Ho he vist molt fugaçment, però ho posava en anglès però Pl. Espanya Barcelona. Em sembla!Adolescent barceloní wrote:Com com com? Que al 46 posava "destinació Pl.Espanya(BCN)" i després què, hi posava "destination Spain Square (BCN) o què?Ferry1ac1 wrote:Avui he vist per la Granvia de l'Hospitalet dos 46 en sentit Pl. Espanya i els indicadors anaven canviant: hi posava (destinació Pl. Espanya -Barcelona-) i després en anglès! No sé si algú ho podrà confirmar o ja ho havia vist abans, però pot ser un primer pas cap a la utilització dels indicadors de destinació com cal. Fent-los més dinàmics i traient-ne més suc!
A l'igual, com el 46 va fins l'Aeroport per això està també en anglès... Qui sap...
Indicadors destinació TMB
Re: Canvis als indicadors?
Re: Canvis als indicadors?
És el més llògic, els noms propis de llocs no es tradueixen maaii!! (o no s'hauria de fer!!) Quin mal als ulls llegir Spain Square!!!Ferry1ac1 wrote:Ho he vist molt fugaçment, però ho posava en anglès però Pl. Espanya Barcelona. Em sembla!Adolescent barceloní wrote:Com com com? Que al 46 posava "destinació Pl.Espanya(BCN)" i després què, hi posava "destination Spain Square (BCN) o què?Ferry1ac1 wrote:Avui he vist per la Granvia de l'Hospitalet dos 46 en sentit Pl. Espanya i els indicadors anaven canviant: hi posava (destinació Pl. Espanya -Barcelona-) i després en anglès! No sé si algú ho podrà confirmar o ja ho havia vist abans, però pot ser un primer pas cap a la utilització dels indicadors de destinació com cal. Fent-los més dinàmics i traient-ne més suc!
A l'igual, com el 46 va fins l'Aeroport per això està també en anglès... Qui sap...
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Canvis als indicadors?
De TMB, que no et sobti res... Però sí, és que Spain Square no sé ni com he gosat posar-ho...oriolp13 wrote:És el més llògic, els noms propis de llocs no es tradueixen maaii!! (o no s'hauria de fer!!) Quin mal als ulls llegir Spain Square!!!
Tornant al tema: estic d'acord i celebro que facin innovacions com aquesta de posar les destinacions de línia en anglès.
Respecte a això, podrien fer vàries coses:
1. Corregir les faltes d'ortografia com el "Roquetas" que fa tant o més mal als ulls que el "Spain Square"
2. Si tallen algun carrer, podrien posar a l'indicador: "LINIA DESVIADA - TALL PER OBRES" (falta l'accent perquè als BKB's no s'hi poden posar) quan arribi a la zona afectada, o que surti sota la destinació (p.ex:
LINIA DESTINACIÓ
CARTELL RODANT
O fer això:
Posar el BKB normal i que cada cert temps es vagi alternant amb la destinació.
EXEMPLE
----------
50 PARC MONTJUIC
TRINITAT NOVA
(el mateix dic, la dièresi sobre la "i" no la poso perquè els BKB's no l'accepten)
I que s'alterni amb això:
50 DESTINACIO
TRINITAT NOVA
(el mateix dic, l'accent no la poso perquè els BKB's no l'accepten)
A Tusgsal me'n recordo que es va provar de fer a la línia B30 fa un temps.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Spain Circus
És que en tot cas s'anomenaria Spain Circus, no?Adolescent barceloní wrote:[...] és que Spain Square no sé ni com he gosat posar-ho...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Com més simple, més informatiu
No cal dir "destinació" o "direcció". Qualsevol persona amb dos dits de front sap què representa un nom propi en un BKB.Adolescent barceloní wrote:50 DESTINACIO
TRINITAT NOVA
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Indicadors
Ostres! Po'va'ser que sí. Olé el meu nivell d'anglès, olé!Javi M wrote:És que en tot cas s'anomenaria Spain Circus, no?Adolescent barceloní wrote:[...] és que Spain Square no sé ni com he gosat posar-ho...
