Perllongament d'FGC a Sabadell
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Perllongament d'FGC a Sabadell
??????????metring wrote:
Re: Perllongament d'FGC a Sabadell
Es un mensaje de twitter que parece ser que desapareció.122-042-132 wrote:??????????metring wrote:
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Perllongament d'FGC a Sabadell
Exacte, degut a que la data del tweet era incorrecte, en realitat és el 14 de juliol, a l'enllac ho diu.Renfe445 wrote:Es un mensaje de twitter que parece ser que desapareció.122-042-132 wrote:??????????metring wrote:
Re: Perllongament d'FGC a Sabadell
Aquest?metring wrote:
Exacte, degut a que la data del tweet era incorrecte, en realitat és el 14 de juliol, a l'enllac ho diu.
Re: Perllongament d'FGC a Sabadell
Ja tenim la data!!
Re: Perllongament d'FGC a Sabadell
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... -juliol.do
Rull anuncia que el perllongament d'FGC a Sabadell s'inaugurarà el 20 de juliol
El conseller de Territori i Sostenibilitat visita l’estació de Sabadell Nord, intercanviador amb Rodalies, una de les tres que es posaran en servei, juntament amb 3,7 quilòmetres de via
Les obres de prolongació d’FGC suposen una inversió de 430 milions d’euros
Rull anuncia que FGC reconvertirà l’estació de Sabadell Rambla en un centre de desenvolupament professional ferroviari, que tindrà un ús tant corporatiu com social
El conseller Rull, amb Fernàndez i altres autoritats durant la visita d'avui a l'estació de Sabadell Nord dels FGC.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha anunciat avui a Sabadell que l’últim tram del perllongament de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) al municipi s’inaugurarà el 20 de juliol. Rull ha fet aquest anunci en el decurs d’una visita a l’estació de Sabadell Nord, que permetrà fer intercanvi amb el servei de Rodalies. En total, es posaran en servei 3,7 quilòmetres de doble via i tres estacions: la Creu Alta, Sabadell Nord i Sabadell Parc Nord, alhora que unes cotxeres a Ca n’Oriac. Aquesta obra comportarà una inversió de 430 milions d’euros. Rull ha estat acompanyat per l’alcalde de Sabadell, Juli Fernàndez, i el president d’FGC, Enric Ticó.
Actualment, els treballs estan pràcticament finalitzats; es duen a terme diverses comprovacions a les instal·lacions i s’està ultimant el sistema de senyalització. Rull ha avançat que a partir del 5 de juliol començaran les proves de circulació dels trens de cara a la posada en servei del nou tram.
En paral·lel, en superfície únicament resta pendent enllestir algunes actuacions a l’entorn de les estacions. L’Ajuntament de Sabadell assumirà la urbanització de la Plaça Espanya, que inclou el condicionament del tram d’accés a l’estació de Sabadell Nord.
Rull ha qualificat el perllongament dels FGC a Sabadell d’”obra d’una magnitud extraordinària” amb un objectiu molt concret: “potenciar i millorar el servei públic”. A nivell de dades, “acabarem l’any 2017 amb 2,7 milions de passatgers a Sabadell i la previsió és que a finals de 2018 en tinguem 3,5 milions, el que significa un increment de la demanda del 32%”. Per a Rull, a diferència del perllongament de Terrassa, “en què s’ha produït un efecte de transvasament d’usuaris de Rodalies”, a Sabadell “captarem nous usuaris perquè estem parlant de distàncies diferents i de temps de trajecte diferent”. “Les tres noves estacions canviaran d’una manera molt substancial el marc de referència del Vallès no només a Sabadell sinó també a Terrassa o municipis com Castellar, Sentmenat i Polinyà que canviaran la seva mobilitat a l’entorn d’aquestes noves estacions”, ha conclòs.
Ampliació de la cobertura de ferrocarril
El nou tram que es posarà en servei permetrà ampliar la cobertura en transport públic, en general, i al servei d’FGC, en concret. Proporcionarà servei ferroviari a la Creu Alta, un barri amb una alta activitat comercial i presència d’equipaments; facilitarà l’intercanvi amb Rodalies (R4, Sant Vicenç de Calders-Barcelona-Manresa); i permetrà arribar fins al nord de la ciutat.
Aquesta fita culminarà la prolongació de la línia d’FGC al municipi; des del setembre passat ja estan en servei dues estacions: Can Feu | Gràcia i Sabadell Plaça Major i 1,5 quilòmetres de via.
Compliment dels compromisos
El titular de Territori i Sostenibilitat també ha anunciat la licitació, aquest mes de juliol, de les obres d’integració urbana de la línia d’FGC als barris de Gràcia i de Can Feu, que suposaran una inversió de 25 milions d’euros i consistiran en el cobriment de les vies en un tram de 375 metres de longitud, des del carrer Sobarber fins passat el passeig de Can Feu. “Complim els terminis i els compromisos”, ha etzibat. En aquest sentit, Rull ha afirmat: “La Generalitat, malgrat tenir moltes dificultats des del punt de vista financer i malgrat el dèficit fiscal que pressiona any rere any Catalunya, té un nivell d’execució i compliment dels compromisos d’obra pública molt superior al de l’Estat, que ve a fer-se fotos i a explicar calendaris vaporosos i incerts. Nosaltres expliquem certeses de cara al futur. La xarxa d’FGC ha crescut amb les tres noves estacions de Terrassa i les cinc noves de Sabadell i els compromisos els acomplim. La garantia que les coses surten i els terminis s’acompleixen és que ho gestionem tot: totes les infraestructures de mobilitat”.
Un cop culminat el perllongament de Terrassa i Sabadell, Rull ha manifestat que el Departament de Territori i Sostenibilitat encararà la prolongació de l’L8, que permetrà connectar les estacions de Plaça d’Espanya i Gràcia. “Serà una obra important també per al Vallès perquè ens permetrà connectar aquesta comarca amb el Baix Llobregat a través dels FGC: el campus de la Universitat Autònoma de Terrassa i de Sabadell amb la Universitat Politècnica del Baix Llobregat en una visió estratègica de país”, ha exposat Rull.
Nou ús de Sabadell Rambla
El conseller Rull ha anunciat també en el decurs de la visita que FGC reaprofitarà les instal·lacions i els edificis de l’estació de Sabadell Rambla per donar-hi un ús tant corporatiu com d’àmbit social. Així, es convertirà en un centre de desenvolupament professional ferroviari, que treballarà les competències professionals tant del personal d’FGC com de tots aquells cossos vinculats a la gestió de la seguretat i protecció civil en la gestió d’emergències ferroviàries. Actualment, l’estació de Sabadell Rambla no donava servei comercial com a conseqüència de la construcció del perllongament del Metro del Vallès, que va suposar un nou traçat urbà per l’eix més poblat del municipi. Rull ha destacat: “Serà un laboratori de caràcter general perquè el que no volíem era que aquesta estació entrés en una situació de degradació. És un actiu molt important i la volem posar en valor”.
Aquest centre, que s’estrenarà a final 2017, introdueix una visió innovadora de la formació i capacitació de les persones, especialment en aquelles funcions i tasques que requereixen posar la persona en una situació el més semblant possible a la realitat que haurà d’afrontar en la seva pràctica laboral. Amb les noves instal·lacions de Sabadell Rambla es podran fer pràctiques dins d’un túnel i amb els equipaments d’una estació convencional.
Com a element addicional, el túnel de Sabadell Rambla es comercialitzarà com un espai d’interès dins del projecte Impuls FGC. Aquesta nova pàgina web posa a disposició d’emprenedors i empreses diferents espais singulars de Ferrocarrils per realitzar rodatges cinematogràfics, anuncis, videoclips, així com facilita les eines per poder accedir al lloguer de locals, a la instal·lació de màquines expenedores, estands de venda de productes i en definitiva qualsevol proposta innovadora que pugui sorgir.
Rull anuncia que el perllongament d'FGC a Sabadell s'inaugurarà el 20 de juliol
El conseller de Territori i Sostenibilitat visita l’estació de Sabadell Nord, intercanviador amb Rodalies, una de les tres que es posaran en servei, juntament amb 3,7 quilòmetres de via
Les obres de prolongació d’FGC suposen una inversió de 430 milions d’euros
Rull anuncia que FGC reconvertirà l’estació de Sabadell Rambla en un centre de desenvolupament professional ferroviari, que tindrà un ús tant corporatiu com social
El conseller Rull, amb Fernàndez i altres autoritats durant la visita d'avui a l'estació de Sabadell Nord dels FGC.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha anunciat avui a Sabadell que l’últim tram del perllongament de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) al municipi s’inaugurarà el 20 de juliol. Rull ha fet aquest anunci en el decurs d’una visita a l’estació de Sabadell Nord, que permetrà fer intercanvi amb el servei de Rodalies. En total, es posaran en servei 3,7 quilòmetres de doble via i tres estacions: la Creu Alta, Sabadell Nord i Sabadell Parc Nord, alhora que unes cotxeres a Ca n’Oriac. Aquesta obra comportarà una inversió de 430 milions d’euros. Rull ha estat acompanyat per l’alcalde de Sabadell, Juli Fernàndez, i el president d’FGC, Enric Ticó.
Actualment, els treballs estan pràcticament finalitzats; es duen a terme diverses comprovacions a les instal·lacions i s’està ultimant el sistema de senyalització. Rull ha avançat que a partir del 5 de juliol començaran les proves de circulació dels trens de cara a la posada en servei del nou tram.
En paral·lel, en superfície únicament resta pendent enllestir algunes actuacions a l’entorn de les estacions. L’Ajuntament de Sabadell assumirà la urbanització de la Plaça Espanya, que inclou el condicionament del tram d’accés a l’estació de Sabadell Nord.
Rull ha qualificat el perllongament dels FGC a Sabadell d’”obra d’una magnitud extraordinària” amb un objectiu molt concret: “potenciar i millorar el servei públic”. A nivell de dades, “acabarem l’any 2017 amb 2,7 milions de passatgers a Sabadell i la previsió és que a finals de 2018 en tinguem 3,5 milions, el que significa un increment de la demanda del 32%”. Per a Rull, a diferència del perllongament de Terrassa, “en què s’ha produït un efecte de transvasament d’usuaris de Rodalies”, a Sabadell “captarem nous usuaris perquè estem parlant de distàncies diferents i de temps de trajecte diferent”. “Les tres noves estacions canviaran d’una manera molt substancial el marc de referència del Vallès no només a Sabadell sinó també a Terrassa o municipis com Castellar, Sentmenat i Polinyà que canviaran la seva mobilitat a l’entorn d’aquestes noves estacions”, ha conclòs.
Ampliació de la cobertura de ferrocarril
El nou tram que es posarà en servei permetrà ampliar la cobertura en transport públic, en general, i al servei d’FGC, en concret. Proporcionarà servei ferroviari a la Creu Alta, un barri amb una alta activitat comercial i presència d’equipaments; facilitarà l’intercanvi amb Rodalies (R4, Sant Vicenç de Calders-Barcelona-Manresa); i permetrà arribar fins al nord de la ciutat.
Aquesta fita culminarà la prolongació de la línia d’FGC al municipi; des del setembre passat ja estan en servei dues estacions: Can Feu | Gràcia i Sabadell Plaça Major i 1,5 quilòmetres de via.
Compliment dels compromisos
El titular de Territori i Sostenibilitat també ha anunciat la licitació, aquest mes de juliol, de les obres d’integració urbana de la línia d’FGC als barris de Gràcia i de Can Feu, que suposaran una inversió de 25 milions d’euros i consistiran en el cobriment de les vies en un tram de 375 metres de longitud, des del carrer Sobarber fins passat el passeig de Can Feu. “Complim els terminis i els compromisos”, ha etzibat. En aquest sentit, Rull ha afirmat: “La Generalitat, malgrat tenir moltes dificultats des del punt de vista financer i malgrat el dèficit fiscal que pressiona any rere any Catalunya, té un nivell d’execució i compliment dels compromisos d’obra pública molt superior al de l’Estat, que ve a fer-se fotos i a explicar calendaris vaporosos i incerts. Nosaltres expliquem certeses de cara al futur. La xarxa d’FGC ha crescut amb les tres noves estacions de Terrassa i les cinc noves de Sabadell i els compromisos els acomplim. La garantia que les coses surten i els terminis s’acompleixen és que ho gestionem tot: totes les infraestructures de mobilitat”.
Un cop culminat el perllongament de Terrassa i Sabadell, Rull ha manifestat que el Departament de Territori i Sostenibilitat encararà la prolongació de l’L8, que permetrà connectar les estacions de Plaça d’Espanya i Gràcia. “Serà una obra important també per al Vallès perquè ens permetrà connectar aquesta comarca amb el Baix Llobregat a través dels FGC: el campus de la Universitat Autònoma de Terrassa i de Sabadell amb la Universitat Politècnica del Baix Llobregat en una visió estratègica de país”, ha exposat Rull.
Nou ús de Sabadell Rambla
El conseller Rull ha anunciat també en el decurs de la visita que FGC reaprofitarà les instal·lacions i els edificis de l’estació de Sabadell Rambla per donar-hi un ús tant corporatiu com d’àmbit social. Així, es convertirà en un centre de desenvolupament professional ferroviari, que treballarà les competències professionals tant del personal d’FGC com de tots aquells cossos vinculats a la gestió de la seguretat i protecció civil en la gestió d’emergències ferroviàries. Actualment, l’estació de Sabadell Rambla no donava servei comercial com a conseqüència de la construcció del perllongament del Metro del Vallès, que va suposar un nou traçat urbà per l’eix més poblat del municipi. Rull ha destacat: “Serà un laboratori de caràcter general perquè el que no volíem era que aquesta estació entrés en una situació de degradació. És un actiu molt important i la volem posar en valor”.
Aquest centre, que s’estrenarà a final 2017, introdueix una visió innovadora de la formació i capacitació de les persones, especialment en aquelles funcions i tasques que requereixen posar la persona en una situació el més semblant possible a la realitat que haurà d’afrontar en la seva pràctica laboral. Amb les noves instal·lacions de Sabadell Rambla es podran fer pràctiques dins d’un túnel i amb els equipaments d’una estació convencional.
Com a element addicional, el túnel de Sabadell Rambla es comercialitzarà com un espai d’interès dins del projecte Impuls FGC. Aquesta nova pàgina web posa a disposició d’emprenedors i empreses diferents espais singulars de Ferrocarrils per realitzar rodatges cinematogràfics, anuncis, videoclips, així com facilita les eines per poder accedir al lloguer de locals, a la instal·lació de màquines expenedores, estands de venda de productes i en definitiva qualsevol proposta innovadora que pugui sorgir.
Re: Perllongament d'FGC a Sabadell
Justament ahir vaig agafar una 112 amb els termòmetres modificats i no hi cap enganxina que tapi res a Sant Cugat... només la que tapa les tres noves estacions a Sabadell i una a sobre de Rubí i una altra a sobre de la UAB.
Han posat foto que acrediti el que diuen? A la pàgina de facebook de "Trenscat" sí surt un de un termometre modificat amb les enganxines posades: https://www.facebook.com/trenscatweb/ph ... =3&theater
Han posat foto que acrediti el que diuen? A la pàgina de facebook de "Trenscat" sí surt un de un termometre modificat amb les enganxines posades: https://www.facebook.com/trenscatweb/ph ... =3&theater
Re: Perllongament d'FGC a Sabadell
Si estigués decidit q una altra línia arribés a Sabadell (aquests parcials des de St Cugat), tota la senyalització de les noves estacions de Sabadell ja ho contemplarien encara que estiguessin tapades amb enganxines blanques, q és el q han fet altres vegades.
I com es veu a les fotos que surten de les noves estacions, només hi ha la S2, pel q poso molt en dubte aquest termòmetre fantasma...
I com es veu a les fotos que surten de les noves estacions, només hi ha la S2, pel q poso molt en dubte aquest termòmetre fantasma...
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Perllongament d'FGC a Sabadell
Exactament, tal com es pot veure a la darrera foto que han penjat l'únic canvi que hi haurà a partir del 20 de juliol és perllongament dels S2 fins a Sabadell Parc del Nord i canvi de nomenclatura dels S55 a Universitat Autònoma per S6 i els S5 Rubí a S7, però no canvien ni horaris ni parades ni res.
Per tant, la línia Barcelona-Vallès passarà a tenir els següents serveis:
- Línia S1 Barcelona Pl.Catalunya - Terrassa Nacions Unides. Para a totes excepte St.Gervasi, la Bonanova i les Tres Torres
- Línia S2 Barcelona Pl.Catalunya - Sabadell Parc del Nord. Para a totes excepte St.Gervasi, la Bonanova i les Tres Torres
- Línia S5 Barcelona Pl.Catalunya - Sant Cugat. Para a totes excepte Peu del Funicular, Baixador del Vallvidrera i les Planes
- Línia S6 Barcelona Pl.Catalunya - Universitat Autònoma. Para a totes excepte Peu del Funicular, Baixador del Vallvidrera i les Planes
- Línia S7 Barcelona Pl.Catalunya - Rubí. Para a totes excepte Peu del Funicular, Baixador del Vallvidrera i les Planes. (els actuals S5 Terrassa-Barcelona en hora punta passaran a ser S7 Terrassa-Barcelona)
- Línia L6 Barcelona Pl.Catalunya - Sarrià. Para a totes
- Línia L7 Barcelona Pl.Catalunya - Av.Tibidabo. Para a totes
- Línia L12 Sarrià - Reina Elisenda
No es contempla en cap cas fer serveis parcials entre Terrassa/Sabadell i Sant Cugat.
Per tant, la línia Barcelona-Vallès passarà a tenir els següents serveis:
- Línia S1 Barcelona Pl.Catalunya - Terrassa Nacions Unides. Para a totes excepte St.Gervasi, la Bonanova i les Tres Torres
- Línia S2 Barcelona Pl.Catalunya - Sabadell Parc del Nord. Para a totes excepte St.Gervasi, la Bonanova i les Tres Torres
- Línia S5 Barcelona Pl.Catalunya - Sant Cugat. Para a totes excepte Peu del Funicular, Baixador del Vallvidrera i les Planes
- Línia S6 Barcelona Pl.Catalunya - Universitat Autònoma. Para a totes excepte Peu del Funicular, Baixador del Vallvidrera i les Planes
- Línia S7 Barcelona Pl.Catalunya - Rubí. Para a totes excepte Peu del Funicular, Baixador del Vallvidrera i les Planes. (els actuals S5 Terrassa-Barcelona en hora punta passaran a ser S7 Terrassa-Barcelona)
- Línia L6 Barcelona Pl.Catalunya - Sarrià. Para a totes
- Línia L7 Barcelona Pl.Catalunya - Av.Tibidabo. Para a totes
- Línia L12 Sarrià - Reina Elisenda
No es contempla en cap cas fer serveis parcials entre Terrassa/Sabadell i Sant Cugat.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Perllongament d'FGC a Sabadell
Jo penso que la línia S5 es tindria que allargar fins a Sabadell Rambla i així transformar la línia S2 amb una línia de trens semidirectes.Trenscat wrote:Exactament, tal com es pot veure a la darrera foto que han penjat l'únic canvi que hi haurà a partir del 20 de juliol és perllongament dels S2 fins a Sabadell Parc del Nord i canvi de nomenclatura dels S55 a Universitat Autònoma per S6 i els S5 Rubí a S7, però no canvien ni horaris ni parades ni res.
Per tant, la línia Barcelona-Vallès passarà a tenir els següents serveis:
- Línia S1 Barcelona Pl.Catalunya - Terrassa Nacions Unides. Para a totes excepte St.Gervasi, la Bonanova i les Tres Torres
- Línia S2 Barcelona Pl.Catalunya - Sabadell Parc del Nord. Para a totes excepte St.Gervasi, la Bonanova i les Tres Torres
- Línia S5 Barcelona Pl.Catalunya - Sant Cugat. Para a totes excepte Peu del Funicular, Baixador del Vallvidrera i les Planes
- Línia S6 Barcelona Pl.Catalunya - Universitat Autònoma. Para a totes excepte Peu del Funicular, Baixador del Vallvidrera i les Planes
- Línia S7 Barcelona Pl.Catalunya - Rubí. Para a totes excepte Peu del Funicular, Baixador del Vallvidrera i les Planes. (els actuals S5 Terrassa-Barcelona en hora punta passaran a ser S7 Terrassa-Barcelona)
- Línia L6 Barcelona Pl.Catalunya - Sarrià. Para a totes
- Línia L7 Barcelona Pl.Catalunya - Av.Tibidabo. Para a totes
- Línia L12 Sarrià - Reina Elisenda
No es contempla en cap cas fer serveis parcials entre Terrassa/Sabadell i Sant Cugat.
Re: Perllongament d'FGC a Sabadell
I per a dos trens diaris Sant Cugat - Barcelona-Plaça de Catalunya paga la pena mantenir una línia en exclusiva per a eixa relació (la S5)?
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Perllongament d'FGC a Sabadell
Tenint en compte el criteri d'FGC, el que és estrany és que no s'hagin inventat una nova línia S77 pels actuals S5 Terrassa-Barcelona.fgc113 wrote:I per a dos trens diaris Sant Cugat - Barcelona-Plaça de Catalunya paga la pena mantenir una línia en exclusiva per a eixa relació (la S5)?
Re: Perllongament d'FGC a Sabadell
Diuen, diuen, diuen que el dilluns 10 de juliol hi ha la inauguració oficial del nou tram de FGC a Sabadell.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Fiabilitat de la font
Qui ho diu? No fa ni quinze dies, la Generalitat va anunciar oficialment la inauguració per al dia 20.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Fiabilitat de la font
Dia 10 Politicos Dia 20 el resto de Mortales?Guigui wrote:Qui ho diu? No fa ni quinze dies, la Generalitat va anunciar oficialment la inauguració per al dia 20.
A lo mejor es eso.
Saludos.
Re: Perllongament d'FGC a Sabadell
No se com després d'onze anys d'obres (que de fet, encara no estan acabades) encara tenen vergonya de fer una inaguració...
Re: Perllongament d'FGC a Sabadell
Per fer-se una Foto i colarse-la als ignorants els Politics faran el que façi falta.the sapus wrote:No se com després d'onze anys d'obres (que de fet, encara no estan acabades) encara tenen vergonya de fer una inaguració...
Salutaciuons.
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Perllongament d'FGC a Sabadell
Algú sap els horaris de la inauguració del dijous, i desde quina hora estarà obert al públic ??????