albert28 wrote:Deu haver passat lo mateix a St. Andreu Comtal...437.001 wrote: A Mollet-Sant Fost (R2/R8):
-Avui he estrenat les dobles de 465 a la R2 Nord. Resultat esperat: a l'andana direcció Barcelona, queden un cotxe i mig fora d'andana alta (tres portes, els dos darrers cotxes, extrem costat Montmeló), amb la qual cosa s'ha de fer alpinisme per pujar/baixar per allà. Espero que es donin pressa en adjudicar la reforma de l'estació, o hi pot haver alguna bona patacada (avui a una dona d'uns 45 li ha anat de poc de no caure)... L'efecte que fan els Civia a la part d'andana baixa de Mollet-Sant Fost és semblant al de baixar de les 447 a Viladecavalls o Vacarisses: alpinisme de primer nivell, fregant la trucada al 112 per lesions... I tothom sap que Mollet genera molts més passatgers que no Viladecavalls o Vacarisses, amb la qual cosa les situacions de risc es multipliquen.
N'estàs segur, que a Sant Andreu Comtal no hi caben les dobles de 465? Perquè si tinguéssis raó seria encara més fort...
albert28 wrote:Un cotxe i mig és molt eh...
Depèn de com t'ho miris: un passatger de Sant Miquel de Gonteres, de Vacarisses-Torreblanca, o de Vacarisses, això ho deu trobar "una exageració": a aquestes tres estacions de la R4, només hi ha un cotxe (de sis!!) on els trens obrin portes en andana alta, els altres cinc cotxes obren portes en andana baixa o ultra-baixa, i la perillositat és encara més gran (i a sobre, Sant Miquel de Gonteres està en corba).
Però clar, Mollet-Sant Fost genera una quantitat de passatgers molt superior que les estacions de Vacarisses o de Viladecavalls...
albert28 wrote:No sé jo però que el sistema de trens tinguessin "memoritzada" la llargada de les estacions i/o poder inutilitzar algunes portes abans d'obrir per la seguretat dels viatgers (al estil de FGC)...
Desconec si els trens de Renfe tenen aquesta funció, però sospito que no... Sobretot les 447, les 450 i les 451, que ja tenen uns anyets...
De tota manera, amb una mica de sort, serà una incomoditat de curta durada, toco fusta perquè adjudiquin i inicïin obres quan abans millor.
Em fa l'efecte que del llibre de reclamacions: es tiraran els trastos pel cap, i aquí no ha passat res (tret que no hi hagi un cas greu que es judicialitzi).albert28 wrote:Una cosa, si algu pren mal, de qui és culpa Renfe, Rodalies o Adif?
La cosa ve arran de que la Generalitat va fer una auditoria a la R2 Nord, i es va descobrir que a les puntes, els R2 Nord van excessivament carregats de passatgers.
Llavors va demanar a Renfe que posés dobles composicions de 465 a la R2 Nord (465+465, deu cotxes), per fer que els passatgers viatgin amb més confort.
Per fer això, Renfe va portar unes quantes 465 de Sevilla i Cádiz, i a canvi es van traslladar algunes 464 i 463 cap a Andalusia (cosa que per cert ha creat una mica de polèmica per allà baix, perquè allà també tenen hores punta i a Sevilla i Cádiz no hi ha dobles composicions...).
I així, juntament amb la reubicació d'algunes altres 465 que ja hi havia per Barcelona (R7 i R8, sobretot), s'han pogut formar algunes composicions més de deu cotxes.
El problema, és que a la R2 Nord, Renfe hi tenia vetats els trens de deu cotxes, la longitud màxima eren vuit cotxes (465+463), i això era precisament per la longitud d'andanes altes de Mollet-Sant Fost...
Però sembla que això li és igual a la Generalitat.
Tot s'ha de dir, la reforma de Mollet-Sant Fost està en licitació des de fa mesos, i si tot va bé, ben aviat s'adjudicarà i començaran les obres (esperem-ho...). Però és clar, mentrestant, hi ha el risc de caigudes de passatgers per les andanes baixes...
Crec que seria interessant de posar-hi una andana alta provisional de bastides mentre no comencin les obres.
Una mica com la que hi havia a Martorell abans de la reforma. Però ja sabem com són les coses...