Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
101
75%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
8%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
5
4%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
7%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Total votes: 135

User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by wefer »

Baró de MunChausson wrote:I encara més: realment si mirem el mapa de congestions de trànsit a Bcn, sobretot en hores punta, aquest tram de la Diagonal no és el pitjor de tots ni de bon tros.
Ejem... per experiència pròpia, jo abans treballava a la Pl. Francesc Macià i agafava el 34. El dia que sortia massa tard de casa baixava del bus passat Pg. de Gràcia i anava caminant per guanyar uns minuts.
Potser això et dóna una petita idea de la magnitud de la tragèdia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by metring »

Baró de MunChausson wrote:En el fons és aquest un debat que s'ha sobredimensionat, sobretot (des del meu punt de vista) perquè s'ha insistit massa en que ambdues xarxes "s'han d'unir" com si el fet de no fer-ho fós "antinatural".

Doncs, no és així. De fet la major part de ciutats que no han mantingut la xarxa de tramvies tradicional l'estan reintroduïnt com a sistema complementari al metro a les zones perifèriques de les ciutats. Des d'aquest punt de vista hagués estat més lògic una xarxa més potent per tots els municipis dels Baix Llobregat i que aquesta xarxa acabés a Zona Universitària i enllacés amb el metro (un metro que hauria de ser més potent que ara, evidentment).

A part d'aquesta, hi ha altres "perversions" del debat. Per exemple:

Els partidaris de la unió "sí o sí" donen per descomptat que s'ha de fer per la superfície perquè d'aquesta manera sembla que es faci més visible que el tramvia "li treu espai al cotxe". Això és molt enganyós, sobretot si tenim en compte que el que es farà realment és desviar el trànsit de cotxes cap a altres carrers perquè sembl que és el tramvia qui ha portat aquest benefici, quan el més lògic seria (posats a fer-lo i tenint en compte que parlem d'un coll d'ampolla amb una gran activitat comercial i de serveis) fer-lo soterrat en aquest tram.

I encara més: realment si mirem el mapa de congestions de trànsit a Bcn, sobretot en hores punta, aquest tram de la Diagonal no és el pitjor de tots ni de bon tros. Un cop més tot ve d'una idea preconcebuda i fixa de que el tramvia per superfície, amb plataforma reservada i prioritat semàforica és un agent pacificador del trànsit en ell mateix.

Tot plegat molt exagerat.
Vull pensar que parles des del desconeixement... La Diagonal no va saturada? ÉS UN HORROR! I quins són aquests llocs on faria més falta el tramvia? El posem per la Meridiana? Perquè aquí poc argument veig, més aviat mania infundada.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Miquel »

437.001 wrote: Suposem que es comença una electrificació dels vehicles particulars i els busos a gran escala. Llavors, l'excusa de la contaminació s'elimina, i queda només la de la capacitat. Si la contaminació dels vehicles desapareix, se seguirà promovent el transport públic com fins ara? Si no és així, està claríssim que la Diagonal necessitarà més carrils i no menys.
El cas de fons ja no es la pròpia contaminació, si no que els usuaris del transport privat es passin al transport col·lectiu, ja que és el transport públic el que ha de moure'ns a tots i no només als tontos que no tenim vehicle propi.

L'espai no ha d'estar plagat i cobert de vehicles, siguin de tracció amb benzina, elèctric, híbrid o a pedals si fos el cas. Els usuaris del transport públic són els que han de tota preferència al carrer, i l'espai que quedi, o per ús cívic i/o pel transit rodat (que hi ha de ser, però no amb la magnitud actual).

I actualment es ben be al contrari. Tot l'espai possible és pel trànsit rodat, pel mig es posen carrils bus que, amb certes influències ja s'han procurat de que fossin el més estrets possibles o per boicotejar-los fa uns anys. I amb el tramvia més del mateix però multiplicat per mil.

Al final, faci el que es faci a la Diagonal la realitat de l'assumpte es que l'autobús ha de tenir plataforma reservada i prioritat semafòrica total, igual a la del tramvia. (Prioritat per cert a mig gas). I no només a la Diagonal, si no a tot arreu. A partir d'aquí, és més eficient tenir un bus o un tramvia? Crec que la resposta cau ja per si sola.

Però clar, la plataforma reservada d'un bus es pot invaiir sense problemes perque total, per ous els del conductor del vehicle/moto i si el bus si s'apropa ja s'apartarà per molt que els hi toqui els collons a tots els seus viatgers (multiplica pel nº de busos que apareixen en aquell moment). En canvi amb el tramvia és diferent, saben que no poden posar-s'hi al damunt quan els hi rota i que tindrà una amplada superior (la normal). Per tant ja molesta i que talla per dos la ciutat, que si pasos a nivell que si bla bla bla.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by 122-042-132 »

Per donar una mica de serenor a aquest debat tan intens sobre el tramvia pel tram central de la Diagonal; una retrospectiva dels antics tramvies de Barcelona:

29 Fantastic Color Photos Captured Tramways of Barcelona in the 1960s

Historically, the city of Barcelona, in the Spanish autonomous community of Catalonia, had a large tramway network. The city's first tram line opened in 1872, but almost all of these historic lines had closed by 1971, being replaced by buses and by the expanding Barcelona Metro.

These fantastic photos documented the operation of tramways in Barcelona in 1963 and 1964.

http://www.vintag.es/2017/03/29-fantast ... tured.html
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by metring »

Llegiu tweets d'aquesta cadena, un munt d'ajuntaments a favor de la unió del tramvia, i a favor, CiU...
User avatar
El Maño amañado
N7
N7
Posts: 463
Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
Location: Sant Martí (Barcelona).

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by El Maño amañado »

Hoy he estado escuchando por 1ª vez, el programa de radio Onda Cero "La ciutat" (de 12:30 h. a 14 h., todos los días laborables), un espacio dedicado al proyecto del tram de la Diagonal y me ha hecho gracia un comentario que ha hecho uno de los tertulianos.

Según él (que por cierto, éste es anti-tram), dice que el tram ocasionaría un "muro" para los ciudadanos. Y justamente aquí me he acordado de una frase que dijo en su momento en la BTV Ricard Riol «Si alguns diuen que és mur lo del tram, els convido a que s'apropin a L'H, Esplugues, Cornellà i fins i tot, a la Diagonal baixa i que opinin si realment és un mur o no». Pero calla, que luego vuelve el mismo personaje y dice que en vez de hacer el tram en superficie, lo mejor sería hacerlo como en la L10 en la Calle A de la Zona Franca. Vamos, que fuera por un viaducto.

Yo ahí ya me he descojonado de la risa completamente, pensando «Pues si antes decías que hacerlo a ras de suelo era un muro, lo del viaducto entonces que será pues? Eso sí que es muro tanto a nivel físico como a nivel visual! Y espera... Que si hacerlo a ras de suelo costaría 175 millones, ¿cuánto costará hacerlo por alto? Y en vez de molestar a los peatones, molestas a los vecinos del 2º piso de cada uno de los edificios de la Diagonal, :riure »

De verdad, tienen que hacérselo mirar, que en vez de decir cosas decentes, dicen cada fantasmada que no veáis!
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by 437.001 »

Yo directamente no escucho ni veo programas de TV o radio con tertulianos.

Son lamentables.
Baró de MunChausson
N6
N6
Posts: 180
Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
Location: Esquerra de l'Eixample

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Baró de MunChausson »

metring wrote: Vull pensar que parles des del desconeixement... La Diagonal no va saturada? ÉS UN HORROR! I quins són aquests llocs on faria més falta el tramvia? El posem per la Meridiana? Perquè aquí poc argument veig, més aviat mania infundada.
No parlo des del desconeixement (encara que la meva opinió, com totes, sigui questionable).

Aquest tram de la Diagonal en hores punta és, efectivament un horror . Com ho és el tram Tetuan-Glòries, el tram Consell de Cent-Marina, el tram València-Pg de Sant Joan, el carrer Rosselló entre Pg de Gràcia i Llúria, l'entrada per Meridiana fins a Fabra i Puig...i uns quants més. Per tant, el que jo dic és que aquest tram no és tan especialment crític com per donar-li aquesta importància tenint en compte que el tramvia (sembla increïble, oi?) també té inconvenients.

