Cap a on va més, cap a temes d'infrastructura (creuaments, cotxeres), o cap al servei (material rodant i freqüències)?gracienc wrote:Només dir que m'han arribat molt bones noticies d'una doble millora que es començarà a moure, espero que aviat, en aquesta línia i no puc dir res més perquè és confidencial.
Salut!
Notícies línia de La Pobla de Segur
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- vermer3
- N6
- Posts: 300
- Joined: Saturday 02/07/2011 14:11
- Location: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
A veure si aquestes millores que estan per venir impliquen refer el creuament de Cellers, queda l'espai de la via... I potser també a Térmens hi podrien fer un creuament... faria falta pel tram Balaguer-Lleida.
R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Una petita millora que estaria bé seria poder comprar bitllets a l'estació de Lleida, ja sigui a la taquilla o amb una màquina autovenda.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
I el revisor d'FGC ja no ven bitllets?Sky wrote:Una petita millora que estaria bé seria poder comprar bitllets a l'estació de Lleida, ja sigui a la taquilla o amb una màquina autovenda.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Si, no? Imagino que ho diu perquè el tren sol sortir bastant carregat de Lleida i el revisor no té temps de cobrar tot el tren fins una estació abans de Balaguer molts dies, que vol dir que hi ha gent que podria viatjar de franc tranquil·lament.Miquel wrote:I el revisor d'FGC ja no ven bitllets?Sky wrote:Una petita millora que estaria bé seria poder comprar bitllets a l'estació de Lleida, ja sigui a la taquilla o amb una màquina autovenda.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Abans d'eixir de Lleida, quan el tren està estacionat a l'andana, a més de l'interventor no venia bitllets també el maquinista? Això és el que vaig llegir a les notes d'FGC els primers dies del servei, perquè maquinistes, interventors i agents de circulació van rotant les tasques.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
FGC i Protecció Civil de la Generalitat realitzen un simulacre d'incendi en un túnel de la línia ferroviària Lleida - La Pobla de Segur
FGC ha posat en pràctica el seu pla d’autoprotecció (PAU) per avaluar els procediments d’actuació davant d’una emergència
L’exercici ha consistit en l’incendi en un comboi d’un tren de la línia Lleida - La Pobla al seu pas pel túnel entre les estacions d’Àger i Cellers
La Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat (DGPC), juntament amb Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), han realitzat aquesta passada matinada un simulacre d’incendi al comboi d’un tren de la línia ferroviària Lleida – La Pobla de Segur a l’interior d’un túnel entre les estacions d’Àger i Cellers.
FGC ha posat en pràctica el seu pla d’autoprotecció (PAU) per avaluar els procediments d’actuació davant d’una emergència i la interfase entre el seu pla i el pla d’emergències de Protecció Civil de la Generalitat. L’exercici també ha servit per comprovar la coordinació, els protocols d’avisos i de comunicació entre tots els actuants, i l’eficàcia del carretó d’emergències per part dels bombers.
L’exercici ha consistit en l’incendi en un comboi d’un tren de la línia ferroviària Lleida - La Pobla de Segur al seu pas per l’interior del túnel entre Sant Llorenç de Montgai i Llimiana. Dins el tren hi viatjaven el maquinista, un interventor i una dotzena de passatgers, alguns dels quals han resultat ferits.
El simulacre ha començat quan el maquinista ha informat al Regulador de Balaguer de l’aturada sobtada del tren dins del túnel per avaria d’un motor i de la presència de fum dins del tren. El maquinista, amb el suport de l’agent especialitzat del tren, ha evacuat els passatgers a l’exterior del túnel i ha informat al Regulador que un passatger quedava atrapat dins del tren i que dos passatgers mostraven símptomes d’intoxicació i no es podien moure.
Al seu torn, el Regulador de Balaguer ha avisat al cap de línia i al centre de coordinació que FGC té a Rubí perquè demanés ajuda externa trucant al telèfon d’emergències 112 de Catalunya i al Centre de Coordinació Operativa de Catalunya CECAT de Protecció Civil de la Generalitat.
El cap de línia, com a cap de l’emergència, s’ha desplaçat al lloc dels fets per realitzar la coordinació amb l’ajuda externa. Els responsables de guàrdia de FGC Operadora, FGC Infraestructures i premsa, avisats pel cap de sala del centre de coordinació de Rubí, han donat suport al cap de l’emergència en tot moment.
Els Bombers de la Generalitat han mobilitzat 18 efectius i 7 vehicles (3 camions, 4 vehicles lleugers i l’autoescala). Han extingit l’incendi i evacuat els ferits fins a zona segura. Han evacuat els ocupants del tren fins al punt de reunió, se n’ha fet el recompte i s’han atès i filiat els ferits.
Aquest simulacre ha estat d’especial rellevància perquè s’ha aprofitat per provar els carretons que Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha cedit de forma gratuïta als bombers per millorar la seguretat i facilitar les actuacions en les emergències a les línies de ferrocarril.
Per part dels Mossos d’Esquadra hi han treballat dues dotacions de seguretat ciutadana de la comissaria de Balaguer i dues dotacions més de trànsit. Les seves funcions han consistit en donar suport a la resta de serveis participants; donar seguretat al lloc dels fets i en el desplegament dels serveis d’emergència; i també regular i donar seguretat en el trànsit, realitzar talls de via per assegurar el lloc i facilitar l’arribada i sortida dels vehicles participants.
El Sistema d’Emergències Mèdiques ha desplaçat al lloc de l’incident una unitat amb dos Tècnics en emergències sanitàries, i un comandament del SEM amb el seu vehicle. Un cop feta la recepció dels ferits, se’ls ha avaluat i estabilitzat per a procedir al trasllat a l’hospital de destí més adient segons la seva patologia.
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha activat el seu Pla d’Autoprotecció (PAU) en emergència general, i ha mobilitzat un cap d’emergència (cap de línia), un regulador de circulació a Balaguer, un maquinista i un agent especialitzat del tren, un cap de sala del Centre de Comandament Integrat de Rubí i un observador.
Protecció Civil de la Generalitat ha mobilitzat al lloc del simulacre 2 observadors, i els efectius de guàrdia al Centre de Coordinació Operativa de Catalunya CECAT de Protecció Civil de la Generalitat.
També hi ha hagut la participació d’observadors dels diferents cossos d’emergències i una dotzena de figurants que han fet de passatgers del tren.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... a-segur.do
FGC ha posat en pràctica el seu pla d’autoprotecció (PAU) per avaluar els procediments d’actuació davant d’una emergència
L’exercici ha consistit en l’incendi en un comboi d’un tren de la línia Lleida - La Pobla al seu pas pel túnel entre les estacions d’Àger i Cellers
La Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat (DGPC), juntament amb Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), han realitzat aquesta passada matinada un simulacre d’incendi al comboi d’un tren de la línia ferroviària Lleida – La Pobla de Segur a l’interior d’un túnel entre les estacions d’Àger i Cellers.
FGC ha posat en pràctica el seu pla d’autoprotecció (PAU) per avaluar els procediments d’actuació davant d’una emergència i la interfase entre el seu pla i el pla d’emergències de Protecció Civil de la Generalitat. L’exercici també ha servit per comprovar la coordinació, els protocols d’avisos i de comunicació entre tots els actuants, i l’eficàcia del carretó d’emergències per part dels bombers.
L’exercici ha consistit en l’incendi en un comboi d’un tren de la línia ferroviària Lleida - La Pobla de Segur al seu pas per l’interior del túnel entre Sant Llorenç de Montgai i Llimiana. Dins el tren hi viatjaven el maquinista, un interventor i una dotzena de passatgers, alguns dels quals han resultat ferits.
El simulacre ha començat quan el maquinista ha informat al Regulador de Balaguer de l’aturada sobtada del tren dins del túnel per avaria d’un motor i de la presència de fum dins del tren. El maquinista, amb el suport de l’agent especialitzat del tren, ha evacuat els passatgers a l’exterior del túnel i ha informat al Regulador que un passatger quedava atrapat dins del tren i que dos passatgers mostraven símptomes d’intoxicació i no es podien moure.
Al seu torn, el Regulador de Balaguer ha avisat al cap de línia i al centre de coordinació que FGC té a Rubí perquè demanés ajuda externa trucant al telèfon d’emergències 112 de Catalunya i al Centre de Coordinació Operativa de Catalunya CECAT de Protecció Civil de la Generalitat.
El cap de línia, com a cap de l’emergència, s’ha desplaçat al lloc dels fets per realitzar la coordinació amb l’ajuda externa. Els responsables de guàrdia de FGC Operadora, FGC Infraestructures i premsa, avisats pel cap de sala del centre de coordinació de Rubí, han donat suport al cap de l’emergència en tot moment.
Els Bombers de la Generalitat han mobilitzat 18 efectius i 7 vehicles (3 camions, 4 vehicles lleugers i l’autoescala). Han extingit l’incendi i evacuat els ferits fins a zona segura. Han evacuat els ocupants del tren fins al punt de reunió, se n’ha fet el recompte i s’han atès i filiat els ferits.
Aquest simulacre ha estat d’especial rellevància perquè s’ha aprofitat per provar els carretons que Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha cedit de forma gratuïta als bombers per millorar la seguretat i facilitar les actuacions en les emergències a les línies de ferrocarril.
Per part dels Mossos d’Esquadra hi han treballat dues dotacions de seguretat ciutadana de la comissaria de Balaguer i dues dotacions més de trànsit. Les seves funcions han consistit en donar suport a la resta de serveis participants; donar seguretat al lloc dels fets i en el desplegament dels serveis d’emergència; i també regular i donar seguretat en el trànsit, realitzar talls de via per assegurar el lloc i facilitar l’arribada i sortida dels vehicles participants.
El Sistema d’Emergències Mèdiques ha desplaçat al lloc de l’incident una unitat amb dos Tècnics en emergències sanitàries, i un comandament del SEM amb el seu vehicle. Un cop feta la recepció dels ferits, se’ls ha avaluat i estabilitzat per a procedir al trasllat a l’hospital de destí més adient segons la seva patologia.
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha activat el seu Pla d’Autoprotecció (PAU) en emergència general, i ha mobilitzat un cap d’emergència (cap de línia), un regulador de circulació a Balaguer, un maquinista i un agent especialitzat del tren, un cap de sala del Centre de Comandament Integrat de Rubí i un observador.
Protecció Civil de la Generalitat ha mobilitzat al lloc del simulacre 2 observadors, i els efectius de guàrdia al Centre de Coordinació Operativa de Catalunya CECAT de Protecció Civil de la Generalitat.
També hi ha hagut la participació d’observadors dels diferents cossos d’emergències i una dotzena de figurants que han fet de passatgers del tren.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... a-segur.do
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
FGC i Correos instal·len la primera màquina de recollida de paquets CityPaq a l'estació de Balaguer
Aquesta màquina és la primera que entra en servei a la línia Lleida-La Pobla i suposa un valor afegit per l’usuari
La instal·lació d’aquests terminals certifica la clara aposta d’FGC per estendre el concepte “smart” a tota la seva gestió ferroviària, posada al servei de l’usuari
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i Correos han instal·lat a l’estació de Balaguer un nou terminal d’entrega automàtica de paquets (CityPaq). Així doncs, Balaguer se suma a les estacions de Pl. Espanya, Pl. Catalunya, Provença, Sarrià i Sant Cugat que ja compten amb aquest servei des del 2015. Aquesta màquina és la primera que s’instal·la a la línia Lleida-La Pobla i suposa un valor afegit per als usuaris que utilitzen habitualment FGC en els seus desplaçaments, més enllà de la pròpia mobilitat.
Mitjançant aquest servei, els usuaris podran recollir els seus paquets a través d’un codi de recollida durant les hores d’obertura de les estacions, els set dies de la setmana. Les màquines d'entrega disposen de múltiples compartiments de diferents mides adaptables al volum dels paquets, i a més, compten amb tots els requisits de seguretat i estan adaptades per a l’ús de persones amb mobilitat reduïda.
Alguns dels grans avantatges d'aquest servei són oferir als usuaris una major franja horària per recollir els seus enviaments, més privacitat, un accés més fàcil i un funcionament senzill. Els clients de Correos que escullin les estacions d'FGC com a punt de lliurament en el moment de realitzar la seva compra mitjançant alguna de les botigues online rebran un missatge amb un codi de recollida i indicant que tenen a la seva disposició el paquet. A partir d'aquest moment, el client tindrà un termini de tres dies per recollir el paquet utilitzant el codi que haurà rebut prèviament.
Ferrocarrils i Correos s'han unit en aquest projecte per facilitar així la vida als seus usuaris augmentant la seva proposta de valor en una aposta clara per la innovació i l'impuls del comerç electrònic a l’Estat. FGC busca constantment noves ofertes comercials que aportin valor afegit als usuaris del tren, com ara serveis de restauració, botigues de regals o productes ecològics, serveis de missatgeria, etc. Aquest valor afegit potencia i millora l’atractiu de la xarxa de Ferrocarrils, amb un previsible creixement del nombre d’usuaris.
Un pas més per la consolidació del concepte "smart train"
Per a FGC, la instal·lació d'aquests terminals de lliurament és una mostra més de l'aplicació del concepte "smart" en la gestió d'FGC com a estratègia transversal i factor de dinamització.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... alaguer.do
Aquesta màquina és la primera que entra en servei a la línia Lleida-La Pobla i suposa un valor afegit per l’usuari
La instal·lació d’aquests terminals certifica la clara aposta d’FGC per estendre el concepte “smart” a tota la seva gestió ferroviària, posada al servei de l’usuari
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i Correos han instal·lat a l’estació de Balaguer un nou terminal d’entrega automàtica de paquets (CityPaq). Així doncs, Balaguer se suma a les estacions de Pl. Espanya, Pl. Catalunya, Provença, Sarrià i Sant Cugat que ja compten amb aquest servei des del 2015. Aquesta màquina és la primera que s’instal·la a la línia Lleida-La Pobla i suposa un valor afegit per als usuaris que utilitzen habitualment FGC en els seus desplaçaments, més enllà de la pròpia mobilitat.
Mitjançant aquest servei, els usuaris podran recollir els seus paquets a través d’un codi de recollida durant les hores d’obertura de les estacions, els set dies de la setmana. Les màquines d'entrega disposen de múltiples compartiments de diferents mides adaptables al volum dels paquets, i a més, compten amb tots els requisits de seguretat i estan adaptades per a l’ús de persones amb mobilitat reduïda.
Alguns dels grans avantatges d'aquest servei són oferir als usuaris una major franja horària per recollir els seus enviaments, més privacitat, un accés més fàcil i un funcionament senzill. Els clients de Correos que escullin les estacions d'FGC com a punt de lliurament en el moment de realitzar la seva compra mitjançant alguna de les botigues online rebran un missatge amb un codi de recollida i indicant que tenen a la seva disposició el paquet. A partir d'aquest moment, el client tindrà un termini de tres dies per recollir el paquet utilitzant el codi que haurà rebut prèviament.
Ferrocarrils i Correos s'han unit en aquest projecte per facilitar així la vida als seus usuaris augmentant la seva proposta de valor en una aposta clara per la innovació i l'impuls del comerç electrònic a l’Estat. FGC busca constantment noves ofertes comercials que aportin valor afegit als usuaris del tren, com ara serveis de restauració, botigues de regals o productes ecològics, serveis de missatgeria, etc. Aquest valor afegit potencia i millora l’atractiu de la xarxa de Ferrocarrils, amb un previsible creixement del nombre d’usuaris.
Un pas més per la consolidació del concepte "smart train"
Per a FGC, la instal·lació d'aquests terminals de lliurament és una mostra més de l'aplicació del concepte "smart" en la gestió d'FGC com a estratègia transversal i factor de dinamització.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... alaguer.do
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
http://www.lamanyana.cat/comarques/publ ... ostenible/
Comencen les obres de l'estació de tren de la Pobla que l'han de convertir en un centre de mobilitat sostenible
13/06/2017
LA POBLA DE SEGUR » ACN
Tindran un cost de 336.000 euros i està previst que estiguin acabades abans de finalitzar l'any
Fa tot just una setmana que van començar les obres l'adequació de l'estació de tren de la Pobla de Segur, al Pallars Jussà. Aquestes obres han de convertir l'antiga estació amb un centre catalitzador de la mobilitat sostenible i un punt d'informació.
El projecte pretén transformar l'antiga estació amb un centre d'acollida de totes aquelles iniciatives relacionades amb la mobilitat sostenible (tren, BTT, senderisme, cicloturisme, autobusos i enllaç per carretera amb el telefèric d'Estany Gento que accedeix al Parc Nacional d'Aigüestortes). Aquests treballs, finançats amb fons europeus (Interreg Poctefa), tindran un cost de 336.000 euros i consistiran en la rehabilitació de la façana, les parets i els porxos. Està previst que les obres estiguin enllestides abans de finalitzar aquest any.
Comencen les obres de l'estació de tren de la Pobla que l'han de convertir en un centre de mobilitat sostenible
13/06/2017
LA POBLA DE SEGUR » ACN
Tindran un cost de 336.000 euros i està previst que estiguin acabades abans de finalitzar l'any
Fa tot just una setmana que van començar les obres l'adequació de l'estació de tren de la Pobla de Segur, al Pallars Jussà. Aquestes obres han de convertir l'antiga estació amb un centre catalitzador de la mobilitat sostenible i un punt d'informació.
El projecte pretén transformar l'antiga estació amb un centre d'acollida de totes aquelles iniciatives relacionades amb la mobilitat sostenible (tren, BTT, senderisme, cicloturisme, autobusos i enllaç per carretera amb el telefèric d'Estany Gento que accedeix al Parc Nacional d'Aigüestortes). Aquests treballs, finançats amb fons europeus (Interreg Poctefa), tindran un cost de 336.000 euros i consistiran en la rehabilitació de la façana, les parets i els porxos. Està previst que les obres estiguin enllestides abans de finalitzar aquest any.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
D'avui al Segre
Revisió i manteniment d'una de les 331, durant una setmana (26 - 30 juny), la qual cosa comportarà autobus substitutori entre Balaguer i La Pobla
Es durà a terme a Pla de Vilanoveta i es desmontaran els bogies, que s'enviaran en camió a tornejar a Rubí
Revisió i manteniment d'una de les 331, durant una setmana (26 - 30 juny), la qual cosa comportarà autobus substitutori entre Balaguer i La Pobla
Es durà a terme a Pla de Vilanoveta i es desmontaran els bogies, que s'enviaran en camió a tornejar a Rubí
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
La resposta per twiiter de per que no es van comprar 3 Trens va ser que quan es va fer el concurs hi havia crisis i nomes podien comprar 2,albe6 wrote:D'avui al Segre
Revisió i manteniment d'una de les 331, durant una setmana (26 - 30 juny), la qual cosa comportarà autobus substitutori entre Balaguer i La Pobla
Es durà a terme a Pla de Vilanoveta i es desmontaran els bogies, que s'enviaran en camió a tornejar a Rubí
Jo no dic que no sigui veritat pero ara compraran 15 trens per el Valles i cap per la pobla, aixo de l'autobus fara mal i la gent no es fiara del Tren si cada "X" mesos han d'estar d'aquesta manera.
Sembla mentida que Renfe deixi podrir Trens Diesel i no pogues donar a la Generalitat algunes unitats, les han de llogar a preu d'or, la veritat tot molt penos a aquest pais anomenat Espanya.
Salutracions.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Sí, però ara es podria comprar el tercer tren i no només no hi hauria problemes a l'hora del manteniment de les unitats, sinó també de cara a incidències i reforços puntuals.ortegote wrote: La resposta per twiiter de per que no es van comprar 3 Trens va ser que quan es va fer el concurs hi havia crisis i nomes podien comprar 2,
Jo no dic que no sigui veritat pero ara compraran 15 trens per el Valles i cap per la pobla, aixo de l'autobus fara mal i la gent no es fiara del Tren si cada "X" mesos han d'estar d'aquesta manera.
Sembla mentida que Renfe deixi podrir Trens Diesel i no pogues donar a la Generalitat algunes unitats, les han de llogar a preu d'or, la veritat tot molt penos a aquest pais anomenat Espanya.
Salutracions.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
La resposta ara es que han comprat al Valles i tornem a estar iguals a la pobla de oment FGC res de res, ja li esta bé fer servir el bus.genissimon wrote:Sí, però ara es podria comprar el tercer tren i no només no hi hauria problemes a l'hora del manteniment de les unitats, sinó també de cara a incidències i reforços puntuals.ortegote wrote: La resposta per twiiter de per que no es van comprar 3 Trens va ser que quan es va fer el concurs hi havia crisis i nomes podien comprar 2,
Jo no dic que no sigui veritat pero ara compraran 15 trens per el Valles i cap per la pobla, aixo de l'autobus fara mal i la gent no es fiara del Tren si cada "X" mesos han d'estar d'aquesta manera.
Sembla mentida que Renfe deixi podrir Trens Diesel i no pogues donar a la Generalitat algunes unitats, les han de llogar a preu d'or, la veritat tot molt penos a aquest pais anomenat Espanya.
Salutracions.
Salut !!
Salutacions.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Un automotor extra només per reserva i rotar amb els dos que presten servei surt bastant més car que llogar busos a Alsa quan fa falta.
Siguem realistes, tampoc ha passat tantes vegades (una revisió, una reparació per un apedregament i aquesta, que tot just és la tercera) (aturades pel material, no pas per les obres als tunels)
Això si, si en un futur s'amplia capacitat de la línia llavors si que tindrà tot el sentit una UT extra respecte les necessàries per rotar i reserva.
Siguem realistes, tampoc ha passat tantes vegades (una revisió, una reparació per un apedregament i aquesta, que tot just és la tercera) (aturades pel material, no pas per les obres als tunels)
Això si, si en un futur s'amplia capacitat de la línia llavors si que tindrà tot el sentit una UT extra respecte les necessàries per rotar i reserva.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
El tren de la Pobla viatja al taller i 120 usuaris van en bus de Balaguer al Jussà
Una de les dos unitats que operen la línia del tren de la Pobla va deixar ahir de funcionar i va ser traslladada als equipaments del Pla de Vilanoveta, a Lleida, per ser sotmesa a una revisió periòdica segons les condicions acordades entre el fabricant, Standler, i les administracions amb responsabilitat en la línia (Adif i Ferrocarrils de la Generalitat). La màquina estarà al Pla de Vilanoveta fins divendres i dissabte tornarà a funcionar amb normalitat sobre la línia de la Pobla entre Balaguer i el Jussà.
El trajecte entre Lleida i Balaguer el porta a terme l’altra unitat sense incidències, malgrat que segons va donar a conèixer FGC tres dels viatges que opera també es realitzen aquesta setmana amb autocar. Es tracta del tren amb sortida de Lleida a les 5.25 del matí i els que tornen de Balaguer a les 20.38 hores de dilluns a dijous i el de les 22.28 hores de divendres. El trasllat alternatiu amb autocar va donar servei ahir a 120 viatgers en els 8 viatges (4 per sentit) entre la capital de la Noguera i la Pobla. Val a recordar que una part de les tasques de manteniment es durà a terme en un taller de l’àrea metropolitana al tractar-se de treballs de tornejat a les rodes. Aquestes són desmuntades del bogi (l’estructura que les subjecta) i traslladades per carretera al taller on s’han de revisar. Les noves unitats del tren de la Pobla es van posar en servei el juliol de l’any passat, per la qual cosa no han complert encara el primer any de funcionament. Malgrat tot, la titular, FGC, afirma que es tracta de revisions rutinàries l’omissió de les quals podria impedir que circulessin.
http://www.lleida.com/noticia/el-tren-d ... r-al-jussa
Una de les dos unitats que operen la línia del tren de la Pobla va deixar ahir de funcionar i va ser traslladada als equipaments del Pla de Vilanoveta, a Lleida, per ser sotmesa a una revisió periòdica segons les condicions acordades entre el fabricant, Standler, i les administracions amb responsabilitat en la línia (Adif i Ferrocarrils de la Generalitat). La màquina estarà al Pla de Vilanoveta fins divendres i dissabte tornarà a funcionar amb normalitat sobre la línia de la Pobla entre Balaguer i el Jussà.
El trajecte entre Lleida i Balaguer el porta a terme l’altra unitat sense incidències, malgrat que segons va donar a conèixer FGC tres dels viatges que opera també es realitzen aquesta setmana amb autocar. Es tracta del tren amb sortida de Lleida a les 5.25 del matí i els que tornen de Balaguer a les 20.38 hores de dilluns a dijous i el de les 22.28 hores de divendres. El trasllat alternatiu amb autocar va donar servei ahir a 120 viatgers en els 8 viatges (4 per sentit) entre la capital de la Noguera i la Pobla. Val a recordar que una part de les tasques de manteniment es durà a terme en un taller de l’àrea metropolitana al tractar-se de treballs de tornejat a les rodes. Aquestes són desmuntades del bogi (l’estructura que les subjecta) i traslladades per carretera al taller on s’han de revisar. Les noves unitats del tren de la Pobla es van posar en servei el juliol de l’any passat, per la qual cosa no han complert encara el primer any de funcionament. Malgrat tot, la titular, FGC, afirma que es tracta de revisions rutinàries l’omissió de les quals podria impedir que circulessin.
http://www.lleida.com/noticia/el-tren-d ... r-al-jussa
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Ferrocarrils substitueix els dos passos a nivell de Balaguer i inverteix 350.000 €
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ha tret a licitació les obres de millora dels dos passos nivell de la línia de la Pobla de Segur a Balaguer amb un pressupost de 348.000 euros. El contracte té un termini de tres mesos i es milloraran els sistemes de seguretat de les barreres al centre de la capital de la Noguera.
D’altra banda, els operaris treballen en la rehabilitació de l’estació de tren de la Pobla de Segur, que es convertirà en un punt d’informació turística i de la mobilitat sostenible, amb informació sobre diverses rutes BTT, de cicloturisme i de la resta d’atractius del Jussà. Així mateix, la setmana passada va quedar restablert el servei de tren entre Balaguer i la Pobla.
http://www.lleida.com/noticia_canal/fer ... -350000-eu
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Servei substitutori a la línia Lleida-La Pobla del 31 de juliol al 4 d'agost per treballs de millora
Amb motiu dels treballs de manteniment ordinari a les nostres unitats de tren, del 31 de juliol al 4 d’agost, ambdós inclosos, es realitzarà servei d’autobús substitutori entre les estacions de Balaguer i La Pobla de Segur, i es mantindrà el servei habitual en tren entre Lleida-Pirineus i Balaguer excepte la circulació amb sortida a les 5.25 h de Lleida-Pirineus i les circulacions descendents amb origen Balaguer de les 20.38 h, de dilluns a dijous, i de les 22.28 h els divendres, que es realitzaran també en autobús.
http://www.fgc.cat/downloads/avisos_fgc ... ei_bus.pdf
Amb motiu dels treballs de manteniment ordinari a les nostres unitats de tren, del 31 de juliol al 4 d’agost, ambdós inclosos, es realitzarà servei d’autobús substitutori entre les estacions de Balaguer i La Pobla de Segur, i es mantindrà el servei habitual en tren entre Lleida-Pirineus i Balaguer excepte la circulació amb sortida a les 5.25 h de Lleida-Pirineus i les circulacions descendents amb origen Balaguer de les 20.38 h, de dilluns a dijous, i de les 22.28 h els divendres, que es realitzaran també en autobús.
http://www.fgc.cat/downloads/avisos_fgc ... ei_bus.pdf
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
FGC hauria de mirar de quan abans millor adquirir una tercera unitat 331 per a la línia, ja que al final estan cada mes - mes i mig fent serveis subtitutòris per revisions i manteniment divers...Sky wrote:Servei substitutori a la línia Lleida-La Pobla del 31 de juliol al 4 d'agost per treballs de millora
Amb motiu dels treballs de manteniment ordinari a les nostres unitats de tren, del 31 de juliol al 4 d’agost, ambdós inclosos, es realitzarà servei d’autobús substitutori entre les estacions de Balaguer i La Pobla de Segur, i es mantindrà el servei habitual en tren entre Lleida-Pirineus i Balaguer excepte la circulació amb sortida a les 5.25 h de Lleida-Pirineus i les circulacions descendents amb origen Balaguer de les 20.38 h, de dilluns a dijous, i de les 22.28 h els divendres, que es realitzaran també en autobús.
http://www.fgc.cat/downloads/avisos_fgc ... ei_bus.pdf
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
El primer any de funcionament dels nous trens de la Pobla supera els 167.000 usuaris
El Consell Comarcal del Pallars Jussà farà que els polítics i els treballadors de la institució agafin el tren com a transport preferent per reunions de treball a Lleida o Barcelona
Quan es compleix el primer aniversari de l’entrada en funcionament dels nous tens de la línia de Lleida-La Pobla de Segur (25 de juliol) la valoració és molt positiva tant per part de les institucions com dels usuaris. Un total de 167.514 viatgers han utilitzat aquest servei de FGC durant aquest primer any, xifra que ha incrementat el nombre de viatgers un 200% els sis primers mesos d’aquest any. El president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, Constante Aranda, ha anunciat que des de la institució que presideix farà que els polítics i els treballadors agafin el tren com a transport preferent per reunions de treball a Lleida o Barcelona. Aranda ha dit que els polítics han de ser els primers a donar exemple. Pel que fa a les reclamacions, tots coincideixen en reivindicar un petit reajust horari per connectar amb una mica més de marge amb el tren d’alta velocitat.
L’alcalde de Tremp, Joan Ubach, ha destacat la comoditat, la reducció en el temps de trajecte i les millores tecnològiques dels nous combois. Ubach ha afegit que és un servei apte i funcional per a totes les edats. Ubach ha insistit en la necessitat de reajustar els horaris per garantir la connexió del tren d’alta velocitat amb el de la Pobla, Per Ubach solament s’haurien de moure entre 5 i 10 minuts els horaris de primera hora del matí i els de darrera hora del vespre.En la mateixa línia s’ha expressat el president comarcal i ha dit que el balanç ha estat ”positiu” a nivell de territori. Aranda s’ha mostrat sorprès pel volum d’usuaris que fan servir el tren i que cada cop augmenta més. Amb aquestes xifres es demostra que el tren és funcional i es fa servir, ha indicat. Entre gener i juny ha transportat 91.969 usuaris, 61.329 més que el mateix període de l’any anterior, en què van fer servir aquest servei 30.640 persones. Aquest increment d’usuaris respon a la posada en servei, el juny de 2016, dels dos nous trens a la línia de la Pobla, que va permetre gairebé triplicar l’oferta i un estalvi de 15 minuts en el temps del recorregut.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va fer, la setmana passada, en comissió parlamentària, una valoració “molt positiva” del nou servei. Rull també va explicar que els costos d’operació s’han reduït en un milió d’euros des de l’entrada en funcionament del nou servei.Les expectatives de la Generalitat eren superar els 125.000 viatgers durant aquest 2017. Aquest fet, a falta de sis mesos per acabar l’any, sembla que es complirà amb escreix donat que ja se’n porta registrats gairebé 92.000.
http://www.vilaweb.cat/noticies/el-prim ... 0-usuaris/
El Consell Comarcal del Pallars Jussà farà que els polítics i els treballadors de la institució agafin el tren com a transport preferent per reunions de treball a Lleida o Barcelona
Quan es compleix el primer aniversari de l’entrada en funcionament dels nous tens de la línia de Lleida-La Pobla de Segur (25 de juliol) la valoració és molt positiva tant per part de les institucions com dels usuaris. Un total de 167.514 viatgers han utilitzat aquest servei de FGC durant aquest primer any, xifra que ha incrementat el nombre de viatgers un 200% els sis primers mesos d’aquest any. El president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, Constante Aranda, ha anunciat que des de la institució que presideix farà que els polítics i els treballadors agafin el tren com a transport preferent per reunions de treball a Lleida o Barcelona. Aranda ha dit que els polítics han de ser els primers a donar exemple. Pel que fa a les reclamacions, tots coincideixen en reivindicar un petit reajust horari per connectar amb una mica més de marge amb el tren d’alta velocitat.
L’alcalde de Tremp, Joan Ubach, ha destacat la comoditat, la reducció en el temps de trajecte i les millores tecnològiques dels nous combois. Ubach ha afegit que és un servei apte i funcional per a totes les edats. Ubach ha insistit en la necessitat de reajustar els horaris per garantir la connexió del tren d’alta velocitat amb el de la Pobla, Per Ubach solament s’haurien de moure entre 5 i 10 minuts els horaris de primera hora del matí i els de darrera hora del vespre.En la mateixa línia s’ha expressat el president comarcal i ha dit que el balanç ha estat ”positiu” a nivell de territori. Aranda s’ha mostrat sorprès pel volum d’usuaris que fan servir el tren i que cada cop augmenta més. Amb aquestes xifres es demostra que el tren és funcional i es fa servir, ha indicat. Entre gener i juny ha transportat 91.969 usuaris, 61.329 més que el mateix període de l’any anterior, en què van fer servir aquest servei 30.640 persones. Aquest increment d’usuaris respon a la posada en servei, el juny de 2016, dels dos nous trens a la línia de la Pobla, que va permetre gairebé triplicar l’oferta i un estalvi de 15 minuts en el temps del recorregut.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va fer, la setmana passada, en comissió parlamentària, una valoració “molt positiva” del nou servei. Rull també va explicar que els costos d’operació s’han reduït en un milió d’euros des de l’entrada en funcionament del nou servei.Les expectatives de la Generalitat eren superar els 125.000 viatgers durant aquest 2017. Aquest fet, a falta de sis mesos per acabar l’any, sembla que es complirà amb escreix donat que ja se’n porta registrats gairebé 92.000.
http://www.vilaweb.cat/noticies/el-prim ... 0-usuaris/
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
cesc wrote:Avui m'ha estranyat que ens hagin fet fer Transbord a Balaguer per anar a la Pobla de Segur, algú en sap dir si es habitual?
Sky wrote:Servei substitutori a la línia Lleida-La Pobla del 31 de juliol al 4 d'agost per treballs de millora
Amb motiu dels treballs de manteniment ordinari a les nostres unitats de tren, del 31 de juliol al 4 d’agost, ambdós inclosos, es realitzarà servei d’autobús substitutori entre les estacions de Balaguer i La Pobla de Segur, i es mantindrà el servei habitual en tren entre Lleida-Pirineus i Balaguer excepte la circulació amb sortida a les 5.25 h de Lleida-Pirineus i les circulacions descendents amb origen Balaguer de les 20.38 h, de dilluns a dijous, i de les 22.28 h els divendres, que es realitzaran també en autobús.
http://www.fgc.cat/downloads/avisos_fgc ... ei_bus.pdf