Es perillós? si. Quants d'aquests morts són per culpa exclusivament del motorista? Tinc la sensassió que culpes a les víctimes. Es com si diguesis: si hi ha violacions, prohibim les dones.wefer wrote:La moto és un mitjà de transport extremadament perillós. A BCN el 63% dels morts per culpa del trànsit són motoristes, quan aquests vehicles només són el 30% del parc mòbil i deuen representar menys del 15% dels desplaçaments fets a la ciutat. És una xifra inadmissible i que fa pensar si realment té sentit que aquests vehicles estiguin permesos:
http://www.ara.cat/societat/morts-trans ... 49738.html
Aportació de les motos a la mobilitat sostenible
Re: Aportació de les motos a la mobilitat sostenible
Motoristes brètols
Indiscutible que les motos per construcció i disseny són i seran sempre més perilloses que el cotxe, tant per la facilitat amb la que pots tenir un accident (relliscades, falta d'equilibri, caigudes, etc.) com per la gravetat dels mateixos (a la mínima acabes a terra, no tens xassís, cinturó, airbag, ABS, etc.)
Ara bé, jo estic molt i molt convençut de que una majoria abismal dels accidents en moto, són conseqüència de que la gent fa l'imbècil desmesuradament tant bon punt agafa el manillar d'una moto. La gent se la juga a mort fent ziga-zaga entre els cotxes, tant a ciutat com a autopista. Molts es pensen que, a les rondes, les línies blanques discontínues indiquen "carril moto" i no se surten d'allà. I als semàfors es pot passar a primera fila a poc a poc i amb cura, però la majoria ho fan de forma temerària, fregant mirall amb mirall.
Jo no ho entenc. No és suficient assumir el risc intrínsec d'agafar una moto, així que el fan més gran fent el brètol. Si no passés això, un altre gall cantaria quant a les estadístiques de sinistralitat.
Ara bé, jo estic molt i molt convençut de que una majoria abismal dels accidents en moto, són conseqüència de que la gent fa l'imbècil desmesuradament tant bon punt agafa el manillar d'una moto. La gent se la juga a mort fent ziga-zaga entre els cotxes, tant a ciutat com a autopista. Molts es pensen que, a les rondes, les línies blanques discontínues indiquen "carril moto" i no se surten d'allà. I als semàfors es pot passar a primera fila a poc a poc i amb cura, però la majoria ho fan de forma temerària, fregant mirall amb mirall.
Jo no ho entenc. No és suficient assumir el risc intrínsec d'agafar una moto, així que el fan més gran fent el brètol. Si no passés això, un altre gall cantaria quant a les estadístiques de sinistralitat.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Aportació de les motos a la mobilitat sostenible
En part sí que és culpa seva per utilitzar un vehicle que saben perfectament que no té cap mesura de seguretat podent fer servir altres mitjans. Cadascú ha de ser responsable dels seus actes.Gat_l-h wrote:Es perillós? si. Quants d'aquests morts són per culpa exclusivament del motorista?
Això a part de que el 99% dels motoristes no respecten el codi de circulació que diu que s'han de mantenir al centre del seu carril.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Aportació de les motos a la mobilitat sostenible
També cal sumar a aquest fet, que la majoria de motos, no superen els 125cc. Que com tots sabem, no cal un permís específic per conduir-les, amb el permís de cotxe, n'hi ha prou, si tens més de tres anys de carnet, crec recordar. Aquest és un fet que suma als accidents de moto a Barcelona. Molta gent que porta una moto, no te la formació necessària per conduir-la, pel fet que acabo d'esmentar.
En aquest sentit, caldria una reforma del codi de circulació, a més dels tres anys de permís de cotxe (?), caldrien unes quantes hores de formació pràctica, amb el seu corresponent examen.
En aquest sentit, caldria una reforma del codi de circulació, a més dels tres anys de permís de cotxe (?), caldrien unes quantes hores de formació pràctica, amb el seu corresponent examen.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- El Maño amañado
- N7
- Posts: 463
- Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
- Location: Sant Martí (Barcelona).
Re: Aportació de les motos a la mobilitat sostenible
A eso quería llegar yo! Cuántos de esos accidentes son realmente de conductores convalidados del B (los que pueden optar a las motos de hasta 125 cc. pasados 3 años)...
Y sí, yo también estoy a favor que aquella gente que quiera adquirir una de esas motos "convalidadas", haga obligatoriamente una formación teórica y práctica sobre cómo llevar una moto (lo que sería el A1, vamos).
Y sí, yo también estoy a favor que aquella gente que quiera adquirir una de esas motos "convalidadas", haga obligatoriamente una formación teórica y práctica sobre cómo llevar una moto (lo que sería el A1, vamos).
Dos conceptes
Primer de tot, l'altre dia va sortir per aquí d'una font més o menys fiable que el 50% dels motoristes morts a Barcelona eren de carnet B. Això demostra que la taxa d'accidentalitat dels motoristes amb carnet B no és gaire més alta que la dels motoristes amb carnet Ax, ja que els primers representen també vora el 50% del total de motoristes. Aquesta última dada ara no la he pogut corroborar, però recordo que per aquí anaven els tirs.
En segon lloc, a mi personalment em sembla una animalada que es pugui portar una moto sense carnet de moto. Com si s'aprengués a portar-ne una per tenir tres anys el carnet de cotxe! Espanya juraria que és l'únic país de la UE on es permet això.
En segon lloc, a mi personalment em sembla una animalada que es pugui portar una moto sense carnet de moto. Com si s'aprengués a portar-ne una per tenir tres anys el carnet de cotxe! Espanya juraria que és l'únic país de la UE on es permet això.
- El Maño amañado
- N7
- Posts: 463
- Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
- Location: Sant Martí (Barcelona).
Re: Dos conceptes
Doncs, apa! Que a qui se'l hi va ocurrir que amb el carnet B pogués un portar al cap d'uns anys un autobús o un camió, aquest sí que és per matar-lo...Javi M wrote:En segon lloc, a mi personalment em sembla una animalada que es pugui portar una moto sense carnet de moto. Com si s'aprengués a portar-ne una per tenir tres anys el carnet de cotxe! Espanya juraria que és l'únic país de la UE on es permet això.
Autobús amb D, camió amb E
D'on has tret això? En cap cas es pot conduir un autobús o un camió en acumular antiguitat de carnet B.
Sí que pots fer-ho si consideres "autobús" a un vehicle de fins a nou ocupants o "camió" un de fins a 3.500 kg, però a això hi tens dret des del dia 0.
Sí que pots fer-ho si consideres "autobús" a un vehicle de fins a nou ocupants o "camió" un de fins a 3.500 kg, però a això hi tens dret des del dia 0.
- El Maño amañado
- N7
- Posts: 463
- Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
- Location: Sant Martí (Barcelona).
Re: Autobús amb D, camió amb E
Uno o una o un grupo de personas que propusieron en su momento que con el carné B se pudiera llevar el camión o un autobús. Así porque sí, ole sus c*jones!Javi M wrote:D'on has tret això? En cap cas es pot conduir un autobús o un camió en acumular antiguitat de carnet B.
Sí que pots fer-ho si consideres "autobús" a un vehicle de fins a nou ocupants o "camió" un de fins a 3.500 kg, però a això hi tens dret des del dia 0.
Yo ya sé ya cómo funciona los sistemas de carné y todo ese paripé, pero no me pude imaginar que a algún descerebrado se le haya pasado por la cabeza proponer eso. Hay que ver, eh...
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Aportació de les motos a la mobilitat sostenible
Em desvio una mica del tema, però es una cosa semblant al que va passar fa un any, amb l'extint permís BTP, permís especial per conduir taxis i vehicles d'emergència, que es va abolir, i ara qualsevol pot portar un taxi o una ambulància. Desconec si hi ha restricció d'edat per conduir aquests vehicles.
Perdó per l'off topic.
Perdó per l'off topic.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
-
- N6
- Posts: 180
- Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
- Location: Esquerra de l'Eixample
Re: Dos conceptes
Estic d'acord en que portar una moto sense carnet no pot ser però em temo que la major part d'accidents de moto no són per una manca de destresa en la conducció ni per un desconeixement de les normes més bàsiques de circulació.El Maño amañado wrote:Doncs, apa! Que a qui se'l hi va ocurrir que amb el carnet B pogués un portar al cap d'uns anys un autobús o un camió, aquest sí que és per matar-lo...Javi M wrote:En segon lloc, a mi personalment em sembla una animalada que es pugui portar una moto sense carnet de moto. Com si s'aprengués a portar-ne una per tenir tres anys el carnet de cotxe! Espanya juraria que és l'únic país de la UE on es permet això.
Amb la tracció sang això no passava