https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... tat-viaria
Barcelona prova sensors als busos de TMB i la flota municipal per incrementar la seguretat viària
Es tracta del sistema Mobileye, una tecnologia que permet avisar els conductors amb senyals lumíniques i sonores de possibles impactes abans que succeeixin. També recull informació sobre punts de la via pública on es concentren situacions de risc.
L’Ajuntament de Barcelona referma la seva aposta per millorar la seguretat viària i avançar cap a una mobilitat més sostenible i segura a la ciutat. El govern municipal treballa per incrementar els desplaçaments a peu, en bici i en transport públic, d’acord amb el que preveu el Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2013-2018.
En aquest marc, aquest setembre de 2017, l’Ajuntament de Barcelona, juntament amb Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), ha iniciat una prova pilot per tal de millorar la seguretat viària a partir de la instal·lació d’un sistema intel·ligent de prevenció d’accidents en dos autobusos de TMB per part de l’empresa Mobileye, líder en sistemes avançats de conducció assistida –Advanced Driver Assist Systems (ADAS).
En dos vehicles híbrids de 12 metres de longitud que donen servei principalment a les línies urbanes 6 (Pg. Manuel Girona - Poblenou) i 34 (Pg. Manuel Girona - Pl. Virrei Amat), s’ha instal·lat la nova tecnologia de Mobileye: Shield Plus, a mode de prova, pensada especialment per a autobusos, i camions que circulen per vies urbanes. Aquest sistema, avisa el conductor amb senyals lumíniques i sonores de possibles impactes, abans que aquests succeeixin, donant-li l’oportunitat d’evitar-los. Les càmeres de visió artificial situades a l’entorn de la carrosseria escombren permanentment l’entorn, fins i tot els angles que no són visibles per al conductor a través dels miralls exteriors. Això proporciona aquesta primera ajuda per evitar especialment les situacions de perill per a vianants i ciclistes, dos dels col·lectius més vulnerables de la piràmide de la mobilitat, atès que el sistema genera en temps real alertes sonores i lluminoses per al conductors. El sistema és especialment útil en aquest tipus de mitjans de transport que es caracteritzen per tenir angles morts que poden representar un risc, especialment en ciutat.
A banda, aquesta tecnologia, també permet la recollida d’informació de l’entorn en el qual circulen aquests autobusos, identificant aquells espais on es concentren més situacions de risc. La recollida de dades del sistema permet tractar-les, filtrar-les i traslladar-les al departament de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona. Les dades es recullen a mesura que el vehicle suma quilòmetres de recorregut.
Un estudi d’Innovations Deserving Exploratory Analysis ha conclòs que aquells autobusos en els quals s’ha implementat aquest sistema han experimentat fins a un 71,6% menys de situacions properes a col·lisions frontals, un 43,3% menys d’avisos d’atropellament a vianants i ciclistes i de punt morts i una reducció potencial del 58,5% de les reclamacions per sinistres. A Nova York ja circulen més de mil autobusos amb el sistema Shield Plus de Mobileye, i des de la seva implantació, no s’ha comptabilitzat cap accident d’aquest tipus. Actualment més de 20 milions de vehicles de tot el món estan equipats amb la tecnologia Mobileye.
A partir del setembre, i en el marc d’aquesta prova pilot, l’Ajuntament de Barcelona també ha incorporat la tecnologia Mobileye (Mobileye Serie 6) a cinc vehicles de la flota municipal: un de la flota de neteja, un de la flota de vehicles de clavegueram (BCASA); un de la flota de vehicles de Barcelona de Serveis Municipals (B:SM); i dos de la flota de vehicles de la Guàrdia Urbana de Barcelona.
El dispositiu, a més de l’ajuda en la conducció, es converteix en un ull addicional permanentment actiu que monitoritza de manera constant tot el que succeeix a les calçades, identificant situacions potencialment perilloses, assistint al conductor en aquestes situacions. Així, gràcies al sistema de generació de dades (Big Data), aquesta tecnologia fa possible articular mesures concretes per a reduir les situacions de risc de col·lisió viària. A més a més, el sistema permet fer un seguiment i evolució de la manera de conduir dels diferents conductors, que permet anar millorant en termes de seguretat, sostenibilitat i eficiència.
Incorporació progressiva
L’Ajuntament de Barcelona està finalitzant aquesta prova pilot amb l’objectiu d’ajustar aquesta tecnologia i implantar-la progressivament.
Al llarg del 2018, TMB incorporarà la tecnologia Shield Plus a 23 vehicles de la xarxa d’autobusos de Barcelona i equiparà 20 autobusos més amb sistema de visió perimetral per acabar de verificar com aquests sistemes poden ajudar el conductor en la xarxa de bus urbana.
Pel que respecta a la flota municipal, l’Ajuntament de Barcelona, treballa per incloure l’obligatorietat que els nous vehicles que s’incorporin ja estiguin equipats amb aquest tipus de sistemes. Alhora, s’està estudiant la fórmula per implantar aquesta tecnologia a aquells vehicles que ja estan operatius actualment. La flota municipal està formada per més de 3.200 vehicles que cobreixen els diferents serveis municipals: neteja, clavegueram, Guàrdia Urbana, etc.
Amb la incorporació d’aquest nou sistema l’Ajuntament de Barcelona vol avançar per convertir-se en una ciutat pionera en la prevenció d’accidents, mitjançant l’ajuda de sistemes d’última generació de sensors i anàlisi de dades.
Sensors als busos TMB per millorar la seguretat
Observaciones de la ilustración
Estaré paranoico, pero el autobús de la imagen se parece a un Pegaso 6038. Y las calles de la misma no son de Barcelona.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Sensors als busos TMB per millorar la seguretat
es una imagen digital a la que simplemente le han puesto el logo de TMB al bus
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Observaciones de la ilustración
A mí me pasó igual, ja ja... Creo que es porque han aplicado un tono muy "rojo ladrillo".Renfe445 wrote:Estaré paranoico, pero el autobús de la imagen se parece a un Pegaso 6038.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan