Aportació de les motos a la mobilitat sostenible

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Gat_l-h
N4
N4
Posts: 58
Joined: Monday 25/09/2006 21:33
Location: L'Hospitalet centre del centre

Re: Aportació de les motos a la mobilitat sostenible

Post by Gat_l-h »

wefer wrote:La moto és un mitjà de transport extremadament perillós. A BCN el 63% dels morts per culpa del trànsit són motoristes, quan aquests vehicles només són el 30% del parc mòbil i deuen representar menys del 15% dels desplaçaments fets a la ciutat. És una xifra inadmissible i que fa pensar si realment té sentit que aquests vehicles estiguin permesos:
http://www.ara.cat/societat/morts-trans ... 49738.html
Es perillós? si. Quants d'aquests morts són per culpa exclusivament del motorista? Tinc la sensassió que culpes a les víctimes. Es com si diguesis: si hi ha violacions, prohibim les dones.
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Motoristes brètols

Post by Javi M »

Indiscutible que les motos per construcció i disseny són i seran sempre més perilloses que el cotxe, tant per la facilitat amb la que pots tenir un accident (relliscades, falta d'equilibri, caigudes, etc.) com per la gravetat dels mateixos (a la mínima acabes a terra, no tens xassís, cinturó, airbag, ABS, etc.)

Ara bé, jo estic molt i molt convençut de que una majoria abismal dels accidents en moto, són conseqüència de que la gent fa l'imbècil desmesuradament tant bon punt agafa el manillar d'una moto. La gent se la juga a mort fent ziga-zaga entre els cotxes, tant a ciutat com a autopista. Molts es pensen que, a les rondes, les línies blanques discontínues indiquen "carril moto" i no se surten d'allà. I als semàfors es pot passar a primera fila a poc a poc i amb cura, però la majoria ho fan de forma temerària, fregant mirall amb mirall.

Jo no ho entenc. No és suficient assumir el risc intrínsec d'agafar una moto, així que el fan més gran fent el brètol. Si no passés això, un altre gall cantaria quant a les estadístiques de sinistralitat.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Aportació de les motos a la mobilitat sostenible

Post by wefer »

Gat_l-h wrote:Es perillós? si. Quants d'aquests morts són per culpa exclusivament del motorista?
En part sí que és culpa seva per utilitzar un vehicle que saben perfectament que no té cap mesura de seguretat podent fer servir altres mitjans. Cadascú ha de ser responsable dels seus actes.
Això a part de que el 99% dels motoristes no respecten el codi de circulació que diu que s'han de mantenir al centre del seu carril.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Aportació de les motos a la mobilitat sostenible

Post by UT440_132M »

També cal sumar a aquest fet, que la majoria de motos, no superen els 125cc. Que com tots sabem, no cal un permís específic per conduir-les, amb el permís de cotxe, n'hi ha prou, si tens més de tres anys de carnet, crec recordar. Aquest és un fet que suma als accidents de moto a Barcelona. Molta gent que porta una moto, no te la formació necessària per conduir-la, pel fet que acabo d'esmentar.

En aquest sentit, caldria una reforma del codi de circulació, a més dels tres anys de permís de cotxe (?), caldrien unes quantes hores de formació pràctica, amb el seu corresponent examen.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
El Maño amañado
N7
N7
Posts: 463
Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
Location: Sant Martí (Barcelona).

Re: Aportació de les motos a la mobilitat sostenible

Post by El Maño amañado »

A eso quería llegar yo! Cuántos de esos accidentes son realmente de conductores convalidados del B (los que pueden optar a las motos de hasta 125 cc. pasados 3 años)...

Y sí, yo también estoy a favor que aquella gente que quiera adquirir una de esas motos "convalidadas", haga obligatoriamente una formación teórica y práctica sobre cómo llevar una moto (lo que sería el A1, vamos).
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Dos conceptes

Post by Javi M »

Primer de tot, l'altre dia va sortir per aquí d'una font més o menys fiable que el 50% dels motoristes morts a Barcelona eren de carnet B. Això demostra que la taxa d'accidentalitat dels motoristes amb carnet B no és gaire més alta que la dels motoristes amb carnet Ax, ja que els primers representen també vora el 50% del total de motoristes. Aquesta última dada ara no la he pogut corroborar, però recordo que per aquí anaven els tirs.

En segon lloc, a mi personalment em sembla una animalada que es pugui portar una moto sense carnet de moto. Com si s'aprengués a portar-ne una per tenir tres anys el carnet de cotxe! Espanya juraria que és l'únic país de la UE on es permet això.
User avatar
El Maño amañado
N7
N7
Posts: 463
Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
Location: Sant Martí (Barcelona).

Re: Dos conceptes

Post by El Maño amañado »

Javi M wrote:En segon lloc, a mi personalment em sembla una animalada que es pugui portar una moto sense carnet de moto. Com si s'aprengués a portar-ne una per tenir tres anys el carnet de cotxe! Espanya juraria que és l'únic país de la UE on es permet això.
Doncs, apa! Que a qui se'l hi va ocurrir que amb el carnet B pogués un portar al cap d'uns anys un autobús o un camió, aquest sí que és per matar-lo... :cop
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Autobús amb D, camió amb E

Post by Javi M »

D'on has tret això? En cap cas es pot conduir un autobús o un camió en acumular antiguitat de carnet B.

Sí que pots fer-ho si consideres "autobús" a un vehicle de fins a nou ocupants o "camió" un de fins a 3.500 kg, però a això hi tens dret des del dia 0.
User avatar
El Maño amañado
N7
N7
Posts: 463
Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
Location: Sant Martí (Barcelona).

Re: Autobús amb D, camió amb E

Post by El Maño amañado »

Javi M wrote:D'on has tret això? En cap cas es pot conduir un autobús o un camió en acumular antiguitat de carnet B.

Sí que pots fer-ho si consideres "autobús" a un vehicle de fins a nou ocupants o "camió" un de fins a 3.500 kg, però a això hi tens dret des del dia 0.
Uno o una o un grupo de personas que propusieron en su momento que con el carné B se pudiera llevar el camión o un autobús. Así porque sí, ole sus c*jones! :plas
Yo ya sé ya cómo funciona los sistemas de carné y todo ese paripé, pero no me pude imaginar que a algún descerebrado se le haya pasado por la cabeza proponer eso. Hay que ver, eh...
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Aportació de les motos a la mobilitat sostenible

Post by UT440_132M »

Em desvio una mica del tema, però es una cosa semblant al que va passar fa un any, amb l'extint permís BTP, permís especial per conduir taxis i vehicles d'emergència, que es va abolir, i ara qualsevol pot portar un taxi o una ambulància. Desconec si hi ha restricció d'edat per conduir aquests vehicles.

Perdó per l'off topic.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
Baró de MunChausson
N6
N6
Posts: 180
Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
Location: Esquerra de l'Eixample

Re: Dos conceptes

Post by Baró de MunChausson »

El Maño amañado wrote:
Javi M wrote:En segon lloc, a mi personalment em sembla una animalada que es pugui portar una moto sense carnet de moto. Com si s'aprengués a portar-ne una per tenir tres anys el carnet de cotxe! Espanya juraria que és l'únic país de la UE on es permet això.
Doncs, apa! Que a qui se'l hi va ocurrir que amb el carnet B pogués un portar al cap d'uns anys un autobús o un camió, aquest sí que és per matar-lo... :cop
Estic d'acord en que portar una moto sense carnet no pot ser però em temo que la major part d'accidents de moto no són per una manca de destresa en la conducció ni per un desconeixement de les normes més bàsiques de circulació.
Amb la tracció sang això no passava
Post Reply

Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”