Xarxa quadriculada a Barcelona (Nova Xarxa Bus)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.

Nova enquesta: us sembla que la darrera fase completa bé la implantació de la NXB?

Si, la xarxa queda ben implementada
16
46%
No, haurien d'haver escoltat més les propostes dels veïns
15
43%
No, que tornin ja les antigues línies
2
6%
Altres (expliqueu)
2
6%
 
Total votes: 35

adriaesc
N7
N7
Posts: 490
Joined: Sunday 04/05/2014 18:54
Location: Llucmajor (L4)

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by adriaesc »

sag470 wrote: V29: els cotxes de la 26 que sustitueix, i algun cotxe més. Auguro 4-5 cotxes estandar més.
D40: els cotxes de la 32 que sustitueix, i l'ampliació procedent de la 27.
Els cotxes de la D40 seran articulats (segons van dir a la reunió de Nou Barris, per això es talla a Canyelles). El tram entre Canyelles i Roquetes el fa la V29, a la qual li correspondran part dels cotxes de la 32 (potser 1-2 per mantenir el tram). Tot i així, a mi tampoc em surten els números, sempre i quan no passin la tisora per altres línies.
User avatar
El Maño amañado
N7
N7
Posts: 463
Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
Location: Sant Martí (Barcelona).

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by El Maño amañado »

Segons les novetats, encara que no sigui en la 5.1 fase, jo crec que de la 60 treuran algún bus, de la 42 també i d'alguna altra caurà segur. El que no entenc és com poden deixar en servei aquestes dues línies mencionades amb l'implantació total de la NXB.

La 60 ja la cobriria l'H2, l'H4, la V33 i l'H12.
I la 42 ho faria la V33, l'H12, l'H14 i l'H16.

És inútil continuant-les en actiu, sobretot la 42 amb la seva "magnífica" freqüència. I ja ni parlem quan és cap de setmana... El temps d'espera s'alça enormement, que et surt més a compte agafar dos o tres busos de la NXB o qualsevol altra amb millor freqüència que segur que arribaràs abans. A no ser que captis el bus al moment o amb pocs minuts d'espera, llavors sí que és més ràpid el directe (42, 60). No obstant, té tela!
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Renfe445 »

El Maño amañado wrote:Segons les novetats, encara que no sigui en la 5.1 fase, jo crec que de la 60 treuran algún bus, de la 42 també i d'alguna altra caurà segur. El que no entenc és com poden deixar en servei aquestes dues línies mencionades amb l'implantació total de la NXB.

La 60 ja la cobriria l'H2, l'H4, la V33 i l'H12.
I la 42 ho faria la V33, l'H12, l'H14 i l'H16.

És inútil continuant-les en actiu, sobretot la 42 amb la seva "magnífica" freqüència. I ja ni parlem quan és cap de setmana... El temps d'espera s'alça enormement, que et surt més a compte agafar dos o tres busos de la NXB o qualsevol altra amb millor freqüència que segur que arribaràs abans. A no ser que captis el bus al moment o amb pocs minuts d'espera, llavors sí que és més ràpid el directe (42, 60). No obstant, té tela!
Pues a mi la 42 me va fenomenal algunos días por las mañanas, para realizar un viaje relajado a Barcelona... Sé cuando pasa por la parada y así no me espero. Eso sí, hay que madrugar! :D
User avatar
El Maño amañado
N7
N7
Posts: 463
Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
Location: Sant Martí (Barcelona).

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by El Maño amañado »

A mi padre le iría genial una línea de bus que hiciera el recorrido entre Bac de Roda (Rbla. Guipúscoa) y el Mercat del Fondo (dónde acaba la 42), ya que él trabaja en la sucursal del Banco Santander que hay en el mismo terminal.

Por la noche existe y es el Bus Nit N8. En 13-15' te plantas en allí. Lo malo es que no existe como servicio diurno. El 42 sería una cosa sutil de esto que menciono, pero ya tendrías que andar 9' hasta la parada de Gran Vía - Selva de Mar, esperar al bus, pegarte el recorrido hasta el final que no es poco y más con las vueltas que pega, si pierdes uno ten mucha paciencia para esperar al siguiente, etc.

Con lo que le sale mucho más a cuenta lo que ha hecho toda su vida: el Metro. L2 de Bac de Roda a Clot y L1 a Fondo. Le cuesta 23'.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Fran-Ikarus »

El Maño amañado wrote:Con lo que le sale mucho más a cuenta lo que ha hecho toda su vida: el Metro. L2 de Bac de Roda a Clot y L1 a Fondo. Le cuesta 23'.
Pues ya te lo has dicho todo tú: aparte de que a todos nos gustaría una línea de autobús de puerta a puerta, puede estar bastante contento de disponer de esa combinación de metro que le supone poco más de 20 minutos.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Gimeno
N4
N4
Posts: 62
Joined: Monday 18/11/2013 12:57

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Gimeno »

¿Y qué líneas se van a modificar y a suprimir en 2017 y cuáles en 2018?
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Miquel »

El Maño amañado wrote:Segons les novetats, encara que no sigui en la 5.1 fase, jo crec que de la 60 treuran algún bus, de la 42 també i d'alguna altra caurà segur. El que no entenc és com poden deixar en servei aquestes dues línies mencionades amb l'implantació total de la NXB.

La 60 ja la cobriria l'H2, l'H4, la V33 i l'H12.
I la 42 ho faria la V33, l'H12, l'H14 i l'H16.

És inútil continuant-les en actiu, sobretot la 42 amb la seva "magnífica" freqüència. I ja ni parlem quan és cap de setmana... El temps d'espera s'alça enormement, que et surt més a compte agafar dos o tres busos de la NXB o qualsevol altra amb millor freqüència que segur que arribaràs abans. A no ser que captis el bus al moment o amb pocs minuts d'espera, llavors sí que és més ràpid el directe (42, 60). No obstant, té tela!
La 42 ni idea, però la 60 es manté ja que la connexió amb Via Favència (des de Vall d'Hebron o Bon Pastor) no la farà cap altre autobús. El normal hagués estat que la H2 o H4 anés per Via Favència, però les dues van per Llucmajor.

A banda, per anar de Vall d'Hebron a Bon Pastor és mil cops més ràpida la 60 que l'H4, que s'ha d'empassar tota la volta turística per Sant Andreu. :roll:
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Renfe445 »

Miquel wrote:La 42 ni idea, però la 60 es manté ja que la connexió amb Via Favència (des de Vall d'Hebron o Bon Pastor) no la farà cap altre autobús. El normal hagués estat que la H2 o H4 anés per Via Favència, però les dues van per Llucmajor.

A banda, per anar de Vall d'Hebron a Bon Pastor és mil cops més ràpida la 60 que l'H4, que s'ha d'empassar tota la volta turística per Sant Andreu. :roll:
Crec que la 42 acabarà en la Rambla de Guipúscoa o en el Carrer de Tibidabo.

Podrien sincronitzar horaris la V33 i la 42 per poder fer que els que desitgem continuar cap a la Plaça Catalunya o cap a Santa Coloma puguem transbordar sense esperar molta estona i en el mateix punt de parada.
User avatar
El Maño amañado
N7
N7
Posts: 463
Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
Location: Sant Martí (Barcelona).

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by El Maño amañado »

Gimeno wrote:¿Y qué líneas se van a modificar y a suprimir en 2017 y cuáles en 2018?
En la 5.1 fase (octubre '17), como implantarán la D40, la V5, la V29 y la V31, las que verán afectadas serán:

- Por porte de la D40: la 32 y la 27. La 32 se suprimirá y la 27 en vez de acabar en Pl. Espanya, lo hará en la estación de Sants dónde actualmente lo hace la 32.

- De la V5 no se alterará ninguna línea. Algunos dicen que la 91, pero según los pdfs de TMB no afecta lo suficiente cómo para quitar dicha línea. La 91 se saca a raíz de otras líneas.

- Si seguimos con la V29 tenemos dos líneas afectadas. La 26 enterica y parte de la 40. Ambas se eliminarán.

- Y ya por último, la V31. Ésta la que suprime la 36 y la parte alta de la 40.



Luego, con la puesta en servicio de la 5.2 fase (otoño '18), al inaugurarse la D50, la H2, la V1, la V9, la V19, la V23, la V25 i la V33 se verán alteradas otro puñadico bastante grande de líneas.

- Con la D50 se eliminan la 50 y la 51 entericas. Algunos decían que dejar la 50 parcialmente desde Collblanc hasta Catalunya, pero yendo ya por esos tramos el H12 y la D20, pienso que lo mejor sería sacarlo.

- Con la H2 se modifica la 60 por la parte Llobregat (desde Hosp. St. Joan de Déu hasta la Vall d'Hebron), pasando a hacer la 60 el recorrido entre Vall d'Hebron y Bon Pastor. Por qué Bon Pastor y no Besòs? Porque la V33 ya haría la verticalidad entre Bon Pastor y Besòs.

- Con la V1 se acorta un cacho de la 54, desde Campus Nord hasta Collblanc. Todo lo demás sigue igual.

- Con la V9 se suprime la 66 y la 41 completamente.

- Con la V19 hay varias. Se acorta la 55 y pasará de hacer de Parc Montjuïc a Urquinaona. El cacho restante hasta la Pl. Catalana lo hará la 39. Y yo lo que digo es: Por qué c*jones no las juntan en una misma línea!? También se come parte de la 51 y de la 92. Ambas se suprimen totalmente.

- Con la V23 se jalan con patatas el cacho norte de la 39 (desde Pl. Catalana hasta Horta) y el sur de la 92 (desde Torres Mapfre hasta St. Pau).

- Con la V25 se cargan la 45 entera y esto hace que la 47 (cosa positiva) alargue su recorrido entre Catalunya y Hospital del Mar (lo que hace la 45).

- Y con la V33 se cargan lo mencionado de la 60 (Bon Pastor-Besòs), acorta la 42 ya que hace el mismo recorrido entre Mercat del Fondo y Verneda y se elimina la 143.



A parte de esto, hay varios toquecitos más sueltos.

La H6 circulará por Ronda Guinardó y no por Cartagena y Av. Mare de Déu de Montserrat, con lo que tendrá una parada justo en la puerta del recinto nuevo de St. Pau. A parte de esto, se alargará su recorrido hasta el Campo del St. Andreu (Pare Manyanet), con lo que la 34 empezará su recorrido en ahí mismo, Onze de Setembre.

La 37 se la jalan con patatas y a su vez, para no dejar el Clínico incomunicado, subirán la 109 hacia allí, con lo que dicha línea pasará a hacer Pol. Zona Franca - Hospital Clínic.

Más cosas... La 20 se la cargan y pondrán un bus barri que comunique Congrés con St. Pau. Será el 191.

La H8 la adentrarán en Bon Pastor y a más, tendrá una línea bus barri de Baró de Viver llamada 131. Cuando lleguen a poner el tram por toda la Diagonal, el H8 callejeará por el Eixample para salvar la Diagonal, ya que si circula el Tram, ningún bus podrá circular por la Diagonal entre Macià y Glòries.

La H10 acabará en Pl. de Sants en vez de Badal (Av. Madrid).

La H14 alterará el recorrido por el Poblenou, haciéndola pasar por Pere IV.

La H16 alargarán unos metros más su terminal de Diagonal Mar para meterse en el Campus Universitario del Fórum.

La V13 alargará su recorrido hasta el CosmoCaixa de la Ronda de Dalt.

La V17 dejará de llegar al Carmelo para hacerlo en la Vall d'Hebron. La que llegará al Carmelo siguiendo el mismo recorrido que hace la V17 desde Lesseps hasta Carmelo será la 22. La V15 a su vez se verá modificada haciéndola acabar en la Pl. Alfonso Comín.

La 13 y la 23 tendrá pequeñas modificaciones. La 13 alagará un poco su recorrido hacia Ronda St. Antoni y pondrá un bus más en hora punta, con lo que su frecuencia pasará a ser de 20'. En la 23 meterán una nueva parada en ambos sentidos en la C/Jocs del 92, aunque yo lo metería a la altura de Sot de Migdia para aquellas personas que fuéramos a sacarnos los carnés de conducción.

