Tampoc crec que ara per ara calgui, jo crec que la parada final per la L2 ha de ser Badalona Pompeu Fabra.Oriolix wrote:130m de desnivell en 2,5 km són un 5,2% quan el màxim del metro deu ser un 4%. Entenc que no caldria tampoc un funicular, i només caldria que l'estació de Can Ruti estigués a més profunditat, o fer el recorregut una mica més llarg.
Sobre la L13, el problema és que ja ha desaparegut del PDI i per això caldria buscar alternatives.
PDI 2011-2020
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: PDI 2011-2020
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
-
- N5
- Posts: 111
- Joined: Thursday 15/06/2017 17:57
Re: PDI 2011-2020
Jo tinc un dubte.
Encara són possibles les ampliacions del tram a Torribera, Sant Boi, la línia Francesc Macià-Ciutadella per Comte Urgell, Paral·lel, Colom..., i la línia Ciutadella-Fòrum per Av. Icària, Carmen Amaya, Pg del Calvell... ?
Encara són possibles les ampliacions del tram a Torribera, Sant Boi, la línia Francesc Macià-Ciutadella per Comte Urgell, Paral·lel, Colom..., i la línia Ciutadella-Fòrum per Av. Icària, Carmen Amaya, Pg del Calvell... ?
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: PDI 2011-2020
En el seu moment, es pensava passar el TRAM fins a l'estació de Sant Boi, però ho va descartar l'ajuntament per que ja havia la L12, que el final no es va fer.....Adrià Grande wrote:Jo tinc un dubte.
Encara són possibles les ampliacions del tram a Torribera, Sant Boi, la línia Francesc Macià-Ciutadella per Comte Urgell, Paral·lel, Colom..., i la línia Ciutadella-Fòrum per Av. Icària, Carmen Amaya, Pg del Calvell... ?
Per Sant Boi, apart de descartat el metro allà, no s'ha donat com oficial una proposta d'ampliació més de metro o tramvia fins allà, ara per ara se sap que està pensat per trens de Rodalies amb un nou traçat de Cornellà-Castelldefels
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
-
- N5
- Posts: 111
- Joined: Thursday 15/06/2017 17:57
Re: PDI 2011-2020
Gràcies. Ho deia perquè si entres a la viquipèdia posa que està en estudi. I saps si de les propostes de TRAM que he esmentat anteriorment se'n sap quelcom?Carlos González wrote:En el seu moment, es pensava passar el TRAM fins a l'estació de Sant Boi, però ho va descartar l'ajuntament per que ja havia la L12, que el final no es va fer.....Adrià Grande wrote:Jo tinc un dubte.
Encara són possibles les ampliacions del tram a Torribera, Sant Boi, la línia Francesc Macià-Ciutadella per Comte Urgell, Paral·lel, Colom..., i la línia Ciutadella-Fòrum per Av. Icària, Carmen Amaya, Pg del Calvell... ?
Per Sant Boi, apart de descartat el metro allà, no s'ha donat com oficial una proposta d'ampliació més de metro o tramvia fins allà, ara per ara se sap que està pensat per trens de Rodalies amb un nou traçat de Cornellà-Castelldefels
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: PDI 2011-2020
Crec que està més pensat per "fer-ho" per la Diagonal el TRAM que les ampliacions anomenades, més ben dit que el TRAM a la Digaonal i el traçat de Laureà Miró serien les que s'executaria, ho dic entre cometes perquè hi ha tanta polèmica amb el TRAM sí, i TRAM no que no sé si es veurà realitat.Adrià Grande wrote: Gràcies. Ho deia perquè si entres a la viquipèdia posa que està en estudi. I saps si de les propostes de TRAM que he esmentat anteriorment se'n sap quelcom?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
-
- N5
- Posts: 111
- Joined: Thursday 15/06/2017 17:57
Re: PDI 2011-2020
Em referia a això:
https://ca.wikipedia.org/wiki/Tram_de_B ... e_la_xarxa
Mirat la part que posa en estudi. Alguna d'aquestes es possible o són fum?
https://ca.wikipedia.org/wiki/Tram_de_B ... e_la_xarxa
Mirat la part que posa en estudi. Alguna d'aquestes es possible o són fum?
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: PDI 2011-2020
Tot i que es cert que la PDI es mostra, jo diria que unes ampliacions son un fum..... A més, tampóc en sabria dir-te molt, no conec gaire el tema de tramviesAdrià Grande wrote:Em referia a això:
https://ca.wikipedia.org/wiki/Tram_de_B ... e_la_xarxa
Mirat la part que posa en estudi. Alguna d'aquestes es possible o són fum?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- El Maño amañado
- N7
- Posts: 463
- Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
- Location: Sant Martí (Barcelona).
Re: PDI 2011-2020
No sé fins a quin punt és del tot adequat fer un Metro fins a Can Ruti... Ho dic, més que res, pel tema busos. Actualmente pugen bastants línies cap a Can Ruti i malgrat estar en una cota alta, està millor comunicat amb Badalona i altres localitats que Ciutat Meridiana respecte Barcelona i la resta.Oriolix wrote:Amb la nova ampliació de L1 a Badalona, crec que s'obre la possibilitat de fer una extensió cap a can Ruti. Concretament, la parada de Bufalà quedarà a 2,5km de l'hospital. Es podria fer una derivació de la mateixa L-1 o fer un metro lleuger Bufalà-Can Ruti, com el de la L11, de Trinitat Nova a Can Cuiàs que fa 2,3km
Crec que aquests 2,5 km de metro (lleuger o no) queden justificats per la importància de Can Ruti. Una altra cosa és demanar-nos a qui se li va acudir la idea lluminosa de fer un hospital de primer nivell al mig de la muntanya i allunyat de tot.
Si bé és cert, un Metro a lo L11 sería lo més adient, començant en Badalona Renfe i passant per Pompeu Fabra, Bufalà, Canyet i després tira cap amunt. L'única pega que trobo és la demanda de gent entre Badalona Renfe i Pompeu Fabra (i en un futur, Bufalà amb la L1). Pensem que això és Badalona, que passem pel centre i aquí hi viu molta gent! Ho dic per si s'hauria de posar més cotxes o no (en comptes de dos com a la L11, posar-hi 3 o 4. Lo que seria un 500 en doble).
I després vindria el tema de la freqüència. Ho posem com a un Metro de línia convencional, com a la L11 o una cosa mitjana? I segons això, en via única o en doble?
Re: PDI 2011-2020
Concretamente a Can Ruti suben seis líneas de dia: B6, B26 y B27 desde Pompeu Fabra, B19 y B24 desde Bufalà, y B12 desde Montcada. Por la noche llega la N11.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: PDI 2011-2020
En ordre segons prioritats i terminis actualsAdrià Grande wrote:Jo tinc un dubte.
Encara són possibles les ampliacions del tram a Torribera, Sant Boi, la línia Francesc Macià-Ciutadella per Comte Urgell, Paral·lel, Colom..., i la línia Ciutadella-Fòrum per Av. Icària, Carmen Amaya, Pg del Calvell... ?
PDI:
- Diagonal
- Laureà Miro (Esplugues- Sant Just)
- Port de Badalona
- Estació de França - World Trade Center
- Sant Feliu centre - Quatre Camins
- Arc de Triomf -Urquinaona
El perllongament de la T1 cap a Sant Boi i Viladecans es va plantejar quan es va construir el Trambaix, i continuant l'eix de la C-245.
Als caps d'uns anys s'ha decidit fer una línia de bus, però el tramvia no està descartat en la mesura que hi hagi una alta demanda en l'eix un cop el BRT estigui operatiu.
El tramvia pel litoral per avinguda Icària és una proposta de mitjans de la dècada passada. No s'havia tingut cap noticia fins que fa unes setmanes un article al Periodico ho tornava a posar sobre la taula per resoldre la creixent congestió a L4 i als autobusos que es dirigeixen a les platges.
Respecte a una línia de tramvia pel carrer Urgell sorgeix quan es busquen alternatives a la connexió de les 2 xarxes per la Diagonal. Tanmateix podrien operar les 2 connexions a llarg termini.
El perllongament a Torribera pel riu Besòs va ser proposat el 2008. No hi ha hagut més notícies des de llavors.
Re: PDI 2011-2020
S'entén que el dia que facin el ferrocarril fins allà, el nombre de busos es reduirà. Si hi ha tantes línies de bus es precisament perquè no hi ha un servei millor.Renfe445 wrote:Concretamente a Can Ruti suben seis líneas de dia: B6, B26 y B27 desde Pompeu Fabra, B19 y B24 desde Bufalà, y B12 desde Montcada. Por la noche llega la N11.
Cap ampliació del PDI és fum. El PDI 2001-2010 és el que es volia fer en una suposada època de vaques grasses. La resta de PDI només han incorporat les actuacions que a curt-mitjà termini podrien realitzar-se en funció dels pressupostos.Carlos González wrote:Tot i que es cert que la PDI es mostra, jo diria que unes ampliacions son un fum..... A més, tampóc en sabria dir-te molt, no conec gaire el tema de tramvies
Això no vol dir que les ampliacions del primer PDI desapareguin per sempre, si no que ara per ara són al calaix per al dia en que hi hagi diners (i ganes). (L1 fins Sant Boi, L2 a Casagemes, L12/R3 a Castelldefels, L13, ampliacions del Trambaix i Trambesòs, etc)
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: PDI 2011-2020
Jo faria com la L11, amb via única amb doble via en un punt central per permetre el creuament, que es podria fer afegint una estació intermèdia al barri del Canyet, a la banda nord de la B-20. El nombre de vagons i freqüències s'hauria de determinar a partir del volum actual de viatgers que utilitzen les 6 línies de bus.El Maño amañado wrote:No sé fins a quin punt és del tot adequat fer un Metro fins a Can Ruti... Ho dic, més que res, pel tema busos. Actualmente pugen bastants línies cap a Can Ruti i malgrat estar en una cota alta, està millor comunicat amb Badalona i altres localitats que Ciutat Meridiana respecte Barcelona i la resta.Oriolix wrote:Amb la nova ampliació de L1 a Badalona, crec que s'obre la possibilitat de fer una extensió cap a can Ruti. Concretament, la parada de Bufalà quedarà a 2,5km de l'hospital. Es podria fer una derivació de la mateixa L-1 o fer un metro lleuger Bufalà-Can Ruti, com el de la L11, de Trinitat Nova a Can Cuiàs que fa 2,3km
Crec que aquests 2,5 km de metro (lleuger o no) queden justificats per la importància de Can Ruti. Una altra cosa és demanar-nos a qui se li va acudir la idea lluminosa de fer un hospital de primer nivell al mig de la muntanya i allunyat de tot.
Si bé és cert, un Metro a lo L11 sería lo més adient, començant en Badalona Renfe i passant per Pompeu Fabra, Bufalà, Canyet i després tira cap amunt. L'única pega que trobo és la demanda de gent entre Badalona Renfe i Pompeu Fabra (i en un futur, Bufalà amb la L1). Pensem que això és Badalona, que passem pel centre i aquí hi viu molta gent! Ho dic per si s'hauria de posar més cotxes o no (en comptes de dos com a la L11, posar-hi 3 o 4. Lo que seria un 500 en doble).
I després vindria el tema de la freqüència. Ho posem com a un Metro de línia convencional, com a la L11 o una cosa mitjana? I segons això, en via única o en doble?
I per estalviar, jo només faria el tram des de Can Ruti fins a Bufalà, des d'on es podrà connectar ràpidament amb la resta de la xarxa. Així recordem que Bufalà quedarà a 2 parades de Renfe, a 1 parada de Pompeu Fabra de L2, i a 3 parades de Fondo de L9.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: PDI 2011-2020
Mmm... Ja veig, em pensava què desepareixien de l'existència "x"proposta.Miquel wrote: Cap ampliació del PDI és fum. El PDI 2001-2010 és el que es volia fer en una suposada època de vaques grasses. La resta de PDI només han incorporat les actuacions que a curt-mitjà termini podrien realitzar-se en funció dels pressupostos.
Això no vol dir que les ampliacions del primer PDI desapareguin per sempre, si no que ara per ara són al calaix per al dia en que hi hagi diners (i ganes). (L1 fins Sant Boi, L2 a Casagemes, L12/R3 a Castelldefels, L13, ampliacions del Trambaix i Trambesòs, etc)
Bueno, personalment crec que varies ampliacions s'haurien de modificar.
No vull dir què siguin una caqueta, el que em refereixo que es podrien trobar alternatives amb "menys cost" o amb un traçat més recte i directe, si parlem de serveis de Rodalies i trens suburbans.
(Exemple: Cornellà-Castelldefels fer passar per l'estació FGC Sant Boi... No per la Coope)
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: PDI 2011-2020
Sobre el tema de Can Ruti i el transport, obriré fil a Propostes, perquè val la pena tractar-ho apart.
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Re: PDI 2011-2020
Fa uns mesos el conseller Rull va signar un acord amb l'Ajuntament d'Esplugues amb el qual posaven les bases per iniciar els tràmits per a l'arribada de l'L3, de moment, fins el Pont d'Esplugues; paral·lelament, el conseller també va signar un protocol per la connectivitat del TRAM entre Esplugues i Sant Just, via Carretera Reial-Laureà Miró, amb els consistoris implicats.Carlos González wrote:Jo crec que serà molt bo que s'ampliï la L1 a més barris de Badalona, ja que es parla del PDI 2011-2020, diuen alguna cosa sobre de l'ampliació de la L1 fins al Prat i la L3 fins a Trinitat Vella i Esplugues/Sant Feliu???
Re: PDI 2011-2020
Res. I espero que si es diu res, sigui per encarar la línia cap al mar, i no cap al Vallès.Renfe445 wrote:¿Y la línea 3 hasta Trinitat Vella han dicho algo?
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: PDI 2011-2020
Tot i que ja s'ha pensat en fer arribar la L3 fins a Sant Feliu, crec que hauria d'arribar només a Esplugues i prou, ja que diria que el traçat de TRAM entre Sant Just i Esplugues per Laureà Miró n'és suficient per aquella zona del Llobregat.canalcole wrote: Fa uns mesos el conseller Rull va signar un acord amb l'Ajuntament d'Esplugues amb el qual posaven les bases per iniciar els tràmits per a l'arribada de l'L3, de moment, fins el Pont d'Esplugues; paral·lelament, el conseller també va signar un protocol per la connectivitat del TRAM entre Esplugues i Sant Just, via Carretera Reial-Laureà Miró, amb els consistoris implicats.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: PDI 2011-2020
Va ser rebutjat per l'ajuntament de Sant Boi de Llobregat perquè deien que no calia ja que "arribaba la inexistent L12".... no tenen que veure els busos, ara no dic que sigui urgent el tramvia per allà, però tard o d'hora farà falta el tramvia ja que aquella part de la C-245 té molt passatge, sobretot a l'estiu P.D: No era només el plantejament del TRAMBaix per Sant Boi que no pas tant Sant Boi com Viladecans??juna wrote: El perllongament de la T1 cap a Sant Boi i Viladecans es va plantejar quan es va construir el Trambaix, i continuant l'eix de la C-245.
Als caps d'uns anys s'ha decidit fer una línia de bus, però el tramvia no està descartat en la mesura que hi hagi una alta demanda en l'eix un cop el BRT estigui operatiu..
Sense tenir en compte amb la Diagonal i la reforma de les línies de TRAMBaix i TRAMBesòs per unificar-les (ja que és la prioritat del TRAM de Barcelona) Els perllongaments o nous traçats que veig més creïbles que es faran en un futur pròxim crec que serà Laureà Miró, no sé si la T4 per el Port de Badalona, suposo que per la Barceloneta (per el World Trade Centre) i part de l'ampliació de Molins de Rei (o fins i tot a Quatre Camins), segur que serà només fins a l'estació de Sant Feliu.juna wrote:El tramvia pel litoral per avinguda Icària és una proposta de mitjans de la dècada passada. No s'havia tingut cap noticia fins que fa unes setmanes un article al Periodico ho tornava a posar sobre la taula per resoldre la creixent congestió a L4 i als autobusos que es dirigeixen a les platges.
Respecte a una línia de tramvia pel carrer Urgell sorgeix quan es busquen alternatives a la connexió de les 2 xarxes per la Diagonal. Tanmateix podrien operar les 2 connexions a llarg termini.
El perllongament a Torribera pel riu Besòs va ser proposat el 2008. No hi ha hagut més notícies des de llavors
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
-
- N5
- Posts: 111
- Joined: Thursday 15/06/2017 17:57
Re: PDI 2011-2020
Una cosa. He estat mirant a la wikipedia de Rodalies de Catalunya (en castellà) i hi ha algunes dades que vull veure si em podeu verificar o dir que són falses. Us enumero les que més m'extranyen (Adjunto directament dense traduïr):
La R7 posiblemente dejará de pasar por Moncada a pasar por Mollet, donde enlazará con la R2: Aquesta té una mica de sentit però no l'havia escoltat mai
Posible creación de la estación-intercambiador de Plaza de les Glorias Catalanas, con la desaparición de la actual Clot-Aragón por proximidad.: Això crec que és un desitg de tothom però no em sona que s'hagi dit en el PDI. I tancar l'estació del Clot no ho veig. Ja està reformada i no crec que als veïns del Clot, St Martí de Provençals i Provençals del Poblenou els hi fes molta gràcia.
Nueva estación entre Castelldefels y Gavá.: Vull suposar que parla de "Serguerar" però si voleu la meva opinió, a aquest suposat intercambiador no li trobo el sentit. Seria "el Camp de Tarragona del llobregat"
I la última:
Nueva estación entre Sagrera-TAV y San Adrián de Besós posiblemente llamada Barcelona-Via Trajana.: Eeeeeeh...Què? Algú pot explicarme si això es real?
No crec que tot sigui cert ja que la mateixa pàgina deia que es tancaria Sant Andreu Arenal per proximitat a La Sagrera-Meridiana...
Doneu-me el vostre veredicte
La R7 posiblemente dejará de pasar por Moncada a pasar por Mollet, donde enlazará con la R2: Aquesta té una mica de sentit però no l'havia escoltat mai
Posible creación de la estación-intercambiador de Plaza de les Glorias Catalanas, con la desaparición de la actual Clot-Aragón por proximidad.: Això crec que és un desitg de tothom però no em sona que s'hagi dit en el PDI. I tancar l'estació del Clot no ho veig. Ja està reformada i no crec que als veïns del Clot, St Martí de Provençals i Provençals del Poblenou els hi fes molta gràcia.
Nueva estación entre Castelldefels y Gavá.: Vull suposar que parla de "Serguerar" però si voleu la meva opinió, a aquest suposat intercambiador no li trobo el sentit. Seria "el Camp de Tarragona del llobregat"
I la última:
Nueva estación entre Sagrera-TAV y San Adrián de Besós posiblemente llamada Barcelona-Via Trajana.: Eeeeeeh...Què? Algú pot explicarme si això es real?
No crec que tot sigui cert ja que la mateixa pàgina deia que es tancaria Sant Andreu Arenal per proximitat a La Sagrera-Meridiana...
Doneu-me el vostre veredicte