Bé, per alguna part de Londres hi deu haver l'Spain Square, dic jo, no?
De fet, quan a Tusgsal ho feien, posaven directament la destinació. Per exemple, quan la B30 anava (i va) fins a Camí d'Alella (ara ho han canviat i va fins a El Carmelità) (Tiana), al BKB s'anaven alternant l'origen i destinació amb la destinació.Guigui wrote:No cal dir "destinació" o "direcció". Qualsevol persona amb dos dits de front sap què representa un nom propi en un BKB.Adolescent barceloní wrote:50 DESTINACIO
TRINITAT NOVA
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Back to topic!
Si us plau, podríem deixar aquestes elucubracions, que a més, ni tan sols hi ha un indici que cap BKB a Barcelona digui res per l'estil?Adolescent barceloní wrote:Ostres! Po'va'ser que sí. Olé el meu nivell d'anglès, olé!
Bé, per alguna part de Londres hi deu haver l'Spain Square, dic jo, no?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N7
- Posts: 454
- Joined: Wednesday 10/05/2006 22:03
- Location: Sabadell ( Barcelona )
- Contact:
Re: Canvis als indicadors?
A Sabadell, els autobusos de la TUS, des de farà poc més d'un any ho fan així.Adolescent barceloní wrote: O fer això:
Posar el BKB normal i que cada cert temps es vagi alternant amb la destinació.
EXEMPLE
----------
50 PARC MONTJUIC
TRINITAT NOVA
(el mateix dic, la dièresi sobre la "i" no la poso perquè els BKB's no l'accepten)
I que s'alterni amb això:
50 DESTINACIO
TRINITAT NOVA
(el mateix dic, l'accent no la poso perquè els BKB's no l'accepten)
A Tusgsal me'n recordo que es va provar de fer a la línia B30 fa un temps.
Re: Indicadors destinació TMB
Això que comenteu de la línia 46 fa mesos que es fa.
-
- N5
- Posts: 95
- Joined: Thursday 29/07/2010 16:52
- Location: Menendez Pelayo (Madrid)
Re: Indicadors destinació TMB
Es tindria que implantar el que ja se utilitza a les linies 46-107-111-113-115-116-117-118-119-120-121-122-123-124-125-126-127-128-129-130-131-196 que es el sentit unic al BKB mostrar només cap on va, perque avui en dia quassi sempre ni es molesten a canviar els indicadors i ja te espavilarás tipic de TMB
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Indicadors destinació TMB
BaixBus fa temps que ho fa, i Tusgsal està començant a implantar-ho als seus autobusos. En un altre fil (els dels BKB's, crec) es parlava de que TMB encara té la ideologia dels cartells fixos.Ismael_BCN wrote:Es tindria que implantar el que ja se utilitza a les linies 46-107-111-113-115-116-117-118-119-120-121-122-123-124-125-126-127-128-129-130-131-196 que es el sentit unic al BKB mostrar només cap on va, perque avui en dia quassi sempre ni es molesten a canviar els indicadors i ja te espavilarás tipic de TMB
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Indicadors destinació TMB
Pues si la verdad es que en el Baix Llobregat, éste problema lo tenemos resuelto; por ejemplo:
L70 SAN BOI se introduce en en nuestra población directamente a centro ciudad y a su final en Parc. Sanitari.
L72 SANT BOI
per camps Blancs, se introduce en nuestra población por el citado barrio a centro ciudad y a su final en Parc Sanitari.
En cambio las líneas de TMB y pongo ejemplo:
Línea 92 PG. Maritim - Gràcia.
Lo suyo sería: 92 GRACIA per Carmel.
L70 SAN BOI se introduce en en nuestra población directamente a centro ciudad y a su final en Parc. Sanitari.
L72 SANT BOI
per camps Blancs, se introduce en nuestra población por el citado barrio a centro ciudad y a su final en Parc Sanitari.
En cambio las líneas de TMB y pongo ejemplo:
Línea 92 PG. Maritim - Gràcia.
Lo suyo sería: 92 GRACIA per Carmel.
Re: Indicadors destinació TMB
Personalmente, no creo útil poner por donde pasa en una linea urbana, porque las diferencias son bastantes pequeñas (salvo excepciones). Los casos de 'por donde pasa' son adecuados en suburbanos, para diferenciar las diferentes lineas.
Lo que encuentro bastante mal son los letreros correderos, porque puedes no leer alguna de las partes. Esto ocurre mucho con servicios de Alsa: en el tiempo de llegar no da tiempo a leer todos. Por ejemplo, ves venir un sideral procedente de Barcelona y en el momento ves >BERGA> y no da tiempo ver lo siguiente y no sabes si es un La seu, Andorra, Llivia o se queda en Berga, sino es por la hora de paso. Pasa en muchas lineas. Y igual ocurre con Sagalés a veces, a no ser que sepas el número de linea, horario...
En caso de lineas urbanas, seria conveniente moderar el tamaño en algunos letreros, como pasa en la B30, por ejemplo, cuando antes de los últimos cambios, existian los Citaros donde alternava con el destino, por ejemplo, Can Franquesa, pero si solo veias el destino, no se llega a distinguir por lo grande y principalmente el grosor de las letras.
Lo que encuentro bastante mal son los letreros correderos, porque puedes no leer alguna de las partes. Esto ocurre mucho con servicios de Alsa: en el tiempo de llegar no da tiempo a leer todos. Por ejemplo, ves venir un sideral procedente de Barcelona y en el momento ves >BERGA> y no da tiempo ver lo siguiente y no sabes si es un La seu, Andorra, Llivia o se queda en Berga, sino es por la hora de paso. Pasa en muchas lineas. Y igual ocurre con Sagalés a veces, a no ser que sepas el número de linea, horario...
En caso de lineas urbanas, seria conveniente moderar el tamaño en algunos letreros, como pasa en la B30, por ejemplo, cuando antes de los últimos cambios, existian los Citaros donde alternava con el destino, por ejemplo, Can Franquesa, pero si solo veias el destino, no se llega a distinguir por lo grande y principalmente el grosor de las letras.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
D20 només amb destinació
Acaben de descobrir la sopa d'all... Ull, però, només a la línia D20 (no ens animéssim massa):Guigui wrote:Que millor que es deixin l'origen i hi posin només el número de línia i la destinació, com ja fan en un munt d'indrets d'Europa. És molt més útil i confon molt menys.Ferry1ac1 wrote:Què en penseu?
https://noticies.tmb.cat/transport/aten ... -linia-d20
Des d'aquest mes de maig, els autobusos de la línia D20 (Pg. Marítim - Ernest Lluch) mostren a l'indicador frontal només el punt de destinació, sense fer constar la parada d'origen.
Per defecte, les destinacions que es mostren ara als frontals dels autobusos de la D20 són els extrems de la línia, Passeig Martítim o Ernest Lluch, segons el sentit de la circulació.
Però durant la temporada de platges alguns dies s'hi intercalaran circulacions parcials de reforç, per augmentar la capacitat de la línia en els moments de desplaçament massiu des del front marítim cap al centre de la ciutat i els barris. En aquest cas caldrà estar atents a l'indicador frontal, que serà "D20 fins a Pl. Espanya".
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Indicadors destinació TMB
Pel que entenc serà només a la D20 (i imagino que potser la V15 caurà també) pel fet d'indicar els parcials al teleindicador i no haver d'anar amb papers.
Com era obvi, els conductors segueixen passant olímpicament d'invertir l'ordre al teleindicador, per tant, la meitat del recorregut la fan amb l'indicador equivocat. Així que estem igual o pitjor.
Ja que abans si no feien el que tocava podies tenir el dubte d'on anava, però ara el veus pujar Paral·lel amunt i t'indica que va a Pg. Marítim
Com era obvi, els conductors segueixen passant olímpicament d'invertir l'ordre al teleindicador, per tant, la meitat del recorregut la fan amb l'indicador equivocat. Així que estem igual o pitjor.
Ja que abans si no feien el que tocava podies tenir el dubte d'on anava, però ara el veus pujar Paral·lel amunt i t'indica que va a Pg. Marítim
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Indicadors destinació TMB
Pues la verdad no entiendo porque puede ser tan complicado, en Baixbus hace tiempo que se hace y no genera ningún problema L79" Diagonal-Illa entrando por Diagonal a Numancia"; L70" Sant Boi" hacia Granvia y Pl. Europa como ejemplo; cuando llegan a sus respectivos finales invierten el teleindicador no cuesta tanto.Miquel wrote:Pel que entenc serà només a la D20 (i imagino que potser la V15 caurà també) pel fet d'indicar els parcials al teleindicador i no haver d'anar amb papers.
Com era obvi, els conductors segueixen passant olímpicament d'invertir l'ordre al teleindicador, per tant, la meitat del recorregut la fan amb l'indicador equivocat. Així que estem igual o pitjor.
Ja que abans si no feien el que tocava podies tenir el dubte d'on anava, però ara el veus pujar Paral·lel amunt i t'indica que va a Pg. Marítim
Re: Indicadors destinació TMB
Si costar no costa, pregunta-li a qualsevol conductor de TB per què no li dona al botonet a l'arribar al terminal.Eduardo wrote:Pues la verdad no entiendo porque puede ser tan complicado, en Baixbus hace tiempo que se hace y no genera ningún problema L79" Diagonal-Illa entrando por Diagonal a Numancia"; L70" Sant Boi" hacia Granvia y Pl. Europa como ejemplo; cuando llegan a sus respectivos finales invierten el teleindicador no cuesta tanto.Miquel wrote:Pel que entenc serà només a la D20 (i imagino que potser la V15 caurà també) pel fet d'indicar els parcials al teleindicador i no haver d'anar amb papers.
Com era obvi, els conductors segueixen passant olímpicament d'invertir l'ordre al teleindicador, per tant, la meitat del recorregut la fan amb l'indicador equivocat. Així que estem igual o pitjor.
Ja que abans si no feien el que tocava podies tenir el dubte d'on anava, però ara el veus pujar Paral·lel amunt i t'indica que va a Pg. Marítim
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Indicadors destinació TMB
Haciendo un poco de off-topic, en Madrid eso ya se hacía hace tiempo... Con escasos resultados porque no se cambiaba el indicador. En Rodalies, los maquinistas en la estación de origen suelen bajar para comprobar que el indicador delantero está correcto. Siempre me he preguntado dos cosas en los buses:
1. Del mismo modo que cuando un bus llega a su final, antes de comenzar recorrido tiene que accionar una serie de mandos, antes de indicar al viajero que ya puede picar la tarjeta, no sé por qué en este proceso no aparece una pantalla o indicaDOR QUE LE DIGA AL CONDUCTOR EL DEstino que tiene el bus.
2. Tampoco entiendo por qué en las pantallas esas de publicidad que han metido en los buses que sale el listado de paradas y que fallan como una escopeta de feria, no le sale al conductor en pantalla cuál es la parada que están indicando en cada momento.
Y al menos tenemos la ventaja de que el conductor va en habitáculo descubierto y por tanto puede escuchar la megafonía de la parada, que en Rodalies, los pobres ni se enteran de lo que está pasando dentro del tren. (Así el otro día un Calella en Sant Adriá indicaba Arc de triomf en Badalona, Plaza de Catalunya en Montgat... destino Hospitalet. Y un usuario picó en información del tren e indició al maquinista la incidencia, que para Masnou ya estaba solventada.
¿Se puede saber qué tipo de información de indicadores exteriores o interiores le aparecen al maquinista en la cabina de mandos? Tengo entendido que en el cuadrito de pantalla debería aparecer la destinación y el nombre de la parada a la que se aproxima... ¿Puede alguien confirmarlo?
Un saludo
Mikel
1. Del mismo modo que cuando un bus llega a su final, antes de comenzar recorrido tiene que accionar una serie de mandos, antes de indicar al viajero que ya puede picar la tarjeta, no sé por qué en este proceso no aparece una pantalla o indicaDOR QUE LE DIGA AL CONDUCTOR EL DEstino que tiene el bus.
