Targeta ATM sense contacte
Re: Targeta ATM sense contacte
I per a què cal fer un acte públic d'autobombo? Al web de l'ATM està la informació que s'ha presentat al congrés, accessible per a tohtom: http://www.atm.cat/web/ca/t-mobilitat.php
No crec que sigui necessari muntar un espectacle a la plaça del poble amb una validadora de pega i un prototip de targeta NFC i/o telèfon amb la demo per fer que la gent la validi i s'obrin les portes.
De fet, si avui s'ha fet el pena davant de tothom (perque a tot arreu ho fan així ja menys nosaltres) amb això al MWC és per mostrar la demo del telèfon i el control de validació. Que francament, tampoc és res de l'altre món.
Al final, tanta tonteria només ha servit per veure el calendari d'execució, que preveu que això estigui en marxa cap al 2018-2019, i a sobre en la primera fase només serà una substitució digital de l'actual gamma de títols. Vaja, no tindrem la T-Mobilitat real que s'ha de tenir, si no que farem el salt al mateix sistema que s'usa a la resta d'ATM de Catalunya, amb l'afegit (imagino) de l'aplicatiu al telèfon per saber el número de viatges i de connectar-la amb el compte bancari per recarregar-la automàticament.
I l'aplicatiu que no estranyi que surti del mateix que usen a FGC per revisar els títols de l'ATM de Lleida.
En fi, l'única cosa bona de tot plegat, es que pel que sembla l'ATM unificarà els canals d'informació, i passarà a ser una Autoritat com Déu mana, amb independència de l'operador.
No crec que sigui necessari muntar un espectacle a la plaça del poble amb una validadora de pega i un prototip de targeta NFC i/o telèfon amb la demo per fer que la gent la validi i s'obrin les portes.
De fet, si avui s'ha fet el pena davant de tothom (perque a tot arreu ho fan així ja menys nosaltres) amb això al MWC és per mostrar la demo del telèfon i el control de validació. Que francament, tampoc és res de l'altre món.
Al final, tanta tonteria només ha servit per veure el calendari d'execució, que preveu que això estigui en marxa cap al 2018-2019, i a sobre en la primera fase només serà una substitució digital de l'actual gamma de títols. Vaja, no tindrem la T-Mobilitat real que s'ha de tenir, si no que farem el salt al mateix sistema que s'usa a la resta d'ATM de Catalunya, amb l'afegit (imagino) de l'aplicatiu al telèfon per saber el número de viatges i de connectar-la amb el compte bancari per recarregar-la automàticament.
I l'aplicatiu que no estranyi que surti del mateix que usen a FGC per revisar els títols de l'ATM de Lleida.
En fi, l'única cosa bona de tot plegat, es que pel que sembla l'ATM unificarà els canals d'informació, i passarà a ser una Autoritat com Déu mana, amb independència de l'operador.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Targeta ATM sense contacte
I jo em pregunto com implementaran la validació a la sortida en Autobusos i Autocars ?
hauran de posar validadores a les portes de sortida també ?
s'haurà de sortir per la porta del davant ?
hauran de posar validadores a les portes de sortida també ?
s'haurà de sortir per la porta del davant ?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Atenció, ironia!
Els pagerols dels alemanys i austríacs, que a diferència d'aquí, on hem inventat la sopa d'all, no tenen ni idea d'informàtica, fan servir el mateix sistema i els mateixos aparells des de fa dècades: bitllets de paper que es validen la primera vegada (ja sigui bitllet senzill o abonament anual) en una cancel·ladora (si no s'ha indicat prèviament la data de validesa a la màquina autovenda), i avall que fa baixada. I sense barreres que s'encallen i s'han de renovar cada dos per tres.
Ah, és clar, aquest sistema rupestre té dos grans inconvenients:
- No pots fer seguiment dels trajectes que fa l'usuari (algú ho farà, aquí, amb tot el que comporta de gestió de dades?)
