FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by 122-042-132 »

ortegote wrote:
Abans d'allargar andanes (cosa que també m'agradaria) es podria mirar si una solució es posar Trens de 2 Pisos = numero de cotxes pero doble en Capacitat.
Salutacions.
El tema de trens de 2 pisos es va estudiar dins dels anys 70, però hi havia problemes de gàlib en els túnels que van desaconsellar aquesta alternativa. Fins i tot se'n va fer un projecte (veure plànol en el llibre d'En Salmeron). Salut!
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by Carlos González »

122-042-132 wrote: El tema de trens de 2 pisos es va estudiar dins dels anys 70, però hi havia problemes de gàlib en els túnels que van desaconsellar aquesta alternativa. Fins i tot se'n va fer un projecte (veure plànol en el llibre d'En Salmeron). Salut!
Llavors, quina solució creus que és la millor? Salutacions :hola
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by bigcoaster »

Carlos González wrote:
122-042-132 wrote: El tema de trens de 2 pisos es va estudiar dins dels anys 70, però hi havia problemes de gàlib en els túnels que van desaconsellar aquesta alternativa. Fins i tot se'n va fer un projecte (veure plànol en el llibre d'En Salmeron). Salut!
Llavors, quina solució creus que és la millor? Salutacions :hola
Barata: posar trens de 5 cotxes i que un sempre quedi al túnel.
Cara 1: fer nou túnel de Sarrià a Pl. Cat per on vulgueu, mentre tingui menys parades i una cua de maniobres al final.
Cara 2: allargar totes les andanes fins als 6, o inclús 8 cotxes, ja que ens estalviaríem nous cotxes i podriem comprar trens de la remesa actual i posar-los en doble composició.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by 122-042-132 »

Carlos González wrote:
122-042-132 wrote: El tema de trens de 2 pisos es va estudiar dins dels anys 70, però hi havia problemes de gàlib en els túnels que van desaconsellar aquesta alternativa. Fins i tot se'n va fer un projecte (veure plànol en el llibre d'En Salmeron). Salut!
Llavors, quina solució creus que és la millor? Salutacions :hola
Salutacions Carlos González

La línia del Vallès doblarà la seva capacitat sobre el 2019, un cop instal·lat el nou sistema de control d'operacions automàtic (CBTC), i integradres les 15 noves UTE's, el que permetrà un tren cada 6 min a Terrassa (S1) i un cada 6 min a Sabadell (S2), a part dels serveis parcials S5 i S55. A part dels serveis urbans, L6, L7 i L12.

Aquesta és la opció triada actualment per FGC, més econòmica i més ràpida que la ampliació d'andanes, tema molt complicat, costós i molt llarg en el temps a les estacions soterrades. Tanmateix FGC va encarregar als anys 80 i 90 dos estudis diferents per implementar trens de sis i vuit cotxes. I potser en circumstàncies més propicies econòmicament parlant, es pugui reprendre la possible ampliació d'estacions.
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by Carlos González »

122-042-132 wrote: Salutacions Carlos González

La línia del Vallès doblarà la seva capacitat sobre el 2019, un cop instal·lat el nou sistema de control d'operacions automàtic (CBTC), i integradres les 15 noves UTE's, el que permetrà un tren cada 6 min a Terrassa (S1) i un cada 6 min a Sabadell (S2), a part dels serveis parcials S5 i S55. A part dels serveis urbans, L6, L7 i L12.

Aquesta és la opció triada actualment per FGC, més econòmica i més ràpida que la ampliació d'andanes, tema molt complicat, costós i molt llarg en el temps a les estacions soterrades. Tanmateix FGC va encarregar als anys 80 i 90 dos estudis diferents per implementar trens de sis i vuit cotxes. I potser en circumstàncies més propicies econòmicament parlant, es pugui reprendre la possible ampliació d'estacions.
Tant de bó que es pogués fer, si no fos per les obres de Sarrià, encara la L6 podia existir com tal :(
També crec que per la Via Augusta s'hauria d'eliminar estacions... enlloc de tres que hi hagi una.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by ortegote »

