Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Total votes: 166

User avatar
gracienc
N5
N5
Posts: 91
Joined: Friday 21/10/2011 12:54
Location: Vila de Gràcia

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by gracienc »

davroca5 wrote:Ni l'Hospitalet ni Barcelona haurien de pagar cap estació. L'obra l'ha dissenyat la Generalitat, l'està executant la Generalitat i l'ha d'inaugurar la Generalitat. No hi ha més.
Si Barcelona tenia capacitat econòmica per pagar 2 dues estacions és molt ben rebut, però que tots els municipis per on passa la línia pugin o no fer el mateix que Barcelona és un altre tema. En el cas de l'Hospitalet es evident que no pot pressupostar 40 milions per fer les dues estacions del seu terme municipal, per tant és obvi que l'Ajuntament exigeixi aquestes estacions a la Generalitat (una d'elles, per cert, és vital per a que la L10 Sud a la Marina tingui sentit: Ildefons Cerdà).
Tan de bo no hagués de ser només la Generalitat qui pagués el pastis de la L9...
Si no tinc mal entès, les ampliacions del metro de Madrid havien rebut finançament de l'estat i de la UE (ara no en tinc ref. i em fa mandra buscar-la). Pot ser així la L9 ja estaria acabada...

Per altre banda, no entenc quin dret li atribueixes a L'H d'exigir,..? exigir que li obrin estacions abans sense pagar mentre l'altre paga perquè li ho facin? Doncs llavors simplement s'haurà d'esperar a que la Gene tingui pasta per fer-ho...
En aquest sentit no hi veig el marge per la queixa (a part de x tacticisme polític de l'alcaldessa de L'H...).

Salut!
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by jaezcurra »

L'L10 Sud genera una picabaralla entre Colau i l'oposició
Albert Acín | Barcelona. Divendres, 27 de gener de 2017
http://www.elnacional.cat/ca/bcn-hub/l1 ... 5_102.html
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Renfe451 »

jaezcurra wrote:L'L10 Sud genera una picabaralla entre Colau i l'oposició
Albert Acín | Barcelona. Divendres, 27 de gener de 2017
http://www.elnacional.cat/ca/bcn-hub/l1 ... 5_102.html
Quina pena de veritat... entre el tramvia de la Diagonal i això, tots els polítics locals són una VERGONYA. Aquí es veu el "seu" compromís amb la mobilitat...
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Ildefons Cerdà, Foneria, Motors y Provençana

Post by Renfe445 »

¿Qué os parecen estos renders?

http://www.edwardjenner.net/metro-l9-es.html
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by França451 »

http://www.edwardjenner.net/metro-l9-es ... pp_gal]/0/

Jajajajajajaja, os habéis fijado en la cartelería de la derecha? Queda muy chulo, pero el chico se ha confundido de línea... Casi me caigo de la silla cuando vi L5 y encima Maragall, y me quedo pensando: nno puede ser, tiene que ser Collblanc, pero Collblanc no es la cuarta parada de la L9 desde Zona, sino la segunda. Y luego vi Llucmajor, y dije: "¿Pero de dónde ha sacado la imagen este hombre?"
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Renfe445 »

França451 wrote:Jajajajajajaja, os habéis fijado en la cartelería de la derecha? Queda muy chulo, pero el chico se ha confundido de línea... Casi me caigo de la silla cuando vi L5 y encima Maragall, y me quedo pensando: nno puede ser, tiene que ser Collblanc, pero Collblanc no es la cuarta parada de la L9 desde Zona, sino la segunda. Y luego vi Llucmajor, y dije: "¿Pero de dónde ha sacado la imagen este hombre?"
Será un "huevo de pascua". :x :x :x

El artista está enamorado de las curvas de la línea 4. :D
adriaesc
N7
N7
Posts: 490
Joined: Sunday 04/05/2014 18:54
Location: Llucmajor (L4)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by adriaesc »

Òndoa! No sabia que l'L9 passés per sota de casa meva! :) :x
Last edited by adriaesc on Tuesday 31/01/2017 23:27, edited 1 time in total.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by 122-042-132 »

Noves licitacions a la Límia 9.

06/02/2017 CSS. PRL-17001
Contracte de serveis per a la Supervisió de la Prevenció de Riscos Laborals i de la Coordinació de Seguretat i Salut de les obres de la L9. Clau: PRL-17001

Molt, molt interessant la llista d'estacions on s'han previst actuacions!!!!!

https://licitacions.infraestructures.ca ... =CT1069487
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by 437.001 »

:D :D :D Molt interessant. Toquem fusta.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Renfe445 »

TÚNEL 3
Sagrera Meridiana - Lesseps
No me lo creo! Seguramente es lo más parcialmente programado! :x
Pero bueno, algo es algo! :D
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by uriol108 »

També posa en un altre lloc de l'informe que s'instal·larà xarxa inhalambrica de banda ample, amb cameres, suposo, per controlar que no es colin als Tunnels tafaners o altres elements il·legalment
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Fran-Ikarus »

A TV3 estan donant avui la notícia del "primer aniversari de la posada en marxa de la L9" (sic), sense cap referència a "tram Sud", "tram fins a l'aeroport". "De la L9", ras i curt.

Vaja, que "el nord no existeix" :?

Afegeixen que "la L9 no ha assolit els resultats esperats". Impossible determinar si continuen parlant exclusivament del tram Sud (jo interpreto que sí), o del conglomerat L9-L10 en general, amb els seus dos "segments" ara per ara allunyats i desconnectats entre sí.
metring wrote:http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... ram-ll9.do

El president Puigdemont inaugura divendres el nou tram de l'L9


Els mitjans que vulguin cobrir aquest acte s’han d’acreditar abans de les 15 hores de demà, dijous

El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, acompanyat del vicepresident del Govern, Oriol Junqueras, i del conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, inaugurarà divendres vinent, 12 de febrer, el nou tram de la línia 9 (L9) del Metro de Barcelona. En l’acte també participaran els alcaldes dels tres municipis que connecta aquest nou tram: l’alcaldessa de l’Hospitalet de Llobregat, Núria Marín; l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i l’alcalde del Prat de Llobregat, Lluis Tejedor.

L’acte s’iniciarà a les 10 hores a la nova estació Zona Universitària, on començarà el recorregut inaugural. Després de fer una breu aturada a la T1 de l’aeroport, el president i la resta d’autoritats agafaran el metro de tornada fins a l’estació Fira (a la confluència del carrer Botànica amb l’avinguda Joan Carles I), de l’Hospitalet de Llobregat, on tindran lloc els parlaments inaugurals, a partir de les 11 hores.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Fran-Ikarus »

I la notícia ampliada al Telenotícies (2-3 minuts), novament sense esment de que es tracta d'un tram de la L9, allò que es va inaugurar fa un any. Com si no existís el tram Nord, i com si no "semi-existís" tot el tram central pendent.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Miquel »

Ai com riurem si al final no es compleixen les previsions i ens haurem hagut de vendre mil ronyons en una línia totalment sobredimensionada en tots els aspectes...
El metro de Barcelona amb motoristes!
ferroparc
N4
N4
Posts: 66
Joined: Thursday 31/12/2015 9:51

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by ferroparc »

La L9, si no està acabada sencera, no té sentit. Mentres, per intentar guanyar passatgers es pot permetre la T-10 de totes les zones i vendre-la (això seria molt útil per als turistes que agafen el Mon-bus a Sitges o altres busos interurbans) a les màquines de venda. Així, la gent podria transbordar a El Prat Estació o a Aeroport T2 per arribar a Sants, Passeig de Gràcia, etc i també per poder transbordar a Europa|Fira amb els FGC. Segur que guanyaven més passatgers, i ajudaven a contaminar menys (es podria treure o reduir els busos T1-T2). De fet, dec estar copiant la proposta de la PTP, que va encertar totalment.
La L9 és un projecte mal fet des del primer moment, que és això de començar a perforar amb una tuneladora sense saber per on ha d'anar? Ara acabem-lo i treiem-li el màxim de suc que es pugui.
The next train to arrive at platform 2 is the 16:25 Great Western service to London Paddington, calling at Tiverton Parkway, Tauton, Westbury, Newbury, Reading and London Paddington. This train is formed of 8 coaches.
adriaesc
N7
N7
Posts: 490
Joined: Sunday 04/05/2014 18:54
Location: Llucmajor (L4)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by adriaesc »

ferroparc wrote:(es podria treure o reduir els busos T1-T2)
Es podria fer validació entrada-sortida a tota la línia (i de pas a tota la xarxa de metro) i fer els trajectes interns entre aeroport (T1-T2 i en un futur també amb Terminal de Càrrega) gratuïts
User avatar
El Maño amañado
N7
N7
Posts: 463
Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
Location: Sant Martí (Barcelona).

