trensmat wrote:Tinc unes propostes per millorar el Ferrocarril a Catalunya.
Proposta 1: Creació d'un Tren-tram entre Reus - L'aeroport de Reus - Vila-seca - Salou, seria com el Rhonexpres de Lyon.
Està ja planificat, i és el TRAMCamp.
trensmat wrote:Proposta 2: Creació de la línia de Regionals entre Barcelona - Ripoll - Olot per Sant Joan de les Abadesses.
A Olot dona més avast un tren direcció de Girona que no pas un de Barcelona, de fet si és com a llarg termini seria més ideal fer Ripoll-Olot-Girona com servei de Rodalies.
trensmat wrote:Proposta 3: Creació d'un Tren-tram entre Girona - Salt - Bescanó - Anglès - Olot.
Ja existeix un transport que funciona igual de bé, i és el bus 152, el que cal és un tren Girona-Banyoles-Olot que apart de donar més avast per població, és millor alternativa per arribar a Olot.
trensmat wrote:Proposta 4: Creació d'un Tren-tram entre Girona - Sarrià de Ter - Porqueres - Banyoles.
Amb un traçat com ferrocarril per Girona-Banyoles-Olot pot funcionar també o millor.
trensmat wrote:Proposta 5: Túnel de la Diagonal per Rodalies i Regionals.
Això ja és una opinió més personal, jo opto per fer el 3er túnel per la Travessera de Gràcia.
trensmat wrote:Proposta 6: Creació del túnel del Cadí Ferroviari per comunicar Andorra, La Seu d'Urgell i Puigcerdà.
Em sembla bona idea, però el que em pregunto és si serà més necessari fer l'ampliació de Lleida-La Pobla de Segur fins a La Seu o per Vielha....
trensmat wrote:Proposta 7: Prolongació de la línia de Lleida - La Pobla de Segur fins Vielha i construcció del túnel de Vielha ferroviari.
El dubte que acabo de posar a la teva 6a proposta. De si ha d'arribar a Vielha o per la Seu d'Urgell.
trensmat wrote:Proposta 8: Creació d'un consorci entre Rodalies i SNCF com hi ha Euskadi
No sé si a Catalunya ja ho fan, però jo optaria per canviar d'ample a varis traçats (concretament direcció Girona/Figueres/Portbou i Ripoll/Puigcerdà per fer-los en ample UIC).