Targeta ATM sense contacte
Targeta ATM sense contacte
[ PROJECTE TARGETA SENSE CONTACTE ]
La DGPT conjuntament amb l’ATM han posat en marxa el calendari per introduir els títols de transport sense contacte en l’àmbit de la integració tarifària de la Regió de Metropolitana de Barcelona. Un cop finalitzat el projecte europeu Sirocco, en el metro del Vallès, i ateses les limitacions de la targeta magnètica actual, cal fer el salt cap a la targeta xip sense contacte per avançar en el procés d’integració tarifària, doncs a banda de millorar la velocitat de prestació (0,2 seg.) i tenir una vida útil molt més llarga permet fer polítiques tarifàries més flexibles i adaptables a les necessitats dels usuaris.
Dintre del sistema el canvi suposarà un estalvi en el cost d’explotació avaluat en 4,34 milions d’euros a l’any. Es proposa un calendari d’introducció de la targeta sense contacte entre els anys 2005 i 2008, començant per la corona central amb una prova pilot l’any 2005 fins arribar a tot l’àmbit a finals del 2008. Cap a l’any 2007 es proposa una implantació de curt abast en totes les zones d’integració tarifària amb la instal.lació d’un lector sense contacte en totes les estacions de ferrocarrils i tots els autobusos integrats.
L’any 2005 es prepararà la nova política tarifària amb l’objectiu de beneficiar a l’usuari sense minvar la recaptació. Un dels reptes més importants és la transició del bitllet senzill al bitllet sense contacte.
Des de l’AMTU donem la benvinguda a la targeta sense contacte perquè de ben segur que facilitarà els moviments de tots els ciutadans, malgrat que les diverses fases d’implantació puguin generar un desconcert entre els usuaris; seria convenient comprimir la seva total integració un cop passat el termini de prova. l’AMTU seguirà el projecte de prop i tractarà d’ajudar a que arribi a bon port el més aviat possible.
La DGPT conjuntament amb l’ATM han posat en marxa el calendari per introduir els títols de transport sense contacte en l’àmbit de la integració tarifària de la Regió de Metropolitana de Barcelona. Un cop finalitzat el projecte europeu Sirocco, en el metro del Vallès, i ateses les limitacions de la targeta magnètica actual, cal fer el salt cap a la targeta xip sense contacte per avançar en el procés d’integració tarifària, doncs a banda de millorar la velocitat de prestació (0,2 seg.) i tenir una vida útil molt més llarga permet fer polítiques tarifàries més flexibles i adaptables a les necessitats dels usuaris.
Dintre del sistema el canvi suposarà un estalvi en el cost d’explotació avaluat en 4,34 milions d’euros a l’any. Es proposa un calendari d’introducció de la targeta sense contacte entre els anys 2005 i 2008, començant per la corona central amb una prova pilot l’any 2005 fins arribar a tot l’àmbit a finals del 2008. Cap a l’any 2007 es proposa una implantació de curt abast en totes les zones d’integració tarifària amb la instal.lació d’un lector sense contacte en totes les estacions de ferrocarrils i tots els autobusos integrats.
L’any 2005 es prepararà la nova política tarifària amb l’objectiu de beneficiar a l’usuari sense minvar la recaptació. Un dels reptes més importants és la transició del bitllet senzill al bitllet sense contacte.
Des de l’AMTU donem la benvinguda a la targeta sense contacte perquè de ben segur que facilitarà els moviments de tots els ciutadans, malgrat que les diverses fases d’implantació puguin generar un desconcert entre els usuaris; seria convenient comprimir la seva total integració un cop passat el termini de prova. l’AMTU seguirà el projecte de prop i tractarà d’ajudar a que arribi a bon port el més aviat possible.
Hola:
Em sembla recordar -si no em falla la memoria- que al Metro de Paris ja n'hi funciona aquest sistema de tarjeta "a distancia", la passen per sobre d'un detector i obren la barrera (i algun espavil.lat, que d'aixo n'hi ha totes bandes, se t'arramba i passa rera teu). Si funciona be, el sistema es molt agil.
Ara em posso "pessimista": Segur que ens claven una bona apujada extra de les tarifes, segur que s'empescaran alguna excusa tonta.
Sal.lutacions:
Serie600
Em sembla recordar -si no em falla la memoria- que al Metro de Paris ja n'hi funciona aquest sistema de tarjeta "a distancia", la passen per sobre d'un detector i obren la barrera (i algun espavil.lat, que d'aixo n'hi ha totes bandes, se t'arramba i passa rera teu). Si funciona be, el sistema es molt agil.
Ara em posso "pessimista": Segur que ens claven una bona apujada extra de les tarifes, segur que s'empescaran alguna excusa tonta.
Sal.lutacions:
Serie600
Això de que un espavilat se t'arrambi i 't'acompanyi' al creuar la validadora m'ha passat dos cops (i sense necessitat de targetes a distància 8) ).Serie600 wrote:[...] la passen per sobre d'un detector i obren la barrera (i algun espavil.lat, que d'aixo n'hi ha totes bandes, se t'arramba i passa rera teu). [...]
Ara, t'asseguro una cosa: la segona vegada que em va passar això, l'espavilat va tornar per on havia passat i va haver de pagar!
Baixador per a Can Bonastre (entre Piera i Masquefa) ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i Aragó ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i Aragó ja!
Hola:
Be, si es una "espavil.lada" ja la deixo que s'arrambi, ja . Erm.... depenent del dia i de les hores en que "s'arrambi" i del seu aspecte. Digueu-me "sel.ectiu" pero no es el mateix que s'arrambi..... (millor ho deixem, que m'acabo de donar compte que m'esta relliscant la neurona )
Be. Que facin les millores que calgui per agilitzar el pas per "taquilla" -i penso que aquesta seria una bona mida- pero que tambe augmentin l'atencio al client i la seguretat i les mesures per evitar els "saltadors" i els "arrambadors".
Sal.lutacions:
Serie600
Be, si es una "espavil.lada" ja la deixo que s'arrambi, ja . Erm.... depenent del dia i de les hores en que "s'arrambi" i del seu aspecte. Digueu-me "sel.ectiu" pero no es el mateix que s'arrambi..... (millor ho deixem, que m'acabo de donar compte que m'esta relliscant la neurona )
Be. Que facin les millores que calgui per agilitzar el pas per "taquilla" -i penso que aquesta seria una bona mida- pero que tambe augmentin l'atencio al client i la seguretat i les mesures per evitar els "saltadors" i els "arrambadors".
Sal.lutacions:
Serie600
I a Girona fa uns quants anys que els autobusos van amb aquest sistema...però...hi haurà displays que et diguin quin saldo tens? Pitarà com boja quan se t'acabi el saldo? Hi haurà possibilitat de fer recargues que no siguin de 10 viatges?
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Posaria la mà al foc que no ho saben ni a la pròpia ATM. D'altra banda les cancel·ladores actuals ja són adaptades per la tecnologia sense contacte, així que el display posarà quants viatges queden com ara.aarongilp wrote:...però...hi haurà displays que et diguin quin saldo tens? Pitarà com boja quan se t'acabi el saldo? Hi haurà possibilitat de fer recargues que no siguin de 10 viatges?
Però és fàcilment solucionable. Caldria canviar la configuració de les cancel·ladores per tal que la ofereixin.entfe001 wrote:...les que indiquen aquesta informació (no és el cas de les de Renfe i FGC).
Per exemple, a les cancel·ladores de la Vallesana (que són les mateixes que al TRAM) sí ofereixen aquesta informació
tarja sense contacte
Fa temps ja que se sentien rumors (o els vaig sentir jo com a mínim) que s'implantaria una tarja sense contacte semblant al que seria el passi NaviGo parisenc i que també s'ha implantat a d'altres ciutats (algunes d'espanyoles). Es deia que la tarja seria recarregable i no-se-quantes històries més. Ara bé, se'n sap quelcom d'això?
Hola:
A metro de Paris (mira, soc original, ara no parlare del meu metro favorit, espero que a en Jamiro no li sapiga greu ) hi ha aquest sistema de tarjeta sense contacte. Vaig veure molta gent que passava per les barreres tarifaries apropant una mena de tarjeta i les portes s'obrien "otomaticamente".
Un conegut meu ex-treballador de TMB em va comentar fa temps que aixo seria el següent esglao despres de l'autovenda i el.limiacio dels taquillers, que s'introduiria aquest sistema.
Sal.lutacions:
Serie600
A metro de Paris (mira, soc original, ara no parlare del meu metro favorit, espero que a en Jamiro no li sapiga greu ) hi ha aquest sistema de tarjeta sense contacte. Vaig veure molta gent que passava per les barreres tarifaries apropant una mena de tarjeta i les portes s'obrien "otomaticamente".
Un conegut meu ex-treballador de TMB em va comentar fa temps que aixo seria el següent esglao despres de l'autovenda i el.limiacio dels taquillers, que s'introduiria aquest sistema.
Sal.lutacions:
Serie600
A Girona fa temps que es fa servir, tot i que només als autobusos urbans i als interurbans de TEISA. El problema és que les 2 empreses (TMG i TEISA) munten sistemes diferents (les de TEISA són Masisconvi i les altres són com les de Lleida, no recordo el nom)...i són incompatbles...a l'ATM no sé com es farà, però espero que ho facin millor que aqui...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Les validadores actuals dels operadors (especialment les d'ASCOM) estan preparades ja per portar el sense contacte, nomes cal afegir un xip.
Les d'INDRA cal afegir una tarja i seria mes car.
El problema de les sense contacte es que son cares, i cal repercutir el cost al usuari (al japo costen 500 Iens i a Singapur 1 dolar de singapur, o el que es el mateix, uns 3,2 EUR i 0,50 sentims d'euro). Aqui s'ha mirat amb algunes caixes i bancs i sembla que encara esta tot una mica "tendre".
Per ara la concesio actual de molts operadors amb la tecnologia no acava fins d'aqui a uns anys i fins llavors no es fara res. Tambe radiquen altres problemes:
- Com comptar i descomptar zones
- S'ha de fer servir a l'entrada i sortida
Potser algun operador ho començarà a posar abans per les seves targes (amb un sistema mixte).
Els sense-contacte de Mexic son de cartro i amb una fiabilitat una mica baixa.
Les d'INDRA cal afegir una tarja i seria mes car.
El problema de les sense contacte es que son cares, i cal repercutir el cost al usuari (al japo costen 500 Iens i a Singapur 1 dolar de singapur, o el que es el mateix, uns 3,2 EUR i 0,50 sentims d'euro). Aqui s'ha mirat amb algunes caixes i bancs i sembla que encara esta tot una mica "tendre".
Per ara la concesio actual de molts operadors amb la tecnologia no acava fins d'aqui a uns anys i fins llavors no es fara res. Tambe radiquen altres problemes:
- Com comptar i descomptar zones
- S'ha de fer servir a l'entrada i sortida
Potser algun operador ho començarà a posar abans per les seves targes (amb un sistema mixte).
Els sense-contacte de Mexic son de cartro i amb una fiabilitat una mica baixa.
El problema d'aquest sistema és que teòricament quan tornis la tarja has de tornar també el tiquet de compra de la tarja...i evidentment...ningú la té...normalment te l'accepten sense problemes, però més d'un cop els conductors s'hi han negat per no portar el tiquet..entfe001 wrote:A Girona la targeta sense contacte és de lloguer amb fiança: es paga una certa quantitat per a adquirir-la que és totalment reintegrable quan es torna la targeta a les oficines.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Hmmm, és que ara no hi ha taquilla de TMG a l'estació d'autobusos... quan la vaig agafar jo només et tornaven els diners allà i mai a l'autobús.
Una altra cosa és que si el rebut és en paper tèrmic ja em diràs tu com pots recuperar el lloguer de la targeta al cap de quatre anys, període en el qual un rebut té validesa legal.
Una altra cosa és que si el rebut és en paper tèrmic ja em diràs tu com pots recuperar el lloguer de la targeta al cap de quatre anys, període en el qual un rebut té validesa legal.
A Saragossa fa uns dos anys que ja s'utilitza a les linies de la TUZ (transports urbans de Saragossa) i la veritat es que son un bon invent. Primerament, s'estalviaran tones i tones de paper, pq aquestes targetes son recarreglables, si! com els mobils. Hi han màquines repartides per tota la ciutat, en que pots escollir quin tipus de targeta vols, (tmes, t10 etc) pagues i la teva targeta es converteix en una tmes o t10, sempre s'utilitza la mateixa tarja. Es com una targeta de credit. La veritat es que aniria molt be que aqui s'implanteixi.
DING DONG DING..... SAN MAMES: LOTURA RENFE ETA TERMIBUSEKIN