de 3.385 m, de los que 2.830 m se excavarán con tuneladora, y los restantes corresponderán a tramos entre pantallas.
El túnel, con un diámetro de 10,6 m y una profundidad máxima de 25,8 m, tendrá una longitud de 1.364 m en su primer tramo, que se extiende hasta la estación intermodal que se situará en la terminal T2, y 1.466 m desde ésta hasta la T1, tras discurrir bajo pistas.
El proyecto contempla la adecuación de los gálibos interiores a la normativa europea de interoperabilidad La tuneladora será del tipo EPB (Escudo de Presión de Tierras), de similares características a las utilizadas para la construcción de los túneles de Barcelona, Girona y Montcada i Reixac de la Línea de Alta Velocidad Madrid-Barcelona-Frontera francesa.
Este tipo de tuneladora, especial para perforaciones en terrenos sometidos a presiones y bajo el nivel freático, dispone, entre otros elementos, de una cabeza giratoria equipada con instrumentos de corte, aberturas para la extracción de las tierras excavadas y cilindros hidráulicos que, apoyados en la estructura ya construida, empujan la cabeza contra el terreno para la perforación. En su avance, la propia máquina coloca las dovelas (piezas que forman el revestimiento interior del túnel). En total se colocarán 2.855 dovelas de 32 cm de espesor.
Otras actuaciones destacadas serán la ejecución de las estructuras de la estación intermodal de la terminal T2, así como la construcción de salidas de emergencia y del pozo de extracción de la tuneladora.
Para la ejecución de las obras se realizará un tratamiento de más de 134.000 m3 de tierras con inyecciones de mortero (jet-grouting) para la compactación y mejora de las propiedades del terreno. Se utilizarán más de 24.000 Tn de acero y casi 49.000 m3 de hormigón y se ejecutarán más de 50.000 m2 de pantallas, que supondrán la excavación de más de 316.000 m3 de tierras.
Durante los trabajos se llevará a cabo un plan de control y auscultación mediante sistemas de instrumentación para garantizar la absoluta seguridad de las estructuras, de los terrenos y de otras infraestructuras.
Este plan es similar al que Adif ha adoptado en la construcción de obras como los túneles de la Línea de Alta Velocidad o las estaciones de Passeig de Gràcia y La Sagrera-Meridiana, en Barcelona.
Las obras, que tienen un plazo de ejecución estimado de 40 meses, son ejecutadas por la Unión Temporal de Empresas formada por las constructoras Copcisa, Ferrovial-Agromán y Sacyr.
Avance de los trabajos
Hasta la fecha, el grado de ejecución del conjunto de obras es del 23%. Los trabajos se concentran en la zona del emboquille o boca oeste del túnel (rampa, falso túnel y pozo de emboquille), donde se ha realizado el 85%, así como en el acceso a la nueva estación de la T1.
En el sector del emboquille, se han ejecutado 20.000 m2 de pantallas continuas de hormigón y mortero y 87.000 m3 de excavaciones entre pantallas. Para ello se han utilizado 13.000 m3 de hormigón en losas de fondo, losas de cubierta y alzados de muros y 7.000 Tn de acero. Además, se han tratado 23.000 m3 de terreno mediante inyecciones de jet grouting. En este sector también se han iniciado los trabajos de montaje de la tuneladora con la previsión de iniciar la excavación en el segundo semestre de este año.
En la zona de la futura estación multimodal, se han desviado los servicios existentes en el aparcamiento de la terminal T2 y el entorno de la actual estación de Cercanías, tales como agua, contraincendios, riego, telecomunicaciones, alumbrado, saneamiento y líneas eléctricas de baja y media tensión. En este sector, también se ha iniciado la construcción de las pantallas, con 3.000 m2 ejecutados, y las inyecciones de jet grouting, con 5.000 m3 de terreno tratados.
En la actual estación de Cercanías de la terminal T2 se han realizado las modificaciones previstas en andenes, vía, electrificación e instalaciones de seguridad y comunicaciones. También se ha ejecutado el nuevo vestíbulo provisional para permitir la demolición parcial de la estación, necesaria para la continuación de las obras.
En el ámbito del pozo de extracción de la tuneladora se están ejecutando las pantallas y los tratamientos para la mejora del terreno, además de la instalación de dispositivos de auscultación en la zona de Aena afectada por las obras para garantizar la seguridad de los trabajos y las infraestructuras.
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Us deixo amb una entrevista amb en Ricard Riol de la PTP parlant d'aquest tema avui mateix:
http://etv.xiptv.cat/informatiu-comarca ... ebrer-2017
http://etv.xiptv.cat/informatiu-comarca ... ebrer-2017
- El Maño amañado
- N7
- Posts: 463
- Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
- Location: Sant Martí (Barcelona).
Futura línea al Aeropuerto y nueva variante Aeropuerto T2-T1
Buenas a todos.
Tengo una duda respecto a lo de la futura línea lanzadera que irá al Aeropuerto del Prat... Esta línea comenzará desdel Prat o desde algún otro lado de Barcelona? Tengo entendido que decían de empezarla desde Paseo de Gracia, lo cual me parece una tontería más que nada por las maniobras que tendría que hacer para, una vez llegado a PdG, volverse a ir hacia el Aeropuerto. Si hubieran 3 vías en PdG iría perfecto, pero como no las hay, pues lo veo muy chungo. Si pasara un tren cada 10, 15' pues aún te lo planteabas, pero como no es el caso, ya que por ahí pasan unos cuantos trenes a la hora, pues lo veo inviable.
También escuché que la podrían como la antigua C-10, desde la Estación de Francia, pero para mí, la mejor opción seria poner el terminal en la futura de estación de la Sagrera (y mientras ésta no está en servicio, en SAC cuando ya esté acabada como Dios manda).
Luego, además habría opción de hacerla empezar en el Prat. No obstante, sinceramente pienso que namás hacer Prat, T2, T1 es otra tontería como una casa. Para eso ya tienes el Metro (L9, pese a que te den el sablazo si llevas T-10 o sencillo) y el bus PR1.
Ahora vendría lo siguiente: frecuencias. A cuánto podrán la nueva línea? Y entre la existente y la lanzadera, a cuánta frecuencia de paso irán? 10', 15' (que es lo que yo le echo)? Y ya que estamos... Si ya sabemos cómo tenemos los túneles de Barcelona, cargados de trenes hasta los topes, ¿no sería mejor poner las infraestructuras necesarias para que la circulación ferroviaria fuese más fluida (como es el caso de FGC Vallès)?
Y ahora (por interés personal), me gustaría saber cómo van las obras del nuevo tramo entre el Prat y las dos terminales del Aeropuerto. Sé cómo va la cosa por la T2, ya que veo todo el tinglao que están montando y también vi hace prácticamente 1 mes, cómo alisaban el terreno por la parte de la triple vía que hay pasado dos puentes del Prat, pero ya no sé nada más. Entonces, si alguien también tuviera interés en este tema, ¿me podría comentar cuál es el estado actual de las obras? Y ya sería la repera si me enseña fotos detalladas.
Muchas gracias de antemano!
Tengo una duda respecto a lo de la futura línea lanzadera que irá al Aeropuerto del Prat... Esta línea comenzará desdel Prat o desde algún otro lado de Barcelona? Tengo entendido que decían de empezarla desde Paseo de Gracia, lo cual me parece una tontería más que nada por las maniobras que tendría que hacer para, una vez llegado a PdG, volverse a ir hacia el Aeropuerto. Si hubieran 3 vías en PdG iría perfecto, pero como no las hay, pues lo veo muy chungo. Si pasara un tren cada 10, 15' pues aún te lo planteabas, pero como no es el caso, ya que por ahí pasan unos cuantos trenes a la hora, pues lo veo inviable.
También escuché que la podrían como la antigua C-10, desde la Estación de Francia, pero para mí, la mejor opción seria poner el terminal en la futura de estación de la Sagrera (y mientras ésta no está en servicio, en SAC cuando ya esté acabada como Dios manda).
Luego, además habría opción de hacerla empezar en el Prat. No obstante, sinceramente pienso que namás hacer Prat, T2, T1 es otra tontería como una casa. Para eso ya tienes el Metro (L9, pese a que te den el sablazo si llevas T-10 o sencillo) y el bus PR1.
Ahora vendría lo siguiente: frecuencias. A cuánto podrán la nueva línea? Y entre la existente y la lanzadera, a cuánta frecuencia de paso irán? 10', 15' (que es lo que yo le echo)? Y ya que estamos... Si ya sabemos cómo tenemos los túneles de Barcelona, cargados de trenes hasta los topes, ¿no sería mejor poner las infraestructuras necesarias para que la circulación ferroviaria fuese más fluida (como es el caso de FGC Vallès)?
Y ahora (por interés personal), me gustaría saber cómo van las obras del nuevo tramo entre el Prat y las dos terminales del Aeropuerto. Sé cómo va la cosa por la T2, ya que veo todo el tinglao que están montando y también vi hace prácticamente 1 mes, cómo alisaban el terreno por la parte de la triple vía que hay pasado dos puentes del Prat, pero ya no sé nada más. Entonces, si alguien también tuviera interés en este tema, ¿me podría comentar cuál es el estado actual de las obras? Y ya sería la repera si me enseña fotos detalladas.
Muchas gracias de antemano!