437.001 wrote:
Suposem que es comença una electrificació dels vehicles particulars i els busos a gran escala. Llavors, l'excusa de la contaminació s'elimina, i queda només la de la capacitat. Si la contaminació dels vehicles desapareix, se seguirà promovent el transport públic com fins ara? Si no és així, està claríssim que la Diagonal necessitarà més carrils i no menys.
El cas de fons ja no es la pròpia contaminació, si no que els usuaris del transport privat es passin al transport col·lectiu, ja que és el transport públic el que ha de moure'ns a tots i no només als tontos que no tenim vehicle propi.
L'espai no ha d'estar plagat i cobert de vehicles, siguin de tracció amb benzina, elèctric, híbrid o a pedals si fos el cas. Els usuaris del transport públic són els que han de tota preferència al carrer, i l'espai que quedi, o per ús cívic i/o pel transit rodat (que hi ha de ser, però no amb la magnitud actual).
I actualment es ben be al contrari. Tot l'espai possible és pel trànsit rodat, pel mig es posen carrils bus que, amb certes influències ja s'han procurat de que fossin el més estrets possibles o per boicotejar-los fa uns anys. I amb el tramvia més del mateix però multiplicat per mil.
Al final, faci el que es faci a la Diagonal la realitat de l'assumpte es que l'autobús ha de tenir plataforma reservada i prioritat semafòrica total, igual a la del tramvia. (Prioritat per cert a mig gas). I no només a la Diagonal, si no a tot arreu. A partir d'aquí, és més eficient tenir un bus o un tramvia? Crec que la resposta cau ja per si sola.
Però clar, la plataforma reservada d'un bus es pot invaiir sense problemes perque total, per ous els del conductor del vehicle/moto i si el bus si s'apropa ja s'apartarà per molt que els hi toqui els collons a tots els seus viatgers (multiplica pel nº de busos que apareixen en aquell moment). En canvi amb el tramvia és diferent, saben que no poden posar-s'hi al damunt quan els hi rota i que tindrà una amplada superior (la normal). Per tant ja molesta i que talla per dos la ciutat, que si pasos a nivell que si bla bla bla.