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by El Maño amañado »

Pel molt que diguin, i més aquí als próxims anys, el rodalies seguirà sent el transport més ràpid per anar a Barcelona. És més, des de casa meva (al costat mateix del Metro de Bac de Roda) em surt molt més econòmic i més ràpid anar amb el rodalies fent lo següent: L2 Clot, L1 Arc de Triomf, rodalies a Sants (ja que van tots i si és en laborable, doncs és com un metro, un darrere l'altre) i una vegada en Sants, canviar de la vía 7 a la 9 per agafar el rodalies a l'aeroport. Quan arribo a l'aeroport, què haig d'anar a la T1? Doncs, enllaç al Metro. Total, tinc T-Jove i el meu pare fa servir la T-50/30, doncs perfecte! Doncs, tot això... Si ens quadra tot i no passa res estrany (i amb una picada) són 45-50' fins a la T2 i 55' fins a la T1.

O sigui, que l'opció del Metro no m'interessa per res. I menys, si em faran la R2 fins a la T1 i la futura estació de la Sagrera. Són tot avantatges!
ferroparc
N4
N4
Posts: 66
Joined: Thursday 31/12/2015 9:51

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by ferroparc »

El Maño amañado wrote:Pel molt que diguin, i més aquí als próxims anys, el rodalies seguirà sent el transport més ràpid per anar a Barcelona. És més, des de casa meva (al costat mateix del Metro de Bac de Roda) em surt molt més econòmic i més ràpid anar amb el rodalies fent lo següent: L2 Clot, L1 Arc de Triomf, rodalies a Sants (ja que van tots i si és en laborable, doncs és com un metro, un darrere l'altre) i una vegada en Sants, canviar de la vía 7 a la 9 per agafar el rodalies a l'aeroport. Quan arribo a l'aeroport, què haig d'anar a la T1? Doncs, enllaç al Metro. Total, tinc T-Jove i el meu pare fa servir la T-50/30, doncs perfecte! Doncs, tot això... Si ens quadra tot i no passa res estrany (i amb una picada) són 45-50' fins a la T2 i 55' fins a la T1.

O sigui, que l'opció del Metro no m'interessa per res. I menys, si em faran la R2 fins a la T1 i la futura estació de la Sagrera. Són tot avantatges!
Quina volta, siusplau! Quin munt de canvis si pots agafar directament rodalies a Clot cap a l'aeroport! També et recordo que a El Prat de Llobregat hi ha un magnífic bus anomenat PR1 que va directe (amb dues parades) a la T1 des de l'estació de Rodalies de El Prat cap a la T1 en 10 minutets de res i a tota velocitat per la C-31. I val la T-10.
The next train to arrive at platform 2 is the 16:25 Great Western service to London Paddington, calling at Tiverton Parkway, Tauton, Westbury, Newbury, Reading and London Paddington. This train is formed of 8 coaches.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Renfe445 »

Si finalizan las obras del tramo central, entonces ya tendrá más sentido el ir al aeropuerto con la línea 9. Estoy convencido que muchos colomenses la usarían, ya que no tendrían que hacer ningún transbordo. Pero ahora es un sueño. xD
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Miquel »

Renfe445 wrote:Si finalizan las obras del tramo central, entonces ya tendrá más sentido el ir al aeropuerto con la línea 9. Estoy convencido que muchos colomenses la usarían, ya que no tendrían que hacer ningún transbordo. Pero ahora es un sueño. xD
Fer-te tota la L9 sencera des de Santa Coloma a l'Aeroport? Em jugo el coll a que ningú es passarà més d'una hora assegut al tren per fer-se més de 40 Km per l'àrea metropolitana i arribar a l'altre punta.
O vaja, jo no ho faria. :x A falta de rodalies, cotxe. Però metro? :)

No ens enganyem, els únics que farem la L9 sencera serem nosaltres el dia que l'acabem, si encara som vius per veure-ho.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”