Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Renfe445 »

Carlos González wrote:Hombre Renfe445, pues sería mejor que fuesen lo menos "monocabónico" posible.... personalmente, no conozco el uso en general del tranvía. Sólo sé que es un medio de transporte más del montón, y que parece ser que está bien visto en los países de habla alemán y aquí en España no tanto, bueno, para Salou quizá sí y Diagonal no.
Hombre Carlos, sólo sería para la línea 15 ya que hace bucles en los extremos de la línea.

Y no sólo está bien visto en los países de habla alemana, mira en Francia, Polonia, República Checa, Hungría, Rumanía, Bulgaria, Rusia...

Monocabónico... Un tranvía con un solo cabo. El furriel. :x
Adrià Grande
N5
N5
Posts: 111
Joined: Thursday 15/06/2017 17:57

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Adrià Grande »

Hola. Tinc un projecte per fer una nova línia de metro a Barcelona. Doneu-me la vostra opinió:

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 00138&z=13
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Renfe445 »

Adrià Grande wrote:Hola. Tinc un projecte per fer una nova línia de metro a Barcelona. Doneu-me la vostra opinió:

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 00138&z=13
Cambia los permisos.
Adrià Grande
N5
N5
Posts: 111
Joined: Thursday 15/06/2017 17:57

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Adrià Grande »

Renfe445 wrote:
Adrià Grande wrote:Hola. Tinc un projecte per fer una nova línia de metro a Barcelona. Doneu-me la vostra opinió:

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 00138&z=13
Cambia los permisos.
Ya está. Perdón por el fallo :martell1
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Carlos González »

Jo crec que no caldria fer una nova línia, o almenys no faria una nova línia en aquest traçat que has pensat, per dues raons, una que amb les ampliacions de la L9/L10 i la suposada ampliació de la L2 fins a L'Aeroport faràn "en part" aquest recorregut... i segon que el traçat és semblant a la L3 i amb la L2 faràn les parades de Montjuïc. Salutacions :hola
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Miquel »

Adrià Grande wrote:Hola. Tinc un projecte per fer una nova línia de metro a Barcelona. Doneu-me la vostra opinió:

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 00138&z=13
No li veig molt el sentit ja que se solapa amb L3 (i V7) i fer una línia per unir la Fira i Espanya per Montjuïc tampoc es necessari.

Posats a fer això, veuria més útil aquest ramal si se li prova de donar un recorregut de "primera perifèria" del centre de Barcelona. I ho recuperaria amb el projecte de l'actual L8. Per tant, jo tiraria més cap a Poble Sec (enllaç futur amb L2 i L3), pujaria cap a Urgell (L1), Eixample Esquerra - Aragó, Hospital Clínic (L5), Francesc Macià (T), Gràcia (L6, L7, FGC), Fontana (Est) (L3), Joanic (L4), Sagrada Família (L2, L5), Glòries (L1, T), Llacuna (L4) i "Front Marítim".

Image

El ramal del "centre" a l'Aeroport passa a fer-lo aquesta línia. Per tant, els únics que "perden" són els usuaris exclusius de L2 que hauran de fer enllaç a Poble Sec. La resta tothom guanya ja que no cal anar fins a tant al centre per agafar aquesta línia. (Els de L1 van a Urgell i no Universitat, els de L3 a Poble Sec, L5 a Hospital Clínic i L4 Nord a Joanic, L4 Sud potser si que emprenya una mica més al necessitar fer un L4+L1/L2). Els del BV baixen a Gràcia i no a Sarria (via L9).

A tot això se li afegeix el benefici de disposar dos nous corredors verticals a l'esquerra i dreta de l'eixample, evitant haver d'anar al centre a per L3/FGC segons la destinació.
L'estació de Fontana la situaria per damunt de L3 més dins el barri, amb un passadís que comuniqui amb L3, mateix cas amb Joanic. La part centre i baixa del Poblenou guanya una altre connexió ràpida cap a la part alta de la ciutat sense necessitat d'usar autobusos o fer la volta turística de L4 i després fer el corredor vertical (L3/FGC). Mateix cas amb Glòries.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Carlos González »

Aquest traçat que proposes Miquel, està pensat per la L8, o això diuen....
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Adrià Grande
N5
N5
Posts: 111
Joined: Thursday 15/06/2017 17:57

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Adrià Grande »

Carlos González wrote:Jo crec que no caldria fer una nova línia, o almenys no faria una nova línia en aquest traçat que has pensat, per dues raons, una que amb les ampliacions de la L9/L10 i la suposada ampliació de la L2 fins a L'Aeroport faràn "en part" aquest recorregut... i segon que el traçat és semblant a la L3 i amb la L2 faràn les parades de Montjuïc. Salutacions :hola
Bueno, jo a lo que volia arribar era fer una línia (que podria ser metro lleuger) que uneixi la ZF, els 2 barris de la Marina, Montjuïc i l'Eixample ja que la futura L10
va cap a l'Hospitalet i després puja cap a Pedralbes i la futura ampliació de l'L2 només donava servei al MNAC i l'INEFC.

Sino, el que es podria fer es que de Espanya vagi fins a Diagonal per la Gran Via i a Pg de Gràcia giri cap a Diagonal. Així donaria servei a les 5 grans línies de metro de Barcelona :ok
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by bigcoaster »

Miquel wrote: Posats a fer això, veuria més útil aquest ramal si se li prova de donar un recorregut de "primera perifèria" del centre de Barcelona. I ho recuperaria amb el projecte de l'actual L8. Per tant, jo tiraria més cap a Poble Sec (enllaç futur amb L2 i L3), pujaria cap a Urgell (L1), Eixample Esquerra - Aragó, Hospital Clínic (L5), Francesc Macià (T), Gràcia (L6, L7, FGC), Fontana (Est) (L3), Joanic (L4), Sagrada Família (L2, L5), Glòries (L1, T), Llacuna (L4) i "Front Marítim".

Image

El ramal del "centre" a l'Aeroport passa a fer-lo aquesta línia. Per tant, els únics que "perden" són els usuaris exclusius de L2 que hauran de fer enllaç a Poble Sec. La resta tothom guanya ja que no cal anar fins a tant al centre per agafar aquesta línia. (Els de L1 van a Urgell i no Universitat, els de L3 a Poble Sec, L5 a Hospital Clínic i L4 Nord a Joanic, L4 Sud potser si que emprenya una mica més al necessitar fer un L4+L1/L2). Els del BV baixen a Gràcia i no a Sarria (via L9).

A tot això se li afegeix el benefici de disposar dos nous corredors verticals a l'esquerra i dreta de l'eixample, evitant haver d'anar al centre a per L3/FGC segons la destinació.
L'estació de Fontana la situaria per damunt de L3 més dins el barri, amb un passadís que comuniqui amb L3, mateix cas amb Joanic. La part centre i baixa del Poblenou guanya una altre connexió ràpida cap a la part alta de la ciutat sense necessitat d'usar autobusos o fer la volta turística de L4 i després fer el corredor vertical (L3/FGC). Mateix cas amb Glòries.
Hi veig un problema, així de bones a primeres: una estació nova a Sagrada Família. Primer, pel risc, després, perquè no hi ha massa espai lliure per allà, i finalment, per la disrupció que causaria la seva construcció, sense oblidar la opinió pública, que estaria totalment en contra de fer obres subterrànies vora l'emblema de Barcelona.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Miquel »

La línia no passa pas pel costat del temple, si no una "illa" més al nord (Diguem-ne, Av. Gaudí), així que no hauria d'haver problema amb el temple. Que de fet, ni tan sols hi ha espai allà.

Tanmateix, és part del recorregut previst pel PDI de L8 entre Gràcia - Glòries - Besòs.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Carlos González »

Bueno, ara si parlen d'ampliacions al LL-A, seria per ara per Gràcia, potser si passa el temps, penso que faran parar tots els trens a Gràcia (i crec que els semidirectes a Pl. Espanya) i la L8 arribarà al Besòs com proposen com a segon perllongament.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Lluis
N6
N6
Posts: 220
Joined: Friday 17/10/2014 19:37
Location: Sants Estació

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Lluis »

Proposta simple. Modificació parcial de L2 i L5 millorant les connexions amb Metro de la futura estació de Sagrera TAV amb els barris propers i amb el centre de la ciutat:
- L5 de Sagrera a Sant Martí passant per Sagrera TAV, terminal a Badalona.
- L2 de Bac de Roda a Sagrera passant per Sagrera TAV, terminal a Vall d'Hebron.
L2L5.png
L2L5.png (152.59 KiB) Viewed 9481 times
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Carlos González »

No em sembla malament la proposta, m'agrada la idea, de fet no veuria malament que la L5 vagi per Badalona i la L2 per Vall d'Hebron si es fa l'intercanviador a l'estació de Sagrera TAV. :ok
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Adrià Grande
N5
N5
Posts: 111
Joined: Thursday 15/06/2017 17:57

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Adrià Grande »

Porto una proposta d'una línia de metro lleuger. Comença a La Sagrera i en comptes de tirar cap a Sant Andreu, travessaria la Meridiana fins a Montcada:

La Sagrera
Fabra i Puig
Can Dragó
Rio de Janeiro
Foradada
Torre Baró | Vallbona
Can Sant Joan

Això serviria perquè els habitants de Montcada poguessin alternar entre Metro i Rodalies per poder arribar a la Sagrera.


P.D. Avuí he comprat un mapa de la xarxa de metro de Barcelona i m'he adonat que l'estació de Tramvia de Wellington havia passat a anomenarse: Wellington | UPF. Es veritat que han cambiat el nom o es el mateix cas que: "CosmoCaixa Av.Tibidabo" o "Diagonal La Pedrera" ?
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by ortegote »

Adrià Grande wrote:Porto una proposta d'una línia de metro lleuger. Comença a La Sagrera i en comptes de tirar cap a Sant Andreu, travessaria la Meridiana fins a Montcada:

La Sagrera
Fabra i Puig
Can Dragó
Rio de Janeiro
Foradada
Torre Baró | Vallbona
Can Sant Joan

Això serviria perquè els habitants de Montcada poguessin alternar entre Metro i Rodalies per poder arribar a la Sagrera.


P.D. Avuí he comprat un mapa de la xarxa de metro de Barcelona i m'he adonat que l'estació de Tramvia de Wellington havia passat a anomenarse: Wellington | UPF. Es veritat que han cambiat el nom o es el mateix cas que: "CosmoCaixa Av.Tibidabo" o "Diagonal La Pedrera" ?
Por mi ok pero No quiero ni pensar en lo que harian los habitantes de Montcada si les ponen vias por el medio de sus calles.
Saludos.
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Carlos González »

ortegote wrote: Por mi ok pero No quiero ni pensar en lo que harian los habitantes de Montcada si les ponen vias por el medio de sus calles.
Saludos.
Vaya indirecta :) :) :)
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Miquel »

Adrià Grande wrote:P.D. Avuí he comprat un mapa de la xarxa de metro de Barcelona i m'he adonat que l'estació de Tramvia de Wellington havia passat a anomenarse: Wellington | UPF. Es veritat que han cambiat el nom o es el mateix cas que: "CosmoCaixa Av.Tibidabo" o "Diagonal La Pedrera" ?
Doncs sí, tot i que al web de Tram no apareix reflectit aquest canvi, als plànols oficials de l'ATM si que hi consten. Entenc que aquests manen sobre tota la resta, per tant, el canvi deu haver estat oficial. El que no entenc es per què no s'ha anunciat.
La versió del web de l'ATM, tot i posar Juliol, ha de ser per nassos posterior. Ja que la versió de Juliol duu l'errada en el nom de l'estació "Verdaguer", canviat per "Vergaguer". Així que hauran fet aquest parell de canvis.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Carlos González »

Ja que es parla de metro, sempre he pensat quin seria el millor traçat per la L2 direcció Aeroport?? Per el Morrot o per on proposen oficialment??
i la L12 es millor que s'amplii a Sant Boi o que acabi a l'Hospital Sant Joan de Déu o al centre d'Esplugues??
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Adrià Grande
N5
N5
Posts: 111
Joined: Thursday 15/06/2017 17:57

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Adrià Grande »

Carlos González wrote:Ja que es parla de metro, sempre he pensat quin seria el millor traçat per la L2 direcció Aeroport?? Per el Morrot o per on proposen oficialment??
i la L12 es millor que s'amplii a Sant Boi o que acabi a l'Hospital Sant Joan de Déu o al centre d'Esplugues??
Depén. Si la passes pel Morrot seria utilitzada per la gent que treballi al port de creuers. Si fas el tram que esmenta el PDI seria utilitzat en la seva majoria per estudiants ja que tindria una parada a l'INEFC (es diria "La Foixarda")

I per la L12. Si volguessis ampliarla fins a Sant Boi hauria de passar per nassos per Esplugues.
Jo només ampliaria la L12 fins a Finestrelles. El que ampliaria fins a Sant Boi seria la L5
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Carlos González »

Adrià Grande wrote:
Carlos González wrote:Ja que es parla de metro, sempre he pensat quin seria el millor traçat per la L2 direcció Aeroport?? Per el Morrot o per on proposen oficialment??
i la L12 es millor que s'amplii a Sant Boi o que acabi a l'Hospital Sant Joan de Déu o al centre d'Esplugues??
Depén. Si la passes pel Morrot seria utilitzada per la gent que treballi al port de creuers. Si fas el tram que esmenta el PDI seria utilitzat en la seva majoria per estudiants ja que tindria una parada a l'INEFC (es diria "La Foixarda")

I per la L12. Si volguessis ampliarla fins a Sant Boi hauria de passar per nassos per Esplugues.
Jo només ampliaria la L12 fins a Finestrelles. El que ampliaria fins a Sant Boi seria la L5
Diuen que la L5 no pot passar per Cornellà Centre per alguna cosa de l'estació de RENFE de Cornellà, pensen fer-la a tren convencional per tenir serveis de trens entre Castelldefels-Cornellà, que em sembla bé ja que pot donar a més municipis.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Post Reply

Return to “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”