- Necessites persones (sí, aquella "cosa" que té un cap, dos braços i dues cames, que es mou sola per on vol i que té la barra de demanar un sou a final de mes!) per a controlar que tothom hagi validat correctament
Quant costa aquesta broma aquí (on ets, transparència?) i quant a Viena, Munic, Berlín, etc.? I sí, un cop considerats tots els factors (zona geogràfica de cobertura, població, etc.) i posats en proporció.
Ah, és clar, aquest sistema rupestre té dos grans inconvenients:
- No pots fer seguiment dels trajectes que fa l'usuari (algú ho farà, aquí, amb tot el que comporta de gestió de dades?)
- Necessites persones (sí, aquella "cosa" que té un cap, dos braços i dues cames, que es mou sola per on vol i que té la barra de demanar un sou a final de mes!) per a controlar que tothom hagi validat correctament
Quant costa aquesta broma aquí (on ets, transparència?) i quant a Viena, Munic, Berlín, etc.? I sí, un cop considerats tots els factors (zona geogràfica de cobertura, població, etc.) i posats en proporció.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Targeta ATM sense contacte
A Saragossa hi ha implantat un sistema de validació sense contacte i no s'ha de baixar a la sortida, només en entrar, tant al bus com al tramvia.uriol108 wrote:I jo em pregunto com implementaran la validació a la sortida en Autobusos i Autocars ?
hauran de posar validadores a les portes de sortida també ?
s'haurà de sortir per la porta del davant ?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Targeta ATM sense contacte
Signes d'aquests temps en que la tecnologia "obnubila", i les companyies i els seus èxits (ni que sigui a nivell de Powerpoint) amb percentatges i xifres d'"usuaris" (no ja viatgers) passen per sobre del servei públic de primera necessitat.
Val a dir que el "personal d'a peu" no està exempt d'"obnubilació", quan de tant en tant s'ha de llegir que som "tercermundistes" per funcionar encara amb [es veu que] antediluvians títols de transport magnètics de paper amb tinta com a mecanisme de descompte dels viatges pendents. Visca el progrés!, i sentir-nos la crème de la crème del postmodernisme (mileurisme, però avantguardista) i després ja parlarem de tarifes i preus...
Val a dir que el "personal d'a peu" no està exempt d'"obnubilació", quan de tant en tant s'ha de llegir que som "tercermundistes" per funcionar encara amb [es veu que] antediluvians títols de transport magnètics de paper amb tinta com a mecanisme de descompte dels viatges pendents. Visca el progrés!, i sentir-nos la crème de la crème del postmodernisme (mileurisme, però avantguardista) i després ja parlarem de tarifes i preus...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Re: Targeta ATM sense contacte
Us deixo amb un "tast" del què s'ha presentat al MWC:
- El Maño amañado
- N7
- Posts: 463
- Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
- Location: Sant Martí (Barcelona).
Re: Targeta ATM sense contacte
Però a Saragossa, des de fa 4 anys aprox. han canviat les màquines validadores sense contacte i ja no van tan ràpides a l'hora de validar com les del primer model que varen introduir. Un altre inconvenient és que a la capital de Mañolandia, amb lo que s'utilitza el bus, ja que és el transport públic rei per moure's per la ciutat, no hi ha dues màquines validadores, com a Barcelona.Adolescent barceloní wrote:A Saragossa hi ha implantat un sistema de validació sense contacte i no s'ha de baixar a la sortida, només en entrar, tant al bus com al tramvia.uriol108 wrote:I jo em pregunto com implementaran la validació a la sortida en Autobusos i Autocars ?
hauran de posar validadores a les portes de sortida també ?
s'haurà de sortir per la porta del davant ?
Vosaltres no sabeu el temps que es perd amb una sola validadora... Imagineu-vos que a Barcelona tots els busos només tinguessin 1 validadora, en comptes de les 2 o 3 que hi ha actualment. Un calvari seria!
Re: Targeta ATM sense contacte
No, però entre això, i un acte públic i un altre on només poden anar gent que s'ho pot permetre hi ha un tros.Miquel wrote:I per a què cal fer un acte públic d'autobombo? Al web de l'ATM està la informació que s'ha presentat al congrés, accessible per a tohtom: http://www.atm.cat/web/ca/t-mobilitat.php
No crec que sigui necessari muntar un espectacle a la plaça del poble amb una validadora de pega i un prototip de targeta NFC i/o telèfon amb la demo per fer que la gent la validi i s'obrin les portes.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Targeta ATM sense contacte
Més de la Mercedes Vidal:
"Ahir es va presentar la T-Mobilitat, la targeta que substituirà els títols de transport actuals. A més de la millora tecnològica i de les facilitats de pagament que dona un sistema sense contacte (amb la nova targeta amb xip, amb el mòbil, amb targeta de crèdit...), que ja opera a moltes ciutats europees, la T-mobilitat, una targeta individualitzada i personalitzada, permet noves possibilitat tarifàries, impossibles en el sistema actual. És una eina que pot utilitzar-se pel que les administracions decideixin: si volen apostar per l’accés de tothom al transport públic i per un ús encara més massiu, la tecnologia permet aplicar una tarificació social personalitzada en funció de la renda de cadascú (cosa que avui, tot i que hi ha títols socials, és molt més complex) o per bonificar a les persones que més utilitzin el transport públic, fent que com més s’utilitzi, més barata sigui la tarifa.
Aquest va ser un projecte, com tants d’altres, concebut fa més d’una dècada des de les administracions públiques i els seus operadors de transport, que van anticipar la obsolescència (que avui ja és aquí) del sistema de targetes amb banda magnètica. El projecte però va ser atorgat a una concessió privada el 2014, i des de la nostra arribada a l’Ajuntament, hem treballat per guanyar control públic sobre la seva gestió. Revertir totalment un contracte ja adjudicat hagués suposat un cost superior als 70 milions d’Euros, més els possibles costos derivats de les demandes judicials que acompanyen aquests processos, i a més el cost de fer de nou el projecte des del sector públic. Inassumible per a l’administració. Els nostres esforços es van centrar doncs en teixir un acord amb la resta d’administracions titulars del contracte, la Generalitat i l’Área Metropolitana de Barcelona, per augmentar el control públic sobre el projecte i després renegociar amb l’adjudicatari el preu d’aquest reequilibri en el contracte. En aquest procés s’ha aconseguit que el control del gran volum de dades que generarà l’ús de la targeta, una informació altament sensible, estigui en mans públiques i a més que la venda de títols per internet no sigui una prerrogativa exclusiva de cap entitat bancària i que es pugui seguir fent des dels operadors públics de transport, dues fites molt importants i que asseguren la bona governança del projecte.
En suma, el canvi tecnològic serà positiu, i si les administracions continuen augmentant els recursos pel transport públic, les tarifes seran millors. Continuarem treballant perquè el futur sigui la gestió íntegrament pública quan finalitzi el contracte."
"Ahir es va presentar la T-Mobilitat, la targeta que substituirà els títols de transport actuals. A més de la millora tecnològica i de les facilitats de pagament que dona un sistema sense contacte (amb la nova targeta amb xip, amb el mòbil, amb targeta de crèdit...), que ja opera a moltes ciutats europees, la T-mobilitat, una targeta individualitzada i personalitzada, permet noves possibilitat tarifàries, impossibles en el sistema actual. És una eina que pot utilitzar-se pel que les administracions decideixin: si volen apostar per l’accés de tothom al transport públic i per un ús encara més massiu, la tecnologia permet aplicar una tarificació social personalitzada en funció de la renda de cadascú (cosa que avui, tot i que hi ha títols socials, és molt més complex) o per bonificar a les persones que més utilitzin el transport públic, fent que com més s’utilitzi, més barata sigui la tarifa.
