Granolleri wrote:I al ramal de Sabadell la cosa no està gaire millor, de fet no és extrany que els trens surtin ja plens de Sabadell i això sense obrir les estacions del perllongament...
Efectivament, a Sant Quirze, tot i no haver-se obert encara el perllongament fins a Creu Alta, Sabadell Nord i Parc del Nord, estan igual:
La Vanguardia (23/10/2016)
Usuarios de FGC denuncian que van “como sardinas” y piden más trenes
Una campaña en Change.org pide que la línea S55 de FGC vuelva a salir de Sant Quirze por las mañanas, para evitar la masificación en hora punta
La demanda es clara: “Queremos que la línea S55 de FGC, por la mañana, salga de Sant Quirze” e incluso tira de ironía ilustrando la petición con unas “sardinillas en aceite de girasol” en blanco y negro. Además subraya que en esta franja horaria “en dirección Barcelona, vamos como sardinas en lata”. Asegura que los pasajeros van de pie y los convoyes llegan llenos a Sant Quirze procedentes de Sabadell y recuerda que el año pasado ya había trenes con salida desde la población “y se repartían mucho mejor los usuarios de FGC”.
Por esta razón, reclama que vuelva a ser punto de partida por “el éxito” de la experiencia y no ve “razones” para que no vuelva a serlo. Además, permitiría un viaje “ más confortable” de todos los usuarios que usan a diario esta línea. Incluso la campaña hace un llamamiento a los conductores de la comarca a usar el transporte público, ya que la estación cuenta con un gran aparcamiento gratuito.
Por otro lado, critica que la S55 salga de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) “sin pasajeros” cuando en horario matinal la mayoría de estudiantes llega al centro universitario, no se van. La iniciativa, que marca un tope de 500 firmas, va dirigida a la dirección de FGC y a la atención al cliente.
I al tanto quan obrin Creu Alta, Sabadell Nord i Parc del Nord, que la cosa pot empitjorar considerablement amb passatgers provinents de la R4 destinació Universitat Autònoma i Sant Joan, i els nous passatgers que generin les noves estacions.
No pinta gens bé, la cosa.
Ara bé,
convé recordar a la Generalitat que va ser ella, quan va arribar el govern de CiU, qui va retallar horaris, recorregut i freqüència de pas de Rodalies a Sant Cugat i a Rubí, quan la R7 original estava creixent en passatgers. Fonts internes de Renfe confirmen que si la Generalitat ho demanés, podrien millorar-les demà mateix a cost molt baix (personal, bàsicament), però que la Generalitat NO VOL. Per què no vol?
No és cap misteri que Rodalies, tot i els seus problemes, podria ajudar a alleujar els problemes de saturació de FGC.
A més, les estacions actuals de Sant Cugat i Rubí tenen els dos pàrquings dissuassoris més grans de tota la xarxa, vergonyosament infrautilitzats per la tossuderia de la Generalitat d'impedir que Sant Cugat i Rubí puguin tenir un millor servei ferroviari en negar-se a fer que aquests dos municipis recuperin el servei directe a Barcelona per Montcada i a que per fi en tinguin també un de directe a Barcelona via Molins, i alhora, enviant gent als embussos de la C-58 i la B-23 (i la B-30, clar).
Posicionaments polítics a banda, no em sembla correcte que els habitants de Sant Cugat i Rubí hagin de patir les conseqüències de les batalletes del Barça-Madrid polític, si és que es tracta d'això i no de lobbying d'Abertis (que no ho crec, perquè la competencia dels túnels de Vallvidrera seria més FGC que no Rodalies, que segueixen una ruta diferent i sense peatge).
N'hi ha per fer una manifestació.