No li veig molt el sentit ja que se solapa amb L3 (i V7) i fer una línia per unir la Fira i Espanya per Montjuïc tampoc es necessari.
Posats a fer això, veuria més útil aquest ramal si se li prova de donar un recorregut de "primera perifèria" del centre de Barcelona. I ho recuperaria amb el projecte de l'actual L8. Per tant, jo tiraria més cap a Poble Sec (enllaç futur amb L2 i L3), pujaria cap a Urgell (L1), Eixample Esquerra - Aragó, Hospital Clínic (L5), Francesc Macià (T), Gràcia (L6, L7, FGC), Fontana (Est) (L3), Joanic (L4), Sagrada Família (L2, L5), Glòries (L1, T), Llacuna (L4) i "Front Marítim".
El ramal del "centre" a l'Aeroport passa a fer-lo aquesta línia. Per tant, els únics que "perden" són els usuaris exclusius de L2 que hauran de fer enllaç a Poble Sec. La resta tothom guanya ja que no cal anar fins a tant al centre per agafar aquesta línia. (Els de L1 van a Urgell i no Universitat, els de L3 a Poble Sec, L5 a Hospital Clínic i L4 Nord a Joanic, L4 Sud potser si que emprenya una mica més al necessitar fer un L4+L1/L2). Els del BV baixen a Gràcia i no a Sarria (via L9).
A tot això se li afegeix el benefici de disposar dos nous corredors verticals a l'esquerra i dreta de l'eixample, evitant haver d'anar al centre a per L3/FGC segons la destinació.
L'estació de Fontana la situaria per damunt de L3 més dins el barri, amb un passadís que comuniqui amb L3, mateix cas amb Joanic. La part centre i baixa del Poblenou guanya una altre connexió ràpida cap a la part alta de la ciutat sense necessitat d'usar autobusos o fer la volta turística de L4 i després fer el corredor vertical (L3/FGC). Mateix cas amb Glòries.