Mataró Bus
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
modificacions de linies de Mataró bus
4 CIRERA-MOLINS: President Macià (1) Pl Joaquim Galí, M.Biada (antiga parada)
8 Estació Renfe-Galicia: President Macià,jutjats,Ronda Barceló,Estacio de Renfe i Lepant
8 Estació Renfe-Galicia: President Macià,jutjats,Ronda Barceló,Estacio de Renfe i Lepant
Re: Noticias Mataró Bus
http://www.mataro.cat/portal/contingut/ ... anvis.html
El Mataró Bus posa en marxa els canvis de la nova xarxa del servei
S’han editat 65.000 guies per informar de les modificacions
Demà dissabte, 16 de maig, es posen en funcionament les modificacions puntuals que s’han fet a la nova xarxa del Mataró Bus. Les modificacions afecten a les línies 3, 4, 6 i 8 i a la 7 que amplia el servei els dissabtes a la tarda. A més, s’han hagut d’incorporar nous canvis a les línies 1 i 4 causats per les obres de reurbanització de la Muralla de Sant Llorenç.
Per tal de donar a conèixer als usuaris les modificacions de les línies, l’Ajuntament ha distribuït 43.000 guies informatives a les llars de Mataró pel sistema de bustiada que incorporen tots els canvis, fins i tot els temporals que ocasionen les obres de la Muralla de Sant Llorenç, i 7.000 que es podran trobar als vehicles del Mataró Bus, als centres cívics i a les oficines d’atenció ciutadana. També s’han editat 15.000 guies més completes que també es podran trobar en els equipaments públics. Quan finalitzin les obres i els recorreguts es normalitzen l’Ajuntament editarà noves guies.
Les modificacions s’han fet arran del compromís adquirit per l’Ajuntament d’analitzar durant els primers tres mesos el funcionament de la xarxa i adoptar els ajustos que fossin necessaris. Així, a partir de la seva posada en marxa s’han fet reunions amb entitats i associacions i s’han recollit suggeriments i propostes que han donat com a resultat un seguit d’ajustos que donen resposta a les demandes dels usuaris.
La nova xarxa del Mataró Bus es va posar en funcionament el passat 31 de gener arran del nou contracte del servei que l’Ajuntament va adjudicar a CTSA l’any passat fins a 2013, amb la possibilitat d’ampliar-lo fins al 2023.
Les obres d’urbanització de la Muralla de Sant Llorenç són una de les actuacions que subvenciona el Fons Estatal d’Inversió Local (FEIL).
Modificacions de la xarxa del Mataró Bus
. Línia 1: (Temporal, de maig a octubre aproximadament, causades per les obres de la Muralla de Sant Llorenç). Línia circular. Després de la parada del Parc Central continuarà pel Camí de la Geganta, ronda de Joan Prim, ronda d’Alfons XII i Camí Ral fins La Rambla on recuperarà el seu recorregut habitual.
. Línia 3: Camí de la Serra-Vista Alegre-Rocafonda. Es perllonga en sentit Hospital des de la ronda de Miguel de Cervantes per la ronda d’Alfons X el Savi (es recupera la parada del Palau), carretera de Mata (es fa un ús més intensiu de la nova parada de la línia P, la de Mata-Vallveric-Pla d’en Boet). S’anul·la la nova parada “Cervantes”. Pel que fa a la freqüència de pas es passa de 21 minuts a 23.
. Línia 4: (Temporal, de maig a octubre aproximadament, causades per les obres de la Muralla de Sant Llorenç). Cirera-Molins. Es perllonga fins a l’Hospital. Després de la parada del Parc Central continuarà pel Camí de la Geganta, ronda de Joan Prim, ronda d’Alfons XII i Camí Ral fins La Rambla on recuperarà el seu recorregut habitual. S’elimina del recorregut la Riera de Cirera i la parada “Tanatori” i es recupera l’itinerari per la carretera de Cirera.
. Línia 6: Institut Català de la Salut-Carretera de Mata. Es perllonga el recorregut fins al carrer de Sòcrates per facilitar l’accés a Cirera i al Tanatori. S’amplia el recorregut fins a la plaça dels Molins. Pel que fa a la freqüència de pas es passa de 15 minuts a 19.
. Línia 8: La Rambla-Galícia. La línia arribarà fins a l’estació de Renfe, al Parc Central i canviarà el sentit del recorregut a La Llàntia per afavorir la pujada. Pel que fa a la freqüència de pas es passa de 21 minuts a 25.
. A més, a la Línia 7 (Plaça de les Tereses-Cerdanyola) s’amplia el servei a dissabtes a la tarda.
El Mataró Bus posa en marxa els canvis de la nova xarxa del servei
S’han editat 65.000 guies per informar de les modificacions
Demà dissabte, 16 de maig, es posen en funcionament les modificacions puntuals que s’han fet a la nova xarxa del Mataró Bus. Les modificacions afecten a les línies 3, 4, 6 i 8 i a la 7 que amplia el servei els dissabtes a la tarda. A més, s’han hagut d’incorporar nous canvis a les línies 1 i 4 causats per les obres de reurbanització de la Muralla de Sant Llorenç.
Per tal de donar a conèixer als usuaris les modificacions de les línies, l’Ajuntament ha distribuït 43.000 guies informatives a les llars de Mataró pel sistema de bustiada que incorporen tots els canvis, fins i tot els temporals que ocasionen les obres de la Muralla de Sant Llorenç, i 7.000 que es podran trobar als vehicles del Mataró Bus, als centres cívics i a les oficines d’atenció ciutadana. També s’han editat 15.000 guies més completes que també es podran trobar en els equipaments públics. Quan finalitzin les obres i els recorreguts es normalitzen l’Ajuntament editarà noves guies.
Les modificacions s’han fet arran del compromís adquirit per l’Ajuntament d’analitzar durant els primers tres mesos el funcionament de la xarxa i adoptar els ajustos que fossin necessaris. Així, a partir de la seva posada en marxa s’han fet reunions amb entitats i associacions i s’han recollit suggeriments i propostes que han donat com a resultat un seguit d’ajustos que donen resposta a les demandes dels usuaris.
La nova xarxa del Mataró Bus es va posar en funcionament el passat 31 de gener arran del nou contracte del servei que l’Ajuntament va adjudicar a CTSA l’any passat fins a 2013, amb la possibilitat d’ampliar-lo fins al 2023.
Les obres d’urbanització de la Muralla de Sant Llorenç són una de les actuacions que subvenciona el Fons Estatal d’Inversió Local (FEIL).
Modificacions de la xarxa del Mataró Bus
. Línia 1: (Temporal, de maig a octubre aproximadament, causades per les obres de la Muralla de Sant Llorenç). Línia circular. Després de la parada del Parc Central continuarà pel Camí de la Geganta, ronda de Joan Prim, ronda d’Alfons XII i Camí Ral fins La Rambla on recuperarà el seu recorregut habitual.
. Línia 3: Camí de la Serra-Vista Alegre-Rocafonda. Es perllonga en sentit Hospital des de la ronda de Miguel de Cervantes per la ronda d’Alfons X el Savi (es recupera la parada del Palau), carretera de Mata (es fa un ús més intensiu de la nova parada de la línia P, la de Mata-Vallveric-Pla d’en Boet). S’anul·la la nova parada “Cervantes”. Pel que fa a la freqüència de pas es passa de 21 minuts a 23.
. Línia 4: (Temporal, de maig a octubre aproximadament, causades per les obres de la Muralla de Sant Llorenç). Cirera-Molins. Es perllonga fins a l’Hospital. Després de la parada del Parc Central continuarà pel Camí de la Geganta, ronda de Joan Prim, ronda d’Alfons XII i Camí Ral fins La Rambla on recuperarà el seu recorregut habitual. S’elimina del recorregut la Riera de Cirera i la parada “Tanatori” i es recupera l’itinerari per la carretera de Cirera.
. Línia 6: Institut Català de la Salut-Carretera de Mata. Es perllonga el recorregut fins al carrer de Sòcrates per facilitar l’accés a Cirera i al Tanatori. S’amplia el recorregut fins a la plaça dels Molins. Pel que fa a la freqüència de pas es passa de 15 minuts a 19.
. Línia 8: La Rambla-Galícia. La línia arribarà fins a l’estació de Renfe, al Parc Central i canviarà el sentit del recorregut a La Llàntia per afavorir la pujada. Pel que fa a la freqüència de pas es passa de 21 minuts a 25.
. A més, a la Línia 7 (Plaça de les Tereses-Cerdanyola) s’amplia el servei a dissabtes a la tarda.
Re: Noticias Mataró Bus
http://www.totmataro.cat/portal//index. ... Itemid=106
El Mataró Bus posa en marxa les modificacions
S’han editat 65.000 guies informatives
Redacció dimarts, 19 maig 2009
Des d’aquest passat dissabte 16, Mataró Bus ha posat en funcionament les modificacions a les línies de la nova xarxa del Mataró Bus. De les 9 línies existents s’han fet ajustos puntuals a quatre: les línies 3, 4, 6 i 8. A més, la Línia 7 (Plaça Tereses-Cerdanyola) amplia el servei a dissabtes a la tarda. Per últim, les parades pateixen, també, diverses modificacions.
Per tal de donar a conèixer als usuaris les modificacions de les línies, l’Ajuntament ha distribuït 43.000 guies informatives a les llars de Mataró pel sistema de bustiada que incorporen tots els canvis, fins i tot els temporals que ocasionen les obres de la Muralla de Sant Llorenç, i 7.000 que es podran trobar als vehicles del Mataró Bus, als centres cívics i a les oficines d’atenció ciutadana. També s’han editat 15.000 guies més completes que també es podran trobar en els equipaments públics. Quan finalitzin les obres i els recorreguts es normalitzen l’Ajuntament editarà noves guies.
Línia 3: Camí de la Serra-Vista Alegre-Rocafonda.
S’estira en sentit Hospital des de la ronda de Miguel de Cervantes per la ronda d’Alfons X el Savi (es recupera la parada del Palau) i carretera de Mata (es fa un ús més intensiu de la nova parada de la línia P). A més, s’anul·la la nova parada “Cervantes”.
Línia 4: Cirera-Molins.
S’estira fins a l’Hospital. S’aproparà fins a la ronda de Francesc Macià des de la ronda de Barceló pel Camí Ral. A més, s’elimina del recorregut la Riera de Cirera i la parada “Tanatori” i es recupera l’itinerari per la carretera de Cirera.
Línia 6: Institut Català de la Salut-Carretera de Mata.
S’estira el recorregut fins al carrer de Sòcrates per facilitar l’accés a Cirera i al Tanatori. A més, s’amplia el recorregut fins a la plaça dels Molins.
Línia 8: La Rambla-Galícia.
La línia arribarà fins a l’estació de Renfe, al Parc Central i canviarà el sentit del recorregut a La Llàntia per afavorir la pujada.
Les parades modificades
Cirera: es recupera la parada de la carretera de Cirera (situada davant de l’AV de Cirera).
Miquel Biada: es recupera la parada situada abans de la cruïlla amb la ronda d’Alfons XII.
Institut Català de Salut: es recupera l’antiga parada.
Hospital de Mataró: es reubica la parada de la línia 4 a l’Hospital.
Carles Padrós: es resitua l’antiga parada al passeig de Carles Padrós-carrer de Magí Raventós en sentit ascendent.
La Riera: s’anul·la la parada de la Muralla dels Genovesos i es recupera la de La Riera.
Tanatori-Riera de Cirera: s’anul·len parades i es recuperen les anteriors a Cirera.
Cervantes: s’anul·la la parada. Es recupera la del Palau-Escorxador.
Plaça dels Molins: es recupera la parada davant del Centre Cívic Molins.
Francesc Macià: es crea una nova parada al costat del carrer de Miquel Biada.
Sector de La Llàntia: es reubiquen les parades del carrer d’Euskadi-Galícia pel canvi de sentit ascendent.
El Mataró Bus posa en marxa les modificacions
S’han editat 65.000 guies informatives
Redacció dimarts, 19 maig 2009
Des d’aquest passat dissabte 16, Mataró Bus ha posat en funcionament les modificacions a les línies de la nova xarxa del Mataró Bus. De les 9 línies existents s’han fet ajustos puntuals a quatre: les línies 3, 4, 6 i 8. A més, la Línia 7 (Plaça Tereses-Cerdanyola) amplia el servei a dissabtes a la tarda. Per últim, les parades pateixen, també, diverses modificacions.
Per tal de donar a conèixer als usuaris les modificacions de les línies, l’Ajuntament ha distribuït 43.000 guies informatives a les llars de Mataró pel sistema de bustiada que incorporen tots els canvis, fins i tot els temporals que ocasionen les obres de la Muralla de Sant Llorenç, i 7.000 que es podran trobar als vehicles del Mataró Bus, als centres cívics i a les oficines d’atenció ciutadana. També s’han editat 15.000 guies més completes que també es podran trobar en els equipaments públics. Quan finalitzin les obres i els recorreguts es normalitzen l’Ajuntament editarà noves guies.
Línia 3: Camí de la Serra-Vista Alegre-Rocafonda.
S’estira en sentit Hospital des de la ronda de Miguel de Cervantes per la ronda d’Alfons X el Savi (es recupera la parada del Palau) i carretera de Mata (es fa un ús més intensiu de la nova parada de la línia P). A més, s’anul·la la nova parada “Cervantes”.
Línia 4: Cirera-Molins.
S’estira fins a l’Hospital. S’aproparà fins a la ronda de Francesc Macià des de la ronda de Barceló pel Camí Ral. A més, s’elimina del recorregut la Riera de Cirera i la parada “Tanatori” i es recupera l’itinerari per la carretera de Cirera.
Línia 6: Institut Català de la Salut-Carretera de Mata.
S’estira el recorregut fins al carrer de Sòcrates per facilitar l’accés a Cirera i al Tanatori. A més, s’amplia el recorregut fins a la plaça dels Molins.
Línia 8: La Rambla-Galícia.
La línia arribarà fins a l’estació de Renfe, al Parc Central i canviarà el sentit del recorregut a La Llàntia per afavorir la pujada.
Les parades modificades
Cirera: es recupera la parada de la carretera de Cirera (situada davant de l’AV de Cirera).
Miquel Biada: es recupera la parada situada abans de la cruïlla amb la ronda d’Alfons XII.
Institut Català de Salut: es recupera l’antiga parada.
Hospital de Mataró: es reubica la parada de la línia 4 a l’Hospital.
Carles Padrós: es resitua l’antiga parada al passeig de Carles Padrós-carrer de Magí Raventós en sentit ascendent.
La Riera: s’anul·la la parada de la Muralla dels Genovesos i es recupera la de La Riera.
Tanatori-Riera de Cirera: s’anul·len parades i es recuperen les anteriors a Cirera.
Cervantes: s’anul·la la parada. Es recupera la del Palau-Escorxador.
Plaça dels Molins: es recupera la parada davant del Centre Cívic Molins.
Francesc Macià: es crea una nova parada al costat del carrer de Miquel Biada.
Sector de La Llàntia: es reubiquen les parades del carrer d’Euskadi-Galícia pel canvi de sentit ascendent.
-
- N4
- Posts: 45
- Joined: Monday 05/06/2006 20:57
- Location: Mataró, El Maresme
Re: Noticias Mataró Bus
Males noticies d'any nou.
Segons tinc entès de fons bastant fiables (un inspector de l'empresa) en la primera meitat de 2010 es volen suprimir algunes millores introduïdes en el darrer canvi
Per qüestions de viabilitat, cap a la primavera (si no abans) es preveu treure la línia P (que unia els polígons amb l'estació) així com les últimes circulacions, els caps de setmana, de les línies circulars 1 i 2. Amb l'última remodelació del servei, s'aconseguia que els caps de setmana hi hagués busos fins la una del matí (què menys en una ciutat de 120.000 habitants?), però aquestes últimes circulacions, com ja he dit, es donaran de baixa per falta d'afluència. Tornarem als temps en que l'últim bus passava a les 9...
Sembla que, al final, la realitat empeny a que tot estigui com abans, havent introduït alguns canvis que encara fan parar boja a molta gent
Que hi farem...
Segons tinc entès de fons bastant fiables (un inspector de l'empresa) en la primera meitat de 2010 es volen suprimir algunes millores introduïdes en el darrer canvi
Per qüestions de viabilitat, cap a la primavera (si no abans) es preveu treure la línia P (que unia els polígons amb l'estació) així com les últimes circulacions, els caps de setmana, de les línies circulars 1 i 2. Amb l'última remodelació del servei, s'aconseguia que els caps de setmana hi hagués busos fins la una del matí (què menys en una ciutat de 120.000 habitants?), però aquestes últimes circulacions, com ja he dit, es donaran de baixa per falta d'afluència. Tornarem als temps en que l'últim bus passava a les 9...
Sembla que, al final, la realitat empeny a que tot estigui com abans, havent introduït alguns canvis que encara fan parar boja a molta gent
Que hi farem...
Perquè viatjar era un plaer: http://mundorenfe.wordpress.com/
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
Re: Noticias Mataró Bus
De retallades com aquesta en veurem moltes durant el 2010 . En època de vaques magres , els ajuntaments van curts d'armilla , i han de reduir despeses per a on sigui possible . I hi ha horaris que son francament impossibles ,a on el que fas és passejar el ferro i prou . Es veuen forçats a suprimir alegries de temps millors i tocar de peus a terra .
