Relacionat amb aquest anunci d'una conferència:
Què en penseu? És excusa que no es pugui restaurar trens i com a patrimoni "sintètic" serveixi utilitzar vinils en un tren? O trobeu bé fer difusió de la història d'aquesta forma? I si igual acaben la Sagrada Família amb vinils?
El vinilat d'un 4000 va ser un èxit, però em fa por pensar que al final no tindrem res d'autèntic i acabarem perdent oportunitats com la d'un museu de transport amb peces autèntiques per a ser canviades per virtualitat insípida.
Vinilat de trens: per a difondre patrimoni?
Re: Vinilat de trens: per a difondre patrimoni?
Yo pienso que está bien que disfracen trenes modernos de antiguos, tiene su gracia, pero a la vez hay que intentar recuperar el patrimonio histórico.
Eh, si piensan disfrazar un 4000 de 400, yo firmo ya!
Eh, si piensan disfrazar un 4000 de 400, yo firmo ya!
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
És un recurs, però es presta a abusos
Està bé com a recurs, però molt em temo que determinades empreses ho aprofiten per a no fer els deures pel que fa a la recuperació de patrimoni històric.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: És un recurs, però es presta a abusos
Completament d'acord Guigui. Salut!Guigui wrote:Està bé com a recurs, però molt em temo que determinades empreses ho aprofiten per a no fer els deures pel que fa a la recuperació de patrimoni històric.
Re: Vinilat de trens: per a difondre patrimoni?
Mentrestant al Japó....
Fan la nova sèrie 1000 del Metro de Tokyo (repetint numeració) amb els seus clàssics trens de la sèrie 1000 dels anys 20 del segle passat. La imatge exterior del trens nous es fa a semblança dels seus avis.
I per si fos poc, fa no gaire van agafar una unitat i la van remodelar interiorment per fer-la a l'estil dels trens dels anys 20.
Sèrie 1000 nova:
Sèrie 1000 original, perfectament exposada al museu.
Interior del tren nou de la sèrie 1000 recreat:
Interior de tren original:
Les plaques de numerció del cotxe també s'han recreat:
I fins i tot detalls com les làmpades:
Disseny original:
Això és difondre el patrimoni i no posar un vinil fet de qualsevol manera. Òbviament millor això que res, però la feina real per la difusió del patrimoni és preservar i restaurar per una banda, i per l'altra, que aquest patrimoni no estigui amagat a les catacumbes de certa cotxera, o negar-se a que els trens històrics surtin a línia perque el pendent pel cual han passat tota la seva vida ara potser no el passen, o enterrar unitats històriques a estacions tancades aïllant-los posteriorment de la xarxa.
Fan la nova sèrie 1000 del Metro de Tokyo (repetint numeració) amb els seus clàssics trens de la sèrie 1000 dels anys 20 del segle passat. La imatge exterior del trens nous es fa a semblança dels seus avis.
I per si fos poc, fa no gaire van agafar una unitat i la van remodelar interiorment per fer-la a l'estil dels trens dels anys 20.
Sèrie 1000 nova:
Sèrie 1000 original, perfectament exposada al museu.
Interior del tren nou de la sèrie 1000 recreat:
Interior de tren original:
Les plaques de numerció del cotxe també s'han recreat:
I fins i tot detalls com les làmpades:
Disseny original:
Això és difondre el patrimoni i no posar un vinil fet de qualsevol manera. Òbviament millor això que res, però la feina real per la difusió del patrimoni és preservar i restaurar per una banda, i per l'altra, que aquest patrimoni no estigui amagat a les catacumbes de certa cotxera, o negar-se a que els trens històrics surtin a línia perque el pendent pel cual han passat tota la seva vida ara potser no el passen, o enterrar unitats històriques a estacions tancades aïllant-los posteriorment de la xarxa.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Vinilat de trens: per a difondre patrimoni?
No puc dir més que
Per cert, d'on són les fotos d'aquesta meravella?
Per cert, d'on són les fotos d'aquesta meravella?
Re: Vinilat de trens: per a difondre patrimoni?
Les del tren "retro" http://news.mynavi.jp/news/2017/01/11/267/
Les del tren preservat: Wikipedia (ja)
De fet el tren "retro" és una subserie única dels 1000 actuals. Són semblants però no exactament.
Un 1000 actual (2013 -)
El 1000 "retro" (2017 - )
Per cert, a la línia Ginza del metro de Tòquio ja només circulen els 1000 des de la retirada fa unes setmanes dels darrers trens de la sèrie 01 (1983-2017). Alguns cotxes (cues) gaudiran d'una segona vida a la xarxa tramviaria de Kumamoto un cop reformats, i alguna cosa quedarà a Tòquio als centres d'entrenament i al museu del Metro.
Les del tren preservat: Wikipedia (ja)
De fet el tren "retro" és una subserie única dels 1000 actuals. Són semblants però no exactament.
Un 1000 actual (2013 -)
El 1000 "retro" (2017 - )
Per cert, a la línia Ginza del metro de Tòquio ja només circulen els 1000 des de la retirada fa unes setmanes dels darrers trens de la sèrie 01 (1983-2017). Alguns cotxes (cues) gaudiran d'una segona vida a la xarxa tramviaria de Kumamoto un cop reformats, i alguna cosa quedarà a Tòquio als centres d'entrenament i al museu del Metro.
Re: Vinilat de trens: per a difondre patrimoni?
Per cert, algú assistirà a la conferència d'avui?
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Vinilat de trens: per a difondre patrimoni?
Jo matitzo l'èxit: el tren feia molta patxoca (exteriorment), però van deixar passar l'ocasió de que, a l'interior, alguns textos amb fotos dels 100 expliquessin el perquè d'aquella decoració.metring wrote:El vinilat d'un 4000 va ser un èxit, però em fa por pensar que al final no tindrem res d'autèntic i acabarem perdent oportunitats com la d'un museu de transport amb peces autèntiques per a ser canviades per virtualitat insípida.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan