http://www.elperiodico.cat/ca/grafics/b ... nal-17750/El tramvia per la Diagonal passa amb comoditat la prova d'estrès
L'ajuntament estima que el Tram reduirà a la meitat el temps de trajecte entre Francesc Macià i les Glòries
El bus i el vehicle privat hauran d'esperar menys a les interseccions i la bici anirà més de pressa
http://estaticos.elperiodico.com/resour ... 315977.jpg
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL / BARCELONA
DILLUNS, 22 DE MAIG DEL 2017 - 13:18 CEST
RICARD GRÀCIA / CRISTINA CLAVEROL / RAMON CURTO
Als estudis previs, a les bones intencions i a les promeses polítiques els faltava una mica de ciència, alguna cosa que fes olor d'enginyer sobre el terreny. Alguna cosa que pogués esfullar la margarida sobre la conveniència, o no, d'unir el tramvia per la Diagonal. L'ajuntament ha presentat aquest dilluns una simulació de la circulació del ferrocarril per l'avinguda, una prova d'estrès que sembla confirmar la tesi del govern de torn: sí que es pot.
Pere Macias, l'home fitxat per Ada Colau per fer-se càrrec del projecte, ha sigut l'encarregat de detallar les conclusions de l'informe. Es pretenia analitzar tota l'anatomia de l'artèria, des de Francesc Macià fins a Castillejos, per avaluar de quina manera afectaria a les 24 cruïlles l'avanç del Tram. Com a primeres conclusions, el bus no en surt perjudicat, tot al contrari; els cotxes esperaran menys a les interseccions; les bicis aniran més ràpid, i els vianants tindran més temps per travessar. Tot, sota la premissa que es compleixi el karma municipal del vehicle privat: deixaran d'utilitzar la Diagonal 12.500 cotxes.
Segons la simulació, projectada entre les vuit i les nou del matí, en el moment àlgid de la mobilitat, el tramvia podrà avançar a 17,6 quilòmetres per hora (el bus no passa dels 12) amb una freqüència de quatre minuts. D'aquesta manera, el ciutadà que vulgui anar d'un punt a un altre, el que vulgui recórrer aquests 3,4 quilòmetres de la Diagonal, trigarà 15 minuts, la meitat que ara. No hi ha cap bus de TMB que recorri tota l'avinguda malgrat que part de l'oposició ho ha sol·licitat. Ni està previst: s'ha presentat tota la nova xarxa de bus i s'ha descartat el D-30.
TEMPS
Segons l'estudi, desenvolupat per la UPC i el Centre d'Innovació del Transport (Zenit), en dos de cada tres carrers pels quals un bus travessa la Diagonal es redueix el temps d'espera al semàfor. Això significa que el 81% de les 16 línies que travessen l'avinguda milloren la seva agilitat en aquest entorn urbà. Entre les que es veuen perjudicades, la línia H-10 a Aragó, que perdrà 20 segons, o el 34, que es deixarà pel camí 21 segons. Entre les més beneficiades, el 22 i el V-15 al passeig de Gràcia, que guanya 43 segons, i el V-17 a Còrsega, que haurà d'esperar el verd 25 segons menys. En resum, el temps mitjà del bus a les cruïlles passa de 46 a 38 segons, segons la simulació.
Pel que fa al vehicle privat, es redueix el temps d'espera en el 67% dels carrers que travessen la Diagonal. Als 30 carrers que travessen la via a les 24 cruïlles, els conductors s'haurien d'estalviar, si tot surt segons les previsions, nou segons de mitjana, de 44 a 35.
Això causaria que les cues en aquests carrers es reduissin, de mitjana, en set metres.
També la bici sortiria beneficiada de la connexió del tramvia per la Diagonal. L'estudi de la UPC i de Zenit conclou que els ciclistes trigarien cinc minuts menys a anar de Francesc Macià a les Glòries gràcies a l'ona verda del semàfor del tramvia de què traurien partit. Qualsevol que avui dia vagi en bici per l'avinguda sap que per més ràpid que pedalegi, hi ha certes cruîlles que sempre estaran en vermell, com Balmes o passeig de Gràcia. Pel que fa al vianant, està previst que 19 dels 24 cruïlles donin més temps per travessar sense presses.