Salutacions
Marcel
Salutacions
Marcel
- viscaelcat
- N6
- Posts: 258
- Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
- Location: Mataró
Re: Noticias Mataró Bus
La línia P estàva condemnada. No la van sincronitzar bé amb els horaris de les empreses. Trobo que si haguessín muntat autobussos llançadora des dels barris cap als polígons, i a la inversa, hagués anat molt millor.
Sobre els autobusos nocturns, bé, a Mataró ens falta cultura. No hi ha gaires demandes de mobilitat, però si que aniria molt bé que n'hi hagués un cada hora entre la 10 i les 12, sobretot a la 1 i la 2, per agafar gent de l'estació.
Sobre els autobusos nocturns, bé, a Mataró ens falta cultura. No hi ha gaires demandes de mobilitat, però si que aniria molt bé que n'hi hagués un cada hora entre la 10 i les 12, sobretot a la 1 i la 2, per agafar gent de l'estació.
Re: Noticias Mataró Bus
Mataró “perd” 35.000 euros cada mes en el servei de bus
El govern de CiU vol reduir costos i aplicar les noves mesures a partir del mes de maig
Els usuaris del transport el puntuen amb un notable i el 2011 el van utilitzar 4,8 milions de viatgers
El govern de CiU, en minoria a l'Ajuntament de Mataró, vol aplicar el mes de maig les mesures de reducció de costos del servei de Mataró Bus. En l'últim ple, la regidora de Via Pública, Núria Calpe, va insistir a recordar a la resta de grups municipals que “cada mes que passa amb la situació actual del servei es perden 35.000 euros”. Calpe, a més, va emfatitzar que durant el 2011 la quantitat de pèrdues havia arribat als 255.000 euros “i en els últims tres anys ja suma 1,3 milions”. La regidora va explicar que traslladaran avui a la comissió de mobilitat “els diversos escenaris” que es plantegen per eliminar o, com a mínim, reduir les pèrdues, i va assenyalar que en la reformulació del servei també es preveu, entre altres coses, la revisió dels criteris d'aplicació del carnet blau o dels recorreguts i les línies actuals. En aquest sentit, des de les files del PSC i de la CUP, es va demanar que les possibles retallades “no suposin acomiadaments a la plantilla”. El regidor socialista Francesc Melero va retreure al govern que es volguessin aplicar les noves mesures el mes de maig i va recordar que el Mataró Bus és un dels serveis de la ciutat “més valorats”.
Precisament en ple debat sobre el transport públic mataroní s'han sabut les dades de satisfacció del servei corresponents al 2011. Els usuaris del Mataró Bus el puntuen en general amb un 7,79 sobre 10 i els aspectes més valorats han estat la seguretat percebuda durant el viatge (8,03), seguida del tracte del personal (7,91) i la informació dels recorreguts (7,86) i dels horaris (7,80). L'enquesta, realitzada a 800 usuaris, denota que el transport s'utilitza majoritàriament per anar a treballar, durant els dies feiners i més de la meitat de la gent que l'utilitza són dones. L'any passat en van fer ús 4.789.808 milions de viatgers, un 0,46% menys que durant el 2010.
FONT: El Punt Avui
El govern de CiU vol reduir costos i aplicar les noves mesures a partir del mes de maig
Els usuaris del transport el puntuen amb un notable i el 2011 el van utilitzar 4,8 milions de viatgers
El govern de CiU, en minoria a l'Ajuntament de Mataró, vol aplicar el mes de maig les mesures de reducció de costos del servei de Mataró Bus. En l'últim ple, la regidora de Via Pública, Núria Calpe, va insistir a recordar a la resta de grups municipals que “cada mes que passa amb la situació actual del servei es perden 35.000 euros”. Calpe, a més, va emfatitzar que durant el 2011 la quantitat de pèrdues havia arribat als 255.000 euros “i en els últims tres anys ja suma 1,3 milions”. La regidora va explicar que traslladaran avui a la comissió de mobilitat “els diversos escenaris” que es plantegen per eliminar o, com a mínim, reduir les pèrdues, i va assenyalar que en la reformulació del servei també es preveu, entre altres coses, la revisió dels criteris d'aplicació del carnet blau o dels recorreguts i les línies actuals. En aquest sentit, des de les files del PSC i de la CUP, es va demanar que les possibles retallades “no suposin acomiadaments a la plantilla”. El regidor socialista Francesc Melero va retreure al govern que es volguessin aplicar les noves mesures el mes de maig i va recordar que el Mataró Bus és un dels serveis de la ciutat “més valorats”.
Precisament en ple debat sobre el transport públic mataroní s'han sabut les dades de satisfacció del servei corresponents al 2011. Els usuaris del Mataró Bus el puntuen en general amb un 7,79 sobre 10 i els aspectes més valorats han estat la seguretat percebuda durant el viatge (8,03), seguida del tracte del personal (7,91) i la informació dels recorreguts (7,86) i dels horaris (7,80). L'enquesta, realitzada a 800 usuaris, denota que el transport s'utilitza majoritàriament per anar a treballar, durant els dies feiners i més de la meitat de la gent que l'utilitza són dones. L'any passat en van fer ús 4.789.808 milions de viatgers, un 0,46% menys que durant el 2010.
FONT: El Punt Avui
Salvem l'Estació de França!
Re: Noticias Mataró Bus
Algú sap com està el tema de les renovacions de flota a Mataró Bus? Aquest 2015 haurien de donar de baixa els Hispano fins el 36, i la última cosa que sé, és que estava bloquejada per culpa de presupostos municipals. Farien falta un parell de cotxes com a mínim.
Re: Noticias Mataró Bus
Data publicació: 20/11/2015
Mataró Bus renova dos autobusos de la flota en servei
Es tracta de vehicles més moderns, innovadors i eficients
Mataró Bus ha adquirit dos nous autobusos per a la flota que està en servei. Les dues noves unitats entraran en funcionament la setmana que ve i substituiran els dos autobusos amb més anys d’antiguitat de l’empresa.
Els vehicles incorporen les darreres millores tecnològiques i es caracteritzen per ser més ecològics, segurs, confortables, còmodes i accessibles per als usuaris. Els nous autobusos, de la marca Scania, com les dues darrers adquisicions, i carrosseria Castrosua New City, compten amb motors Euro 6, de baix consum, més eficients i que produeixen una emissió mínima, fet que fa que siguin més respectuosos amb el medi ambient.
Els nous autobusos incorporen els darrers avanços tecnològics. A més de disposar de WiFi gratuït, incorporen un dispositiu que permet carregar mòbils o tauletes mitjançant sortides d’USB. L’usuari només ha de portar el seu cable i endollar-lo.
http://www.mataro.cat/web/portal/contin ... o_Bus.html
Mataró Bus renova dos autobusos de la flota en servei
Es tracta de vehicles més moderns, innovadors i eficients
Mataró Bus ha adquirit dos nous autobusos per a la flota que està en servei. Les dues noves unitats entraran en funcionament la setmana que ve i substituiran els dos autobusos amb més anys d’antiguitat de l’empresa.
Els vehicles incorporen les darreres millores tecnològiques i es caracteritzen per ser més ecològics, segurs, confortables, còmodes i accessibles per als usuaris. Els nous autobusos, de la marca Scania, com les dues darrers adquisicions, i carrosseria Castrosua New City, compten amb motors Euro 6, de baix consum, més eficients i que produeixen una emissió mínima, fet que fa que siguin més respectuosos amb el medi ambient.
Els nous autobusos incorporen els darrers avanços tecnològics. A més de disposar de WiFi gratuït, incorporen un dispositiu que permet carregar mòbils o tauletes mitjançant sortides d’USB. L’usuari només ha de portar el seu cable i endollar-lo.
http://www.mataro.cat/web/portal/contin ... o_Bus.html
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Mataró Bus
He vist que a les marquesines del buis de MataróBus han posat panells on t'indica el temps d'arribada dels busos de cada linia, inclosos els busos interurbans, express, els de l'empresa Casas.
No se si esta en totes les parades, ho he vist a la que faig servir de la rotonda on hi ha l'estatua de Laia l'Arquera, davant les antigues cotxeres de la Casas, a l'altra banda del TecnoCampus
No se si esta en totes les parades, ho he vist a la que faig servir de la rotonda on hi ha l'estatua de Laia l'Arquera, davant les antigues cotxeres de la Casas, a l'altra banda del TecnoCampus
Re: Mataró Bus
La possible municipalització de Mataró Bus genera tensions entre l'empresa i els sindicats
L'últim moviment l'ha fet CCOO, que ha iniciat una "campanya ciutadana" de suport al responsable del sindicat a l'empresa, recentment acomiadat
Divendres passat es va produir una mediació en la qual la regidora de Mobilitat va informar que l'acomiadament podria interferir i destorbar la prestació del grup 'Avanza'
La controvèrsia suscitada a Mataró amb motiu de la titularitat del servei d'autobusos de la ciutat segueix vigent. La ciutat s'està replantejant la seva política de mobilitat, i durant aquest 2017 s'ha de signar un nou Pla de mobilitat que defineixi, entre altres extrems, el model de gestió.
Aquest exercici, a més, coincideix amb l'última pròrroga de la concessió a l'empresa externa que actualment –i des de fa 8 anys- ho gestiona, CTSA, del grup Avanza. Aquest marc ha accelerat els terminis perquè estigui candent el debat entre els actors que pretenen la municipalització del servei –que sigui titularitat de l'Ajuntament i no d'una empresa externa- i els que no.
OFENSIVA DE CCOO
L'últim moviment dins del conflicte de Mataró Bus l'ha fet Comissions Obreres (CCOO), que ha llançat una campanya de suport ciutadà a José Antonio Lara, responsable sindical de CCOO i treballador de CTSA recentment acomiadat per l'empresa. Segons CCOO, l'acomiadament es deu a "l'estratègia de l'empresa d'intentar frenar la denúncia de les males condicions de treball i del servei mitjançant la repressió sindical i la coacció", cosa que Francesc Avellaneda, gerent de Mataró Bus, ha negat en considerar l'acomiadament la conseqüència d'un "expedient disciplinari per una falta greu".
Per la seva banda, l'Ajuntament de Mataró va convocar divendres passat una mediació per tractar l'acomiadament de Lara. Segons CCOO, "davant la intransigència de l'empresa, la regidora de Mobilitat, Núria Moreno, va preguntar a l'empresa si era conscient que la situació creada per l'acomiadament i tota l'evolució que se'n pogués derivar podria interferir i destorbar la prestació del servei que actualment dona a Mataró Bus el grup 'Avanza'", a la qual cosa l'empresa va contestar que la decisió era ferma.
Des de l'oposició, les forces d'esquerres (ERC, Volem, CUP, ICV) pressionen l'Ajuntament perquè es produeixi la municipalització de Mataró Bus. L'últim pas en aquest sentit el va fer Volem Mataró, que va demanar el passat dia 12 la dimissió de la regidora Núria Moreno “per la mala gestió, falta de comunicació i deixadesa del control en els serveis que l'Ajuntament té externalitzats i que paga amb diners públics”.
“PERJUDICA ELS TREBALLADORS”
Segons el parer de Volem Mataró, la regidora, a qui acusen d'estar de la banda de l'empresa concessionària, “acumula una extensa llista d'errors intencionats” que perjudica, en última instància, els treballadors i els seus drets laborals.
La regidora Moreno va fer saber al febrer que “entre tots escollirem quin és el model de gestió més eficaç per potenciar el transport públic a la ciutat”, declaració que deixava oberta la possibilitat de poder plantejar la municipalització, tot i que de moment no hi ha indicis que s'hagi de fer efectiva.
D'altra banda, el conflicte en el si de l'empresa CTSA no és menor. Mentre que 43 treballadors van fer pública la intenció d'expulsar del comitè d'empresa els representants sindicals de CCOO i UGT per actuar “al marge de la plantilla” elevant reivindicacions inexistents, la portaveu de Volem Mataró, Montse Morón, els va acusar d'“estar teledirigits per por a perdre els seus llocs de treball”, tenint en compte una possible reacció de l'empresa.
COMITÈ CONTRA ELS TREBALLADORS
Els treballadors, que s'oposen a la municipalització del servei, opinen que el comitè d'empresa ha pres decisions sense haver-los consultat, així com no dubten a acusar-lo de “polititzar la situació laboral de la plantilla”, en referència a la seva proximitat amb partits de l'oposició.
La principal reclamació de Volem Mataró, així mateix, resideix que el Govern municipal no ha exercit el control oportú sobre les concessionàries i aquest fet ha propiciat que es vulnerin els drets dels treballadors, sobretot pel que fa a l''“amiguisme”, en paraules de Morón.
El comitè d'empresa creu que la mateixa empresa, aprofitant la vinculació dels treballadors, els està instrumentalitzant. Al mateix temps, i pensant en termes d'una possible municipalització del servei, a CCOO es pensa que des de l'empresa s'han volgut suavitzar les reivindicacions per por que, davant la indefinició de la gestió del servei en aquest moment, s'opti per una altra companyia perquè finalitza la pròrroga del contracte de concessió.
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ts-6118371
L'últim moviment l'ha fet CCOO, que ha iniciat una "campanya ciutadana" de suport al responsable del sindicat a l'empresa, recentment acomiadat
Divendres passat es va produir una mediació en la qual la regidora de Mobilitat va informar que l'acomiadament podria interferir i destorbar la prestació del grup 'Avanza'
La controvèrsia suscitada a Mataró amb motiu de la titularitat del servei d'autobusos de la ciutat segueix vigent. La ciutat s'està replantejant la seva política de mobilitat, i durant aquest 2017 s'ha de signar un nou Pla de mobilitat que defineixi, entre altres extrems, el model de gestió.
Aquest exercici, a més, coincideix amb l'última pròrroga de la concessió a l'empresa externa que actualment –i des de fa 8 anys- ho gestiona, CTSA, del grup Avanza. Aquest marc ha accelerat els terminis perquè estigui candent el debat entre els actors que pretenen la municipalització del servei –que sigui titularitat de l'Ajuntament i no d'una empresa externa- i els que no.
OFENSIVA DE CCOO
L'últim moviment dins del conflicte de Mataró Bus l'ha fet Comissions Obreres (CCOO), que ha llançat una campanya de suport ciutadà a José Antonio Lara, responsable sindical de CCOO i treballador de CTSA recentment acomiadat per l'empresa. Segons CCOO, l'acomiadament es deu a "l'estratègia de l'empresa d'intentar frenar la denúncia de les males condicions de treball i del servei mitjançant la repressió sindical i la coacció", cosa que Francesc Avellaneda, gerent de Mataró Bus, ha negat en considerar l'acomiadament la conseqüència d'un "expedient disciplinari per una falta greu".
Per la seva banda, l'Ajuntament de Mataró va convocar divendres passat una mediació per tractar l'acomiadament de Lara. Segons CCOO, "davant la intransigència de l'empresa, la regidora de Mobilitat, Núria Moreno, va preguntar a l'empresa si era conscient que la situació creada per l'acomiadament i tota l'evolució que se'n pogués derivar podria interferir i destorbar la prestació del servei que actualment dona a Mataró Bus el grup 'Avanza'", a la qual cosa l'empresa va contestar que la decisió era ferma.
Des de l'oposició, les forces d'esquerres (ERC, Volem, CUP, ICV) pressionen l'Ajuntament perquè es produeixi la municipalització de Mataró Bus. L'últim pas en aquest sentit el va fer Volem Mataró, que va demanar el passat dia 12 la dimissió de la regidora Núria Moreno “per la mala gestió, falta de comunicació i deixadesa del control en els serveis que l'Ajuntament té externalitzats i que paga amb diners públics”.
“PERJUDICA ELS TREBALLADORS”
Segons el parer de Volem Mataró, la regidora, a qui acusen d'estar de la banda de l'empresa concessionària, “acumula una extensa llista d'errors intencionats” que perjudica, en última instància, els treballadors i els seus drets laborals.
La regidora Moreno va fer saber al febrer que “entre tots escollirem quin és el model de gestió més eficaç per potenciar el transport públic a la ciutat”, declaració que deixava oberta la possibilitat de poder plantejar la municipalització, tot i que de moment no hi ha indicis que s'hagi de fer efectiva.
D'altra banda, el conflicte en el si de l'empresa CTSA no és menor. Mentre que 43 treballadors van fer pública la intenció d'expulsar del comitè d'empresa els representants sindicals de CCOO i UGT per actuar “al marge de la plantilla” elevant reivindicacions inexistents, la portaveu de Volem Mataró, Montse Morón, els va acusar d'“estar teledirigits per por a perdre els seus llocs de treball”, tenint en compte una possible reacció de l'empresa.
COMITÈ CONTRA ELS TREBALLADORS
Els treballadors, que s'oposen a la municipalització del servei, opinen que el comitè d'empresa ha pres decisions sense haver-los consultat, així com no dubten a acusar-lo de “polititzar la situació laboral de la plantilla”, en referència a la seva proximitat amb partits de l'oposició.
La principal reclamació de Volem Mataró, així mateix, resideix que el Govern municipal no ha exercit el control oportú sobre les concessionàries i aquest fet ha propiciat que es vulnerin els drets dels treballadors, sobretot pel que fa a l''“amiguisme”, en paraules de Morón.
El comitè d'empresa creu que la mateixa empresa, aprofitant la vinculació dels treballadors, els està instrumentalitzant. Al mateix temps, i pensant en termes d'una possible municipalització del servei, a CCOO es pensa que des de l'empresa s'han volgut suavitzar les reivindicacions per por que, davant la indefinició de la gestió del servei en aquest moment, s'opti per una altra companyia perquè finalitza la pròrroga del contracte de concessió.
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ts-6118371