122-042-132 wrote:
La línia del Vallès doblarà la seva capacitat sobre el 2019, un cop instal·lat el nou sistema de control d'operacions automàtic (CBTC), i integradres les 15 noves UTE's, el que permetrà un tren cada 6 min a Terrassa (S1) i un cada 6 min a Sabadell (S2), a part dels serveis parcials S5 i S55. A part dels serveis urbans, L6, L7 i L12.
El problema que li veig a aquesta solució es que es igual posar mes frequencies, per que la gent te un horari de feina i per tant avegades 6min amunt o avall poden fer que la gent agafi el que millor els hi vagi que generalment sera el mateix per tothom i els trens continuaran plens a les mateixes hores del dia.
Pero ja es veura i llavors potser no hi hagi mes remeis que posar mes cotxes als trens.
Salutacions.
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by bigcoaster »

122-042-132 wrote: La línia del Vallès doblarà la seva capacitat sobre el 2019, un cop instal·lat el nou sistema de control d'operacions automàtic (CBTC), i integradres les 15 noves UTE's, el que permetrà un tren cada 6 min a Terrassa (S1) i un cada 6 min a Sabadell (S2), a part dels serveis parcials S5 i S55. A part dels serveis urbans, L6, L7 i L12.

Aquesta és la opció triada actualment per FGC, més econòmica i més ràpida que la ampliació d'andanes, tema molt complicat, costós i molt llarg en el temps a les estacions soterrades. Tanmateix FGC va encarregar als anys 80 i 90 dos estudis diferents per implementar trens de sis i vuit cotxes. I potser en circumstàncies més propicies econòmicament parlant, es pugui reprendre la possible ampliació d'estacions.
Això soluciona el problema de capacitat de Sarrià en amunt, sí, però és que problema gros està de Sarrià cap avall. Jo diria que no tenen gaire a veure, simplement es compren trens perquè allargaran serveis que ara arribaven fins Sarrià (anomenants L6) fins Sabadell i Terrassa (anomenats S1 i S2), i per això és necessita més material, però a la pràctica, en el tram Sarrià, Catalunya hi haurà exactament la mateixa capacitat que ara, bàsicament perquè la infraestructura és exactament la mateixa, només amb la petita excepció del canvi de disposició de vies de Sarrià, però que no afectarà a la capacitat dels S1 i S2, sinó que elimina els cisallaments per a la L12 actual. I ja. Mateix túnel de Sarrià a Pl. Cat., mateixes estacions, mateix final i mateixa operativa per rebotar els trens.

Res de nou, mateixa capacitat en aquest tram. Però, està bé que augmentin capacitat al Vallès, però clar, ara hi haurà el problema que de Sarrià a Provença no es podrà a cap tren en hores punta, perquè aniran plens de gent del Vallès ja que tots els trens arribaran allí.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by victorcasta »

bigcoaster wrote:Això soluciona el problema de capacitat de Sarrià en amunt, sí, però és que problema gros està de Sarrià cap avall. Jo diria que no tenen gaire a veure, simplement es compren trens perquè allargaran serveis que ara arribaven fins Sarrià (anomenants L6) fins Sabadell i Terrassa (anomenats S1 i S2), i per això és necessita més material, però a la pràctica, en el tram Sarrià, Catalunya hi haurà exactament la mateixa capacitat que ara, bàsicament perquè la infraestructura és exactament la mateixa, només amb la petita excepció del canvi de disposició de vies de Sarrià, però que no afectarà a la capacitat dels S1 i S2, sinó que elimina els cisallaments per a la L12 actual. I ja. Mateix túnel de Sarrià a Pl. Cat., mateixes estacions, mateix final i mateixa operativa per rebotar els trens.

Res de nou, mateixa capacitat en aquest tram. Però, està bé que augmentin capacitat al Vallès, però clar, ara hi haurà el problema que de Sarrià a Provença no es podrà a cap tren en hores punta, perquè aniran plens de gent del Vallès ja que tots els trens arribaran allí.
No. Un sistema CBTC no permet la mateixa capacitat que un sistema ATP per codis de velocitat. En permet molta més. Repeteixo: freqüència de 90 segons i aproximació al tren precedent de fins a 20 metres. A més trens, menys aglomeracions a les estacions. L'únic punt feble és Pl. Catalunya, on tot i que encara es pot apurar i reduir al mínim el temps d'espera dels trens, a la llarga es veurà imprescindible construir una cua de maniobres.
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by bigcoaster »

Acabo de veure que hi ha dos fils molt semblants:

Aquest en el que estem: http://transport.cat/viewtopic.php?f=96&t=14190
I el d'"Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC" : http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=10606

I si els ajuntéssim? Parlen del mateix.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by Miquel »

victorcasta wrote:
bigcoaster wrote:Això soluciona el problema de capacitat de Sarrià en amunt, sí, però és que problema gros està de Sarrià cap avall. Jo diria que no tenen gaire a veure, simplement es compren trens perquè allargaran serveis que ara arribaven fins Sarrià (anomenants L6) fins Sabadell i Terrassa (anomenats S1 i S2), i per això és necessita més material, però a la pràctica, en el tram Sarrià, Catalunya hi haurà exactament la mateixa capacitat que ara, bàsicament perquè la infraestructura és exactament la mateixa, només amb la petita excepció del canvi de disposició de vies de Sarrià, però que no afectarà a la capacitat dels S1 i S2, sinó que elimina els cisallaments per a la L12 actual. I ja. Mateix túnel de Sarrià a Pl. Cat., mateixes estacions, mateix final i mateixa operativa per rebotar els trens.

Res de nou, mateixa capacitat en aquest tram. Però, està bé que augmentin capacitat al Vallès, però clar, ara hi haurà el problema que de Sarrià a Provença no es podrà a cap tren en hores punta, perquè aniran plens de gent del Vallès ja que tots els trens arribaran allí.
No. Un sistema CBTC no permet la mateixa capacitat que un sistema ATP per codis de velocitat. En permet molta més. Repeteixo: freqüència de 90 segons i aproximació al tren precedent de fins a 20 metres. A més trens, menys aglomeracions a les estacions. L'únic punt feble és Pl. Catalunya, on tot i que encara es pot apurar i reduir al mínim el temps d'espera dels trens, a la llarga es veurà imprescindible construir una cua de maniobres.
I imagino que menys velocitat comercial. No? :nose
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by albert28 »

Miquel wrote:
victorcasta wrote:
bigcoaster wrote:Això soluciona el problema de capacitat de Sarrià en amunt, sí, però és que problema gros està de Sarrià cap avall. Jo diria que no tenen gaire a veure, simplement es compren trens perquè allargaran serveis que ara arribaven fins Sarrià (anomenants L6) fins Sabadell i Terrassa (anomenats S1 i S2), i per això és necessita més material, però a la pràctica, en el tram Sarrià, Catalunya hi haurà exactament la mateixa capacitat que ara, bàsicament perquè la infraestructura és exactament la mateixa, només amb la petita excepció del canvi de disposició de vies de Sarrià, però que no afectarà a la capacitat dels S1 i S2, sinó que elimina els cisallaments per a la L12 actual. I ja. Mateix túnel de Sarrià a Pl. Cat., mateixes estacions, mateix final i mateixa operativa per rebotar els trens.

Res de nou, mateixa capacitat en aquest tram. Però, està bé que augmentin capacitat al Vallès, però clar, ara hi haurà el problema que de Sarrià a Provença no es podrà a cap tren en hores punta, perquè aniran plens de gent del Vallès ja que tots els trens arribaran allí.
No. Un sistema CBTC no permet la mateixa capacitat que un sistema ATP per codis de velocitat. En permet molta més. Repeteixo: freqüència de 90 segons i aproximació al tren precedent de fins a 20 metres. A més trens, menys aglomeracions a les estacions. L'únic punt feble és Pl. Catalunya, on tot i que encara es pot apurar i reduir al mínim el temps d'espera dels trens, a la llarga es veurà imprescindible construir una cua de maniobres.
I imagino que menys velocitat comercial. No? :nose
Actualment en hora punta molta velocitat comercial no crec que hi hagi, amb tants trens, tots van aturant-se cada 1/2 semàfors...
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by Carlos González »