OPTIMISME
Com a conclusió, l'estudi és optimista: “El tramvia manté la velocitat comercial en el tram més complex del nou traçat, i és plenament compatible amb la resta de sistemes de transport i en l'hora més crítica”. Però, això sí, donant per bona aquesta previsió que tants posen en entredit, els 12.500 vehicles privats que deixaran de circular per l'entorn de la Diagonal.
Acabades totes les valoracions tècniques, el projecte d'unió del tramvia torna al punt de partida: el ple de l'ajuntament, que al març va aprovar crear una comissió sobre aquest assumpte. Barcelona en Comú s'enfronta a la complicada tasca de convèncer 10 regidors per aconseguir els 21 que li donarien la majoria suficient per destinar els 50 milions d'euros que es preveu que costin les obres d'implantació del ferrocarril en superfície entre Francesc Macià i les Glòries. Es dona per feta l'oposició del grup Demòcrata, que fa tres mesos va presentar el seu propi estudi universitari, en aquest cas de la UB, per tirar per terra totes les tesis municipals sobre l'invent. En aquell informe es van detectar errors en l'estimació de la demanda, una “evident sobrevaloració dels estalvis de temps en transport públic” i “carències importants de coordinació”.
Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Del butlletí de mobilitat de GenCat, que enllaça a l'Ajuntament.
Resultats de l'estudi de microsimulació de la circulació del tramvia per l'avinguda diagonal, entre Francesc Macià i Glòries.
L'estudi, realitzat pel CENIT, conclou que és possible fer passar un tramvia per la Diagonal a una bona velocitat comercial (17,6 km/h), garantint la màxima eficiència del transport públic i no generant més congestió sobre el vehicle privat.
http://ajuntament.barcelona.cat/premsa/ ... i-glories/
Resultats de l'estudi de microsimulació de la circulació del tramvia per l'avinguda diagonal, entre Francesc Macià i Glòries.
L'estudi, realitzat pel CENIT, conclou que és possible fer passar un tramvia per la Diagonal a una bona velocitat comercial (17,6 km/h), garantint la màxima eficiència del transport públic i no generant més congestió sobre el vehicle privat.
http://ajuntament.barcelona.cat/premsa/ ... i-glories/
Más tranvías
A parte de todos estos estudios sobre el trozo que han de unir entre la Plaça de Francesc Macià y Les Glòries, por qué no se ponen a estudiar adicionalmente más recorridos para hacer que las líneas de la Nova Xarxa que van saturadísimas sean convertidas en tranvía?
Imaginaos una H8 de 65 metros y diez coches...
Seguro que esto puede dar lugar a un tema de conversación nuevo en el foro.
Ahora vendrán todos los lobbies del coche y del autobús a pegarme cuatrocientos mil tiros en la cabeza.
Imaginaos una H8 de 65 metros y diez coches...
Seguro que esto puede dar lugar a un tema de conversación nuevo en el foro.
Ahora vendrán todos los lobbies del coche y del autobús a pegarme cuatrocientos mil tiros en la cabeza.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Más tranvías
Porque si van saturadísimas no es precisamente porque no sean un tranvía, sino porque hay una reducción enmascarada de servicio (número de turnos y/o capacidad de los vehículos que las sirven) respecto al de las líneas convencionales de las que surgieron.Renfe445 wrote:A parte de todos estos estudios sobre el trozo que han de unir entre la Plaça de Francesc Macià y Les Glòries, por qué no se ponen a estudiar adicionalmente más recorridos para hacer que las líneas de la Nova Xarxa que van saturadísimas sean convertidas en tranvía?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
CONTROVERTIT PROJECTE FERROVIARI
ERC se suma al tramvia per la Diagonal
El regidor d'Esquerra Jordi Coronas recolza la unió de les dues línies per l'avinguda
Fins ara, els independentistes condicionaven la seva postura als estudis tècnics
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL | DISSABTE, 17 DE JUNY DEL 2017 - 23:10 CEST
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... al-6111870
ERC se suma al tramvia per la Diagonal
El regidor d'Esquerra Jordi Coronas recolza la unió de les dues línies per l'avinguda
Fins ara, els independentistes condicionaven la seva postura als estudis tècnics
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL | DISSABTE, 17 DE JUNY DEL 2017 - 23:10 CEST
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... al-6111870
-
- N4
- Posts: 64
- Joined: Sunday 10/04/2016 16:40
- Location: Terrassa
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Interessant l'últim paràgraf:jaezcurra wrote:CONTROVERTIT PROJECTE FERROVIARI
ERC se suma al tramvia per la Diagonal
El regidor d'Esquerra Jordi Coronas recolza la unió de les dues línies per l'avinguda
Fins ara, els independentistes condicionaven la seva postura als estudis tècnics
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL | DISSABTE, 17 DE JUNY DEL 2017 - 23:10 CEST
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... al-6111870
«L’acord polític és l’únic escull que li queda per superar al tramvia per l’avinguda de la Diagonal. L’exconseller Macias ja va dir fa algunes setmanes que tot estava llest des del punt de vista tècnic. Hi ha qui fins i tot ja mira més enllà, cap al pròxim objectiu del ferrocarril urbà: el tramvia pel litoral..»
