Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
DEBAT SOBRE EL TRANSPORT PÚBLIC A BARCELONA
Els pressupostos del Govern inclouen el tramvia per la Diagonal
Una disposició addicional aprovada insta a la unió per l'avinguda del Trambaix i el Trambesòs
El text va passar el tall del Parlament gràcies a l'oposició i amb els vots en contra d'ERC i el PDECat
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL | DIMECRES, 5 D'ABRIL DEL 2017 - 21:52 CEST
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... al-5955102
Els pressupostos del Govern inclouen el tramvia per la Diagonal
Una disposició addicional aprovada insta a la unió per l'avinguda del Trambaix i el Trambesòs
El text va passar el tall del Parlament gràcies a l'oposició i amb els vots en contra d'ERC i el PDECat
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL | DIMECRES, 5 D'ABRIL DEL 2017 - 21:52 CEST
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... al-5955102
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
ERC en contra?jaezcurra wrote:DEBAT SOBRE EL TRANSPORT PÚBLIC A BARCELONA
Els pressupostos del Govern inclouen el tramvia per la Diagonal
Una disposició addicional aprovada insta a la unió per l'avinguda del Trambaix i el Trambesòs
El text va passar el tall del Parlament gràcies a l'oposició i amb els vots en contra d'ERC i el PDECat
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL | DIMECRES, 5 D'ABRIL DEL 2017 - 21:52 CEST
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... al-5955102
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
A ERC le ponen los coches, ahora hasta dicen que estan en contra del "No vull Pagar" y quieren poner peages y euroviñeta y bla bla bla...albert28 wrote:ERC en contra?jaezcurra wrote:DEBAT SOBRE EL TRANSPORT PÚBLIC A BARCELONA
Els pressupostos del Govern inclouen el tramvia per la Diagonal
Una disposició addicional aprovada insta a la unió per l'avinguda del Trambaix i el Trambesòs
El text va passar el tall del Parlament gràcies a l'oposició i amb els vots en contra d'ERC i el PDECat
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL | DIMECRES, 5 D'ABRIL DEL 2017 - 21:52 CEST
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... al-5955102
Aqui no importa la gente a los politicos les importan los votos y cambiaran de pensamiento tantas veces como haga falta, mira CIU y Trias antes Tram SI y ahora Tram NO, ejemplos hay muchos elije el que quieras.
Saludos.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Las esmenas se aprueban por bloques. En este caso, esta esmena estaría con otras que no interesarían al Govern, y por eso votaron en contra seguramente.ortegote wrote:A ERC le ponen los coches, ahora hasta dicen que estan en contra del "No vull Pagar" y quieren poner peages y euroviñeta y bla bla bla...albert28 wrote:ERC en contra?jaezcurra wrote:DEBAT SOBRE EL TRANSPORT PÚBLIC A BARCELONA
Els pressupostos del Govern inclouen el tramvia per la Diagonal
Una disposició addicional aprovada insta a la unió per l'avinguda del Trambaix i el Trambesòs
El text va passar el tall del Parlament gràcies a l'oposició i amb els vots en contra d'ERC i el PDECat
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL | DIMECRES, 5 D'ABRIL DEL 2017 - 21:52 CEST
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... al-5955102
Aqui no importa la gente a los politicos les importan los votos y cambiaran de pensamiento tantas veces como haga falta, mira CIU y Trias antes Tram SI y ahora Tram NO, ejemplos hay muchos elije el que quieras.
Saludos.
-
- N6
- Posts: 180
- Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
- Location: Esquerra de l'Eixample
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
metring wrote:Però és que en aquest cas resulta que el projecte inicial és el d'una línia de tramvia que cobreix tota la Diagonal, i ho he explicat centenars de cops. Per la mateixa regla de tres deixem la L9 com està, per a que sembli més "coherent"? De debò, ja cansa.Baró de MunChausson wrote:És el conjunt de la xarxa de transport qui ha de ser coherent i adeqüada a les necessitats generals. El tramvia no és una xarxa independent que hagi d'estar unida a ella mateixa per funcionar, de la mateixa manera que, per exemple, no hi ha cap "llei natural" que digui que s'han d'unir les línies de Bus Expres que venen d'una banda de Barcelona amb les que venen de l'altra banda.metring wrote: Aquests dos despropòsits, el no tenir la xarxa de tramvia unida i la creació del inicialment anomenat Retbus li ho hem d'"agrair" a l'alcalde Clos
Doncs devia ser un projecte inicial "molt projecte", sense pressupost ni licitació per tota la línia...Tampoc no entenc, si és així, per què es fa servir el terme "unió d'ambdues xarxes".....En qualsevol cas tant si el projecte inicial era una cosa o una altra el cert és que ara els trams que són fets funcionen, no és res a mig fer (una estació sense vies, per exemple); per tant, és replantejable aquesta unió. Si convé es fa i si es creu que no convé, o que convé fer-ho d'una altra manera, doncs també.
El mateix serveix per a la línia 9. Si arribat el cas es considerés que no cal (que no és el cas segons la meva opinió i la de la majoria de la gent), doncs no cal. No és obeint a una llei natural que totes les línies de transport hagin de creuar tota la ciutat. Hi ha ramals, línies centre/perifèria, etc, etc, etc.
En el cas concret del tram per la Diagonal i en superfície el que es questiona (i amb raons prou fonamentades) és que el trasbals que pot crear (no només al cotxe/artefacte assassí, sinó també a d'altres transports públics i privats, fins i tot vianants, poden no compensar el benefici que diuen que comportarà. Són raons discutibles però basades en una realitat. Cadascú és ben lliure d'estar-ho o no d'acord.
I si el debat cansa, dons tanqueu el fil.
I penseu també per què la línia 9 no genera el debat que genera el Tram.
Amb la tracció sang això no passava
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
El que cansa és no veure arguments de pes, i si la L9 no crea el debat, és que no li deuen poder treure el redit polític del Tram. El tramvia ja fa 13 anys que ha demostrat ser un transport eficient i el millor valorat. No puc entendre de cap manera doncs que per fer unes quantes parades més creï tanta controvèrsia, ja està funcionant, no ve de nou!Baró de MunChausson wrote:
Doncs devia ser un projecte inicial "molt projecte", sense pressupost ni licitació per tota la línia...Tampoc no entenc, si és així, per què es fa servir el terme "unió d'ambdues xarxes".....En qualsevol cas tant si el projecte inicial era una cosa o una altra el cert és que ara els trams que són fets funcionen, no és res a mig fer (una estació sense vies, per exemple); per tant, és replantejable aquesta unió. Si convé es fa i si es creu que no convé, o que convé fer-ho d'una altra manera, doncs també.
El mateix serveix per a la línia 9. Si arribat el cas es considerés que no cal (que no és el cas segons la meva opinió i la de la majoria de la gent), doncs no cal. No és obeint a una llei natural que totes les línies de transport hagin de creuar tota la ciutat. Hi ha ramals, línies centre/perifèria, etc, etc, etc.
En el cas concret del tram per la Diagonal i en superfície el que es questiona (i amb raons prou fonamentades) és que el trasbals que pot crear (no només al cotxe/artefacte assassí, sinó també a d'altres transports públics i privats, fins i tot vianants, poden no compensar el benefici que diuen que comportarà. Són raons discutibles però basades en una realitat. Cadascú és ben lliure d'estar-ho o no d'acord.
I si el debat cansa, dons tanqueu el fil.
I penseu també per què la línia 9 no genera el debat que genera el Tram.
Quan es van posar en funcionament les línies de metro, molta gent era reticent a baixar sota la superfície, però un cop provat, la gent el feia servir, no és el cas ara del tramvia, que ja està funcionant durant anys i té èxit.
-
- N6
- Posts: 180
- Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
- Location: Esquerra de l'Eixample
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
metring wrote:
El que cansa és no veure arguments de pes, i si la L9 no crea el debat, és que no li deuen poder treure el redit polític del Tram. El tramvia ja fa 13 anys que ha demostrat ser un transport eficient i el millor valorat. No puc entendre de cap manera doncs que per fer unes quantes parades més creï tanta controvèrsia, ja està funcionant, no ve de nou!
Quan es van posar en funcionament les línies de metro, molta gent era reticent a baixar sota la superfície, però un cop provat, la gent el feia servir, no és el cas ara del tramvia, que ja està funcionant durant anys i té èxit.
Els arguments en contra del tramvia per superfície en aquest tram (no contra el tramvia en general) es basen principalment en el fet que el tramvia no substituirà la major part dels desplaçaments que es fan ara, ja que consisitirà només en un traçat en línia recta. No substituirà les línies de bus actuals (que provenen i van a diferents llocs) ni els desplaçaments en cotxe (la Diagonal no és el carrer Aragó o la Gran Vía, que es fan servir per creuar la ciutat de banda a banda). Ja no parlo de motos o bicis perquè aquests van a la seva i sembla que mai no facin nosa.
A això s'ha d'afegir que:
-És un vehicle molt llarg, cosa que dificulta l'ús de carril compartit amb les línies de bus (que ja són moltes).
-Si té prioritat semafòrica afectarà els carrers perpendiculars (per on també circula transport públic)
-En cas de qualsevol afectació o incidència no es pot desviar amb facilitat com passa amb el bus o el troleibus.
Amb la tracció sang això no passava
-
- N6
- Posts: 180
- Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
- Location: Esquerra de l'Eixample
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Perdó però no veig bé el dibuix (té poca resolució). El que proposa la PTP és que el Tram substitueixi l'autobús o jo veig malament?metring wrote:
Amb la tracció sang això no passava
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Ahora que el ayuntamiento esta decidido a parar la obras de Glorias y que la unión del tranvia va ligado a su acabado, tenemos que su implantación se retrasaría en el tiempo mínimo dos años mas, yo creo que seria el momento de plantearse de nuevo la D30, no como medida definitiva pero si como puente hasta que se solvente todo, ademas de servir como muchas veces se ha panteado aquí como laboratorio del comportamiento de la gente con lo que a las lineas que se verían en principio suprimidas o replanteadas también se podría estudiar sus comportamientos y si de verdad sobran o no.
Ojo, esto lo planteo como he dicho antes como un puente hasta el tranvia que no veremos como mínimo hasta el 2020 con optimismo.
Ojo, esto lo planteo como he dicho antes como un puente hasta el tranvia que no veremos como mínimo hasta el 2020 con optimismo.
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Carta d'un lector d'El Periódico de Catalunya que opina sobre la unió de la xarxa de Tramvia :
http://www.elperiodico.cat/ca/entre-tod ... era-124953El tranvia, una asignatura pendiente en una ciudad puntera
FERRAN NADEU
El Trambaix, en la Diagonal, a la altura de la calle de Numància.
Pepe Pacheco de Mota
Barcelona
JUEVES, 4 DE MAYO DEL 2017 - 09:15 H
Barcelona se está convirtiendo en una ciudad puntera en materia de urbanismo y movilidad. De la 'Superilla' se ha hecho eco la prensa mundial que mira a proyectos europeos de este tipo como la senda a seguir para las ciudades del futuro. Además, Barcelona cada vez muestra mejores cifras de movilidad: el uso de la bici va al alza gracias a los nuevos carriles bici, y el uso del transporte público está tirando a lo alto en la media europea para ciudades medianas y grandes. Sin embargo, la excepcional densidad de población de Barcelona también implica unos problemas de tráfico excepcionales y la necesidad de un transporte público excepcional.
Por tanto, aunque tenemos un transporte público de excelencia a nivel mundial, no deja de ser muy necesario seguir avanzando firmemente para superar este reto de la contaminación y convivencia en la ciudad, pues es todavía un lastre el hecho de que en los años 60-70 la ciudad se planificara pensando primordialmente en el automóvil. Y así, nos encontramos aberraciones como el cruce Diagonal-Aragó, con sus 16 carriles.
En ese sentido, cuesta describir la frustración que genera ver el esperpento que se ha generado al voltante de un proyecto tan fundamental como el del tranvía. El tranvía tiene el potencial de convertirse en un potentísimo transporte suburbano, comparable más bien a los FGC que a un bus urbano como tantos se empeñan en hacer: su capacidad es más cercana a la de los trenes de la línea del Vallès que a un bus, y proporciona una extensa cobertura suburbana en ocho municipios además de Barcelona.
¿Cómo puede ser que estemos dispuestos a dejar pasar de largo la oportunidad de tener un tranvía suburbano con 33 km de extensión? Sería casi el doble de la L5 del Metro. En cambio, ahora tenemos unos tranvías que son poco más que una lanzadera hasta el Metro, y como tal, pierden mucho atractivo.
No puedo entender cómo una ciudad que está a la vanguardia mundial en tantos sentidos puede, al mismo tiempo, mostrar una percepción tan provinciana ante el tranvía, actitud que tristemente recuerda a la oposición que hubo en su día ante el primer ferrocarril de España, la línea Barcelona-Mataró, que generó muchos recelos, aunque evidentemente se convirtió en un éxito histórico que hoy todos conocemos. Estamos cayendo en la trampa de unos argumentos completamente falaces, solamente porque nos han metido el miedo en el cuerpo a que por perder un par de carriles se vaya a colapsar el tráfico, algo que se ha augurado decenas de veces pero jamás ha ocurrido ni ocurrirá ahora.
¿Donde está esa Barcelona innovadora e igualitaria que se atreve a probar cosas nuevas en lugar de empecinarse en lo de siempre, y que no ha dado la talla (como se puede observar con el despropósito de la L9)? ¿De verdad vamos a ser una ciudad provinciana que dejaremos un tranvía a medio implantar, con las molestias que eso supone para los usuarios, por unos arcaicos y lamentables miedos a algo tan consolidado en cientas de ciudades como lo es un tranvía?
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
[quote ="uriol108"]Barcelona se está convirtiendo en una ciudad puntera en materia de urbanismo y movilidad. De la 'Superilla' se ha hecho eco la prensa mundial que mira a proyectos europeos de este tipo como la senda a seguir para las ciudades del futuro. Además, Barcelona cada vez muestra mejores cifras de movilidad: el uso de la bici va al alza gracias a los nuevos carriles bici, y el uso del transporte público está tirando a lo alto en la media europea para ciudades medianas y grandes. Sin embargo, la excepcional densidad de población de Barcelona también implica unos problemas de tráfico excepcionales y la necesidad de un transporte público excepcional.[/quote]
Francament, amb aquest començament ja no val la pena continuar llegint. L'única pregunta que cal fer és si qui l'escriu és del partit i ho fa per convenciment, o si cobra per fer-ho
Francament, amb aquest començament ja no val la pena continuar llegint. L'única pregunta que cal fer és si qui l'escriu és del partit i ho fa per convenciment, o si cobra per fer-ho
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Clar, tot el què sigui pro-tramvia és sospitós de ser cosa d'un partit, a l'inversa no
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
grandíssim esperit crític el teu...Oriolix wrote:
Francament, amb aquest començament ja no val la pena continuar llegint. L'única pregunta que cal fer és si qui l'escriu és del partit i ho fa per convenciment, o si cobra per fer-ho
Mode irònic OFF: Si no et vols llegir les opinions contraries al que tu pregones, llavors que hi fots en un fòrum? ...de pamfletero d'un altre partit polític pot ser...?
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Francament, amb aquest començament ja no val la pena continuar llegint. L'única pregunta que cal fer és si qui l'escriu és del partit i ho fa per convenciment, o si cobra per fer-ho[/quote]Oriolix wrote:[quote ="uriol108"]Barcelona se está convirtiendo en una ciudad puntera en materia de urbanismo y movilidad. De la 'Superilla' se ha hecho eco la prensa mundial que mira a proyectos europeos de este tipo como la senda a seguir para las ciudades del futuro. Además, Barcelona cada vez muestra mejores cifras de movilidad: el uso de la bici va al alza gracias a los nuevos carriles bici, y el uso del transporte público está tirando a lo alto en la media europea para ciudades medianas y grandes. Sin embargo, la excepcional densidad de población de Barcelona también implica unos problemas de tráfico excepcionales y la necesidad de un transporte público excepcional.
Però que dius?
Pots explicar amb pèls i senyals perquè ja no val la pena seguir llegir un article, que en la meva opinió està la mar de ben explicat i defensat? Perquè dius que la bici i el TP van en alça? Que no es veritat? Que tampoc és veritat que BCN és una ciutat modernilla i amb coses que la resta de ciutats d'Europa volen copiar?
Doncs no sé que té a veure amb el tramvia. Has caigut molt baix amb aquest post. Demostres una imparcialitat flagrant, en que quan una cosa no t'agrada, ho desqualifiques inclús abans d'haver-ne llegit la introducció. Tela.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Dono la raó a n'Oriolix en que aquesta frase frega el ridícul, si bé no tinc del tot decidit si pel canó interior o per l'exterior.
De la 'Superilla' se ha hecho eco la prensa mundial que mira a proyectos europeos de este tipo como la senda a seguir para las ciudades del futuro.
Se'n podrà estar a favor o en contra, de la Superilla del Poblenou, però escriure això (i com que "projecte europeu"?, si de cas és un projecte barceloní) pintant la Superilla i la seva repercusió com allò que no és, i amb un suposat panorama del món girat expectant envers aquells quatre carrers, és per fer-s'ho mirar.
De la 'Superilla' se ha hecho eco la prensa mundial que mira a proyectos europeos de este tipo como la senda a seguir para las ciudades del futuro.