Jo crec que per solucionar la saturació i capacitat de la mateixa xarxa d'FGC del Vallès, és fer també la cua de maniobres, el que no sé es perquè la van cancel·lar :?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by 122-042-132 »

Carlos González wrote:Jo crec que per solucionar la saturació i capacitat de la mateixa xarxa d'FGC del Vallès, és fer també la cua de maniobres, el que no sé es perquè la van cancel·lar :?
Per falta d'inversió, però continua en ment de FGC i del Govern, i forma part de les inversions previstes pel PDI, i a la que hi hagi disponibilitat econòmica es farà. Salut!
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by França451 »

No.
Vamos a ver. Si mal no recuerdo, es en Plaza de Catalunya donde existe no una cola de maniobras, pero sí un tercer túnel con los famosos andenes cinco y seis, que si no recuerdo mal hace un par de años o así, se cerraron, o se quedaron sin uso, o para trenes reservados, o cosas por el estilo.
Lo primero que tendría que hacer FGC es reabrir esa "cola de túnel", o como queráis llamarlo, y que incluso antes creo recordar que no se usaba salvo causas de fuerza mayor.
Plaza Catalunya, inexplicablemente se ha quedado con cuatro vías en una estación con seis andenes, espacio más que de sobra y que no se está aprovechando al máximo.
A ver, el gerifalte de turno iluminado, que haga el favor de darme una explicación de por qué. Una vez que metan trenes en servicio por ese túnel y tengamos las seis vías operativas, empezamos a hablar de colas de maniobras, de ampliaciones y de gastar dinero. No creo que mantener quince horas diarias en luz y tensión eléctrica al año en las vías cinco y seis, le salga a FGC más caro que hacer la cola de maniobras o ampliaciones. Lo segundo requiere pico y pala y obreros currando, y tirando y cubriendo, y material de obra y recubrimiento. Lo otro sólo necesita abrir un p*** candado puesto en la verja que mantiene inutilizadas estas dos vías.
Vamos a ver si somos consecuentes.

Un saludo

Mikel

Vaya, vaya, vaya... Es mucho mejor de lo que esperaba.
La nave original de "Bergara" tenía dos vías, una de ellas sin andén. Por las fotos de Bernat Borrás, he podido ver que junto a la vía uno, incluso había una séptima vía, a una subestación eléctrica o algo así. Esa vía, no sé qué espacio tiene para estacionar trenes. En la Nave de Bergara, aprovechando unos descarrilamientos en 2013, en vez de arreglar eso, y que durante años no había sucedido, sólo empezó a suceder en 2012, y 2013 (qué casualidad, no? ¿Antes no pasaba?9 recorganizan las vías, y tapan la vía cinco para hacer más amplio el andén de vía seis, en vez de construir un andén en la vía seis de la nave y tener seis vías operativas y usar esa misteriosa vía siete para algún apartado de trenes. Amén de revisar las agujas de dichas vías para ver qué pasaba con los misteriosos descarrilamientos de 2013 y que durante más de cien años no se habían producido antes, o no eran tan seguidos.
Yo creo que FGC y la Gene quisieron tapar ahí una falta de mantenimiento clarísima y con la excusa de que "la configuración de vías estaba mal", cargarse una vía, como han hecho luego en Sarriá y aprovechar la excusa de los ascensores para la adaptación PMR. Y luego a chillar y a exigir cola de maniobras y ampliaciones porque hay problemas de saturación.
Claro, si nos cargamos vías, por la jeta y seguimos inutilizando naves que están ahí criando malvas, así podemos exigir el oro y el moro... :blah :cop
Last edited by França451 on Monday 26/06/2017 15:41, edited 1 time in total.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by metring »

I amb el túnel amagada a Pelai? Què se sap de com està?
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by 122-042-132 »

metring wrote:I amb el túnel amagada a Pelai? Què se sap de com està?
El túnel de sota el carrer Pelai en direcció cap a Plaça Universitat, ja fa un cert temps que es va retirar la via existent i s'ha aprofitat l'espai per situar-hi una Estació de transformació. Salut!
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by Carlos González »

