Ho entenc perfectament, no ho discuteixo pas, només que penso que el remei no pot estar en ficar carreteres d'alta capacitat en parl·lel a les autovies de peatge, doncs es segeuix incitant a aquesta gent pobre o que no vol agafar el cotxe pèro esta obligada a seguir fent servir el cotxe, tot i que sense peatges, enlloc de donar una veritable alternativa. No oblidem que hi ha també gent encara més pobre que no té ni per un cotxe, llavors aquesta gent estarà amb les mans buides.genissimon wrote:A moltes comarques fora de l'Àrea Metropolitana de Barcelona mal servides pel transport públic això, desgraciadament, és així. I si la teva mobilitat passa per segons quins corredors, forçosament (*) hauràs de passar per la corresponent guixeta de peatge.Don Ramón wrote: [...]
No crec que tingui molt de sentit que una gent tan pobre que no pot pagar els peatges hagi de dependre del cotxe privat. En tot cas aixó seria un fracàs estrepitós del estat social.
* Sigui per col·lapse, per sinistralitat o per manca d'alternativa.
Salut !!
Penso que seria millor solució mirar de procurar bonificacions als peatges o fins i tot gratuitat "provisional", i llavors anar establint suficients serveis de transport públics alternatius com que ningú no hagi de dependre del cotxe. Una autovia gratuita es pot fer de pagament eventualment quan ja no es pugui dir que ningú depèn del cotxe, pèro fer una via ràpida en paral·lel suposa una gran inversió tant en construcció com en manteniment que es difícil o impossible de revertir.
Senzillament no veig lògic que l'alternativa a una autovia de peatge sigui una autovia gratuïta, i no que es passi directament al transport públic, que es el esquema que es segeuix a Suïssa per exemple. Insisteixo que soc conscient que la situació ara per ara permetria adoptar un esquema aixís, pèro en tot cas es pot establir com a objectiu i fer un plà amb mesures temporals per anar adapant el model progressivament. Aquest esquema d'autovies paral·leles no es dona en cap pais del món, ni tan sols en aquells on els peatges son generalitzats. Una cosa es desdoblar carreteres a 4 carrils, sense conversió a vial ràpid (accés controlat i sense creueres). L'estat social ha de preveure serveis bàsics, com el transport, pèro "transport" no ha de significar en cap cas vialitats d'alta capacitat, sino senzillament la possibilitat de moure's, la qual ja estaria coberta amb un servei comprensiu de transport públic i una xarxa bàsica de carreteres. De la mateixa forma, per cert, que no em sembla lògic que es subvencionin els serveis d'AVE (mitjançant la construcció a cost de l'erari públic, no a l'operació, esclar), doncs avui en dia encara son un servei "premium" per dir-li d'alguna forma. No son pas esencials per garantir una mobilitat digna, que es pot cobrir pels serveis convencionals, encara que siguin més lents.