Se'n podrà estar a favor o en contra, de la Superilla del Poblenou, però escriure això (i com que "projecte europeu"?, si de cas és un projecte barceloní) pintant la Superilla i la seva repercusió com allò que no és, i amb un suposat panorama del món girat expectant envers aquells quatre carrers, és per fer-s'ho mirar.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Eso de la supoerilla, en efecto, como dice Frank, tira por tierra una parte del artículo... Pero si hemos de ser tan puntillosos, también se podría mirar si Barcelona es una ciudad europea o no... Os dejo a vosotros, los nativos de dentro que lo digáis, pero yo que vengo de fuera con muchos años a mis espaldas antes de pisar esto y habiendo pisado gran parte de España, a mí Barcelona como ciudad sí me pareció desde un principio una ciudad muy europea en muchos aspectos... Eso no quita que tenga españoladas como las obritas de la plaza de Glorias cada 4 años o los proyectos faraónicos como la línea 9. Pero como ciudad europea sí que me parece que es. Otra cosa es ponernos a decidir de qué época son los adornos y frontones de las casas y calles del centro, a costa de qué se han hecho, y cosas por el estilo.Fran-Ikarus wrote:Dono la raó a n'Oriolix en que aquesta frase frega el ridícul, si bé no tinc del tot decidit si pel canó interior o per l'exterior.
De la 'Superilla' se ha hecho eco la prensa mundial que mira a proyectos europeos de este tipo como la senda a seguir para las ciudades del futuro.
Se'n podrà estar a favor o en contra, de la Superilla del Poblenou, però escriure això (i com que "projecte europeu"?, si de cas és un projecte barceloní) pintant la Superilla i la seva repercusió com allò que no és, i amb un suposat panorama del món girat expectant envers aquells quatre carrers, és per fer-s'ho mirar.
Y para acabar, solamente decir que siempre miramos la paja en el ojo ajeno: personas que cuestionan el primer párrafo o el punto de las superillas, son muy rápidos para sacar punta a estos detalles, pero en absoluto dicen nada acerca del párrafo donde dice que es poco más que una hecatombe para el tráfico (colapso, dice la carta), que se quiten dos carriles de un a avenida donde en efecto, en el cruce con Aragón hay nada menos que 16 carriles de coches (en este punto quedarían 14, pero cuidao, no los vayan a quitar, que se colapsa el tráfico):
Así yo también puedo decir que la retirada de la red de tranvías de Barcelona, Madrid y otras ciudades en los 70 es una "paquitada" o "fascistada" vendida por la industria automovilística y los americanos al gobierno de Franco, y que todos los españoles comidos por el No-do se tragaron la importancia de tener vehículo privado para ir a Benidorm en agosto y para ir al trabajo, y se cargaron paulatinamente, estos políticos y los que vinieron detrás (Suárez, Fraga, González, etc) miles de kilómetros de transporte público, para que todo el mundo tuviera su cochecito, y por tanto, siendo malote, puedo afirmar por esta regla de tres, de qué tipo de pie político cojean los detractores del tranvía. ¿No?
Creo que siguiendo la lógica iniciada al principio de mi post, sería completamente justo decir esto.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Es responsabilidad del redactor de un artículo (o texto de opinión, en este caso) que pretenda ser interesante y tenido en cuenta, no soltar de buenas a primeras "boutades" que comprometan la atención y el caso que se le preste al resto del mismo.França451 wrote:Y para acabar, solamente decir que siempre miramos la paja en el ojo ajeno: personas que cuestionan el primer párrafo o el punto de las superillas, son muy rápidos para sacar punta a estos detalles, pero en absoluto dicen nada acerca del párrafo donde dice que es poco más que una hecatombe para el tráfico (colapso, dice la carta), que se quiten dos carriles de un a avenida donde en efecto, en el cruce con Aragón hay nada menos que 16 carriles de coches (en este punto quedarían 14, pero cuidao, no los vayan a quitar, que se colapsa el tráfico):
Y esto sirve para articulistas, ponentes de conferencias, miembros de debates y para cualquier medio de expresión (escrita u oral) que quiera ser tomado en serio.
Lo del cliché "muy europeo / poco europeo" también daría para una larga discusión, pero yo personalmente no alargaré el off-topic Simplemente denotar que en el texto no se refieren a una "ciudad muy europea", sino que están comparando una iniciativa local (y bastante unilateral) con "proyectos europeos" (!)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
La iniciativa, creo haber leído que en su origen era algo más que local, pues estaba formada por nueve municipios. Eso es "algo más que local".Fran-Ikarus wrote:
Lo del cliché "muy europeo / poco europeo" también daría para una larga discusión, pero yo personalmente no alargaré el off-topic Simplemente denotar que en el texto no se refieren a una "ciudad muy europea", sino que están comparando una iniciativa local (y bastante unilateral) con "proyectos europeos" (!)
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Si us plau, per a seguir parlant de la Superilla, ja hi ha el fil corresponent