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Alguns ja ho vam proposar al seu dia, fins al punt d'incloure-ho al treball de recerca...geekest_cat wrote:Interessant l'últim paràgraf:jaezcurra wrote:CONTROVERTIT PROJECTE FERROVIARI
ERC se suma al tramvia per la Diagonal
El regidor d'Esquerra Jordi Coronas recolza la unió de les dues línies per l'avinguda
Fins ara, els independentistes condicionaven la seva postura als estudis tècnics
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL | DISSABTE, 17 DE JUNY DEL 2017 - 23:10 CEST
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... al-6111870
«L’acord polític és l’únic escull que li queda per superar al tramvia per l’avinguda de la Diagonal. L’exconseller Macias ja va dir fa algunes setmanes que tot estava llest des del punt de vista tècnic. Hi ha qui fins i tot ja mira més enllà, cap al pròxim objectiu del ferrocarril urbà: el tramvia pel litoral..»
Línia Drassanes/World Trade Center-Badalona
Salut!
#volemL9
#volemL9
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
No se podría empalmar el proyecto este por el litoral con la D20 para convertirla totalmente en tranvía y que llegue hasta Sant Feliu de Llobregat? Sería interesante.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Back to topic!
Tornem al tema del fil, si us plau.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Yedndo el otro día con la 33, fui fijándome en cómo estaba la Diagonal antes de FM, y cómo estaba después. En primer lugar, decir que hasta FM, es más estrecha a nivel de avenida y de carriles y espacio que a partir de FM, y ese diseño chapuza dificulta un poco. Eso sí, el único colapso que he podido comprobar durante varios días, yendo y viniendo entre Mallorca/Valencia y Zona Universitária, que se produce en la Diagonal es el de los coches atascados por los tres únicos carriles por sentido (dos realmente, ya que los extremos son de carril bus), que hay en la Diagonal central hasta FM. El Tram, en absoluto va a provocar un colapso, ya que lo que se tendría que hacer es desviar los coches fuera de la avenida en su parte central, a otras calles y distribuirlos a lo largo de la ciudad por distintas vías, y dejar que el Tram y los pocos buses que queden circulen libremente. No hay que ser muy tonto para darse cuenta de que en este oro, absolutamente todos los que dicen que el Tram hay que meterlo por Villarroel, La Gran vía, y cosas de esas, tienen coche y se tragan el atasco de la Diagonal día sí, día también, y les pica que metan el Tram cortando dos carriles de la Diagonal central, pero empeñados como ovejas modorras en seguir circulando por la avenida en lugar de meterse ellos por Villarroel o por Gran Vía con el coche. En primer lugar, si la NXB hace bien los deberes y va haciendo prioridad semafórica, las calles horizontales y verticales del Eixamplke mejorarán el tránsito notablemente, por lo que subir o bajar una calle horizontal o vertical no tiene por qué ser una odisea: La Diagonal, con o son Tram, para un coche va a seguir siéndolo. En segundo lugar los párkings y plazas de aparcamiento en el Eixample, en cualquier punto del mismo van a seguir siendo los mismos, con tranvía o sin él, por lo que si tienes un bono de párking X de duración X y de días X, te va a seguir costando igual vayas por la Diagonal o vayas por Villarroel. Y si te sale más a cuenta Tram + NXB para llegar al trabajo, por una T10 ya tienes Tram hasta el punto más cercano y una línea vertical que en dos o tres paradas te acerque al punto de destino. Los inconvenientes veo que van a ser los mismos para el coche, sólo que nadie quiere que le quiten su carril por la Diagonal y prefiere seguir tragándose un atasco de media hora en el mejor de los casos, a alternativas que no ha probado por miedo a tardar más, y es el miedo el que le hace dejar las cosas como están. A pasar por el aro? A seguir pasando por el aro.
Volviendo al tema de la infraestructura, se me ocurre que en la Diagonal central, sencillamente el Tram vaya por los carriles bus de los extremos del tramo central. No modificamos nada, y aprovechamos la longitud de las paradas de autobús de la zona. Los atascos y los carriles para vehículos van a seguir siendo los mismos, y el H8, tenemos la opción de meterlo por el carril del Tram, o hacerlo circular por el carril lateral. Es lo más sensato, y en Francesc Maciá, hacer en medio de la plaza un desvío sentido ZU, que con un par de semáforos arreglados, cruce la plaza para meterse al lado izquierdo y entrar en la actual parada por su sitio. La verdad es que la inversión sería totalmente mínima, y apenas se toca nada de la avenida a nivel de aceras, y demás. Tan sólo poner la vía en los carriles bus, la catenaria, los carteles y placas de las paradas del Tram aprovechando al máximo posible las del bus que ya existen, y que ya tienen barra separadora, longitud preparada, andén alto y no haría falta ni tocarlas: son amplias y tienen el ancho suficiente para coger un tránsito de personas suficiente (hablo de las macroparadas dobles de Diagonal/Muntaner, Diagonal/Balmes y Diagonal/FM, dos de las cuales se utilizarían como paradas de Tram. A partir de Marina, se vería si aprovechar Vrdaguer para meter las dos vías del Tram juntas o dejarlas separadas hasta Glóries. El punto interesante donde hacer una parada central de Tram en Glóries sería junto a la salida de Metro que da enfrente de la grapadora. Hay un espacio muy amplio y ahí se pueden hacer los cruces de vías necesarios para las distintas macrolíneas. Ya hay una explanada grande, por lo que no hace falta gastar mucho ni mover árboles para hacer pasar el Tram.
Finalmente, referirme al 7 de TMB: si entre Glòries y Diagonal Mar, la carrera con un Tram la pierde por unos pocos segundos y porque hace dos paradas de más (Parc del Poblenou y la penúltima), pero en la Diagonal encima de FM, está claro quién es más rápido con una diferencia aplastante. Queda por tanto clarísimo que si en el Foro admitís la rapidez entre Gorg y Sants con L2+L5 frente al H10, el D30 no tiene absolutamente nada que hacer frente a la eficacia del Tram. ¿Ponerlo como refuerzo? Es una opción, pero claro que los gobiernos en ese sentido, supieron ver lo que a nivel de rapidez y movilidad gastando muy poco, se necesitaba en la Diagonal. Y no era precisamente un bus rodeado de taxis como avispas a la miel, en medio de dos semáforos, cuatro atascos y algún gilipollas que con un coche privado se mete por la cara en el carril bus a obstaculizar el ya de por sí saturado tránsito de los autobuses de TMB.
Volviendo al tema de la infraestructura, se me ocurre que en la Diagonal central, sencillamente el Tram vaya por los carriles bus de los extremos del tramo central. No modificamos nada, y aprovechamos la longitud de las paradas de autobús de la zona. Los atascos y los carriles para vehículos van a seguir siendo los mismos, y el H8, tenemos la opción de meterlo por el carril del Tram, o hacerlo circular por el carril lateral. Es lo más sensato, y en Francesc Maciá, hacer en medio de la plaza un desvío sentido ZU, que con un par de semáforos arreglados, cruce la plaza para meterse al lado izquierdo y entrar en la actual parada por su sitio. La verdad es que la inversión sería totalmente mínima, y apenas se toca nada de la avenida a nivel de aceras, y demás. Tan sólo poner la vía en los carriles bus, la catenaria, los carteles y placas de las paradas del Tram aprovechando al máximo posible las del bus que ya existen, y que ya tienen barra separadora, longitud preparada, andén alto y no haría falta ni tocarlas: son amplias y tienen el ancho suficiente para coger un tránsito de personas suficiente (hablo de las macroparadas dobles de Diagonal/Muntaner, Diagonal/Balmes y Diagonal/FM, dos de las cuales se utilizarían como paradas de Tram. A partir de Marina, se vería si aprovechar Vrdaguer para meter las dos vías del Tram juntas o dejarlas separadas hasta Glóries. El punto interesante donde hacer una parada central de Tram en Glóries sería junto a la salida de Metro que da enfrente de la grapadora. Hay un espacio muy amplio y ahí se pueden hacer los cruces de vías necesarios para las distintas macrolíneas. Ya hay una explanada grande, por lo que no hace falta gastar mucho ni mover árboles para hacer pasar el Tram.
Finalmente, referirme al 7 de TMB: si entre Glòries y Diagonal Mar, la carrera con un Tram la pierde por unos pocos segundos y porque hace dos paradas de más (Parc del Poblenou y la penúltima), pero en la Diagonal encima de FM, está claro quién es más rápido con una diferencia aplastante. Queda por tanto clarísimo que si en el Foro admitís la rapidez entre Gorg y Sants con L2+L5 frente al H10, el D30 no tiene absolutamente nada que hacer frente a la eficacia del Tram. ¿Ponerlo como refuerzo? Es una opción, pero claro que los gobiernos en ese sentido, supieron ver lo que a nivel de rapidez y movilidad gastando muy poco, se necesitaba en la Diagonal. Y no era precisamente un bus rodeado de taxis como avispas a la miel, en medio de dos semáforos, cuatro atascos y algún gilipollas que con un coche privado se mete por la cara en el carril bus a obstaculizar el ya de por sí saturado tránsito de los autobuses de TMB.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Comencen amb força!
https://t.co/Z3Zy2EHh4O?amp=1
Redacció btvnotícies
dilluns 26 de juny, 2017, 11.50
Neix una plataforma ciutadana en defensa de la unió del tramvia
Algunes persones han repartit fullets informatius a les portes del Trambaix i el Trambesòs per informar sobre els detractors del projecte ferroviari
Units pel Tram és una plataforma formada per veïns, associacions i membres de partits polítics diversos que vol pressionar per connectar el tramvia. A les xarxes socials es defineixen a si mateixos com a "veïns de Barcelona i l'àrea metropolitana que volen estar units pel tram des del Baix Llobregat fins al Besòs". Aquest matí han repartit fullets informatius amb el seu punt de vista sobre la connexió.
A primera hora del matí el compte de Twitter de la plataforma Units pel Tram ha penjat un vídeo on es veia una persona repartint fullets informatius als usuaris del tramvia. També han distribuït aquests documents a la sortida del metro de Verdaguer i en parades de busos de la zona ja que consideren que aquest seria "un dels punts que més es beneficiarien del tramvia".
Als fulls apareixen fotografies de Joaquim Forn i Xavier Trias, del PDeCAT i Alberto Fernández Díaz, del PP, als qui responsabilitzen que el projecte encara no hagi tirat endavant.
Un dels membres de la plataforma, Ferran Garcia, explica que "el nucli dur som unes cent persones d'entitats, associacions de veïns i partits polítics de tots els colors que creiem que la connexió és bona per la ciutadania i intentem pressionar". De fet, fa uns mesos que hi pensen i, finalment, s'han decidit a actuar.
Aquesta campanya ciutadana arriba just la mateixa setmana en la qual es presentarà un estudi a fons sobre la viabilitat del projecte d'unió del Trambaix i el Trambesòs per l'avinguda Diagonal. Es tracta de l'informe que demana la llei ferroviària, en què s'analitzen quatre alternatives, entre les quals hi ha la ferroviària.
https://t.co/Z3Zy2EHh4O?amp=1
Redacció btvnotícies
dilluns 26 de juny, 2017, 11.50
Neix una plataforma ciutadana en defensa de la unió del tramvia
Algunes persones han repartit fullets informatius a les portes del Trambaix i el Trambesòs per informar sobre els detractors del projecte ferroviari
Units pel Tram és una plataforma formada per veïns, associacions i membres de partits polítics diversos que vol pressionar per connectar el tramvia. A les xarxes socials es defineixen a si mateixos com a "veïns de Barcelona i l'àrea metropolitana que volen estar units pel tram des del Baix Llobregat fins al Besòs". Aquest matí han repartit fullets informatius amb el seu punt de vista sobre la connexió.