Jo he intentat explicar-ho però sembla que no ho has vist i t'has quedat només amb una part.

Respecte a la frase "quins són aquests llocs on faria més falta el tramvia?" només demostra la meva tesi: hi ha una obsessió per pensar que el tramvia és la solució a qualsevol problema de trànsit i en qualsevol lloc. Ja he dit on crec que caldria fer més tramvia: en poblacions de la perifèria de Bcn amb menys densitat de població i amb bona connexió amb Rodalies i Metro per tal d'oferir un bon servei alternatiu als commuters que van en cotxe i podrien anar en transport col.lectiu.
Amb la tracció sang això no passava
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by wefer »

La veritat és que els arguments dels antitramvia són cada vegada més confosos fruit del fet que cada cop els queden menys arguments (si és que mai n'hi ha hagut cap) per defensar la seva postura. Que si un tramvia cada 3 minuts talla la ciutat (però milers de cotxes es veu que no) que si contamina (però milers de cotxes no), que si el tramvia només serveix per la perifèria (el centre de Berlin deu ser perifèria), i tantes altres barbaritats fruit o bé del desconeixement o bé de la mala fe manipuladora.

Amb tot actualment ja s'està parlant directament del sexe dels àngels i es perd la visió de l'essencial, la base, el sentit comú més bàsic, allò que fins i tot un nen de 9 anys és capaç de veure... i que he intentat condensar en una imatge:
Attachments
coco-tramvia.gif
coco-tramvia.gif (19.42 KiB) Viewed 9913 times
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Carlos González »

Cada vegada que veig un comentari antitramvia, aquesta és la meva reacció, sembla increïble que 12 anys encara es discuteix d'això
https://www.youtube.com/watch?v=6cNHXcHjpHM
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by França451 »

wefer wrote:La veritat és que els arguments dels antitramvia són cada vegada més confosos fruit del fet que cada cop els queden menys arguments (si és que mai n'hi ha hagut cap) per defensar la seva postura. Que si un tramvia cada 3 minuts talla la ciutat (però milers de cotxes es veu que no) que si contamina (però milers de cotxes no), que si el tramvia només serveix per la perifèria (el centre de Berlin deu ser perifèria), i tantes altres barbaritats fruit o bé del desconeixement o bé de la mala fe manipuladora.

Amb tot actualment ja s'està parlant directament del sexe dels àngels i es perd la visió de l'essencial, la base, el sentit comú més bàsic, allò que fins i tot un nen de 9 anys és capaç de veure... i que he intentat condensar en una imatge:
Jajajajajajajajajaja. Es buenísimo tu comentario, Marçal. Y con fotito y todo. Eso lo metes en las escuelas y los de P3 a P5 lo bordan más que los políticos.

Iba a comentar una cosa sólo... Mucho estar en contra del Tram, mucho estar en contra del Tram, pero veréis cómo luego hasta los comerciantes de la zona del cinco de Oros o Balmes están deseando cerrar sus comercios para irse a ver el Barça al Camp Nou (por supuesto, cogiendo el tram y ahorrándose los atascos) o yendo a la Feria de Abril y los conciertos del fórum (también en Tram que luego en el fórum es un horror para aparcar), que cuando se trata de trabajo chillamos que nos estorba el tram, pero Barcelona como el resto de España, somos muy dados a las juergas, el mojito, la diversión y las fiestas. Ya veréis ahí cómo nadie dice que no al tram, ya veréis. :twisted: :twisted: :twisted:
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Baró de MunChausson
N6
N6
Posts: 180
Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
Location: Esquerra de l'Eixample

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Baró de MunChausson »

wefer wrote:La veritat és que els arguments dels antitramvia són cada vegada més confosos fruit del fet que cada cop els queden menys arguments (si és que mai n'hi ha hagut cap) per defensar la seva postura. Que si un tramvia cada 3 minuts talla la ciutat (però milers de cotxes es veu que no) que si contamina (però milers de cotxes no), que si el tramvia només serveix per la perifèria (el centre de Berlin deu ser perifèria), i tantes altres barbaritats fruit o bé del desconeixement o bé de la mala fe manipuladora.

Amb tot actualment ja s'està parlant directament del sexe dels àngels i es perd la visió de l'essencial, la base, el sentit comú més bàsic, allò que fins i tot un nen de 9 anys és capaç de veure... i que he intentat condensar en una imatge:

Segons aquesta imatge sembla ser que el tramvia ara està incomplet, li falta un tros, no porta enlloc, és a mig construir. Jo crec que fins i tot un nen de 9 anys pot veure perfectament que el tramvia està funcionant i porta gent. Les ampliacions que es puguin fer no tenen res a veure amb el funcionament actual, que ja existeix.

Un nen de 9 anys també enten que el fet que un tramvia (per capacitat) equivalgui a nosequants cotxes no vol dir que si es posa un tramvia en un tros de carrer tots els nosequants usuaris del cotxe es passin automàticament al tramvia.
Amb la tracció sang això no passava
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Miquel »

Baró de MunChausson wrote:
wefer wrote:La veritat és que els arguments dels antitramvia són cada vegada més confosos fruit del fet que cada cop els queden menys arguments (si és que mai n'hi ha hagut cap) per defensar la seva postura. Que si un tramvia cada 3 minuts talla la ciutat (però milers de cotxes es veu que no) que si contamina (però milers de cotxes no), que si el tramvia només serveix per la perifèria (el centre de Berlin deu ser perifèria), i tantes altres barbaritats fruit o bé del desconeixement o bé de la mala fe manipuladora.

Amb tot actualment ja s'està parlant directament del sexe dels àngels i es perd la visió de l'essencial, la base, el sentit comú més bàsic, allò que fins i tot un nen de 9 anys és capaç de veure... i que he intentat condensar en una imatge:

Segons aquesta imatge sembla ser que el tramvia ara està incomplet, li falta un tros, no porta enlloc, és a mig construir. Jo crec que fins i tot un nen de 9 anys pot veure perfectament que el tramvia està funcionant i porta gent. Les ampliacions que es puguin fer no tenen res a veure amb el funcionament actual, que ja existeix.

Un nen de 9 anys també enten que el fet que un tramvia (per capacitat) equivalgui a nosequants cotxes no vol dir que si es posa un tramvia en un tros de carrer tots els nosequants usuaris del cotxe es passin automàticament al tramvia.
Un nen de 9 anys veí de Barcelona sap perfectament que està mal fet una línia de tramvia finalitzi al mig del no res, i no entén perque no pot continuar amb tramvia per allà on aquest hi podria passar.
I això ho sap qualsevol veí d'aquesta ciutat que no visqui a Sarrià - Sant Gervasi i Les Corts.

D'avagades sembla que alguns obliden que el tramvia ha de resoldre també una necessitat de mobilitat urbana dins la ciutat i que l'autobús urbà no compleix amb aquestes necessitats. (I no només a la Diagonal).
Per quin motiu m'he de fer fotre i penalitzar els meus temps de viatge urbans per mantenir la capacitat de vehícles de tots aquells que viuen en urbanitzacions a les rodalies de la ciutat? (a banda dels rics dels districtes abans mencionats).
Aquesta gent, no només boicoteja la millora del transport públic en superficie (doncs no els facis baixar del cotxe per agafar un tren, no vagi a ser que se'ls hi enganxi algun poll de la "chusma"), si no que ocupa de manera individual un espai enorme dins la ciutat i per si fos poc, em contamina l'aire del lloc on visc.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Baró de MunChausson
N6
N6
Posts: 180
Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
Location: Esquerra de l'Eixample

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Baró de MunChausson »

França451 wrote: Jajajajajajajajajaja. Es buenísimo tu comentario, Marçal. Y con fotito y todo. Eso lo metes en las escuelas y los de P3 a P5 lo bordan más que los políticos.

Iba a comentar una cosa sólo... Mucho estar en contra del Tram, mucho estar en contra del Tram, pero veréis cómo luego hasta los comerciantes de la zona del cinco de Oros o Balmes están deseando cerrar sus comercios para irse a ver el Barça al Camp Nou (por supuesto, cogiendo el tram y ahorrándose los atascos) o yendo a la Feria de Abril y los conciertos del fórum (también en Tram que luego en el fórum es un horror para aparcar), que cuando se trata de trabajo chillamos que nos estorba el tram, pero Barcelona como el resto de España, somos muy dados a las juergas, el mojito, la diversión y las fiestas. Ya veréis ahí cómo nadie dice que no al tram, ya veréis. :twisted: :twisted: :twisted:
És molt probable que tot això passi, com també és probable que molta gent vagi del Pedralbes Center a Rosa Clará amb tram (cosa que, efectivament, acontentarà els botiguers) però tot això són nous usos;no crec que els embussos actuals tinguin res a veure amb aquests tipus de desplaçaments. Si s'uneixen ambdues xarxes em sembla evident que tindràn clients...però el trànsit de cotxes no minvarà...o minvarà per Diagonal i creixerà als altres carrers on l'Ajuntament té previst de "facilitar" la desviació d'aquests vehicles.
Amb la tracció sang això no passava
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by uriol108 »

Si veiem una imatge actual de Google Maps amb l'estat del Transit, veurem que tot i que en el tram central de la Diagonal si produeixen retencions, les autèntiques ratoneres són les Rondes, sobretot un divendres al migdia/tarda i plujós, i més si hi ha hagut un accident...
Image

enllaç a la imatge complerta :
http://i.imgur.com/WbcbOVF.png
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by oriolp13 »

uriol108 wrote:Si veiem una imatge actual de Google Maps amb l'estat del Transit, veurem que tot i que en el tram central de la Diagonal si produeixen retencions, les autèntiques ratoneres són les Rondes, sobretot un divendres al migdia/tarda i plujós, i més si hi ha hagut un accident...
Image

enllaç a la imatge complerta :
http://i.imgur.com/WbcbOVF.png
No entenc el teu argument, perquè alhora no té sentit. Les rondes suporten també el trànsit de la gent que no entra a Barcelona, sinó que, per exemple, va de Badalona a El Prat, i segueixen produïnt-se col·lapses al centre de la ciutat.
Salutacions,

Oriol
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by albert28 »

oriolp13 wrote:
uriol108 wrote:Si veiem una imatge actual de Google Maps amb l'estat del Transit, veurem que tot i que en el tram central de la Diagonal si produeixen retencions, les autèntiques ratoneres són les Rondes, sobretot un divendres al migdia/tarda i plujós, i més si hi ha hagut un accident...
Image

enllaç a la imatge complerta :
http://i.imgur.com/WbcbOVF.png
No entenc el teu argument, perquè alhora no té sentit. Les rondes suporten també el trànsit de la gent que no entra a Barcelona, sinó que, per exemple, va de Badalona a El Prat, i segueixen produïnt-se col·lapses al centre de la ciutat.
Però és una imatge poc clarificadora ja que combines trajectes que van a la capital, que surten de la capital i els que nomès volen creuar de Llobregat a Besós i viceversa.
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Carlos González »

I a més, les rondes estàn més colapsades que la Diagonal, no fem riure :)
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Back to topic!

Post by Guigui »

Carlos González wrote:I a més, les rondes estàn més colapsades que la Diagonal, no fem riure :)
No pas.

Per cert, tornem al tema del fil, si us plau.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
robertotlh
N7
N7
Posts: 324
Joined: Thursday 15/10/2015 14:47

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by robertotlh »

Els protranvia exigeixen seriositat al debat, pero quan els pregunten on es ficaran tots els cotxes que ara van per la diagonal diuen que les mamis de l upper deixin el Cayenne a casa i vagin a buscar els nens al cole en bus i problema solucionat. En el fons estan admetent que el tranvia no reduirà el trànsit per si sol, si no hi ha un bon grapat de gent que deixi el cotxe al garatge de cop i volta, i que si això no ocorre, el problema de col.lapse i contaminació serà greu. Però confien en què per art de màgia això ocorrerà.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”