Tancaments de les portes del metro

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Post Reply
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Tancaments de les portes del metro

Post by metring »

Enceto fil arrel d'una anècdota d'avui amb un 4000 del metro. Quan estava a punt de sortir d'Urgell, ha parlat la maquinista per megafonia demanant que els passatgers obrissin totes les portes perquè el tren no arrencava. Parlant amb el wefer, ha tret la qüestió de que quan existien els 1000 les portes es podien obrir automàticament des de la cabina, i en canvi, quan es van fer els 3000 i 4000 no es pot fer perquè és obertura mecànica. Ho podeu confirmar? És estrany que quan es va fer el plec de condicions d'aquests trens no ho contemplèssin, cosa ja solventada als 5000, 6000 i 9000.
campbell
N5
N5
Posts: 120
Joined: Tuesday 16/06/2015 18:12
Location: Beverly Sants

Re: Tancaments de les portes del metro

Post by campbell »

Els 4000 (i 3000) així es van fer, la única forma d'obertura de portes, individual amb la palanca de cada porta, no hi ha cap mecanisme d'obertura centralitzada desde la cabina.

Els 1000 si que de tota la vida. Be aviam, primerament la botonera de les portes era a un dels vagons i era un treballador apart a dins del tren que a cada parada li donava a obrir i tancar, fins que més endavant ho van canviar per a que ho fes el mateix conductor desde la cabina
campbell
N5
N5
Posts: 120
Joined: Tuesday 16/06/2015 18:12
Location: Beverly Sants

Re: Tancaments de les portes del metro

Post by campbell »

i els 2000 / 500 suposo que tambe, tots els de portes de palanca no tenen per a obrir desde cabina
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Tancaments de les portes del metro

Post by Renfe445 »

campbell wrote:i els 2000 / 500 suposo que tambe, tots els de portes de palanca no tenen per a obrir desde cabina
Bueno, los 500 disponen de botonera en la zona de pasajeros, como los 1000, aunque supongo que los botones servirán para autorizar sólo la apertura de puertas.
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Tancaments de les portes del metro

Post by El LLOP »

els 4000's també tenen controla de portes dins de totes les cabines de conducció. La diferència entre els 1000's i els 4000 es que en els primers, l'accionament de les portes era electro-pneumàtic i en el cas dels segons son motors elèctrics. La diferència de filosofia en l'accionament de les portes es que en el cas dels 4000's només s'obren les portes que realment es fan servir, en canvi, en els 1000's s'obrien totes encara que només pugés una persona, amb el desgast de material i augment d'avaries.
MZA_1600
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 30/08/2008 13:22

Re: Tancaments de les portes del metro

Post by MZA_1600 »

El motiu podria ser que una de les portes hagués quedat mal tancada
campbell
N5
N5
Posts: 120
Joined: Tuesday 16/06/2015 18:12
Location: Beverly Sants

Re: Tancaments de les portes del metro

Post by campbell »

El LLOP wrote:els 4000's també tenen controla de portes dins de totes les cabines de conducció. La diferència entre els 1000's i els 4000 es que en els primers, l'accionament de les portes era electro-pneumàtic i en el cas dels segons son motors elèctrics. La diferència de filosofia en l'accionament de les portes es que en el cas dels 4000's només s'obren les portes que realment es fan servir, en canvi, en els 1000's s'obrien totes encara que només pugés una persona, amb el desgast de material i augment d'avaries.
Si, pero el que crec que ens referíem concretament és a que els 4000 no tenen opció de obrir totes les portes de cop.

El maquinista desde la cabina habilitarà la obertura de portes i doncs després és cada porta que s'obrirà si el viatger acciona la palanca.

Del que es parla aquí es que en aquests trens no existeix forma de que desde la cabina del conductor es pugui fer obrir les portes, que només es poden obrir al donarli a la palanca de cada porta individual. Que es per això que el company preguntava perquè el conductor demanava per megafonía que els viatgers obrissin totes les portes. Perque no existeix cap mando de fer obrir directament totes les portes desde la cabina de conducció.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Tancaments de les portes del metro

Post by Miquel »

Jo juraria haver vist a cotxeres com els treballadors obrien totes les portes de cop des de la cabina, però esclar, d'aquells temps ja fa anys i ara mateix no sabria dir si eren 3000 originals o 2000.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
oscsanchez6
N5
N5
Posts: 158
Joined: Sunday 17/11/2013 21:15
Location: Barcelona, Catalunya

Re: Tancaments de les portes del metro

Post by oscsanchez6 »

Miquel wrote:Jo juraria haver vist a cotxeres com els treballadors obrien totes les portes de cop des de la cabina, però esclar, d'aquells temps ja fa anys i ara mateix no sabria dir si eren 3000 originals o 2000.
Fa unes setmanes estava a l'L1 i just al arrancar per sortir d'Urquinaona el tren es va aturar a un metre o menys de la posició on va fer la parada. Vam estar 3 minuts aturats, amb les portes tancades sense que ningú pogués pujar/baixar, fins que les portes (totes) es van obrir de cop... i un cop amb les portes obertes, el metro es va moure enrere (sense motor, o al menys no vaig sentir cap soroll) uns centímetres. No va ser res greu, potser van ser 20 centímetres, però vaig sorprendre'm. Això va ser a un 4000.
campbell
N5
N5
Posts: 120
Joined: Tuesday 16/06/2015 18:12
Location: Beverly Sants

Re: Tancaments de les portes del metro

Post by campbell »

Vaja, doncs deuria estar equivocat jo doncs.
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”