http://www.ara.cat/opinio/Pere-Macias-t ... 19848.html
En aquest article d'en Pere Macias es parla de la saturació i manca d'oferta al transport públic de Catalunya en general.
Hem arribat al punt de saturació en el transport públic, tal com li passa a les grans ciutats del món? O cal ofertar i fer més? O les dues coses? El debat està servit.
Obro fil per debatir sobre aquesta qüestió. Si els administradors consideren que ja existeix, siusplau, fusioneu-lo. Si he fet alguna cosa malament, corregiu-la (segons tinc entès, obrir un nou fil no és cap delicte al FTC, coses de ser "novato")
Transport públic a Catalunya: Saturació o falta d'oferta
Transport públic a Catalunya: Saturació o falta d'oferta
The next train to arrive at platform 2 is the 16:25 Great Western service to London Paddington, calling at Tiverton Parkway, Tauton, Westbury, Newbury, Reading and London Paddington. This train is formed of 8 coaches.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Transport públic a Catalunya: Saturació o falta d'oferta
Que és Catalunya?
Si és Barcelona i els quatre municipis del costat, està prou bé, si és l'Alt Pirineu, no cal parlar-ne. Fora de Bcn i les capitals de província que tenen una mena de pseudorodalies amb freqüències lamentables, aquest país s'aguanta pels busos de línia. I "bus de línia" no és sinònim de saturació, sinó d'última opció per ofertar TP a una zona o pobles.
Btw, m'agrada la teva signatura.
Si és Barcelona i els quatre municipis del costat, està prou bé, si és l'Alt Pirineu, no cal parlar-ne. Fora de Bcn i les capitals de província que tenen una mena de pseudorodalies amb freqüències lamentables, aquest país s'aguanta pels busos de línia. I "bus de línia" no és sinònim de saturació, sinó d'última opció per ofertar TP a una zona o pobles.
Btw, m'agrada la teva signatura.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- robertotlh
- N7
- Posts: 324
- Joined: Thursday 15/10/2015 14:47
Re: Transport públic a Catalunya: Saturació o falta d'oferta
Crec que tot això ja està estudiat. Hi ha corredors on hi ha demanda latent de transport public que no es materialitza per la insuficient oferta o mala qualitat del servei. Si es per insuficient oferta, augmentantla captes la demanda, com per exemple a la línia de la Pobla. Si es per mala qualitat del servei, cal a més invertir en infraestructures per millorar ne la qualitat, sino mes oferta no incrementará la demanda. Exemple: R15 i R16ferroparc wrote:http://www.ara.cat/opinio/Pere-Macias-t ... 19848.html
En aquest article d'en Pere Macias es parla de la saturació i manca d'oferta al transport públic de Catalunya en general.
Hem arribat al punt de saturació en el transport públic, tal com li passa a les grans ciutats del món? O cal ofertar i fer més? O les dues coses? El debat està servit.
Obro fil per debatir sobre aquesta qüestió. Si els administradors consideren que ja existeix, siusplau, fusioneu-lo. Si he fet alguna cosa malament, corregiu-la (segons tinc entès, obrir un nou fil no és cap delicte al FTC, coses de ser "novato")
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Transport públic a Catalunya: Saturació o falta d'oferta
Petit exemple personal d'ahir mateix: en dia de cada dia, en hora punta de la tarda, vaig ser a Cardedeu. Per tots els carrers principals hi havia milers de cotxes amunt i avall i les famoses cues del semàfor central de la població. Les cues per accedir a la rotonda d'entrada a l'autopista venint de Llinars eren de diversos kilòmetres. Intentar accedir pel costat de Granollers és una altra bogeria. Bé, res que no sigui el mateix de cada dia.
El tren de la R2 sol anar a un 50% d'ocupació tot i haver-hi només 2 trens per hora (1 per hora en cap de setmana!!!). Vaig veure el bus urbà de Cardedeu, i hi anava una persona, una sola persona, concretament el conductor. Circulant amunt i avall transportant aire.
Això ens ho podem trobar a qualsevol punt de Catalunya. El transport públic només és utilitzat per aquella gent que no pot tenir cotxe o carnet, perquè és un transport que no és competitiu. És el cas invers que es dóna a BCN on la gran majoria de gent es mou en transport públic i només uns pocs (però sorollosos) ho fan habitualment en cotxe.
Per tant, el problema no és tant la gent sinó aconseguir que el transport públic sigui atractiu, la millor opció. Quan ho és, la gent l'utilitza i quan no ho és, per molt que fem campanyes ecològiques o altres històries "bonrollistes", la gent utilitza el transport que li és més còmode i econòmic.
Saturació? Puntualment.
Falta d'oferta? Evidentment.
Mala planificació? Per tot arreu.
Falta de ganes de fer-ho bé? I tant!!
El tren de la R2 sol anar a un 50% d'ocupació tot i haver-hi només 2 trens per hora (1 per hora en cap de setmana!!!). Vaig veure el bus urbà de Cardedeu, i hi anava una persona, una sola persona, concretament el conductor. Circulant amunt i avall transportant aire.
Això ens ho podem trobar a qualsevol punt de Catalunya. El transport públic només és utilitzat per aquella gent que no pot tenir cotxe o carnet, perquè és un transport que no és competitiu. És el cas invers que es dóna a BCN on la gran majoria de gent es mou en transport públic i només uns pocs (però sorollosos) ho fan habitualment en cotxe.
Per tant, el problema no és tant la gent sinó aconseguir que el transport públic sigui atractiu, la millor opció. Quan ho és, la gent l'utilitza i quan no ho és, per molt que fem campanyes ecològiques o altres històries "bonrollistes", la gent utilitza el transport que li és més còmode i econòmic.
Saturació? Puntualment.
Falta d'oferta? Evidentment.
Mala planificació? Per tot arreu.
Falta de ganes de fer-ho bé? I tant!!
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT