Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc: Ernest Lluch

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc: Ernest Llu

Post by França451 »

metring wrote:Vaja, una cosa inesperada...

http://lhdigital.cat/web/digital-h/noti ... 23/7962094

Paralitzada la construcció de l'estació Ernest Lluch de la L5

Confirmat pel Departament de Territori i Sostenibilitat

Les obres de l'estació de Metro Ernest Lluch de la línia 5, aturades fa més de dos anys, no tenen data per tornar-se a posar en marxa. Així ho ha confirmat el Departament de Territori i Sostenibilitat. La situació econòmica de la Generalitat és la causa de la paralització del projecte.

Tot i que s’ha redactat el projecte per acabar l’interior de l’estació, amb un pressupost de dotze milions d’euros, el projecte no es podrà engegar per la situació financera de la Generalitat. De moment no hi ha data per reprendre les obres en no haver diners per aquest projecte.

Les obres de la nova estació de metro d’Ernest Lluch estan aturades des de principis de l’any 2011. Fins ara s’han invertit gairebé cinquanta milions d’euros que només han suposat per als veïns un nou enllumenat i unes voreres més amples.

Cinc anys de l’inici de les obres

Les obres de la nova estació de la línia 5, van començar a finals del 2008. Després de les primeres actuacions prèvies i el tall de la circulació de la calçada que es va perllongar durant molts mesos, tot va quedar aturat a partir del 2011.

Un 2011 que era l’any en què havia d’entrar en funcionament la nova estació. En aquell moment, des del departament de Política Territorial i Obres Públiques, es va negar qualsevol aturada. La realitat ha estat molt diferent. El projecte per acabar l’interior de la nova estació continuarà aturat sine die.

L’alcaldessa de L’Hospitalet, Núria Marín, ha dit que intentaran que aquesta obra s'inclogui en els pressupostos de la Generalitat del 2014 que ja han iniciat el tràmit parlamentari i que s'han d'aprovar a finals de desembre. "Volem que aquest tema es pugui abordar de forma ràpida. Continuarem insistint en la necessitat d’obrir l’estació, un equipament important per als veïns de L’Hospitalet”.

Marín ha destacat la importància de la nova estació. ”És una estació intermodal entre el metro de la línia 5 i el tramvia. Molts ciutadans, no només de la Porta Nord, necessitarien que aquesta estació es posés en marxa el més aviat possible”.

Els veïns també lamenten que les obres de la L5 es trobin paralitzades. Es queixen que les molèsties de les obres i el temps que han estat aturades no hagi servit de res. María Pérez ha mostrat la seva indignació.” No sabeu el que hem aguantat i total per a res. El metro no l’han obert. Molts diners invertits i al final estació tancada”.

Joana Solé ha afirmat que “aquí vivim molta gent i no tenir el metro és un problema i més, amb totes les obres que han fet. Ara ho tenim tot tapat i el metro no ha arribat”.

Retard en altres infraestructures a la ciutat

L’aturada de les obres de l’estació Ernest Lluch no són l’únic retard o incompliment per part de la Generalitat o de l’Estat pel que fa a les infraestructures a L’Hospitalet.

La línia 9 del metro havia d’entrar en funcionament l’any 2014. El Parlament va rebutjar, fa cinc mesos, dues resolucions que instaven a mantenir la data de l’any vinent per posar en marxa la línia que ha de travessar la ciutat de Nord a Sud i arribar a l’aeroport.

L’alcaldessa de L’Hospitalet, Núria Marín, va lamentar, en el seu moment, aquesta decisió del Parlament. Marín va dir que “la crisi econòmica no pot llastrar l’economia d’un país”. Se li va sumar l’Associació Empresarial de L’Hospitalet i el Baix Llobregat.

La línia 9 té l’horitzó posat en l’any 2017 però sense la garantia que estigui finalitzada en els propers quatre anys. Segons l’associació empresarial de la ciutat el retard en la posada en marxa d’aquesta línia “obre un futur incert en la competitivitat de l’Àrea Metropolitana i de Catalunya”.

L’Hospitalet també fa força anys que clama pel soterrament de les vies que divideixen en dos la ciutat. Un projecte de ciutat on totes les forces polítiques amb representació municipal estan d’acord amb la necessitat que té l’Hospitalet de soterrar la via de Vilanova i construir l’intercanviador de la Torrassa.

L’intercanviador permetria la connexió entre el tren i el metro amb efectes econòmics i socials positius immediats per a la ciutat. Un estudi fet per l’Institut Cerdà afirma que la realització d’aquests projectes suposaria una producció anual directa de 3.400 milions d’euros i 22.000 llocs de treball directes.
Blablablblaybla. Leer este tipo de noticias dan más ganas de liarse a ladrillazos con los responsables (me refiero a los que hacen estas obras), cuya efectividad está más que puesta en tela de juicio. Lo que más lamentable me parece es que en la noticia, junten las obras de una sola estación con las de dos líneas completas, como dando a entender que la dificultad para llevar a cabo ambas obras, es la misma, cuando ni de lejos, pero es que ni de lejos son ni siquiera similares. Al ver nuevos mensajes en el tema de la estación, realmente pensé (o fui tan iluso), que ahora que FGC va a inaugurar la ampli de la S1 en pocos meses, acabaran la estación de Ernest Lluch, y en vez de eso, me encuentro más de lo mismo (la misma basura de mentiras): que no hay dinero, obras paralizadas sine die, que tal y que cual... Mientras tanto, se sigue hablando del despilfarro de dinero en cosas innecesarias (La Torrassa, la Sagrera...) y al mismo tiempo, la EdF sigue con los cristales de las bóvedas rotos y cayendo el diluvio universal día sí, día también, los trenes descarrilan en los túneles de la red, chocan, hay accidentes cada dos por tres, retrasos... Realmente esperáis que me crea que pagamos cada año más por el billete porque mucha gente se cuela? No será que pagamos más para que los ejecutivos de turno se guarden todo el dinero en su bolsillo o luego se gasten una pequeña parte en obras absurdas mientras lo que ya está hecho o lo que de verdad hace falta por acabar, sigue igual año tras año?
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
User avatar
retired44
N3
N3
Posts: 39
Joined: Tuesday 04/11/2008 22:59
Location: Collblanc

Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc: Ernest Llu

Post by retired44 »

Los que hemos vivido y sufrido la odisea de la construcción de esta estación vamos a llegar a ver lo absolutamente impensable.
La justificación de la estación fue, en principio, los planes de urbanización de Porta Nord de Hospitalet que supondría un incremento de población importante y que, junto con la conexión con el Tram, resolvería la movilidad de esa zona.

Pues bien, y a pesar de la crisis, la urbanización ha llegado casi a su término y los bloques construídos están casi totalmente ocupados (los bloques de La Caixa se están entregando este mes). Sin embargo, y coincido plenamente con el comentario anterior, es una desgracia tener los gestores que tenemos. La estación se hace ahora absolutamente necesaria, y deberían priorizar su finalización, pero no tengo ninguna esperanza de verla algún dia en funcionamiento. Una estación fantasma a añadir a todas las obras inacabadas y a la pila de millones de euros tirados a la basura de la incompetencia política que sufrimos.
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc: Ernest Llu

Post by alf_ »

Yo pensaba que esa estación era para hacer correspondencia con el Tram. Parece de cajón que prefieren gastarse 300 millones en la L9 que no abre hasta 2017 que no 12 millones para una estación a medio hacer porque en Barcelona llevan toda la legislatura boicoteando el tranvía y todo lo que sea bueno para el tranvía. Es el estilo Rajoy: Si ignoras aquello que tu percibes como problema, tal vez consigues que desaparezca. Y pensar en que desapareciera el tram hace babear a Trias y sus secuaces que han jurado la muerte a las vías férreas en una ceremonia satánaica llevada a cabo en la sexta habitación de la sexta planta de la Torre Agbar, el edificio más diabólico de Barcelona. Vale ya paro.
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc: Ernest Llu

Post by Renfe451 »

Aquesta estació mai la posaran en marxa, acabarà plena de pols amb el pas dels anys. És la versió catalana de "Arroyo del Fresno".
sergi
N6
N6
Posts: 261
Joined: Thursday 29/05/2008 14:18

Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc: Ernest Llu

Post by sergi »

Arroyo de del Fresno es una estación totalmente construída,si mañana quisieran ponerla en marcha solo tendrían que hacerle una buena limpieza y ya está.
Ernest Lluch no existe.Lo único que hicieron en el tiempo que duró el corte fue hacer una especie de cajón para la futura estación,pero nada más.
No hay andenes,accesos..nada de nada.
La comparación no es pertinente.

