Doncs ho desconnect. Gràcies per l'aclaració. Obviament jo uso a diari el transport públic però hi ha vegades que per temes familiars o de la zona on em mogui necessito el cotxe (sóc de la perifèria propera de BCN i m'afectaria de retruc).wefer wrote:Cada cotxe passa la ITV segons les especificacions que havia de complir en el moment de fabricació. És a dir: els cotxes de fa 20 anys passen la ITV segons els estàndards per a cotxes nous de fa 20 anys.albert28 wrote:Una pregunta tonta. A partir dels 5 anys (diria), la ITV per a vehicles (cotxes) és obligatòria cada any, i cada any et revisen els nivells de contaminació que emet el vehicle. Si tant contaminant són i dolents per a la salut perquè no es limita més aquests nivells de contaminació o és que no interesa fer-ho?
Perquè et facis una idea, jo tinc un cotxe de 40 anys sense cinturons al darrera, llums antiboira, airbags, etc, i passa perfectament la ITV (tot i la sorpresa d'algun mecànic acabat de sortir de l'acadèmia )
Però el que és injust és per exemple que una persona que faci 20.000 Km l'any en un cotxe nou pugui circular per la ciutat cada dia sense problemes i jo, que vaig en metro normalment i tinc un cotxe de 17 anys que només el faig servir dos cops al mes no el podré ni treure al carrer sota amenaça de multa.
Tinguem-ho clar: la mesura no vol fer baixar la contaminació sinó únicament augmentar les vendes de cotxes nous. I per cert: contamina més el procés de fabricació d'un cotxe que milers de cotxes antics circulant.
I si tant importa la contaminació com tú deies ja s'haurien d'haver limitat els cotxes dièsels (majoritàriament els més contaminants), no és normal el % de cotxes dièsel que circulen a Europa en general comparat amb altres països.