Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Post Reply
Jordi Freixas

Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..

Post by Jordi Freixas »

Què en penseu? Estava mirant les fotos de l'estació de La Tor de Querol, i des d'alllà, hi han trens expressos en direcció a París (mentre que d'altra banda, sembla que el que és la Catalunya Nord com a tal està pràcticament diluida, ja que no hi ha linia directe fins a Perpinyà, però això és una altra cosa). D'altra banda, fins a Barcelona i l'Hospitalet, només hi han els Delta i els Regionals. No sé... què en penseu d'un Catalunya Exprés que fés el trajecte directe La Tor de Querol - Puigcerdà - La Molina - Ribes de Freser - Ripoll - Vic - La Garriga - Granollers/Canovelles - Barcelona - Hospitalet ?
User avatar
BRILL 18
N7
N7
Posts: 632
Joined: Thursday 20/04/2006 13:42
Location: Sant Quirze del Valles

Post by BRILL 18 »

Molt bona idea. de la Tour surt un tren diari a les 20.30 fins a Paris , els nostres veins cuidan la linea, jo aniria mes lluny conexio directe Barcelona Vic Ripoll Puigcerda La Tour de Carol Toulusse Paris, i si fos amb un intercaviador ja seria la repera, es el cami mes curt entre Barcelona i Paris
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

No crec que es faci, de fet ja va existir un Catalunya Exprés Ripoll.Barcelona i va desaparéixer ràpidament. També va desaparéixer el Pullman Cerdanya, amb locomotora 269 i cotxes.

Crec que en aquesta línia és més factible la situació actual millorant els horaris un cop s'hagi renovat via, catenària i instal.lacions de seguretat i blocatge a tota la línia.
Seria una pena que un cop realitzades totes les millores Renfe no ajustés els horaris per guanyar minuts respecte la situació actual.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
sequera
N8
N8
Posts: 678
Joined: Monday 02/05/2005 11:46
Location: L'Hospitalet de Llobregat

Post by sequera »

BRILL 18 wrote:, els nostres veins cuidan la linea
Pero,....si la volen tancar ¡¡¡¡
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

liniadelRipollés wrote:No crec que es faci, de fet ja va existir un Catalunya Exprés Ripoll.Barcelona i va desaparéixer ràpidament. També va desaparéixer el Pullman Cerdanya, amb locomotora 269 i cotxes.
De quan estàs parlant? Hi ha alguna foto sobre això? I el Pullman Cerdanya? què és?
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Busca a la galeria Tranvia.org, escrivint Pullman Cerdanya i Pullman Ripollès i ho trobaràs.
User avatar
neroon
N6
N6
Posts: 315
Joined: Thursday 19/01/2006 21:24
Location: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Re: Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcer

Post by neroon »

Jordi Freixas wrote:Què en penseu? Estava mirant les fotos de l'estació de La Tor de Querol, i des d'alllà, hi han trens expressos en direcció a París (mentre que d'altra banda, sembla que el que és la Catalunya Nord com a tal està pràcticament diluida, ja que no hi ha linia directe fins a Perpinyà, però això és una altra cosa). D'altra banda, fins a Barcelona i l'Hospitalet, només hi han els Delta i els Regionals. No sé... què en penseu d'un Catalunya Exprés que fés el trajecte directe La Tor de Querol - Puigcerdà - La Molina - Ribes de Freser - Ripoll - Vic - La Garriga - Granollers/Canovelles - Barcelona - Hospitalet ?
Pensa que, com molt bé diu en LiniadelRipollès, les renovacions al traçat, a les senyalitzacions i catenaries, així com l’entrada en servei dels nous Civias “Alpino”, provocaran un canvi bastant important en l’aspecte de la línea. Obviament un Civia, per molt “Alpino” que sigui, no serà pas comparable amb un CEx o el mític Pullman Cerdanya, però ben segur que millorará força la imatge que fins ara donen les 440, 440R i 447.

Salutacions

P.D.: Abans que algun purista s’em tiri al coll per dir el que he dit d’aquestes unitats, penseu en algunes de les 440 que donen aquest servei. Que consti que a mi m’encanten, però ara per ara, el que compta de cara a la galeria és l’imatge, i els Civias donaran imatge.
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcer

Post by Platanito »

neroon wrote:Abans que algun purista s’em tiri al coll per dir el que he dit d’aquestes unitats, penseu en algunes de les 440 que donen aquest servei. Que consti que a mi m’encanten, però ara per ara, el que compta de cara a la galeria és l’imatge, i els Civias donaran imatge.
Sí però no. Podrien deixar una 440 pel primer Barcelona-La Tour del matí, que és només per excursionistes i amants del ferrocarril (la gent "normal" s'espera al segon per enllaçar amb el Cremallera).
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcer

Post by UT596001 »

Platanito wrote:Sí però no. Podrien deixar una 440 pel primer Barcelona-La Tour del matí, que és només per excursionistes i amants del ferrocarril (la gent "normal" s'espera al segon per enllaçar amb el Cremallera).
Els laborables el tren que cites puja a rebentar d'estudiants de la universitat de Vic, a Vic el tren queda gairebé buit. I fins a Granollers també porta molts treballadors.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Image

Image

Image

AQUESTA COSA HAVIA ANAT PER LA LÍNIA DE PUIGCERDÀ????