! Qué más quisiéramos !
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Nova estació Fantasma: Ernest Lluch

Post by uriol108 »

Proposo un canvi de títol, ja que aquesta estació sembla que de moment no s'obrirà. Tindrem un altre Gaudí ?
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc: Ernest Llu

Post by canalcole »

Sabeu si s'ha previst incloure als pressupostos propers una destinació per acabar aquesta estació?
User avatar
Mr. Baricentro
N6
N6
Posts: 311
Joined: Monday 11/07/2005 16:20
Location: España
Contact:

Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc: Ernest Llu

Post by Mr. Baricentro »

sergi wrote:Arroyo de del Fresno es una estación totalmente construída,si mañana quisieran ponerla en marcha solo tendrían que hacerle una buena limpieza y ya está.
Ernest Lluch no existe.Lo único que hicieron en el tiempo que duró el corte fue hacer una especie de cajón para la futura estación,pero nada más.
No hay andenes,accesos..nada de nada.
La comparación no es pertinente.

! Qué más quisiéramos !
Baricentro seria un buen ejemplo?
Tenemos un acceso(tapiado, con puerta antipánico hacia el exterior), andenes, rampas entre éstos y el "vestíbulo": tan "sólo" quedaría adecentar un poco el conjunto y tenerlo listo de cara a la próxima campaña de rebajas(obviamente, es una utopía)
joan89
N5
N5
Posts: 94
Joined: Sunday 10/06/2012 23:25
Location: FGC S1 R2N-R8

Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc: Ernest Llu

Post by joan89 »

lo del baricentro seria lo seu la veritat, no s'ha parlat que intentarien ferla ?
User avatar
Don Ramón
N8
N8
Posts: 1194
Joined: Tuesday 25/11/2014 22:22
Location: Sant Martí de Provençals

Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc: Ernest Llu

Post by Don Ramón »

Creo que el problema es que quedaría muy cerca del intercambiador proyectado con la R4, que sería bastante más necesario.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
User avatar
Mr. Baricentro
N6
N6
Posts: 311
Joined: Monday 11/07/2005 16:20
Location: España
Contact:

Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc: Ernest Llu

Post by Mr. Baricentro »

Don Ramón wrote:Creo que el problema es que quedaría muy cerca del intercambiador proyectado con la R4, que sería bastante más necesario.
Alguien conoce la ubicación del "futuro" intercambiador?
sergi
N6
N6
Posts: 261
Joined: Thursday 29/05/2008 14:18

Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc: Ernest Llu

Post by sergi »

Se supone que en la intersección entre la R-8 y la R-4.

Pero vamos,no hay ningún proyecto serio.

Por cierto,vaya " Off-topic" nos estamos marcando.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Back to topic!

Post by Guigui »

sergi wrote:Por cierto,vaya " Off-topic" nos estamos marcando.
Correcte. Per això, crida a l'ordre.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc: Ernest Llu

Post by metring »

437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc: Ernest Lluch

Post by 437.001 »

Tota una sorpresa. :ok El Trambaix explotarà de passatgers quan obri.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc: Ernest Llu

Post by Fran-Ikarus »

I, d'altra banda, la construcció/reconstrucció d'una estació en ple túnel en servei (Ciutadella-Vila Olímpica, El Maresme-Fòrum, o Catalunya L1 ja fa molts més anys) sempre és un "espectacle" interessant, mentre dura :P
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc: Ernest Llu

Post by metring »

Més informació:

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... obregat.do


Pel que fa a la nova estació d’Ernest Lluch de l’L5, estarà ubicada entre les parades de Collblanc i Pubilla Cases. Aquest tram, de 1.200 metres, és un dels més llargs entre estacions que existeix actualment a la xarxa de metro, on la mitjana és d’uns 700-800 metres. La nova estació, que tindrà correspondència amb les línies T1, T2 i T3 del Trambaix, donarà servei a l’important creixement previst en aquest àmbit, on s’estan desenvolupant els teixits urbans de Barcelona i l’Hospitalet. L’estació està ubicada al carrer de Collblanc, que en aquest punt separa els dos termes municipals.

