Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
- El Maño amañado
- N7
- Posts: 463
- Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
- Location: Sant Martí (Barcelona).
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
A tot això (que ja porto temps amb aquest dubte), al final quan s'obririen les 3 estacions restants de Sabadell (la de Macià, Nord i Ca N'Oriac)?
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
çEl Maño amañado wrote:A tot això (que ja porto temps amb aquest dubte), al final quan s'obririen les 3 estacions restants de Sabadell (la de Macià, Nord i Ca N'Oriac)?
Teoricament estiu 2017, i segurament sigui així, per sort o per desgràcia en aquest cas.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- El Maño amañado
- N7
- Posts: 463
- Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
- Location: Sant Martí (Barcelona).
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Perfecte, moltes gràcies!bigcoaster wrote:Teoricament estiu 2017, i segurament sigui així, per sort o per desgràcia en aquest cas.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Mai he estat d'acord en què la L6 deixi de passar per Reina Elisenda (futur Sant Joan de Déu), ni estic d'acord en tallar el traçat de la L7.
Jo hagués pensat fer aquesta explotació per la B-V FGC
-Jo crec que s'hauria d'haver de quadruplicar el traçat de Gràcia-Pl.Catalunya.
-O si no, que hi hagi un nou servei directe des de Pl. Catalunya-Les Planes connectant així a les llançadores (L12 i L7).
-Faria parar els S1/S2 només a Pl Catalunya, Provença, Gràcia, Sarrià i Les Planes.
-Entre Muntaner-Les Tres Torres-La Bonanova, les tancaria perquè estàn molt a prop i faria una nova estació, una només per Via Augusta.
Jo hagués pensat fer aquesta explotació per la B-V FGC
-Jo crec que s'hauria d'haver de quadruplicar el traçat de Gràcia-Pl.Catalunya.
-O si no, que hi hagi un nou servei directe des de Pl. Catalunya-Les Planes connectant així a les llançadores (L12 i L7).
-Faria parar els S1/S2 només a Pl Catalunya, Provença, Gràcia, Sarrià i Les Planes.
-Entre Muntaner-Les Tres Torres-La Bonanova, les tancaria perquè estàn molt a prop i faria una nova estació, una només per Via Augusta.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Estic d'acord en els punts 1 i 3, però els matisaria una mica.Carlos González wrote:Mai he estat d'acord en què la L6 deixi de passar per Reina Elisenda (futur Sant Joan de Déu), ni estic d'acord en tallar el traçat de la L7.
Jo hagués pensat fer aquesta explotació per la B-V FGC
-Jo crec que s'hauria d'haver de quadruplicar el traçat de Gràcia-Pl.Catalunya.
-O si no, que hi hagi un nou servei directe des de Pl. Catalunya-Les Planes connectant així a les llançadores (L12 i L7).
-Faria parar els S1/S2 només a Pl Catalunya, Provença, Gràcia, Sarrià i Les Planes.
-Entre Muntaner-Les Tres Torres-La Bonanova, les tancaria perquè estàn molt a prop i faria una nova estació, una només per Via Augusta.
Ara per ara, és molt costós, i per tant, inviable, fer la quadruplicació de vies, però és una gran idea.
Els S1-S2 haurien de parar on dius tu però, com no faria el punt 2, deixaria les parades a partir de Sarrià com fins ara.
No caldria fer una estació tenint-ne 3. Tot i això, caldria veure si aquestes estacions són rentables, pel poc ús que tenen (són estacions que no molesten i on només s'aturen l'L6/S5/S55).
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Vist així suposo, però pensa que entre Les Tres Torres i La Bonanova trigues 3 o 6 minuts arribant caminant, per això, millor tenir una estació enlloc de tres, i també per no fer el servei tant monòton i obtenir serveis més ràpids tot i que no afectin a les línies S1 i S2 com proposava.adriaesc wrote: No caldria fer una estació tenint-ne 3. Tot i això, caldria veure si aquestes estacions són rentables, pel poc ús que tenen (són estacions que no molesten i on només s'aturen l'L6/S5/S55).
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
És que s'ha de triar entre donar servei directe des de Reina Elisenda fins a Plaça Catalunya o augmentar les freqüències a Sabadell i Terrassa, i és més prioritari açò últim.Carlos González wrote:Mai he estat d'acord en què la L6 deixi de passar per Reina Elisenda (futur Sant Joan de Déu), ni estic d'acord en tallar el traçat de la L7.
Ja existeix, encara que només fins a Sarrià: la L6.Carlos González wrote:-O si no, que hi hagi un nou servei directe des de Pl. Catalunya-Les Planes connectant així a les llançadores (L12 i L7).
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
El model de FGC que anomenen Metro es aixo moltes frequencies pero Lentitud per fer el recorregut.
Ara el problema es afegir estacions on la gent anira de principi a final en la majoria del casos, fent que els trens vagin a plena capacitat.
Jo crec que FGC hauria de treballar mes en poder oferir mes cotxes que posar 4 vies per fer trens rapids, no m'agrada tardar mes i mes cada cop pero crec que el prioritari es el comfort del passatge i a la linia del Valles no hi ha mes espais per posar trens multiples o mes de 4 cotxes per tren.
Salutacions.
Ara el problema es afegir estacions on la gent anira de principi a final en la majoria del casos, fent que els trens vagin a plena capacitat.
Jo crec que FGC hauria de treballar mes en poder oferir mes cotxes que posar 4 vies per fer trens rapids, no m'agrada tardar mes i mes cada cop pero crec que el prioritari es el comfort del passatge i a la linia del Valles no hi ha mes espais per posar trens multiples o mes de 4 cotxes per tren.
Salutacions.
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Sé que ja s'ha dit però una bona solució pot ser fer que el ramal de Balmes es talli a Gràcia. De les 4 vies actuals, convertir l'actual via 3 en la de la llançadora, i deixar la 4 com a via d'apartador per si cal acabar algun servei a Gràcia. Amb aquesta actuació es podria augmentar el ritme dels B-V. Una altra mesura podria ser que en hora punta els trens de l'S1 i S2 no paressin a tot arreu, fent aquestes parades els S5/S55 (o a la inversa, però amb menys parades que ara).
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Jo de totes les possibilitats que hi ha la que veig millor (deixant a part minisolucions transitòries) es:
- Allargar la L8, enlloc de Gràcia a Pl.Molina, quedar-se la L7, seguir cap a la UAB i quedar-se la S2 fins Sabadell, havent Sabadell-Sant Boi cada 4 minuts i sempre en doble, caldria allargar l'andana de Pl.Molina direcció al nord, suprimir Padua, Putxet direcció al sud, Av.Tibidabo en la direcció que sigui, nova parada amb sortida al Cosmocaixa i avisar que de Sant Quirze en amunt des del 1r i l'últim cotxe no es podrà sortir que no passa res perque estan comunicats
- La S1 aniria també cada 4 minuts i alternativament un se salta Les Fonts, Valldoreix i La Floresta i l'altre Mirasol, Baixador de Vallvidrera i Peu del Funicular (S1a i S1b, i si només posa S1 es que para a totes)
- La S2 quedaria només de Sant Cugat a UAB, se li pot fer una andana just abans d'arribar a la bifurcació amb un pas subterrani que connecti amb el que ara hi ha entre les 2 andanes i fins i tot una sortida per la part nord
- L6 Pl.Catalunya-Sarrià cada 4 minuts per tant entre L6 i S1 cada 2 minuts. (No costaria res posar una agulla i fer-la entrar per via 3 i anar a Reina Elisenda i tornada per l'esquerra i entrar ja per via 2, seria l'únic cisallament de la xarxa que com a molt et fa esperar 1 minut)
- Allargar la L5 des de Vall d'Hebrón fins al Cosmocaixa perque enllaci amb la L8, (de pas amb una sortida per darrere al C/Collserola que hi ha el centre d'estudis La Violeta que va molta gent) i faria que molta gent no tingués que anar fins provença per agafar la L5, sobretot si van al tram Vall d'Hebron-Verdaguer, o per agafar la L3 cap al tram Fontana-Trinitat Nova
- Allargar la L8, enlloc de Gràcia a Pl.Molina, quedar-se la L7, seguir cap a la UAB i quedar-se la S2 fins Sabadell, havent Sabadell-Sant Boi cada 4 minuts i sempre en doble, caldria allargar l'andana de Pl.Molina direcció al nord, suprimir Padua, Putxet direcció al sud, Av.Tibidabo en la direcció que sigui, nova parada amb sortida al Cosmocaixa i avisar que de Sant Quirze en amunt des del 1r i l'últim cotxe no es podrà sortir que no passa res perque estan comunicats
- La S1 aniria també cada 4 minuts i alternativament un se salta Les Fonts, Valldoreix i La Floresta i l'altre Mirasol, Baixador de Vallvidrera i Peu del Funicular (S1a i S1b, i si només posa S1 es que para a totes)
- La S2 quedaria només de Sant Cugat a UAB, se li pot fer una andana just abans d'arribar a la bifurcació amb un pas subterrani que connecti amb el que ara hi ha entre les 2 andanes i fins i tot una sortida per la part nord
- L6 Pl.Catalunya-Sarrià cada 4 minuts per tant entre L6 i S1 cada 2 minuts. (No costaria res posar una agulla i fer-la entrar per via 3 i anar a Reina Elisenda i tornada per l'esquerra i entrar ja per via 2, seria l'únic cisallament de la xarxa que com a molt et fa esperar 1 minut)
- Allargar la L5 des de Vall d'Hebrón fins al Cosmocaixa perque enllaci amb la L8, (de pas amb una sortida per darrere al C/Collserola que hi ha el centre d'estudis La Violeta que va molta gent) i faria que molta gent no tingués que anar fins provença per agafar la L5, sobretot si van al tram Vall d'Hebron-Verdaguer, o per agafar la L3 cap al tram Fontana-Trinitat Nova
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
El primer Punt de Sant Boi a Sabadell, implicaria canviar l'ample (estic a favor de a tota la linea LL-A) i no se si canviar els sistemes de seguretat per la circulacio de Trenes entre Sant Boi i plaça Espanya.Ecomobisostrans wrote:Jo de totes les possibilitats que hi ha la que veig millor (deixant a part minisolucions transitòries) es:
- Allargar la L8, enlloc de Gràcia a Pl.Molina, quedar-se la L7, seguir cap a la UAB i quedar-se la S2 fins Sabadell, havent Sabadell-Sant Boi cada 4 minuts i sempre en doble, caldria allargar l'andana de Pl.Molina direcció al nord, suprimir Padua, Putxet direcció al sud, Av.Tibidabo en la direcció que sigui, nova parada amb sortida al Cosmocaixa i avisar que de Sant Quirze en amunt des del 1r i l'últim cotxe no es podrà sortir que no passa res perque estan comunicats
- La S1 aniria també cada 4 minuts i alternativament un se salta Les Fonts, Valldoreix i La Floresta i l'altre Mirasol, Baixador de Vallvidrera i Peu del Funicular (S1a i S1b, i si només posa S1 es que para a totes)
- La S2 quedaria només de Sant Cugat a UAB, se li pot fer una andana just abans d'arribar a la bifurcació amb un pas subterrani que connecti amb el que ara hi ha entre les 2 andanes i fins i tot una sortida per la part nord
- L6 Pl.Catalunya-Sarrià cada 4 minuts per tant entre L6 i S1 cada 2 minuts. (No costaria res posar una agulla i fer-la entrar per via 3 i anar a Reina Elisenda i tornada per l'esquerra i entrar ja per via 2, seria l'únic cisallament de la xarxa que com a molt et fa esperar 1 minut)
- Allargar la L5 des de Vall d'Hebrón fins al Cosmocaixa perque enllaci amb la L8, (de pas amb una sortida per darrere al C/Collserola que hi ha el centre d'estudis La Violeta que va molta gent) i faria que molta gent no tingués que anar fins provença per agafar la L5, sobretot si van al tram Vall d'Hebron-Verdaguer, o per agafar la L3 cap al tram Fontana-Trinitat Nova
Salutacions.
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Nois, per a les propostes ja existeix un fil http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 35#p268835
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Em comenta un conegut de Sabadell, que es baralla l'opció de limitar a Sarrià el futur increment de servei a S1 i S2.
La cua de maniobres donaria prou de si per L6 / S1 / S2?
La cua de maniobres donaria prou de si per L6 / S1 / S2?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Quin sentit tindria?
No tindria cap sentit. Per una banda, si l'obstacle dels túnels barcelonins és precisament l'acumulació de línies, els S1/S2 podrien absorbir la L6. De l'altra, seria totalment absurd fer acabar els trens suburbans a una estació que durant anys no tindrà cap connexió ferroviària, i el dia que la tingui, tampoc connectarà amb el centre.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Si no vau tenir prou amb la visita nocturna del 300...
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... es-dfgc.do
El conseller Rull visita les obres de millora de la línia Barcelona-Vallès d'FGC
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, acompanyat del president de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), Enric Ticó, visitarà la matinada de dimarts a dimecres les obres que s’estan duent a terme al túnel 4 de la línia Barcelona-Vallès d’FGC.
També participaran en l’acte l’alcaldessa de Sant Cugat del Vallès, Mercè Conesa, i els alcaldes de Terrassa, Jordi Ballart, i de Sabadell, Juli Fernández.
El punt de trobada serà l’estació de Peu de Funicular d’FGC, a les 00.30 hores de la nit de dimarts, 16 de maig, a dimecres, 17 de maig.
· Es recomana portar calçat còmode i tancat i roba d’abric, atès que caldrà caminar per un tram de túnel durant la visita.
· Per raons d’organització, us preguem que confirmeu assistència al més aviat possible als telèfons 93 366 33 34/933663187 o a premsa@fgc.cat
· S’habilitarà un transport de minibús cap a l’estació de Peu de Funicular que sortirà de la seu d’FGC a les 00.15h (c. dels Vergós, 44).
16-05-2017 23.59 | Estació d'FGC Peu del Funicular (avinguda de Vallvidrera) | Barcelona (Barcelonès) | Barcelona
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, acompanyat del president de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), Enric Ticó, visitarà les obres que s’estan duent a terme al túnel 4 de la línia Barcelona-Vallès d’FGC. El punt de trobada serà l’estació de Peu de Funicular d’FGC, a les 00.30 hores de la nit de dimarts, 16 de maig, a dimecres, 17 de maig.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... es-dfgc.do
El conseller Rull visita les obres de millora de la línia Barcelona-Vallès d'FGC
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, acompanyat del president de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), Enric Ticó, visitarà la matinada de dimarts a dimecres les obres que s’estan duent a terme al túnel 4 de la línia Barcelona-Vallès d’FGC.
També participaran en l’acte l’alcaldessa de Sant Cugat del Vallès, Mercè Conesa, i els alcaldes de Terrassa, Jordi Ballart, i de Sabadell, Juli Fernández.
El punt de trobada serà l’estació de Peu de Funicular d’FGC, a les 00.30 hores de la nit de dimarts, 16 de maig, a dimecres, 17 de maig.
· Es recomana portar calçat còmode i tancat i roba d’abric, atès que caldrà caminar per un tram de túnel durant la visita.
· Per raons d’organització, us preguem que confirmeu assistència al més aviat possible als telèfons 93 366 33 34/933663187 o a premsa@fgc.cat
· S’habilitarà un transport de minibús cap a l’estació de Peu de Funicular que sortirà de la seu d’FGC a les 00.15h (c. dels Vergós, 44).
16-05-2017 23.59 | Estació d'FGC Peu del Funicular (avinguda de Vallvidrera) | Barcelona (Barcelonès) | Barcelona
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, acompanyat del president de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), Enric Ticó, visitarà les obres que s’estan duent a terme al túnel 4 de la línia Barcelona-Vallès d’FGC. El punt de trobada serà l’estació de Peu de Funicular d’FGC, a les 00.30 hores de la nit de dimarts, 16 de maig, a dimecres, 17 de maig.
-
- N5
- Posts: 112
- Joined: Saturday 21/12/2013 14:01
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Sobre les 8 del matí he pujat a una 112 i m'ha donat per fixar-me en els termòmetres i surt que els serveis que fins ara són S5 Rubí, passen a ser S7, i els S55 a la UAB passen a ser S6, la nomenclatura S5 Sant Cugat no canvia. Lo estrany es que a les pantalles d'informació on surten les sortides dels trens surt la nomenclatura de sempre, així que segurament encara no s'haurà aplicat el canvi i algú haurà tret les enganxines. També a les estacions de Sabadell hi ha una enganxina, suposo que a sota sortiran les noves estacions de Sabadell, hauràn aprofitat el perllongament de Sabadell per canviar les nomenclatures, que segurament es faci el canvi el mateix dia que entri en servei el perllongament.
Us adjunto foto del termòmetre:
https://goo.gl/photos/8bPMSJby25QiYiUZ9
Us adjunto foto del termòmetre:
https://goo.gl/photos/8bPMSJby25QiYiUZ9
-
- N5
- Posts: 117
- Joined: Friday 07/06/2013 16:28
- Location: L1 Santa Coloma
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Algú sap perquè hi ha una enganxina a Sabadell Plaça Major?
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Moltes gràcies per la informació. Tota una primícia!. Salut!victorromo99 wrote:Sobre les 8 del matí he pujat a una 112 i m'ha donat per fixar-me en els termòmetres i surt que els serveis que fins ara són S5 Rubí, passen a ser S7, i els S55 a la UAB passen a ser S6, la nomenclatura S5 Sant Cugat no canvia. Lo estrany es que a les pantalles d'informació on surten les sortides dels trens surt la nomenclatura de sempre, així que segurament encara no s'haurà aplicat el canvi i algú haurà tret les enganxines. També a les estacions de Sabadell hi ha una enganxina, suposo que a sota sortiran les noves estacions de Sabadell, hauràn aprofitat el perllongament de Sabadell per canviar les nomenclatures, que segurament es faci el canvi el mateix dia que entri en servei el perllongament.
Us adjunto foto del termòmetre:
https://goo.gl/photos/8bPMSJby25QiYiUZ9
-
- N3
- Posts: 35
- Joined: Friday 16/09/2016 19:42
- Location: Sabadell
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Crec que és perquè quan el final de línia de la S2 sigui Parc del Nord, el nom de Sabadell Plaça Major deixarà d'estar en negreta ja que ja no serà final de línia.marc_bcn_2 wrote:Algú sap perquè hi ha una enganxina a Sabadell Plaça Major?
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
I l'altre llançadora??
Se sap alguna cosa sobre el futur de la L7?? es a dir, se sap quan serà llançadora i tal??
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4