A primera hora del matí el compte de Twitter de la plataforma Units pel Tram ha penjat un vídeo on es veia una persona repartint fullets informatius als usuaris del tramvia. També han distribuït aquests documents a la sortida del metro de Verdaguer i en parades de busos de la zona ja que consideren que aquest seria "un dels punts que més es beneficiarien del tramvia".
Als fulls apareixen fotografies de Joaquim Forn i Xavier Trias, del PDeCAT i Alberto Fernández Díaz, del PP, als qui responsabilitzen que el projecte encara no hagi tirat endavant.
Un dels membres de la plataforma, Ferran Garcia, explica que "el nucli dur som unes cent persones d'entitats, associacions de veïns i partits polítics de tots els colors que creiem que la connexió és bona per la ciutadania i intentem pressionar". De fet, fa uns mesos que hi pensen i, finalment, s'han decidit a actuar.
Aquesta campanya ciutadana arriba just la mateixa setmana en la qual es presentarà un estudi a fons sobre la viabilitat del projecte d'unió del Trambaix i el Trambesòs per l'avinguda Diagonal. Es tracta de l'informe que demana la llei ferroviària, en què s'analitzen quatre alternatives, entre les quals hi ha la ferroviària.
- El Maño amañado
- N7
- Posts: 463
- Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
- Location: Sant Martí (Barcelona).
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Vinga, vinga! A veure si fan el tram lo més aviat possible. Está clar que fer-lo per la Diagonal és l'opció més lògica i directe.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
http://www.ccma.cat/324/Tramvia-i-bicis ... a/2796518/
Tramvia i bicis pel mig de la Diagonal, la proposta final
Els cotxes anirien pels laterals i s'eliminarien pràcticament els busos de la Diagonal
La proposta final del tramvia per la Diagonal preveu que els combois passin pels carrils centrals, com també les bicicletes. Els cotxes anirien pels laterals, dos carrils per cada sentit, perdent-ne un respecte als que té actualment. El bus pràcticament desapareix de la Diagonal.
Aquesta és la proposta que ha explicat aquest migdia l'ATM, l'Autoritat del Transport Metropolità. S'ha escollit entre 4 propostes diferents, que incloïen altres alternatives, com un túnel soterrat, fer passar el tramvia per l'Eixample o optar per l'autobús elèctric.
L'estudi tècnic aprovat aquest dimarts conclou el que ja fa temps que es donava per descomptat: la millor opció, tenint en compte criteris econòmics, ambientals i de rendibilitat, entre altres, és unir el tramvia per la Diagonal i en superfície.
Segons els tècnics, es podrà anar de Francesc Macià a Glòries en un quart d'hora, la meitat del temps que s'ha d'invertir avui en transport públic. En aquest tram, hi hauria sis parades: Casanova, Balmes, Cinc d'Oros, Verdaguer, Sicília i Monumental. El tramvia passaria cada 4 minuts i circularia sense catenària.
Ara, l'Ajuntament de Barcelona haurà de buscar el suport polític per aprovar-lo. El govern de Colau, però, de moment, ja ha començat la tramitació del projecte per poder començar les obres l'any que ve. S'allargarien durant tres anys.
Tramvia i bicis pel mig de la Diagonal, la proposta final
Els cotxes anirien pels laterals i s'eliminarien pràcticament els busos de la Diagonal
La proposta final del tramvia per la Diagonal preveu que els combois passin pels carrils centrals, com també les bicicletes. Els cotxes anirien pels laterals, dos carrils per cada sentit, perdent-ne un respecte als que té actualment. El bus pràcticament desapareix de la Diagonal.
Aquesta és la proposta que ha explicat aquest migdia l'ATM, l'Autoritat del Transport Metropolità. S'ha escollit entre 4 propostes diferents, que incloïen altres alternatives, com un túnel soterrat, fer passar el tramvia per l'Eixample o optar per l'autobús elèctric.
L'estudi tècnic aprovat aquest dimarts conclou el que ja fa temps que es donava per descomptat: la millor opció, tenint en compte criteris econòmics, ambientals i de rendibilitat, entre altres, és unir el tramvia per la Diagonal i en superfície.
