Estic d'acord wefer..wefer wrote:La única solució lògica a la saturació de FGC és augmentar la capacitat dels trens. Actualment els trens de FGC semblen de l'Ibertren. A Renfe (sí, aquells que ho fan tot tan malament) la majoria dels trens tenen el doble de capacitat o més que els de FGC Vallès.
S'han d'allargar andanes i estudiar la possibilitat de posar trens de dos pisos. Ambdues opcions impliquen fer força obra però és que d'on no n'hi ha no en pot rajar. L'actual infraestructura no dóna més de sí i s'ha d'ampliar, com es fa a qualsevol lloc del món.
FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
FGC Vallès... Perquè els FGC Llobregat-Anoia poden anar en doble composició, i si volen, amb més freqüència.wefer wrote:La única solució lògica a la saturació de FGC és augmentar la capacitat dels trens. Actualment els trens de FGC semblen de l'Ibertren. A Renfe (sí, aquells que ho fan tot tan malament) la majoria dels trens tenen el doble de capacitat o més que els de FGC Vallès.
S'han d'allargar andanes i estudiar la possibilitat de posar trens de dos pisos. Ambdues opcions impliquen fer força obra però és que d'on no n'hi ha no en pot rajar. L'actual infraestructura no dóna més de sí i s'ha d'ampliar, com es fa a qualsevol lloc del món.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
La línia del Vallès doblarà la seva capacitat sobre el 2019, un cop instal·lat el nou sistema de control d'operacions automàtic (ATO), i integradres les 15 noves UTE's, el que permetrà un tren cada 6 min a Terrassa (S1) i un cada 6 min a Sabadell (S2), a part dels serveis parcials S5 i S55. A part dels serveis urbans, L6, L7 i L12.wefer wrote:La única solució lògica a la saturació de FGC és augmentar la capacitat dels trens. Actualment els trens de FGC semblen de l'Ibertren. A Renfe (sí, aquells que ho fan tot tan malament) la majoria dels trens tenen el doble de capacitat o més que els de FGC Vallès.
S'han d'allargar andanes i estudiar la possibilitat de posar trens de dos pisos. Ambdues opcions impliquen fer força obra però és que d'on no n'hi ha no en pot rajar. L'actual infraestructura no dóna més de sí i s'ha d'ampliar, com es fa a qualsevol lloc del món.
Aquesta és la opció triada actualment per FGC, més econòmica i més ràpida que la ampliació d'andanes, tema molt complicat, costós i molt llarg en el temps a les estacions soterrades. Tanmateix FGC va encarregar als anys 80 i 90 dos estudis diferents per implementar trens de sis i vuit cotxes. I potser en circumstàncies més propicies econòmicament parlant, es pugui reprendre la possible ampliació d'estacions.
El tema de trens de 2 pisos es va estudiar dins dels anys 70, però hi havia problemes de gàlib en els túnels que van desaconsellar aquesta alternativa. Fins i tot se'n va fer un projecte (veure plànol en el llibre d'En Salmeron), i jo m'he permès de fer una maqueta de com podien ser aquest trens.
Salut!
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
El que està clar és que s'està portant al límit la capacitat del tram urbà de FGC-Vallès. Però si la demanda continua augmentant o posem més trens (opció 1) o fem que els trens tinguin més capacitat (opció 2).
La opció 1 és la que s'ha anat triant històricament, perquè la opció 2 és molt més costosa. Però arribarà un moment en què, de debò, caldrà afrontar la opció 2. Descartada la possibilitat de trens de dos pisos, segons diuen per problemes de gàlib, només queda la opció de fer els trens més llargs. I això implica allargar les andanes de les estacions per a permetre trens de, almenys, 8 cotxes. En una primera fase es podria limitar l'actuació a les estacions on s'aturen tots els serveis i deixar per a una segona fase, en funció de la demanda, aquelles on només s'aturen els serveis urbans.
Actuar en estacions a celobert és relativament senzill: allargar andanes i, en algunes, desplaçar agulles. Però en les estacions subterrànies això són obres de gran envergadura. Obres que, si segueix augmentant la demanda, un dia o altre caldrà afrontar i, donat que no costa diners, caldria anar preveient i planificant.
Salut !!
La opció 1 és la que s'ha anat triant històricament, perquè la opció 2 és molt més costosa. Però arribarà un moment en què, de debò, caldrà afrontar la opció 2. Descartada la possibilitat de trens de dos pisos, segons diuen per problemes de gàlib, només queda la opció de fer els trens més llargs. I això implica allargar les andanes de les estacions per a permetre trens de, almenys, 8 cotxes. En una primera fase es podria limitar l'actuació a les estacions on s'aturen tots els serveis i deixar per a una segona fase, en funció de la demanda, aquelles on només s'aturen els serveis urbans.
Actuar en estacions a celobert és relativament senzill: allargar andanes i, en algunes, desplaçar agulles. Però en les estacions subterrànies això són obres de gran envergadura. Obres que, si segueix augmentant la demanda, un dia o altre caldrà afrontar i, donat que no costa diners, caldria anar preveient i planificant.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
Els sistemes CBTC permeten trens cada 90 segons i aproximacions amb el tren precedent de fins a 20 metres, junt amb una cua de maniobres a Pl. Catalunya n'hi ha de sobres.
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
Allargar totes les andanes de totes les estacions urbanes costaria un pastissal, i segurament hi ha casos on no es pot fer directament.
I amb el tema dels trens de dos pisos, el problema es que es tarda més en pujar i baixar del tren. Això al tram Sarrià-PL. Cat seria un problema.
Suposo que per això han comprat més trens, els hi deu sortir més barat comprar trens que reformar les estacions.
Jo estic més a favor de que construeixin d'una vegada la cua de maniobres i es deixin d'històries.
I amb el tema dels trens de dos pisos, el problema es que es tarda més en pujar i baixar del tren. Això al tram Sarrià-PL. Cat seria un problema.
Suposo que per això han comprat més trens, els hi deu sortir més barat comprar trens que reformar les estacions.
Jo estic més a favor de que construeixin d'una vegada la cua de maniobres i es deixin d'històries.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
Estaria bé, però el problema és que l'empresa FGC no vol malbaratar calers per això.Hopobcn wrote:Allargar totes les andanes de totes les estacions urbanes costaria un pastissal, i segurament hi ha casos on no es pot fer directament.
I amb el tema dels trens de dos pisos, el problema es que es tarda més en pujar i baixar del tren. Això al tram Sarrià-PL. Cat seria un problema.
Suposo que per això han comprat més trens, els hi deu sortir més barat comprar trens que reformar les estacions.
Jo estic més a favor de que construeixin d'una vegada la cua de maniobres i es deixin d'històries.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
No és un malbaratament, penseu que als anys 60, totes les estacions de metro es van haver d'allargar, al menys les que es podien (tinc dubtes de si per exemple, Espanya L1, la van allargar)
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
No he dit pas que ho sigui, vull dir que l'empresa no vol fer aquesta infraestructura..metring wrote:No és un malbaratament, penseu que als anys 60, totes les estacions de metro es van haver d'allargar, al menys les que es podien (tinc dubtes de si per exemple, Espanya L1, la van allargar)
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
No, si no ho deia per tu, sinó per l'empresa, cal allargar andanes igual que ho va fer el metro.Carlos González wrote:No he dit pas que ho sigui, vull dir que l'empresa no vol fer aquesta infraestructura..metring wrote:No és un malbaratament, penseu que als anys 60, totes les estacions de metro es van haver d'allargar, al menys les que es podien (tinc dubtes de si per exemple, Espanya L1, la van allargar)
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
Més que cua de maniobres seria millor un canvi de sentit circular, i crec que hi hauria prou radi per connectar la via 1 amb la 5 i que pl.Catalunya sigui parada de pas, llavors cada 90 segons enlloc de 120 com ara ja guanyem un 25% més, a més hi ha sistemes que permeten encara més freqüència, crec que serà molt més barat que fer més infraestructura allargant andanesvictorcasta wrote:Els sistemes CBTC permeten trens cada 90 segons i aproximacions amb el tren precedent de fins a 20 metres, junt amb una cua de maniobres a Pl. Catalunya n'hi ha de sobres.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
Però i si deixem per un moment de pensar en estalviar i sí en fer una obra que no sigui un pegat i duri per a molt de temps? Si els del metro haguessin pensat així, imagineu la saturació que hauria hores d'ara...
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
Amb els diners que costaria allargar andanes a estacions com Plaça Catalunya, Provença, Gràcia, Sarrià o Sant Cugat es podria fer un nou túnel de Sarrià a Plaça Catalunya, per exemple, aquest que proposo aqui:
D'aquesta manera, tots els tren suburbans, és a dir, S1, S2 i S5/S55 podrien arribara tenir freqüències de 90 segons, al poder utilitzar la mateixa tuneladora per a fer una cua de maniobres a aquest nou túnel que podria tenir una estació nova o utilitzar la nau de les vies 1 i 2, això ho deixo a la vostra disposició.
D'altra banda, es recuperaria la L6 i tant la L6 i la L7 tornarien a ser línies de metro i no llançadores. Podrien tenir les freqüències que volguessin, de fins a 120 segons, i utilitzar la naus de les vies 3, 4 i 5.
I el millor de tot, guanyem una estació nova a Francesc Macià, amb transbord amb el Tram i una futurible línia de rodalies per la Diagonal i nous transbords a Hospital Clínic L5 i Urgell L1 que servirien per descongestionar els actuals amb aquestes línies. I tot sense allargar una simple andana.
L'únic punt que considero negatiu és que requeriria fer una estació nova a Sarrià, ja que el nou túnel hauria de passar per sota de l'existent per no cisallar. Més que res perquè Sarrià és prou gran per aguantar aquests tràfics i en canvi quedaria buida amb 3/4 vies i només la L6 per allí.
D'aquesta manera, tots els tren suburbans, és a dir, S1, S2 i S5/S55 podrien arribara tenir freqüències de 90 segons, al poder utilitzar la mateixa tuneladora per a fer una cua de maniobres a aquest nou túnel que podria tenir una estació nova o utilitzar la nau de les vies 1 i 2, això ho deixo a la vostra disposició.
D'altra banda, es recuperaria la L6 i tant la L6 i la L7 tornarien a ser línies de metro i no llançadores. Podrien tenir les freqüències que volguessin, de fins a 120 segons, i utilitzar la naus de les vies 3, 4 i 5.
I el millor de tot, guanyem una estació nova a Francesc Macià, amb transbord amb el Tram i una futurible línia de rodalies per la Diagonal i nous transbords a Hospital Clínic L5 i Urgell L1 que servirien per descongestionar els actuals amb aquestes línies. I tot sense allargar una simple andana.
L'únic punt que considero negatiu és que requeriria fer una estació nova a Sarrià, ja que el nou túnel hauria de passar per sota de l'existent per no cisallar. Més que res perquè Sarrià és prou gran per aguantar aquests tràfics i en canvi quedaria buida amb 3/4 vies i només la L6 per allí.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
No veig malament la proposta, però jo em decanto més a quadruplicar el túnel actual i eliminant estacions com La Bonanova-Les Tres Torres com exemples,
El túnel que proposes podria ser per la L6, així tenim una línia de metro pura per allà
http://bumdeu.blogspot.com/search/label/L6
Aquesta proposta em va agradar, ho va fer un tio que té un blog, el creador del blog crec que es diu Leo Gerard Funés Martín.
El túnel que proposes podria ser per la L6, així tenim una línia de metro pura per allà
http://bumdeu.blogspot.com/search/label/L6
Aquesta proposta em va agradar, ho va fer un tio que té un blog, el creador del blog crec que es diu Leo Gerard Funés Martín.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
El problema és que el túnel actual no pot ser de cap de les maneres per a suburbans, ja que té un munt d'estacions, per això haurà de ser per a metro (l6 i l7) i el nou túnel, amb moltes menys parades (2-3 com a molt entre Sarrià i Pl.Cat) haurà de ser pels suburbans.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
La quadruplicació de vies, i si fessin la cua de maniobres crec que serà bastant, el que s'ha de fer es treure dues estacions i deixar una per la Via Augusta per solucionar el túnel actual...bigcoaster wrote:El problema és que el túnel actual no pot ser de cap de les maneres per a suburbans, ja que té un munt d'estacions, per això haurà de ser per a metro (l6 i l7) i el nou túnel, amb moltes menys parades (2-3 com a molt entre Sarrià i Pl.Cat) haurà de ser pels suburbans.
Així no caldrà fer un nou túnel, i suposo que si es fa aquestes dues coses anomenades el problema estarà solucionat.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
En lloc de la quadruplicació és més econòmic separar el ramal de Gràcia. Ara mateix no sé a quina fondària està el tram Pl. Catalunya-Gràcia però no sé si aguantaria una doble tunelació. Amb la segregació de la L7 es podria omplir l'espai i pel ramal de Balmes podrien passar més trens/hora que ara.Carlos González wrote:La quadruplicació de vies, i si fessin la cua de maniobres crec que serà bastant, el que s'ha de fer es treure dues estacions i deixar una per la Via Augusta per solucionar el túnel actual...bigcoaster wrote:El problema és que el túnel actual no pot ser de cap de les maneres per a suburbans, ja que té un munt d'estacions, per això haurà de ser per a metro (l6 i l7) i el nou túnel, amb moltes menys parades (2-3 com a molt entre Sarrià i Pl.Cat) haurà de ser pels suburbans.
Així no caldrà fer un nou túnel, i suposo que si es fa aquestes dues coses anomenades el problema estarà solucionat.
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
M'agrada l'idea jo deixaria en aquest nou tunel nomes parades amb transbords, si per l'actual van els que paren a totes i al nou els Terrassa/Sabadell.bigcoaster wrote:Amb els diners que costaria allargar andanes a estacions com Plaça Catalunya, Provença, Gràcia, Sarrià o Sant Cugat es podria fer un nou túnel de Sarrià a Plaça Catalunya, per exemple, aquest que proposo aqui:
D'aquesta manera, tots els tren suburbans, és a dir, S1, S2 i S5/S55 podrien arribara tenir freqüències de 90 segons, al poder utilitzar la mateixa tuneladora per a fer una cua de maniobres a aquest nou túnel que podria tenir una estació nova o utilitzar la nau de les vies 1 i 2, això ho deixo a la vostra disposició.
D'altra banda, es recuperaria la L6 i tant la L6 i la L7 tornarien a ser línies de metro i no llançadores. Podrien tenir les freqüències que volguessin, de fins a 120 segons, i utilitzar la naus de les vies 3, 4 i 5.
I el millor de tot, guanyem una estació nova a Francesc Macià, amb transbord amb el Tram i una futurible línia de rodalies per la Diagonal i nous transbords a Hospital Clínic L5 i Urgell L1 que servirien per descongestionar els actuals amb aquestes línies. I tot sense allargar una simple andana.
L'únic punt que considero negatiu és que requeriria fer una estació nova a Sarrià, ja que el nou túnel hauria de passar per sota de l'existent per no cisallar. Més que res perquè Sarrià és prou gran per aguantar aquests tràfics i en canvi quedaria buida amb 3/4 vies i només la L6 per allí.
Abans d'allargar andanes (cosa que també m'agradaria) es podria mirar si una solució es posar Trens de 2 Pisos = numero de cotxes pero doble en Capacitat.
Salutacions.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
Saps tot el que hi ha a sota de la Pl. Catalunya, en molts casos a cotes semblants, i en el cas que proposes, pensa que hi ha un aparcament soterrat (10 plantes) que talla l'accés a la via 5, situada a sota del carrer Bergara. És tècnicament impossible fer el llaç. Per ara la millor solució, més ràpida i més factible és la que proposa FGC i que comenta En victorcasta i jo mateix, una mica més amunt. Salut!Ecomobisostrans wrote:Més que cua de maniobres seria millor un canvi de sentit circular, i crec que hi hauria prou radi per connectar la via 1 amb la 5 i que pl.Catalunya sigui parada de pas, llavors cada 90 segons enlloc de 120 com ara ja guanyem un 25% més, a més hi ha sistemes que permeten encara més freqüència, crec que serà molt més barat que fer més infraestructura allargant andanesvictorcasta wrote:Els sistemes CBTC permeten trens cada 90 segons i aproximacions amb el tren precedent de fins a 20 metres, junt amb una cua de maniobres a Pl. Catalunya n'hi ha de sobres.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
No Espanya no va caldre, l'andana senti Catalunya es va ampliar aprofitant la supressió de la via en cul de sac, i és va habilitar la passera metàl·lica. De fet al Transversal és van habilitar allargaments a Mercat Nou, Sants, Hostafrancs, Rocafort i Urgell, la resta d'estacions ja permetien amb petits ajustaments trens de 5 cotxes. A part de Universitat i Catalunya que es van fer totes noves però per altres motius. La resta d'estacions ja donaven prou mida.metring wrote:No és un malbaratament, penseu que als anys 60, totes les estacions de metro es van haver d'allargar, al menys les que es podien (tinc dubtes de si per exemple, Espanya L1, la van allargar)