Noves publicacions de llibres de transport.
"El ferrocarril de Mataró: un escenario experimental"
Hola!
No sé si us heu enterat de l'edició d'aquest llibre per part del CEHFE. Han obert una tenda al seu web per vendre-lo: http://www.cehfe.es/tienda/. Costa 40 €, que no està gens malament, o almenys pinta molt bé. Jo ja n'he demanat el meu.
Salutacions.
No sé si us heu enterat de l'edició d'aquest llibre per part del CEHFE. Han obert una tenda al seu web per vendre-lo: http://www.cehfe.es/tienda/. Costa 40 €, que no està gens malament, o almenys pinta molt bé. Jo ja n'he demanat el meu.
Salutacions.
Llibre "La ciutat de Barcelona i el ferrocarril"
Hola,
Acaba de sortir publicat el llibre "La ciutat de Barcelona i el ferrocarril", publicat per MAF.
L’any 1848 s’inaugurà el primer ferrocarril de la península Ibèrica, entre Barcelona i Mataró, que fou seguit per la construcció de noves línies -a Granollers, Martorell, Valls...- i les seves respectives terminals a la capital catalana, independents inicialment les unes de les altres. Progressivament els diversos traçats s’anaren integrant, primer a les grans companyies privades -que determinà la construcció d’enllaços entre totes elles,-, i a partir de 1941, en la llavors recentment creada Red Nacional de los Ferrocarriles Españoles. Paral•lelament, la xarxa es completava amb línies secundàries, com la línia que partint de la Magòria enllaçava amb la gran línia de via mètrica del Bages, el Berguedà i l’Anoia, o el popular «tren de Sarrià» (posteriorment prolongat fins al Vallès), avui ambdues integrades a la xarxa dels Ferrocarrils de Generalitat de Catalunya. La present obra recull aquesta intensa relació de la ciutat de Barcelona i el ferrocarril, fent un repàs històric n’ha quedat exclòs expressament els nous traçats d’alta velocitat als diferents traçats ferroviaris que han existit a la ciutat així com a les diferents estacions que s’hi ha establert, tot aportant documentació i fotografies inèdites fins el moment.
Més informació a: http://www.mafeditor.com/ficha.php?id=1609
Acaba de sortir publicat el llibre "La ciutat de Barcelona i el ferrocarril", publicat per MAF.
L’any 1848 s’inaugurà el primer ferrocarril de la península Ibèrica, entre Barcelona i Mataró, que fou seguit per la construcció de noves línies -a Granollers, Martorell, Valls...- i les seves respectives terminals a la capital catalana, independents inicialment les unes de les altres. Progressivament els diversos traçats s’anaren integrant, primer a les grans companyies privades -que determinà la construcció d’enllaços entre totes elles,-, i a partir de 1941, en la llavors recentment creada Red Nacional de los Ferrocarriles Españoles. Paral•lelament, la xarxa es completava amb línies secundàries, com la línia que partint de la Magòria enllaçava amb la gran línia de via mètrica del Bages, el Berguedà i l’Anoia, o el popular «tren de Sarrià» (posteriorment prolongat fins al Vallès), avui ambdues integrades a la xarxa dels Ferrocarrils de Generalitat de Catalunya. La present obra recull aquesta intensa relació de la ciutat de Barcelona i el ferrocarril, fent un repàs històric n’ha quedat exclòs expressament els nous traçats d’alta velocitat als diferents traçats ferroviaris que han existit a la ciutat així com a les diferents estacions que s’hi ha establert, tot aportant documentació i fotografies inèdites fins el moment.
Més informació a: http://www.mafeditor.com/ficha.php?id=1609
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
http://www.elpuntavui.cat/cultura/artic ... orell.html
Un llibre rememora el tren de Tarragona a Martorell
Pagès Editors edita un llibre commemoratiu dels 150 anys de la inauguració
Altafulla inaugura l'exposició itinerant per les poblacions del Tarragonès i el Penedès connectades per aquesta línia
J. CARTANYÀ / INFOCAMP
Amb motiu del 150è aniversari de la línia ferroviària que va unir Tarragona amb Martorell i Barcelona, Pagès Editors, en col·laboració amb l'Institut d'Estudis Penedesencs, ha publicat el llibre 150 anys del ferrocarril de Tarragona a Martorell. 1865-2015, que resumeix un segle i mig d'història, amb els consegüents canvis tecnològics, socials i econòmics.
El llibre, editat i coordinat per Joan Solé i Joan Montserrat, reflecteix la polèmica que va envoltar la construcció d'aquesta línia, que va tenir un paper cabdal en la xarxa viària catalana. El volum explora els antecedents d'aquest itinerari, en detalla les característiques tècniques i parla de l'impacte que va tenir, tant a la zona com més enllà de l'àmbit local, gràcies a un exhaustiu treball de documentació.
L'autoria del llibre està formada per una llarga llista d'historiadors, filòlegs i altres perfils amb experiència en la investigació del passat a Catalunya. També hi han col·laborat diverses entitats del territori, com ara centres d'estudis, associacions culturals i museus. Això ha permès recollir un gran nombre d'imatges històriques de diferents trams de la línia i tota la informació necessària per redactar un document que eviti oblidar que aquest mitjà de transport no sempre ha existit i que van caldre grans capitals i les innovacions tecnològiques més punteres del moment.
La publicació del llibre es complementa amb presentacions i una exposició itinerant per diferents poblacions connectades per aquesta línia. Després del seu pas per Tarragona, la primavera passada, i per Martorell, la primera quinzena d'agost, la mostra s'inaugurarà, aquest dilluns, 24 d'agost, a les sis de la tarda, al Centre d'Interpretació Pallissa del Senyor d'Altafulla, on es podrà visitar fins al dia 31. A continuació, la mostra farà parades a Sant Sadurní d'Anoia, Torredembarra, la Granada, el Vendrell, l'Arboç i Cubelles.
El tren del canvi
L'estrena de la línia de tren entre Martorell i Tarragona va suposar un pas històric, principalment, per a l'economia del Tarragonès i el Penedès, on les empreses de l'època van gaudir de nous camins de negocis i exportació. Els sectors més beneficiats van ser l'agrari i el vitivinícola, que van tenir accés als ports de Barcelona i Tarragona gràcies a la línia. El ferrocarril també va provocar un augment del tràfic directe de mercaderies entre les capitals.
L'impacte comercial trigaria més a esdevenir un impacte social, ja que els ciutadans es van anar acostumant a un nou mitjà de transport que, un segle més tard, acabaria sent indispensable. Al llarg dels 73 quilòmetres de la nova línia, el 1865 van començar a circular-hi dos trens diaris amb locomotora de vapor cap a Martorell i dos més cap a Tarragona, si bé aquell mateix estiu es va incrementar la freqüència.
Actualment, només hi ha una dotzena d'empreses, com ara la Seat, que utilitzen la línia de tren entre Tarragona i Martorell per al transport de mercaderies. La majoria opta pel corredor de la costa, que els permet optimitzar el cost de les operacions.
LA DATA
1865
Any
de la inauguració de la línia de ferrocarril que va unir les poblacions de Tarragona i Martorell
LA XIFRA
150
anys
d'historia del tren recull el llibre de Pagès Editors, amb el suport de l'Institut d'Estudis Penedesencs.
LA XIFRA
73
quilòmetres
tenia la nova línia ferroviària que va revolucionar el comerç i l'economia del segle XIX.
Un llibre rememora el tren de Tarragona a Martorell
Pagès Editors edita un llibre commemoratiu dels 150 anys de la inauguració
Altafulla inaugura l'exposició itinerant per les poblacions del Tarragonès i el Penedès connectades per aquesta línia
J. CARTANYÀ / INFOCAMP
Amb motiu del 150è aniversari de la línia ferroviària que va unir Tarragona amb Martorell i Barcelona, Pagès Editors, en col·laboració amb l'Institut d'Estudis Penedesencs, ha publicat el llibre 150 anys del ferrocarril de Tarragona a Martorell. 1865-2015, que resumeix un segle i mig d'història, amb els consegüents canvis tecnològics, socials i econòmics.
El llibre, editat i coordinat per Joan Solé i Joan Montserrat, reflecteix la polèmica que va envoltar la construcció d'aquesta línia, que va tenir un paper cabdal en la xarxa viària catalana. El volum explora els antecedents d'aquest itinerari, en detalla les característiques tècniques i parla de l'impacte que va tenir, tant a la zona com més enllà de l'àmbit local, gràcies a un exhaustiu treball de documentació.
L'autoria del llibre està formada per una llarga llista d'historiadors, filòlegs i altres perfils amb experiència en la investigació del passat a Catalunya. També hi han col·laborat diverses entitats del territori, com ara centres d'estudis, associacions culturals i museus. Això ha permès recollir un gran nombre d'imatges històriques de diferents trams de la línia i tota la informació necessària per redactar un document que eviti oblidar que aquest mitjà de transport no sempre ha existit i que van caldre grans capitals i les innovacions tecnològiques més punteres del moment.
La publicació del llibre es complementa amb presentacions i una exposició itinerant per diferents poblacions connectades per aquesta línia. Després del seu pas per Tarragona, la primavera passada, i per Martorell, la primera quinzena d'agost, la mostra s'inaugurarà, aquest dilluns, 24 d'agost, a les sis de la tarda, al Centre d'Interpretació Pallissa del Senyor d'Altafulla, on es podrà visitar fins al dia 31. A continuació, la mostra farà parades a Sant Sadurní d'Anoia, Torredembarra, la Granada, el Vendrell, l'Arboç i Cubelles.
El tren del canvi
L'estrena de la línia de tren entre Martorell i Tarragona va suposar un pas històric, principalment, per a l'economia del Tarragonès i el Penedès, on les empreses de l'època van gaudir de nous camins de negocis i exportació. Els sectors més beneficiats van ser l'agrari i el vitivinícola, que van tenir accés als ports de Barcelona i Tarragona gràcies a la línia. El ferrocarril també va provocar un augment del tràfic directe de mercaderies entre les capitals.
L'impacte comercial trigaria més a esdevenir un impacte social, ja que els ciutadans es van anar acostumant a un nou mitjà de transport que, un segle més tard, acabaria sent indispensable. Al llarg dels 73 quilòmetres de la nova línia, el 1865 van començar a circular-hi dos trens diaris amb locomotora de vapor cap a Martorell i dos més cap a Tarragona, si bé aquell mateix estiu es va incrementar la freqüència.
Actualment, només hi ha una dotzena d'empreses, com ara la Seat, que utilitzen la línia de tren entre Tarragona i Martorell per al transport de mercaderies. La majoria opta pel corredor de la costa, que els permet optimitzar el cost de les operacions.
LA DATA
1865
Any
de la inauguració de la línia de ferrocarril que va unir les poblacions de Tarragona i Martorell
LA XIFRA
150
anys
d'historia del tren recull el llibre de Pagès Editors, amb el suport de l'Institut d'Estudis Penedesencs.
LA XIFRA
73
quilòmetres
tenia la nova línia ferroviària que va revolucionar el comerç i l'economia del segle XIX.
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
Fent una ullada a Forotrenes per casualitat, he vist anunciat un llibre molt interessant que sortirà l'any que ve, dedicat a la història del metro Transversal
Més informació a http://www.mafeditor.com/ficha.php?id=1631
Més informació a http://www.mafeditor.com/ficha.php?id=1631
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
El tren de la Pobla
Aquest no és pas nou, sinó d'ara fa un any, però no recordo haver-lo vist per aquí:
http://www.pageseditors.cat/CAT/llibre_ ... libre=2038
El tren de la Pobla
Antoni Nebot Biosca
Història gràfica del ferrocarril del Noguera Pallaresa
El llibre ofereix al lector 335 imatges, la majoria inèdites, fruit d’una llarga tasca d'investigació al voltant de la història de la què havia de ser la línia d’un ferrocarril internacional des de Lleida fins a la localitat francesa de Saint- Girons. El volum conté un ampli resum introductori de l'historiador pallarès Llorenç Sànchez Vilanova. Una selecció de 330 fotografies impressionants, dues terceres parts de les quals fins ara inèdites, que surten a la llum per primera vegada, recuperades de l'oblit d'arxius i calaixeres, d'un interès excepcional, testimonis cabdals d'un temps perdut d'aquest trajecte d'uns 90 kilòmetres que uneix la plana lleidatana i el Pirineu, i que la fa ser més que un simple trajecte ferroviari.
Antoni Nebot Biosca (Lleida, 1951). Administratiu de professió, ha reunit en el decurs dels anys un ampli arxiu fotogràfic de milers d’antigues imatges ferroviàries. Especialment de l'època dels trens de vapor, que són la seva veritable passió, i de la línia de Lleida a la Pobla de Segur, la primera per on va viatjar a la seva infantesa i li va despertar l'interès i l'afició pel món del ferrocarril. Ha publicat els llibres El tren de la Pobla (1995) i 150 anys del tren a Lleida (2010) amb Vidal Vidal. És col·laborador en revistes i publicacions de temàtica ferroviària i ha organitzat diverses exposicions fotogràfiques.
30,00 € (iva inc.)
http://www.pageseditors.cat/CAT/llibre_ ... libre=2038
El tren de la Pobla
Antoni Nebot Biosca
Història gràfica del ferrocarril del Noguera Pallaresa
El llibre ofereix al lector 335 imatges, la majoria inèdites, fruit d’una llarga tasca d'investigació al voltant de la història de la què havia de ser la línia d’un ferrocarril internacional des de Lleida fins a la localitat francesa de Saint- Girons. El volum conté un ampli resum introductori de l'historiador pallarès Llorenç Sànchez Vilanova. Una selecció de 330 fotografies impressionants, dues terceres parts de les quals fins ara inèdites, que surten a la llum per primera vegada, recuperades de l'oblit d'arxius i calaixeres, d'un interès excepcional, testimonis cabdals d'un temps perdut d'aquest trajecte d'uns 90 kilòmetres que uneix la plana lleidatana i el Pirineu, i que la fa ser més que un simple trajecte ferroviari.
Antoni Nebot Biosca (Lleida, 1951). Administratiu de professió, ha reunit en el decurs dels anys un ampli arxiu fotogràfic de milers d’antigues imatges ferroviàries. Especialment de l'època dels trens de vapor, que són la seva veritable passió, i de la línia de Lleida a la Pobla de Segur, la primera per on va viatjar a la seva infantesa i li va despertar l'interès i l'afició pel món del ferrocarril. Ha publicat els llibres El tren de la Pobla (1995) i 150 anys del tren a Lleida (2010) amb Vidal Vidal. És col·laborador en revistes i publicacions de temàtica ferroviària i ha organitzat diverses exposicions fotogràfiques.
30,00 € (iva inc.)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: El tren de la Pobla
El dia de la presentació dels nous trens vaig veure un exemplar que li va lliurar FGC a un dels alcaldes, crec.Fran-Ikarus wrote:Aquest no és pas nou, sinó d'ara fa un any, però no recordo haver-lo vist per aquí:
http://www.pageseditors.cat/CAT/llibre_ ... libre=2038
El tren de la Pobla
Antoni Nebot Biosca
Història gràfica del ferrocarril del Noguera Pallaresa
El llibre ofereix al lector 335 imatges, la majoria inèdites, fruit d’una llarga tasca d'investigació al voltant de la història de la què havia de ser la línia d’un ferrocarril internacional des de Lleida fins a la localitat francesa de Saint- Girons. El volum conté un ampli resum introductori de l'historiador pallarès Llorenç Sànchez Vilanova. Una selecció de 330 fotografies impressionants, dues terceres parts de les quals fins ara inèdites, que surten a la llum per primera vegada, recuperades de l'oblit d'arxius i calaixeres, d'un interès excepcional, testimonis cabdals d'un temps perdut d'aquest trajecte d'uns 90 kilòmetres que uneix la plana lleidatana i el Pirineu, i que la fa ser més que un simple trajecte ferroviari.
Antoni Nebot Biosca (Lleida, 1951). Administratiu de professió, ha reunit en el decurs dels anys un ampli arxiu fotogràfic de milers d’antigues imatges ferroviàries. Especialment de l'època dels trens de vapor, que són la seva veritable passió, i de la línia de Lleida a la Pobla de Segur, la primera per on va viatjar a la seva infantesa i li va despertar l'interès i l'afició pel món del ferrocarril. Ha publicat els llibres El tren de la Pobla (1995) i 150 anys del tren a Lleida (2010) amb Vidal Vidal. És col·laborador en revistes i publicacions de temàtica ferroviària i ha organitzat diverses exposicions fotogràfiques.
30,00 € (iva inc.)
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
-
- N5
- Posts: 108
- Joined: Tuesday 23/06/2009 18:55
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
Bon dia,
Sabeu si es poden trobar llibres del Kyotaro Nishimura en algun lloc de Barcelona o rodalies? Particularment hi estic interessat a Sapporo cheku 23:25 i a The Mystery Train Disappears.
Del primer no hi ha traducció, em penso, i no sé japonès, però m´agrada la seva portada. El segon, és en anglès i, crec, que en italià també.
Els puc trobar a travès d´Iberlibro a una llibreria americana però no m´acabo de refiar de demanar-los per internet...
Salutacions,
MANEL
Sabeu si es poden trobar llibres del Kyotaro Nishimura en algun lloc de Barcelona o rodalies? Particularment hi estic interessat a Sapporo cheku 23:25 i a The Mystery Train Disappears.
Del primer no hi ha traducció, em penso, i no sé japonès, però m´agrada la seva portada. El segon, és en anglès i, crec, que en italià també.
Els puc trobar a travès d´Iberlibro a una llibreria americana però no m´acabo de refiar de demanar-los per internet...
Salutacions,
MANEL
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
Ha sortit el llibre:
"Els transports a la Barcelona dels anys 60" de MAF editor de Manel Alvarez, John Cosford i Ramón Lascorz
ISBN:978-84-86758-44-8 Preu: 39 Eur. (A la Rocafort)
Es tracta de un recull de unas 300 fotografías de tramvias, troleibusos, Renfe vapor i elèctric i postals de l'epoca
"Els transports a la Barcelona dels anys 60" de MAF editor de Manel Alvarez, John Cosford i Ramón Lascorz
ISBN:978-84-86758-44-8 Preu: 39 Eur. (A la Rocafort)
Es tracta de un recull de unas 300 fotografías de tramvias, troleibusos, Renfe vapor i elèctric i postals de l'epoca
- Attachments
-
- img184.jpg (91.22 KiB) Viewed 20297 times
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
El llibre del Transversal ja és a la venda, se'n va parlar a la reunió del Consell Assessor. El Facebook de l'autor és a https://www.facebook.com/joan.alberich.9?fref=ufi
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
En efecte, jo en sóc coautor, juntament amb en Ramon Lascorz. Qualsevol dubte, crítica, etc. seran benvinguts.
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
Amb el permís d'en Joan Carles anuncio presentació del seu nou llibre:
- Attachments
-
- Invitació presentació llibre Salmeron 14.12.2016-page-001.jpg (33.88 KiB) Viewed 19752 times
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
Grandíssim llibre que ens ha regalat el nostre savi tió!
http://nordicalibros.com/atlas-de-metros-del-mundo
Atlas de metros del mundo
Mark Ovenden. Traducido por: Iria Torres
«Ovenden hace lo que ningún otro libro de la historia del diseño ha hecho nunca. Atlas de los metros del mundo es un imprescindible».
The New York Times Book Review
VERSIÓN PAPEL
COMPRAR
186 págs. | 240 x 270 | 29.50 €
«Este libro es la materia de la que están hechos los sueños». Newsday (Amb aquesta frase ens sentim identificats els amants del metro )
Atlas de metros del mundo es la primera y única colección de mapas históricos y actuales de todos los sistemas de transporte suburbanos existentes en la Tierra. A través de unas espléndidas imágenes y gráficos, Mark Ovenden traza la historia cartográfica de este medio de transporte, incluyendo mapas históricos, diagramas y fotografías, algunos de ellos accesibles por primera vez desde su publicación original. Este libro es una biblia para el diseñador gráfico, una colección imprescindible para los entusiastas del transporte, y un libro esencial tanto para los amantes de los viajes como para el turista de sillón. Esta edición incluye un relato de Juan José Millás sobre el metro de Madrid.
Un tastet a http://nordicalibros.com/upload/26e947f ... 0bcb02.pdf
http://nordicalibros.com/atlas-de-metros-del-mundo
Atlas de metros del mundo
Mark Ovenden. Traducido por: Iria Torres
«Ovenden hace lo que ningún otro libro de la historia del diseño ha hecho nunca. Atlas de los metros del mundo es un imprescindible».
The New York Times Book Review
VERSIÓN PAPEL
COMPRAR
186 págs. | 240 x 270 | 29.50 €
«Este libro es la materia de la que están hechos los sueños». Newsday (Amb aquesta frase ens sentim identificats els amants del metro )
Atlas de metros del mundo es la primera y única colección de mapas históricos y actuales de todos los sistemas de transporte suburbanos existentes en la Tierra. A través de unas espléndidas imágenes y gráficos, Mark Ovenden traza la historia cartográfica de este medio de transporte, incluyendo mapas históricos, diagramas y fotografías, algunos de ellos accesibles por primera vez desde su publicación original. Este libro es una biblia para el diseñador gráfico, una colección imprescindible para los entusiastas del transporte, y un libro esencial tanto para los amantes de los viajes como para el turista de sillón. Esta edición incluye un relato de Juan José Millás sobre el metro de Madrid.
Un tastet a http://nordicalibros.com/upload/26e947f ... 0bcb02.pdf
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
http://www.agrupament.cat/portal/2017/0 ... 1863-1880/
LA HISTÒRIA D´UNA LÍNEA DE TREN EMBLEMÁTICA. EL FERROCARRIL DE GRANOLLERS A SANT JOAN DE LES ABADESSES 1863 – 1880
28 GENER 2017
Informació facilitada per quiosc plaça ReinaMaria Cristina
Rivadesella. Principat d’Asturias
“La definitiva arribada de la “màquina de fum” a Sant Joan de les Abadesses va esdevenir una cursa d’obstacles difícil d’imaginar.”
La idea de documentar la història de la línia de ferrocarril de Granollers a Sant Joan de les Abadesses (1863-1880) neix d’una excursió fotogràfica que Lluís Garcia Rifà va realitzar l’any 1984 al tram de la desapareguda línia entre Ripoll i Sant Joan de les Abadesses. Durant més de 30 anys l’autor ha estat compilant dades, visitant arxius municipals, biblioteques i museus. El fruit de tota aquesta recerca és el bloc www.traintren.com, una pàgina web amb una àmplia informació sobre l’evolució de la història del tren a
Catalunya, així com d’altres vies de transport.
Des d’un punt de vista històric, la construcció de la línia de tren entre Granollers i Sant Joan desperta un gran interès per les vicissituds que va haver d’afrontar a causa, també, de la inestable conjuntura política i econòmica en què es va projectar: es van arruïnar molts empresaris i contractistes, es van traspassar les concessions i es van acomiadar molts treballadors sense cobrar.
Pel que fa al seu traçat, es va modificar tres vegades, deixant el terreny aixecat i les obres a mig fer, i ni tan sols era clar amb quin sistema s’endegaria el projecte. El llibre és una selecció dels articles publicats en el bloc de l’autor i es complementa amb el suport de material gràfic.
Autor: Lluís Garcia Rifà
Nº de páginas: 208 págs.
Encuadernació: Tapa blanda
Editorial: PLATAFORMA
Llengua: CATALÁ
ISBN: 9788416820634
Preu: 20,00 €
LA HISTÒRIA D´UNA LÍNEA DE TREN EMBLEMÁTICA. EL FERROCARRIL DE GRANOLLERS A SANT JOAN DE LES ABADESSES 1863 – 1880
28 GENER 2017
Informació facilitada per quiosc plaça ReinaMaria Cristina
Rivadesella. Principat d’Asturias
“La definitiva arribada de la “màquina de fum” a Sant Joan de les Abadesses va esdevenir una cursa d’obstacles difícil d’imaginar.”
La idea de documentar la història de la línia de ferrocarril de Granollers a Sant Joan de les Abadesses (1863-1880) neix d’una excursió fotogràfica que Lluís Garcia Rifà va realitzar l’any 1984 al tram de la desapareguda línia entre Ripoll i Sant Joan de les Abadesses. Durant més de 30 anys l’autor ha estat compilant dades, visitant arxius municipals, biblioteques i museus. El fruit de tota aquesta recerca és el bloc www.traintren.com, una pàgina web amb una àmplia informació sobre l’evolució de la història del tren a
Catalunya, així com d’altres vies de transport.
Des d’un punt de vista històric, la construcció de la línia de tren entre Granollers i Sant Joan desperta un gran interès per les vicissituds que va haver d’afrontar a causa, també, de la inestable conjuntura política i econòmica en què es va projectar: es van arruïnar molts empresaris i contractistes, es van traspassar les concessions i es van acomiadar molts treballadors sense cobrar.
Pel que fa al seu traçat, es va modificar tres vegades, deixant el terreny aixecat i les obres a mig fer, i ni tan sols era clar amb quin sistema s’endegaria el projecte. El llibre és una selecció dels articles publicats en el bloc de l’autor i es complementa amb el suport de material gràfic.
Autor: Lluís Garcia Rifà
Nº de páginas: 208 págs.
Encuadernació: Tapa blanda
Editorial: PLATAFORMA
Llengua: CATALÁ
ISBN: 9788416820634
Preu: 20,00 €
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
De moment no trobo massa informació, però mireu:
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
Més que nova publicació, que ho és, hi ha un escriptor d'un interessant llibre sobre la línia Reus-Roda que busca un editor, n'hi ha algun per aquí?
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
Tramvias i troleibusos de Tarragona i Reus:
Autor: Albert Gonzàlez i Masip
ISBN: 978-84-944844-2-1
Preu: 25 Eur.
Autor: Albert Gonzàlez i Masip
ISBN: 978-84-944844-2-1
Preu: 25 Eur.
- Attachments
-
- img305.jpg (87.82 KiB) Viewed 18420 times