2. Tampoco entiendo por qué en las pantallas esas de publicidad que han metido en los buses que sale el listado de paradas y que fallan como una escopeta de feria, no le sale al conductor en pantalla cuál es la parada que están indicando en cada momento.
Y al menos tenemos la ventaja de que el conductor va en habitáculo descubierto y por tanto puede escuchar la megafonía de la parada, que en Rodalies, los pobres ni se enteran de lo que está pasando dentro del tren. (Así el otro día un Calella en Sant Adriá indicaba Arc de triomf en Badalona, Plaza de Catalunya en Montgat... destino Hospitalet. Y un usuario picó en información del tren e indició al maquinista la incidencia, que para Masnou ya estaba solventada.
¿Se puede saber qué tipo de información de indicadores exteriores o interiores le aparecen al maquinista en la cabina de mandos? Tengo entendido que en el cuadrito de pantalla debería aparecer la destinación y el nombre de la parada a la que se aproxima... ¿Puede alguien confirmarlo?
Un saludo
Mikel
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- oscsanchez6
- N5
- Posts: 158
- Joined: Sunday 17/11/2013 21:15
- Location: Barcelona, Catalunya
Re: Indicadors destinació TMB
Los conductores controlan tres aparatos:França451 wrote:Haciendo un poco de off-topic, en Madrid eso ya se hacía hace tiempo... Con escasos resultados porque no se cambiaba el indicador. En Rodalies, los maquinistas en la estación de origen suelen bajar para comprobar que el indicador delantero está correcto. Siempre me he preguntado dos cosas en los buses:
1. Del mismo modo que cuando un bus llega a su final, antes de comenzar recorrido tiene que accionar una serie de mandos, antes de indicar al viajero que ya puede picar la tarjeta, no sé por qué en este proceso no aparece una pantalla o indicaDOR QUE LE DIGA AL CONDUCTOR EL DEstino que tiene el bus.
2. Tampoco entiendo por qué en las pantallas esas de publicidad que han metido en los buses que sale el listado de paradas y que fallan como una escopeta de feria, no le sale al conductor en pantalla cuál es la parada que están indicando en cada momento.
Y al menos tenemos la ventaja de que el conductor va en habitáculo descubierto y por tanto puede escuchar la megafonía de la parada, que en Rodalies, los pobres ni se enteran de lo que está pasando dentro del tren. (Así el otro día un Calella en Sant Adriá indicaba Arc de triomf en Badalona, Plaza de Catalunya en Montgat... destino Hospitalet. Y un usuario picó en información del tren e indició al maquinista la incidencia, que para Masnou ya estaba solventada.
¿Se puede saber qué tipo de información de indicadores exteriores o interiores le aparecen al maquinista en la cabina de mandos? Tengo entendido que en el cuadrito de pantalla debería aparecer la destinación y el nombre de la parada a la que se aproxima... ¿Puede alguien confirmarlo?
Un saludo
Mikel
- El que controla el BKB
- La pantalla táctil que les permite comunicarse con el CRT, ver si va adelantado, etc.
- La máquina de billetes, conectada a las validadoras, que les permite hacer la liquidación al finalizar el servicio
La pantalla táctil está preparada para controlar el BKB pero no está configurada. Lo suyo sería unificar el sistema de venta con el de las comunicaciones, no debería de ser una tarea extremadamente compleja, ya que ambos aparatos están conectados a la red.
Y el conductor no ve en la pantalla táctil la siguiente parada, ni siquiera el destino: ve la línea, el turno, y el servicio. En la máquina de billetes sí que aparece el destino, que tal como comentas, deben cambiarlo en cada terminal.
Sería muy útil controlar los BKB desde la CRT, ya que permitiría, a parte de cambiar los teleindicadores automáticamente en cada terminal, añadir mensajes especiales de forma temporal cuando hay afectaciones puntuales (p. ej. manifestaciones).
Re: Indicadors destinació TMB
Debería estar todo el tema de controlar indicadores de destino, SAE y SVV centralizado en una sola consola, en lugar de tener tres.
frankrodriguez.net
signatura
signatura