Les obres d’infraestructura estan acabades des de fa més de cinc anys. Per posar en servei l’estació només queden per executar els treballs corresponents a l’arquitectura i instal·lacions. Es preveu la licitació d’obres aquest any 2017, l’inici el primer semestre de 2018 i la posada en servei durant el segon semestre de 2019.

L’estació disposarà de tres nivells: carrer, vestíbul i andanes. El vestíbul, amb un accés per municipi a banda i banda del carrer de Collblanc, se situa a la cruïlla de la parada del Trambaix. A l’altre extrem de l’estació hi haurà la sortida d’emergència.

Amb les tres noves estacions anunciades avui per Junqueras i Rull, l’Hospitalet passarà a disposar, en poc més de dos anys, de 20 parades de metro, totes adaptades a persones amb mobilitat reduïda: 8 estacions corresponents a l’L1; 5 a l’L5; 5 a l’L9 Sud, i 2 a l’L10 Sud.
User avatar
El Maño amañado
N7
N7
Posts: 463
Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
Location: Sant Martí (Barcelona).

Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc: Ernest Llu

Post by El Maño amañado »

metring wrote:Més informació:

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... obregat.do


Pel que fa a la nova estació d’Ernest Lluch de l’L5, estarà ubicada entre les parades de Collblanc i Pubilla Cases. Aquest tram, de 1.200 metres, és un dels més llargs entre estacions que existeix actualment a la xarxa de metro, on la mitjana és d’uns 700-800 metres. La nova estació, que tindrà correspondència amb les línies T1, T2 i T3 del Trambaix, donarà servei a l’important creixement previst en aquest àmbit, on s’estan desenvolupant els teixits urbans de Barcelona i l’Hospitalet. L’estació està ubicada al carrer de Collblanc, que en aquest punt separa els dos termes municipals.

Les obres d’infraestructura estan acabades des de fa més de cinc anys. Per posar en servei l’estació només queden per executar els treballs corresponents a l’arquitectura i instal·lacions. Es preveu la licitació d’obres aquest any 2017, l’inici el primer semestre de 2018 i la posada en servei durant el segon semestre de 2019.

L’estació disposarà de tres nivells: carrer, vestíbul i andanes. El vestíbul, amb un accés per municipi a banda i banda del carrer de Collblanc, se situa a la cruïlla de la parada del Trambaix. A l’altre extrem de l’estació hi haurà la sortida d’emergència.

Amb les tres noves estacions anunciades avui per Junqueras i Rull, l’Hospitalet passarà a disposar, en poc més de dos anys, de 20 parades de metro, totes adaptades a persones amb mobilitat reduïda: 8 estacions corresponents a l’L1; 5 a l’L5; 5 a l’L9 Sud, i 2 a l’L10 Sud.
A ver si es verdad que cumplen con las fechas! Es que hacía falta una estación ahí en medio y más, si conecta con el TRAM. A lo tonto, a lo tonto, L'Hospitalet se está poniendo las botas en temas de transporte público. Hay que ver el cambio que está pegando!
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Remodelació d'estacions de metro

Post by 122-042-132 »

Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció del projecte constructiu Nova estació entre Collblanc i Pubilla Casas de la línia 5 de l'FMB. Arquitectura i instal·lacions. Projecte actualitzat. Clau: TM-09294.A2. Data de publicació: 30/10/2017
https://infraestructures.gencat.cat/lic ... =CT1070305
davroca5
N7
N7
Posts: 574
Joined: Saturday 01/06/2013 16:47
Contact:

Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc: Ernest Llu

Post by davroca5 »

Tal i com van prometre Rull i Junqueras l'any passat, al llarg d'aquest 2018 (concretament, a l'octubre i novembre) es licitarà la finalització de l'estació d'Ernest Lluch de la L5. Fa uns dies han sortit els anuncis previs per a la posterior licitació:

Execució de les obres de la Nova estació de l'L5 de l'FMB entre Collblanc i Pubilla Cases. Arquitectura i instal·lacions. Clau:TM-09294.A2

Contracte de serveis per a la Direcció de les obres de la Nova estació de l'L5 de l'FMB entre Collblanc i Pubilla Cases. Arquitectura i instal·lacions. Clau:TM-09294.A2
Salut!
#volemL9
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”