122-042-132 wrote: Per falta d'inversió, però continua en ment de FGC i del Govern, i forma part de les inversions previstes pel PDI, i a la que hi hagi disponibilitat econòmica es farà. Salut!
Mmmm, ara s'explica tot, ho deia perquè així es milloraria la saturació i capacitat del FGC Vallès, i per què així no es faci un L7 llançadora, i si arriba el cas de que es faci, la L6 hauria d'arribar fins a Les Planes, no sé que em passa amb les llançadores, veig que són una burrada o li poso pegues a això.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by metring »

Seria fonamental fer a Provença el que es va fer a Espanya: un segon vestíbul amb dues vies més.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by victorcasta »

França451 wrote:No.
Vamos a ver. Si mal no recuerdo, es en Plaza de Catalunya donde existe no una cola de maniobras, pero sí un tercer túnel con los famosos andenes cinco y seis, que si no recuerdo mal hace un par de años o así, se cerraron, o se quedaron sin uso, o para trenes reservados, o cosas por el estilo.
Lo primero que tendría que hacer FGC es reabrir esa "cola de túnel", o como queráis llamarlo, y que incluso antes creo recordar que no se usaba salvo causas de fuerza mayor.
Plaza Catalunya, inexplicablemente se ha quedado con cuatro vías en una estación con seis andenes, espacio más que de sobra y que no se está aprovechando al máximo.
A ver, el gerifalte de turno iluminado, que haga el favor de darme una explicación de por qué. Una vez que metan trenes en servicio por ese túnel y tengamos las seis vías operativas, empezamos a hablar de colas de maniobras, de ampliaciones y de gastar dinero. No creo que mantener quince horas diarias en luz y tensión eléctrica al año en las vías cinco y seis, le salga a FGC más caro que hacer la cola de maniobras o ampliaciones. Lo segundo requiere pico y pala y obreros currando, y tirando y cubriendo, y material de obra y recubrimiento. Lo otro sólo necesita abrir un p*** candado puesto en la verja que mantiene inutilizadas estas dos vías.
Vamos a ver si somos consecuentes.

Un saludo

Mikel

Vaya, vaya, vaya... Es mucho mejor de lo que esperaba.
La nave original de "Bergara" tenía dos vías, una de ellas sin andén. Por las fotos de Bernat Borrás, he podido ver que junto a la vía uno, incluso había una séptima vía, a una subestación eléctrica o algo así. Esa vía, no sé qué espacio tiene para estacionar trenes. En la Nave de Bergara, aprovechando unos descarrilamientos en 2013, en vez de arreglar eso, y que durante años no había sucedido, sólo empezó a suceder en 2012, y 2013 (qué casualidad, no? ¿Antes no pasaba?9 recorganizan las vías, y tapan la vía cinco para hacer más amplio el andén de vía seis, en vez de construir un andén en la vía seis de la nave y tener seis vías operativas y usar esa misteriosa vía siete para algún apartado de trenes. Amén de revisar las agujas de dichas vías para ver qué pasaba con los misteriosos descarrilamientos de 2013 y que durante más de cien años no se habían producido antes, o no eran tan seguidos.
Yo creo que FGC y la Gene quisieron tapar ahí una falta de mantenimiento clarísima y con la excusa de que "la configuración de vías estaba mal", cargarse una vía, como han hecho luego en Sarriá y aprovechar la excusa de los ascensores para la adaptación PMR. Y luego a chillar y a exigir cola de maniobras y ampliaciones porque hay problemas de saturación.
Claro, si nos cargamos vías, por la jeta y seguimos inutilizando naves que están ahí criando malvas, así podemos exigir el oro y el moro... :blah :cop
Dios nos coja confesados para que no te lean tu propuesta. En una estación término, a más vías pongas, más cizallamientos y la operación se complica aún más.
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by Carlos González »

metring wrote:Seria fonamental fer a Provença el que es va fer a Espanya: un segon vestíbul amb dues vies més.
M'agrada la idea, de fet el segon vestíbul podria ser també per Gràcia si es pot, ja que quan passi el temps, la L7 pararà fins a Gràcia.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Post Reply

Return to “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”