Aquest va ser un projecte, com tants d’altres, concebut fa més d’una dècada des de les administracions públiques i els seus operadors de transport, que van anticipar la obsolescència (que avui ja és aquí) del sistema de targetes amb banda magnètica. El projecte però va ser atorgat a una concessió privada el 2014, i des de la nostra arribada a l’Ajuntament, hem treballat per guanyar control públic sobre la seva gestió. Revertir totalment un contracte ja adjudicat hagués suposat un cost superior als 70 milions d’Euros, més els possibles costos derivats de les demandes judicials que acompanyen aquests processos, i a més el cost de fer de nou el projecte des del sector públic. Inassumible per a l’administració. Els nostres esforços es van centrar doncs en teixir un acord amb la resta d’administracions titulars del contracte, la Generalitat i l’Área Metropolitana de Barcelona, per augmentar el control públic sobre el projecte i després renegociar amb l’adjudicatari el preu d’aquest reequilibri en el contracte. En aquest procés s’ha aconseguit que el control del gran volum de dades que generarà l’ús de la targeta, una informació altament sensible, estigui en mans públiques i a més que la venda de títols per internet no sigui una prerrogativa exclusiva de cap entitat bancària i que es pugui seguir fent des dels operadors públics de transport, dues fites molt importants i que asseguren la bona governança del projecte.
En suma, el canvi tecnològic serà positiu, i si les administracions continuen augmentant els recursos pel transport públic, les tarifes seran millors. Continuarem treballant perquè el futur sigui la gestió íntegrament pública quan finalitzi el contracte."
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Targeta ATM sense contacte
Ostres, doncs les del tramvia les vaig trobar bastant ràpides...El Maño amañado wrote:Però a Saragossa, des de fa 4 anys aprox. han canviat les màquines validadores sense contacte i ja no van tan ràpides a l'hora de validar com les del primer model que varen introduir.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- El Maño amañado
- N7
- Posts: 463
- Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
- Location: Sant Martí (Barcelona).
Re: Targeta ATM sense contacte
Em referia a les validadores dels busos, que ara són negres amb leds blaus turquesa. Les del tramvía van de conya, són una passada!Adolescent barceloní wrote:Ostres, doncs les del tramvia les vaig trobar bastant ràpides...El Maño amañado wrote:Però a Saragossa, des de fa 4 anys aprox. han canviat les màquines validadores sense contacte i ja no van tan ràpides a l'hora de validar com les del primer model que varen introduir.
Re: Targeta ATM sense contacte
Amb la nova T-Mobilitat, es perd la integració tarifària? És a dir, si agafo el metro i em cobren X i faig transbordament al bus, em cobraran X o 2X?
Re: Targeta ATM sense contacte
Home, jo crec que ho montarán per incloure-ho
Re: Targeta ATM sense contacte
La t-mobilitat es el nou suport per les tarifes ATM. Les tarifes no les he vist a cap lloc.
Pero entenc que podrien ser per exemple
- Les tarifes actuals pero en el nou suport.
- Targeta moneder. Poses x euros i et cobren a preu de t10 el viatge (amb o sense transbord). Ventatge. Enlloc de tenir 1 t10 zones i 1 t10 de 2 zones tens una sola tarjeta i segons el viatges que fas et descompte saldo. Si poses mes diners mensualment tarifes de t50/30
- Oferir metro a l'aeroport a tarifa normal a qui gasti 30e mensuals.
- Un hibris de totes les anteriors
- Tot trajecte de <10km a tarifa de 1 zona
Pero entenc que podrien ser per exemple
- Les tarifes actuals pero en el nou suport.
- Targeta moneder. Poses x euros i et cobren a preu de t10 el viatge (amb o sense transbord). Ventatge. Enlloc de tenir 1 t10 zones i 1 t10 de 2 zones tens una sola tarjeta i segons el viatges que fas et descompte saldo. Si poses mes diners mensualment tarifes de t50/30
- Oferir metro a l'aeroport a tarifa normal a qui gasti 30e mensuals.
- Un hibris de totes les anteriors
- Tot trajecte de <10km a tarifa de 1 zona
Last edited by davida on Tuesday 14/03/2017 8:39, edited 2 times in total.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Targeta ATM sense contacte
Encara no sabem què faran. Se'n parla molt, del sistema pel que fa a tecnologia, i molt poc (o res) pel que fa a tarifes.
Allò segur és que, si s'acabés cobrant en funció a la distància recorreguda (ja veuríem en quina proporció), amb aquesta combinació metro+bus fas un trajecte més llarg que només el de metro, i s'entén que et pugui costar més diners.
Allò segur és que, si s'acabés cobrant en funció a la distància recorreguda (ja veuríem en quina proporció), amb aquesta combinació metro+bus fas un trajecte més llarg que només el de metro, i s'entén que et pugui costar més diners.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Targeta ATM sense contacte
Però fins ara et garantien que, ja que aquest trajecte és intern per Barcelona, no pagues més (i encara podríem agafar el tren/tram).Fran-Ikarus wrote:Encara no sabem què faran. Se'n parla molt, del sistema pel que fa a tecnologia, i molt poc (o res) pel que fa a tarifes.
Allò segur és que, si s'acabés cobrant en funció a la distància recorreguda (ja veuríem en quina proporció), amb aquesta combinació metro+bus fas un trajecte més llarg que només el de metro, i s'entén que et pugui costar més diners.
Per altra banda, ara jo puc fer amb una T-10 de 3 zones Terrassa-Barcelona en FGC i a Barcelona agafar el metro. Segons això em cobrarien més només pel fer de combinar?
Si el que ha costat molts anys aconseguir ens ho treuen ara, anem malament.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Desitjos <-> realitat
Podem donar-li les voltes que volguem, però tot són hipòtesis fins que no hi hagi un projecte públicament explicat.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Targeta ATM sense contacte
Els de l'ATM m'han respost una pregunta que els vaig fer sobre la validació de sortida als autobusos, us la enganxo a continuació :
Sr. Borràs,
Efectivament el projecte T-Mobilitat contempla la validació de sortida en trajectes de més d’una zona tarifària, no només als modes ferroviaris (com actualment) sinó també als autobusos.
No el podem informar encara de la ubicació en la que es farà la validació de sortida a bord, però en principi s’ha de mantenir el flux de passatgers a l’interior dels vehicles.
Atentament,
Unitat d’Estudis i Comunicació
Re: Targeta ATM sense contacte
El projecte va ser presentat al Mobile, i ja se sap com funcionarà: http://doc.atm.cat/ca/_dir_t-mobilitat/ ... 17_CAT.pdf
davroca5 wrote:El resum seria:
FASE 1
- a les xarxes urbanes (metro, busos municipals i interurbans, TRAM i línies urbanes d'FGC) es descomptarà el preu d'1 zona, i només caldrà validar a l'entrada.
-a les xarxes interurbanes (busos interurbans, Rodalies i FGC) caldrà validar a l'entrada i a la sortida. Es pagarà pel preu de les zones que has viatjat.
FASE FINAL
- el preu es calcularà segons un preu variable del km recorregut. Depenent de l'ús personal, d'episodis de contaminació atmosfèrica o similars, aquest preu baixarà fins a sortir el km més barat.
Salut!
#volemL9
#volemL9
Re: Targeta ATM sense contacte
EL que està clar és que la màquina de validar serà indistint si puges o baixes, ja que tu validaràs i la pròpia màquina ja serà qui detecti si és el primer o segon cop que valides, i per tant, si puges o baixes.
Està clar que s'ha d'anar ràpidament cap a la Fase 2, que serà el sistema més just possible, i és el sistema que he vist a la majoria de ciutats que he estat i tenen implantat auqest sistema de validació.
Està clar que s'ha d'anar ràpidament cap a la Fase 2, que serà el sistema més just possible, i és el sistema que he vist a la majoria de ciutats que he estat i tenen implantat auqest sistema de validació.
Salutacions,
Oriol
Oriol