Histories per no dormir del METRO

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Certament crec que moltes de les coses que es diuen, com per exemple les dates de la L2, es podrien millorar, però crec que l'explicació és més que suficient per gent profana en la matèria.
Ara bé, el que sí que no té perdó, segons el meu punt de vista, són aquests dos errors:
- Dir que la idea principal de la construcció del Transversal fou l'Exposició Internacional
- Dir que la mai inaugurada estació de Gaudí, era l'antiga estació de Sagrada Família.
Arreglant aquests dos punts, quedaria un text potable.
User avatar
BCN Término
N5
N5
Posts: 128
Joined: Sunday 09/04/2006 23:44
Location: Allà ón ja no hi queda cap 1000

Post by BCN Término »

Correos no quedava massa aprop de Barceloneta, les separen poc menys de 400 metres, una distància prou raonable entre estacions de metro. El motiu es el mateix que la desaparició de Fernando ( que no Ferran ). Si la andana ocupa el gàlib d´una de les vies, i la linia s´ha de prolongar, resulta evident el futur de la andana i per tant de la resta de la estació.

La distància entre Liceo i Fernando no era de 200 metres, eran menys de 100.

Com a en Fantito i a en Wefer, m´ha sobtat llegir de manera oficial que el motiu de construcció del Transversal fos la exposició del 29. Com es que per unir el centre de la ciutat amb la exposició es construeix una linia que comença a La Bordeta ?? ridicul !!!. El que si es va fer per la exposició es la tercera via de la estació España, i serveis directes entre les estacions Cataluña i España, serveis que per cert van continuar esporadicament amb motiu de excursións organitzades a Montserrat i bitllet combinat Metro-ferrocarrils de Catalunya-aeri de Montserrat, peró no va ser pas la exposició el motiu del projecte global de la linia.


Venint de l'Ajuntament de Barcelona, hauria de servir per il·lustrar als ignorants més que per acontentar als profans. Aquest text hauria de ser exemplar.
Colosal observació.

Salutacions.

BCN Término.

Alex Reyes.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Si, la de fer el Transversal per a l'exposició és molt grossa, realment. Caldria que TMB revises tots els articles referits als transports que gestionen, abans no sortissin a la llum, al menys jo ho faria així, per tal d'evitar parrafades.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Histories per no dormir del METRO

Post by metring »

Avui a els essencials de Rac1, que trobareu a la web, parlen de la història de Rocafort i d'on ve la mala fama dels suïcidis.
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: Histories per no dormir del METRO

Post by raulitinbcn »

metring wrote:Avui a els essencials de Rac1, que trobareu a la web, parlen de la història de Rocafort i d'on ve la mala fama dels suïcidis.
Aqui el teniu per si el voleu escoltar:
https://uwhisp.com/w/xu9
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Histories per no dormir del METRO

Post by Fran-Ikarus »

Fa uns dies, en un d'aquests diaris que ara no permeten enllaços des d'altres webs, presentaven aquesta empresa que es dedica a fer visites guiades explicant les històries respectives del lloc, i pel que fa a la visita guiada al metro se centraven força (a l'article del diari) a les històries per no dormir de Rocafort.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Histories per no dormir del METRO

Post by wefer »

Fran-Ikarus wrote:pel que fa a la visita guiada al metro se centraven força (a l'article del diari) a les històries per no dormir de Rocafort.
Amb la de coses interessants que hi ha per explicar de la història del metro i resulta que el que més interessa a la gent és aquesta xorrada :nose
Es nota que el nivell mitjà del país és el de "Sálvame".
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

De pagament

Post by raulitinbcn »

wefer wrote:
Fran-Ikarus wrote:pel que fa a la visita guiada al metro se centraven força (a l'article del diari) a les històries per no dormir de Rocafort.
Amb la de coses interessants que hi ha per explicar de la història del metro i resulta que el que més interessa a la gent és aquesta xorrada :nose
Es nota que el nivell mitjà del país és el de "Sálvame".
Sálvame+, ja que les visites, al ser una empresa, en cobraven.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Rebrot

Post by Fran-Ikarus »

Rebrot relativament recent d'aquestes històries, en el bloc "Barcelona Secreta":

http://barcelonasecreta.com/2015/11/his ... mal-rollo/

Gaudí es va quedar sense acabar "per manca de diners", ves per on :)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Histories per no dormir del METRO

Post by ortegote »

Tinc entes que el transversal es va contruir amb l'idea de que fos un tunel passant entre estacions d'ample iberic, per aixo te l'ample de via que te, i que en un principi no havia d'aver estacions intermedies, pero al final van construir estacions per aprofitar l'infraestructura i es va quedar com a linia de Metro.
Salutacions.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Histories per no dormir del METRO

Post by Fran-Ikarus »

ortegote wrote:Tinc entes que el transversal es va contruir amb l'idea de que fos un tunel passant entre estacions d'ample iberic, per aixo te l'ample de via que te, i que en un principi no havia d'aver estacions intermedies, pero al final van construir estacions per aprofitar l'infraestructura i es va quedar com a linia de Metro.
Salutacions.
D'això se'n parla aquí:
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... al#p264024

(aquest altre tema "Històries per no dormir" és més aviat, com es veu, per a històries de natura diversa, però amb la fantasia com a comú denominador, i sovint "fantasmes" pel mig :) )
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Fantasmes

Post by Guigui »

Em fa l'efecte que els únics "fantasmes" que corren pel metro de Barcelona són determinats autors que fan córrer autèntiques animalades per a cridar l'atenció.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”