Mare de Déu... qui ho havia de dir???

I em podeu dir quin itinerari feia aquest tren, i per què el van treure?
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

El Pullman (que sembla que és el que mostres) -> BCN - Latour de Carol.

Es va treure degut a la seva minsa ocupació.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
sequera
N8
N8
Posts: 678
Joined: Monday 02/05/2005 11:46
Location: L'Hospitalet de Llobregat

Post by sequera »

Creo que ya pusimos en otro hilo los horarios.....

lo busco

PD: alguien se cabreará por linkar fotos, (además sin poner de donde).
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Les fotos són de http://www.tranvia.org

Doncs jo crec que amb la quantitat d'excursionistes que utilitzen aquesta línia, seria totalment factible, ja no recuperar aquest tren, però sí de ficar-hi un Catalunya Exprés.

I sobre aquest tren... no sé... potser li haguéssin tret més profit, si haguéssin fet una línia València - La Tor de Querol, per exemple.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

El problema és que aquests trens també són àmpliament utilitzats entre Vic i Barcelona, ja que com que el traçat és íntegrament de via única tota cosa que hi circuli s'ha d'aprofitar per carregar gent, generant un important dilema de si ha de premiar el temps de viatge en distàncies llargues sobre la cobertura a àrees més densament poblades. Greu dilema.

Pel que fa a les fotografies, no només s'hauria de mencionar el lloc web de procedència sinó també l'autor. De fet, el que seria correcte és escriure tan sols l'enllaç a la pàgina de la galeria de Tranvía Portal que conté les fotos, ja que la inclusió directa d'imatges està mal vista doncs entre altres coses s'usurpa il·legítimament ample de banda.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

entfe001 wrote:El problema és que aquests trens també són àmpliament utilitzats entre Vic i Barcelona, ja que com que el traçat és íntegrament de via única tota cosa que hi circuli s'ha d'aprofitar per carregar gent, generant un important dilema de si ha de premiar el temps de viatge en distàncies llargues sobre la cobertura a àrees més densament poblades. Greu dilema.
Quan parles "d'aquests trens", a quins et refereixes exactament?
User avatar
neroon
N6
N6
Posts: 315
Joined: Thursday 19/01/2006 21:24
Location: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Post by neroon »

Jordi Freixas wrote:
entfe001 wrote:El problema és que aquests trens també són àmpliament utilitzats entre Vic i Barcelona, ja que com que el traçat és íntegrament de via única tota cosa que hi circuli s'ha d'aprofitar per carregar gent, generant un important dilema de si ha de premiar el temps de viatge en distàncies llargues sobre la cobertura a àrees més densament poblades. Greu dilema.
Quan parles "d'aquests trens", a quins et refereixes exactament?
De fet generalitza. Es refereix a qualsevol tren que hi circuli per la línia. Pensa que aquesta línia esta força saturada, per tant no resulta pas gaire rendible ocupar espais dels horaris amb trens que realitzin molt poques o cap parada entre BCN i Vic.

Salutacions
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Post by davida »

Partir del 27 de maig és suspenen alguns tren a mig matí tots el dissabtes i diumenge en el tram de Ribes a La Tor.
Avui a Sants hi ha cartells anunciant els talls.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Mira, si per començar desdobléssin TOTS els baixadors de la línia, ja seria un pas significatiu per ajudar a descongestionar la línia. Si hi ha un tren aturat a Hostalets de Balenyà, és obvi que no el podrà adelantar cap tren.
User avatar
neroon
N6
N6
Posts: 315
Joined: Thursday 19/01/2006 21:24
Location: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Post by neroon »

Jordi Freixas wrote:Mira, si per començar desdobléssin TOTS els baixadors de la línia, ja seria un pas significatiu per ajudar a descongestionar la línia. Si hi ha un tren aturat a Hostalets de Balenyà, és obvi que no el podrà adelantar cap tren.
Completament d'acord. Però per posar solució a això que comentes finalment es durà a terme el desdoblament de la línea fins a Vic. Posiblement arribi una mica tard, però com a mínim arribarà.

Salutacions.

P.D. Hi ha un fil obert on es detallen les actuacions a dur a terme a aquesta i d'altres línees i els pressupostos de les mateixes.
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Jordi Freixas wrote:
entfe001 wrote:El problema és que aquests trens també són àmpliament utilitzats entre Vic i Barcelona, ja que com que el traçat és íntegrament de via única tota cosa que hi circuli s'ha d'aprofitar per carregar gent, generant un important dilema de si ha de premiar el temps de viatge en distàncies llargues sobre la cobertura a àrees més densament poblades. Greu dilema.
Quan parles "d'aquests trens", a quins et refereixes exactament?
Als que segueixen més enllà de Vic.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”