Segons els tècnics, es podrà anar de Francesc Macià a Glòries en un quart d'hora, la meitat del temps que s'ha d'invertir avui en transport públic. En aquest tram, hi hauria sis parades: Casanova, Balmes, Cinc d'Oros, Verdaguer, Sicília i Monumental. El tramvia passaria cada 4 minuts i circularia sense catenària.
Ara, l'Ajuntament de Barcelona haurà de buscar el suport polític per aprovar-lo. El govern de Colau, però, de moment, ja ha començat la tramitació del projecte per poder començar les obres l'any que ve. S'allargarien durant tres anys.
- Attachments
-
- 1498564710591.jpg (197.25 KiB) Viewed 9055 times
Crítica de la nomenclatura.
No els costa posar "C. o C/" per carrer?
Els noms queden com a mitges.
Al metro haurien de fer-ho igual.
Els noms queden com a mitges.
Al metro haurien de fer-ho igual.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ús diari habitual
Com que respon a l'ús quotidià de la gent, no hi veig problema. Un altra cas seria amb "Catalunya", "Espanya", etc. que ningú diu així, sense res, quan es refereix a la plaça.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
https://unitspeltram.wordpress.com/2017 ... l-tramvia/
Valoració sobre els Estudis Informatius del Tramvia
Avui, dia 27 de juny de 2017, l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha publicat l’estudi informatiu de la unió de les xarxes de tramvia de Barcelona. En aquest estudi s’han analitzat totes les opcions possibles, i finalment l’opció triada per l’ATM i l’Ajuntament de Barcelona és la de realitzar la connexió dels tramvies en superfície per l’Avinguda Diagonal.
Des d’Units pel Tram, considerem que:
Els estudis informatius avalen la nostra posició com a plataforma d’unir els tramvies en superfície en línia recta per l’Avinguda Diagonal, i desestimen el bus elèctric per la seva baixa velocitat comercial.
Que la reforma de l’Avinguda Diagonal des de Marina fins a Cinc d’Oros proposada per l’estudi informatiu beneficiarà els vianants, ciclistes i usuaris del Transport Públic, en especial els de les actuals línies de bus 6, 7, 33 i 34, i també els usuaris de les línies de TRAMBaix i TRAMBesòs. Volem expressar la nostra satisfacció per l’opció escollida per part de l’Ajuntament d’optar per tramvies sense catenària, ja que això permetrà que Barcelona sigui un referent a nivell internacional en tecnologies ferroviàries.
Que des d’aquest moment, Barcelona en Comú hauria de dialogar amb totes les forces polítiques del consistori per obtenir el major consens polític. S’ha de parlar amb TOTES les forces polítiques.
Que les forces polítiques de l’oposició haurien de deixar de fer boicot a aquest projecte de ciutat. Actualment, certes forces de l’oposició bloquegen el projecte ja sigui per intentar obtenir la propera alcaldia de la ciutat o per confrontaments ideològics d’empreses privades o públiques. Creiem que s’han de deixar de banda els interessos polítics i electorals en el projecte més important de Transport Públic a Barcelona del Segle XXI.
Per últim, considerem molt positiva l’ampliació de la xarxa de Tramvia a la Ciutat i a l’Àrea Metropolitana, ja que permetrà que el transport públic sigui més fiable, ràpid, segur i atractiu. A més, permetrà que Barcelona pugui complir amb els límits de contaminació atmosfèrica, fent la ciutat més saludable per a tots.
Des d’Units pel Tram continuarem realitzant accions perquè els polítics de l’Ajuntament es posin d’acord, i continuarem informant a la ciutadania amb més accions reivindicatives.
Units pel Tram!
Valoració sobre els Estudis Informatius del Tramvia
Avui, dia 27 de juny de 2017, l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha publicat l’estudi informatiu de la unió de les xarxes de tramvia de Barcelona. En aquest estudi s’han analitzat totes les opcions possibles, i finalment l’opció triada per l’ATM i l’Ajuntament de Barcelona és la de realitzar la connexió dels tramvies en superfície per l’Avinguda Diagonal.
Des d’Units pel Tram, considerem que:
Els estudis informatius avalen la nostra posició com a plataforma d’unir els tramvies en superfície en línia recta per l’Avinguda Diagonal, i desestimen el bus elèctric per la seva baixa velocitat comercial.
Que la reforma de l’Avinguda Diagonal des de Marina fins a Cinc d’Oros proposada per l’estudi informatiu beneficiarà els vianants, ciclistes i usuaris del Transport Públic, en especial els de les actuals línies de bus 6, 7, 33 i 34, i també els usuaris de les línies de TRAMBaix i TRAMBesòs. Volem expressar la nostra satisfacció per l’opció escollida per part de l’Ajuntament d’optar per tramvies sense catenària, ja que això permetrà que Barcelona sigui un referent a nivell internacional en tecnologies ferroviàries.
Que des d’aquest moment, Barcelona en Comú hauria de dialogar amb totes les forces polítiques del consistori per obtenir el major consens polític. S’ha de parlar amb TOTES les forces polítiques.
Que les forces polítiques de l’oposició haurien de deixar de fer boicot a aquest projecte de ciutat. Actualment, certes forces de l’oposició bloquegen el projecte ja sigui per intentar obtenir la propera alcaldia de la ciutat o per confrontaments ideològics d’empreses privades o públiques. Creiem que s’han de deixar de banda els interessos polítics i electorals en el projecte més important de Transport Públic a Barcelona del Segle XXI.
Per últim, considerem molt positiva l’ampliació de la xarxa de Tramvia a la Ciutat i a l’Àrea Metropolitana, ja que permetrà que el transport públic sigui més fiable, ràpid, segur i atractiu. A més, permetrà que Barcelona pugui complir amb els límits de contaminació atmosfèrica, fent la ciutat més saludable per a tots.
Des d’Units pel Tram continuarem realitzant accions perquè els polítics de l’Ajuntament es posin d’acord, i continuarem informant a la ciutadania amb més accions reivindicatives.
Units pel Tram!
The next train to arrive at platform 2 is the 16:25 Great Western service to London Paddington, calling at Tiverton Parkway, Tauton, Westbury, Newbury, Reading and London Paddington. This train is formed of 8 coaches.
Re: Crítica de la nomenclatura.
Pròxima estació: Barri de Montbau.Renfe445 wrote:No els costa posar "C. o C/" per carrer?
Els noms queden com a mitges.
Al metro haurien de fer-ho igual.
Pròxima estació: Carrer de Balmes.
No se, jo ho veig mooolt lleig això.
Sobre el tema, una gran notícia l'avenç pel tramvia, tot i que encara no s'està per obrir el cava. Ja veurem si això aconsegueix aprovar-se o no. Dubto que els amants de la seva autopista urbana preferida es quedin de braços creuats. Aviam que passa.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
El dibuix és molt maco, però crec que pels laterals actuals no passa un bus i un cotxe ni per casualitat, tenint en compte que actualment hi ha un carril per a cotxes i un altre per a bicis. O sigui que passarem de 3 carrils de transport privat per banda a 1. Francament, crec que entre el Llapis i Francesc Macià serà un error.
D'altra banda... si fan fora els busos, podrien fer passar el tramvia pel carril bus directament, que seria una obra ràpida i barata.
D'altra banda... si fan fora els busos, podrien fer passar el tramvia pel carril bus directament, que seria una obra ràpida i barata.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Tens tota la raó del món.Oriolix wrote:El dibuix és molt maco, però crec que pels laterals actuals no passa un bus i un cotxe ni per casualitat,
Aquesta és la secció que volen fer:
Podeu veure que la calçada compartida per a cotxes+bus fa 5 metres. Això no dóna suficient espai per fer 2 carrils.
Més concretament: un autobús fa 2,5 metres d'amplada i un cotxe 1,8. Evidentment calen uns marges (el que ferroviàriament s'anomenaria el gàlib) per no xocar lateralment. el marge ha de ser de com a mínim 0,4 metres per costat del vehicle. De fet en aquest article s'explica com l'amplada mínima en un carril de via urbana principal mai hauria de ser inferior a 3 metres.
Per tant, perquè puguin circular en paral·lel un cotxe i un autobús (o un camió) calen com a mínim 6 metres, i amb la configuració que s'està proposant no hi són ni per casualitat. Això vol dir que dos cotxes de costat sí podran circular, però camions i autobusos ocuparan ambdós carrils a la vegada.
Es miri com es miri, no hi ha més opció que o bé prohibir totalment el trànsit privat a la via o bé replantar les dues fileres d'arbres interiors.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT