A Montcada-Ripollet (R3):
[des del tren]
-Res de nou.
A Mollet-Santa Rosa (R3):
-Han avançat, però poquet.
-Estan perllongant l'andana de vies 1/3 costat Santa Perpètua.
-L'andana de via 2 ja ha estat perllongada.
-Han aixecat part de la via 3 a l'alçada de l'edifici de viatgers, ja que allà hi va el pas inferior, del que s'està començant a excavar el forat.
-També sembla que hagin excavat una miqueta la trinxera.
-Per ara, ignoro si l'estació quedarà amb tres vies passants, o amb dues i una via morta. Sospito que serà la darrera cosa. Per ara, mentre no dupliquin Parets-Montcada, s'hi pot viure.
Però quan dupliquin Parets-Montcada (que algun dia s'haurà de fer), quedaria un tram Granollers Canovelles-Montcada Bifurcació sense vies d'apartat: molt llarg.
A Mollet-Sant Fost (R2/R8):
-Res de nou.
A Granollers-Centre (R2/R8):
-Obres acabades. No ha quedat malament.
-Andana de vies 2/4 acabada.
-Nou enllumenat amb fanals de LED's a totes les andanes acabat.
-Els tres ascensors acabats i en funcionament.
-Pas inferior una mica més ampli que abans, especialment les escales.
-Edifici de viatgers repintat (color beige, crec), li han posat una marquesina a l'entrada des del carrer.
-Nous tancaments antifrau a la zona del pàrquing dissuassori.
-Marquesines renovades i ampliades a les andanes de vies 1/3 i 2/4 per a cobrir l'accés als ascensors.
-Nova marquesina a l'andana de vies 3/5.
-Nous teleindicadors Grupo Elecnor, model Deimos/Aesys, dos per via i andana a vies 1/3, 2/4 i 3. Un als topalls a vies 5 i 7.
-Cartelleria nova de Rodalies de Catalunya instal.lada al costat Montmeló de les andanes (tret de l'andana de via 7). La zona sota marquesines encara està sense cartelleria, i el pas inferior té cartelleria provisional (que sembla ser oficial, ja és alguna cosa de millor que a estacions a les que no hi ha res o amb prou feines un cartell cutre posat pel personal de l'estació per salvar la cara).
-Els bancs i les papereres no recordo si ja els havien canviat abans d'aquesta reforma o no. En tot cas són dels nous.
A Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2):
[des del tren]
-No he pogut veure res, ja era de nit i estava molt fosc.
A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):
-Feia temps que tenia pendent aquesta visita, i avui he aprofitat.
-He explorat la capçalera nord.
-L'accés Aragó amb Roger de Llúria s'ha clausurat i convertit en sortida d'emergència. No estic segur de quan el van tancar. Diria que vaig arribar a utilitzar-lo un dia que vaig fer el transbordament a peu des del metro Girona (L4), fa uns anys (deu anys? és possible), però no puc recordar si ja llavors estava tancat i vaig haver d'anar a l'accés d'Aragó amb Pau Claris o no.
-L'accés d'Aragó amb Pau Claris... tret que tinguin pendent una tercera fase d'obres, em sembla un desastre i una xapussa. Les escales mecàniques d'aquest accés donaven directament al carrer, i com que eren un colador, s'han tancat amb tanques d'aquelles provisionals, veurem si li troben una solució o si simplement es queda així (és a dir: cutríssim). El vestíbul de Pau Claris és molt petit, no hi ha taquilla, només dues màquines autovenda de bitllets i les barreres tarifàries, de les quals la de minusvàlids s'obre sola, així que també és un colador. I no hi ha seguretat allà. Alguna cosa hi hauran de fer, allí, perquè tot i que evidentment es fa servir menys que l'accés d'Aragó amb Passeig de Gràcia, sí que el fa servir bastanta gent.
-Tret d'un parell de portes, una a cada andana, que no sé a on deuen donar (tot i que la de via 2 crec que és la de l'antic passadís-ratera d'enllaç al metro que datava dels anys 1920 o així, la de via 1 ni idea), a nivell d'andanes està tot acabat ja. I bé, no és que hagi quedat malament, però la veritat és que hi podrien haver posat més bancs, n'han deixat molt poquets.
-La capçalera costat sud (accés Aragó amb Passeig de Gràcia, el principal), ja el coneixia de sobres i està acabat des de fa temps ja.
-En resum, que no sé si es poden donar per acabades les obres o no, perquè no em queda clar si l'accés d'Aragó amb Pau Claris està acabat així en plan mega-cutre o no, o si bé es tracta d'una fase intermitja abans d'una represa d'unes obres les quals de tota manera no acabo d'entendre que no s'hagin fet d'un sol cop abans de posar-hi el vítrex i la resta...
A Barcelona-Estació de França (R2):
-L'estació està molt marrana, plena de caques de colom per tot arreu a les andanes. Un fàstic bastant gran. Entenc que el port està al costat i amb els coloms ja se sap el què, pero tot i així, està que fa bastant de fàstic.
-Quant a la resta, sense canvis, les obres de recrescut de les quatre andanes que falten encara no han començat.
-La coberta està en un estat lamentable, i encara no han iniciat les obres tampoc.
-No he tingut temps de fixar-me en si han reparat el topall de l'accident.
-Aquesta estació és el colador més gran de Barcelona: no té barreres tarifàries. Incomprensible, tot i ser terminal de trens LD, MD i Rodalies, i una de las estacions que mouen més turistes.
Al Prat de Llobregat (R2):
[des del tren]
-Detectada nova cartelleria de Rodalies de Catalunya. En principi, em sembla que poden haver serigrafiat la cartelleria ja existent, o bé haver-la substituït per panells nous però del mateix tamany que els antic vermells de Cercanías Renfe. Ja indica l'enllaç amb el metro. Del què no estic segur és de si això és una novetat o si ja porta temps posat. De fet, no recordo si ja ho havia comentat jo mateix (o bé algú altre dels habituals).
A Vilanova i la Geltrú (R2):
-Retirada la cartelleria tret dels cartells que indiquen el número de les vies.
-Accés secundari costat barri marítim encara tancat, la cosa sembla permanent: la gent fa fàstic. I de tota manera, alguns caradures aconsegueixen colar-se des d'allà, deu haver-hi algun forat a la tanca (tot i que he vist la poli pegar una volteta amb el cotxe patrulla per si de cas).
-Els teleindicadors no funcionen. Las pantalles del vestíbul tampoc. La megafonia pregravada tampoc, el taquiller (o el factor si n'hi ha) només anuncia la sortida dels trens origen Vilanova, els altres trens no els anuncia.
-Els bancs de pedra de les andanes de via 1/2 i 3/4 comencen a necessitar una repassadeta, igual que els bancs metàl.lics (que són dels nous però ja tenen uns anyets), igual que part de les vores d'andana (que alguna comença a esmicolar-se ja, i no tenen paviment podotàctil) i que les escales del pas inferior (bastant desgastades i relliscoses ja).
A Cubelles (R2):
[des del tren]
-Tot i la reforma i les barreres tarifàries, aquesta estació continua sent un colador.
A Cunit (R2):
[des del tren]
-Tot i la reforma, aquesta estació continua sent un colador, per una banda perquè per l'entrada del vestíbul (l'oficial, vaja), segueix sense haver-hi barreres tarifàries, i per l'altra perquè per "l'entrada pirata" (costat Segur), el forat de la tanca ja el poden reparar tant com vulguin, que com no estigui la policia allà mateix, si convé es talla la tanca amb radial. L'incivisme a la R2 sud és demencial. Almenys a Calafell i a Segur la cosa ja no és com abans, però quin consol...