La 57 se va a tomar por c*lo también.

La 68 la tocarán un poquico, pero no sé en qué parte de Barcelona.

La 97 pasará de circular cada 30' a hacerlo cada 15'.

Y creo que no me dejo nada más. Eso es lo más importante.
Last edited by El Maño amañado on Thursday 27/04/2017 15:42, edited 2 times in total.
User avatar
El Maño amañado
N7
N7
Posts: 463
Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
Location: Sant Martí (Barcelona).

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by El Maño amañado »

Renfe445 wrote:Crec que la 42 acabarà en la Rambla de Guipúscoa o en el Carrer de Tibidabo.

Podrien sincronitzar horaris la V33 i la 42 per poder fer que els que desitgem continuar cap a la Plaça Catalunya o cap a Santa Coloma puguem transbordar sense esperar molta estona i en el mateix punt de parada.
La 42 tindrà el terminal en l'Arc de St. Adrià. Vamos, en el C/ Tibidabo. Doncs, seria un puntazo quadrar horaris de la 42 amb la V33.
Gimeno
N4
N4
Posts: 62
Joined: Monday 18/11/2013 12:57

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Gimeno »

¿Y la 6, qué sentido tiene sacarla de Pueblo Nuevo?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Números de línia

Post by Guigui »

El Maño amañado wrote:La H8 la adentrarán en Bon Pastor y a más, tendrá una línea bus barri de Baró de Viver llamada 131.
Segur que és el 131? Actualment, és el Bus de Barri del Putxet.
El Maño amañado wrote:La V17 dejará de llegar al Carmelo para hacerlo en la Vall d'Hebron. La que llegará al Carmelo siguiendo el mismo recorrido que hace la V17 desde Lesseps hasta Carmelo será la 22.
Per això, més val que recuperin la denominació 28, ja que el recorregut serà clavat a l'últim que va fer aquesta línia. La gent encara té el número fresc a la memòria. I, a més, el recorregut ja no té gairebé res a veure amb el 22 original.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Renfe445 »

El Maño amañado wrote:
Renfe445 wrote:Crec que la 42 acabarà en la Rambla de Guipúscoa o en el Carrer de Tibidabo.

Podrien sincronitzar horaris la V33 i la 42 per poder fer que els que desitgem continuar cap a la Plaça Catalunya o cap a Santa Coloma puguem transbordar sense esperar molta estona i en el mateix punt de parada.
La 42 tindrà el terminal en l'Arc de St. Adrià. Vamos, en el C/ Tibidabo. Doncs, seria un puntazo quadrar horaris de la 42 amb la V33.
Doncs això haurien de fer, perquè a molts ens aniria molt bé aquesta sincronització.
User avatar
El Maño amañado
N7
N7
Posts: 463
Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
Location: Sant Martí (Barcelona).

Re: Números de línia

Post by El Maño amañado »

Guigui wrote:
El Maño amañado wrote:La H8 la adentrarán en Bon Pastor y a más, tendrá una línea bus barri de Baró de Viver llamada 131.
Segur que és el 131? Actualment, és el Bus de Barri del Putxet.
Perdó, tens raó. Serà el 133.
SrYeri
N5
N5
Posts: 97
Joined: Sunday 27/11/2016 23:18

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by SrYeri »

El Maño amañado wrote: - Con la D50 se eliminan la 50 y la 51 entericas. Algunos decían que dejar la 50 parcialmente desde Collblanc hasta Catalunya, pero yendo ya por esos tramos el H12 y la D20, pienso que lo mejor sería sacarlo.
La 50 no se elimina, hará Collblanc-Pl Catalunya, o eso es lo que dice uno de los pdfs del Ayuntamiento.

Si se quita la 50 de Sants, tenemos un grave problema, pues la D20 es incapaz de absorber a todos los usuarios de la misma. Ahora a la D20 le han puesto articulados en laborables y más o menos tira bien, pero no creo que sea una medida permanente. Para poder cubrir algo de la 50, se tendría que alargar la H10 desde Pl. Sants hasta Collblanc o Ernest Lluch, pasando por Sants y Arizala.

Ya te digo que en horas punta, en la D20 hay que entrar con calzador. Si encima quitamos la 50, no me imagino las consecuencias. Y ni hablemos de la H12 para absorber los usuarios de la 50 en el sector Gran Vía.
User avatar
El Maño amañado
N7
N7
Posts: 463
Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
Location: Sant Martí (Barcelona).

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by El Maño amañado »

SrYeri wrote:La 50 no se elimina, hará Collblanc-Pl Catalunya, o eso es lo que dice uno de los pdfs del Ayuntamiento.

Si se quita la 50 de Sants, tenemos un grave problema, pues la D20 es incapaz de absorber a todos los usuarios de la misma. Ahora a la D20 le han puesto articulados en laborables y más o menos tira bien, pero no creo que sea una medida permanente. Para poder cubrir algo de la 50, se tendría que alargar la H10 desde Pl. Sants hasta Collblanc o Ernest Lluch, pasando por Sants y Arizala.

Ya te digo que en horas punta, en la D20 hay que entrar con calzador. Si encima quitamos la 50, no me imagino las consecuencias. Y ni hablemos de la H12 para absorber los usuarios de la 50 en el sector Gran Vía.
Pues entonces habrá que meter la D20 a frecuencia de la H6, cosa que aligeraría el pasaje en cada bus. Pero tampoco creo que sea la solución definitiva.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by victorcasta »

El maño amañado wrote:- De la V5 no se alterará ninguna línea. Algunos dicen que la 91, pero según los pdfs de TMB no afecta lo suficiente cómo para quitar dicha línea. La 91 se saca a raíz de otras líneas.
La 91 se mantiene con el trayecto Sant Antoni - Bordeta.
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by sag470 »

adriaesc wrote:Els cotxes de la D40 seran articulats (segons van dir a la reunió de Nou Barris, per això es talla a Canyelles). El tram entre Canyelles i Roquetes el fa la V29, a la qual li correspondran part dels cotxes de la 32 (potser 1-2 per mantenir el tram). Tot i així, a mi tampoc em surten els números, sempre i quan no passin la tisora per altres línies.
No m'extranyaria que el principi fosi amb estandar, perque d'on pot treure els articulats? Falten, fins que arribin els 35 Volvo a Horta, pel pròxim nadal.
User avatar
oscsanchez6
N5
N5
Posts: 158
Joined: Sunday 17/11/2013 21:15
Location: Barcelona, Catalunya

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by oscsanchez6 »

Sobre el tema de la V25/V27 i el carrer Bilbao:
Ajustar traçat de la H14 per Cristòbal de Moura en l’àmbit del Parc del Poblenou en coherència amb la proposta de nou eix cívic que s’està treballant.
Es més fàcil tallar Espronceda en l’àmbit del parc, i desviar la V27 d’Espronceda a Bilbao des de Mallorca, ja que per una banda la alternativa de Bilbao per Espronceda funciona des del punt de vista de la mobilitat, però per altra banda, s’equilibra una mica la cobertura territorial de la NXB. En particular millora la demanda legítima de manca de cobertura NXB per part del Clot.
El pas del bus en sentit Besòs pel carrer Pere IV és la millor opció en termes de cobertura del transport públic.
Aquest text està extret de https://www.slideshare.net/Barcelona_ca ... ction=save
Sabeu què és això de l'eix cívic i el carrer Espronceda?

PD: al document adjunt s'hi troben totes les respostes a cadascuna de les propostes i peticions
User avatar
oscsanchez6
N5
N5
Posts: 158
Joined: Sunday 17/11/2013 21:15
Location: Barcelona, Catalunya

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by oscsanchez6 »

Mirant el document anterior també he trobat el mapa amb la distribució de parades per a totes les línies. Sembla ser que l'H10 sentit Sants no tindrà cap parada entre Castillejos-València i Aragó-Pg St Joan. AIxò son 7 illes sense aturar-se :o
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”