Xarxa quadriculada a Barcelona (Nova Xarxa Bus)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.

Nova enquesta: us sembla que la darrera fase completa bé la implantació de la NXB?

Si, la xarxa queda ben implementada
16
46%
No, haurien d'haver escoltat més les propostes dels veïns
15
43%
No, que tornin ja les antigues línies
2
6%
Altres (expliqueu)
2
6%
 
Total votes: 35

User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Fran-Ikarus »

SrYeri wrote:No sé si hi ha un fil com aquest per a aquelles línies que sí son NXB. Si existeix, no l’he sapigut trobar...
La línia V5, amb les freqüències que té ara, amb prou feines porta a gent dreta a hores punta de dia feiner. Cert que és una línia que fa poc que es va posar en marxa, però als pocs dies de quan van posar la 50 per Sants, ja portava el mateix passatge que la resta de línies.
Crec que la V5 porta més vehicles dels que necessita, i que es podrien aprofitar per augmentar freqüències a línies que ho demanen a crits, com la 50, la 91, o per a què la 70 i la 91 circulin els diumenges i festius.
Tot allò relatiu a línies NXB (i també molta informació del les no-NXB que queden) va històricament aquí.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
iFercat
N7
N7
Posts: 388
Joined: Thursday 22/07/2010 16:04

Re: Canvis de recorregut de línies de bus de l'AMB

Post by iFercat »

Renfe451 wrote:
iFercat wrote:
No podeu estar parlant enserio.

El tall es perque posen pilones i demes per evitar atentats (apart de pacificar) no es un simple carrer peatonal on podran entrar vehicles avegades, estara totalment tallat.

Les fotos que esteu mostrant no tenen absolutament re a veure amb el que sera.

Segon, aixo depen del ajuntament no de TMB directament (per mol que TMB sigui del ajuntament).
T'estan parlant en sèrio, altra cosa és que ho vegis que t'ho diuen en broma, i aquestes fotos són reals.

Com bé ha dit en Renfe445, no cal anar-se'n tant lluny, com en el cas de Sta. Coloma de Gramanet. I en qualsevol racó normal d'Europa el TP (bus, tramvia, el que sigui) seguiria circulant sense cap problema per monuments concorreguts, reservant el pas exclusivament a transports públics i/o vehicles policials, ambulàncies, etc. Només n'hi hauria prou amb que hi haguéssin pilones automàtiques que baixin/pugin cada X temps.
Aviam, crec que no has entens gens el meu missatge.

El que volen fer es deixar el carrer completament tancat, no fe res semblant a lo de santa coloma aixo es el que vaig llegir jo que tancaran i barreran completament la zona, pero lo cual lo de les fotos es totalment inviable, tant dificil es d'entendre?

Es una decisio de l'ajuntament si se l'ha de criticar algo es a ells, jo per exemple faria com a roma per entrar a certs llocs importants, tenen jardineres i el bus ha de passar fent un ziga zaga i hi ha controls policials en aquestes zones. Pero com aixo no es el que es vol fer es totalment absurd criticar que TMB pasi la linia per padilla quan l'ajuntament el que esta fent es tancar completament el carrer. Sino pasa per padilla no pot passar pèr enlloc, perque repeteixo l'ajuntament ha decidit tancar completament el carrer marina en aquella altura.
User avatar
foronda 141
N8
N8
Posts: 852
Joined: Monday 14/08/2006 21:14
Location: Poblenou

Re: Canvis de recorregut de línies de bus de l'AMB

Post by foronda 141 »

Es una decisio de l'ajuntament si se l'ha de criticar algo es a ells, jo per exemple faria com a roma per entrar a certs llocs importants, tenen jardineres i el bus ha de passar fent un ziga zaga i hi ha controls policials en aquestes zones. Pero com aixo no es el que es vol fer es totalment absurd criticar que TMB pasi la linia per padilla quan l'ajuntament el que esta fent es tancar completament el carrer. Sino pasa per padilla no pot passar pèr enlloc, perque repeteixo l'ajuntament ha decidit tancar completament el carrer marina en aquella altura.
I perquè, ja obligats per el canvi, no fan seguir el bus per Padilla, en lloc de fer l'absurda volta tornant a Marina ????
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Canvis de recorregut de línies de bus de l'AMB

Post by França451 »

foronda 141 wrote:
Es una decisio de l'ajuntament si se l'ha de criticar algo es a ells, jo per exemple faria com a roma per entrar a certs llocs importants, tenen jardineres i el bus ha de passar fent un ziga zaga i hi ha controls policials en aquestes zones. Pero com aixo no es el que es vol fer es totalment absurd criticar que TMB pasi la linia per padilla quan l'ajuntament el que esta fent es tancar completament el carrer. Sino pasa per padilla no pot passar pèr enlloc, perque repeteixo l'ajuntament ha decidit tancar completament el carrer marina en aquella altura.
I perquè, ja obligats per el canvi, no fan seguir el bus per Padilla, en lloc de fer l'absurda volta tornant a Marina ????
A eso tengo respuesta, Foronda. Por el enlace con el H8.

En el corredor del H10, entre Sagrada Familia y Encantes, hay una parada intermedia, la de Padilla, pero en el corredor del H8, desde "Sagrada Família" (Jardines de la Industria) se va directo a Sant Pau Dos de Maig sin paradas. Es por ste motivo por el que tiene que regresar a la Calle Marina para hacer enlace con el H8.

Y a todo ésto.... Nadie ha hablado del N0. Cómo se supone que van a modificar el N0? ¿Lo hacen también pasar por Padilla y parar en Padilla/Mallorca?
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Canvis de recorregut de línies de bus de l'AMB

Post by Miquel »

França451 wrote:
foronda 141 wrote:
Es una decisio de l'ajuntament si se l'ha de criticar algo es a ells, jo per exemple faria com a roma per entrar a certs llocs importants, tenen jardineres i el bus ha de passar fent un ziga zaga i hi ha controls policials en aquestes zones. Pero com aixo no es el que es vol fer es totalment absurd criticar que TMB pasi la linia per padilla quan l'ajuntament el que esta fent es tancar completament el carrer. Sino pasa per padilla no pot passar pèr enlloc, perque repeteixo l'ajuntament ha decidit tancar completament el carrer marina en aquella altura.
I perquè, ja obligats per el canvi, no fan seguir el bus per Padilla, en lloc de fer l'absurda volta tornant a Marina ????
A eso tengo respuesta, Foronda. Por el enlace con el H8.

En el corredor del H10, entre Sagrada Familia y Encantes, hay una parada intermedia, la de Padilla, pero en el corredor del H8, desde "Sagrada Família" (Jardines de la Industria) se va directo a Sant Pau Dos de Maig sin paradas. Es por ste motivo por el que tiene que regresar a la Calle Marina para hacer enlace con el H8.

Y a todo ésto.... Nadie ha hablado del N0. Cómo se supone que van a modificar el N0? ¿Lo hacen también pasar por Padilla y parar en Padilla/Mallorca?
Ho sento però no, la V21 torna a Marina per una autèntica incompetència per part de TB. A la H8 només cal que li moguin la parada 1 illa cap al costat Bon Pastor i problema resolt.
Però aquí el que hauran fet es agafar una ruta alternativa per a esquivar la zona i prou, i es reincorpora per allà on ha pogut. Ningú s'ha mirat res més i si han triat Padilla i no Sicilia (com ja feien els dies festius des de fa més d'un any) és senzillament per usar les parades que ja tenia allà la línia 19 i no haver de tocar res enlloc. La V21 en sentit Montbau ja feia un temps que era lenta, però molt lenta al carrer Marina, ja des de la platja. Primer l'augment de parades, després un cop es passa la Meridiana el carrer no te onada semafòrica ni res del que se li assembli. Una mica més amunt agafa l'intens trànsit de Gran Via fins a Aragó, i el tram Av. Gaudí - Travessera de Gràcia altre cop igual amb els semàfors.

Ara que han decidit fer-li una volta turística a la línia ja no cal ni imaginar-s'ho. Ahh, i ara amb part de la flota amb busos estàndard que no donen amb la capacitat que necessita la línia. La línia era perfecta tal i com la van estrenar ja fa uns anys, i entre els veïns i l'ajuntament s'han encarregat d'anar espatllant-la de mica en mica.
El metro de Barcelona amb motoristes!
premixero
N8
N8
Posts: 783
Joined: Monday 20/02/2006 10:58

Re: Canvis de recorregut de línies de bus de l'AMB

Post by premixero »

Tu lo has dicho Miquel, entre vecinos y ayuntamiento se han cargado la linea e igual pasa en muchas mas donde en principio habia que haber menos paradas o recorridos mas rectos han acabado con mas paradas y con recorridos laberinticos para contentar a todos acabando por perjudicar a todos
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Canvis de recorregut de línies de bus de l'AMB

Post by França451 »

premixero wrote:Tu lo has dicho Miquel, entre vecinos y ayuntamiento se han cargado la linea e igual pasa en muchas mas donde en principio habia que haber menos paradas o recorridos mas rectos han acabado con mas paradas y con recorridos laberinticos para contentar a todos acabando por perjudicar a todos
Y todavía después de este despropósito vamos a seguir defendiendo a los que en Horta o el Congrés la liaban parda sólo para que el ******* bus les parase en la puerta de su casa'???
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: Canvis de recorregut de línies de bus de l'AMB

Post by albert28 »

França451 wrote:
foronda 141 wrote:
Es una decisio de l'ajuntament si se l'ha de criticar algo es a ells, jo per exemple faria com a roma per entrar a certs llocs importants, tenen jardineres i el bus ha de passar fent un ziga zaga i hi ha controls policials en aquestes zones. Pero com aixo no es el que es vol fer es totalment absurd criticar que TMB pasi la linia per padilla quan l'ajuntament el que esta fent es tancar completament el carrer. Sino pasa per padilla no pot passar pèr enlloc, perque repeteixo l'ajuntament ha decidit tancar completament el carrer marina en aquella altura.
I perquè, ja obligats per el canvi, no fan seguir el bus per Padilla, en lloc de fer l'absurda volta tornant a Marina ????
A eso tengo respuesta, Foronda. Por el enlace con el H8.

En el corredor del H10, entre Sagrada Familia y Encantes, hay una parada intermedia, la de Padilla, pero en el corredor del H8, desde "Sagrada Família" (Jardines de la Industria) se va directo a Sant Pau Dos de Maig sin paradas. Es por ste motivo por el que tiene que regresar a la Calle Marina para hacer enlace con el H8.

Y a todo ésto.... Nadie ha hablado del N0. Cómo se supone que van a modificar el N0? ¿Lo hacen también pasar por Padilla y parar en Padilla/Mallorca?
Ya tenemos respuesta
Image
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Intermodalitat

Post by Javi M »

Adéu a l'enllaç amb metro. Dues línies, ni més ni menys.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

La Noxarbús mai va estar pensada per a enllaçar amb res més

Post by Guigui »

Des de la seva concepció, els artífexs de la Noxarbús s'han passat per l'arc de triomf la intermodalitat amb qualsevol altre transport. Tota connexió ha sigut i és pura coincidència.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by davida »

El v27 fa parada a la parada 1906 Arnu d'Oms Jota. I al mapes de la Area intercanvi Virrei no surt. A la mateixa parada et diu que vagis a Fabra i Puig per transbord al V27 :x
marciruelos
N5
N5
Posts: 84
Joined: Saturday 11/08/2012 14:15
Facebook: facebook.com/marciruelos
Location: Barcelona

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by marciruelos »

M'he fixat que estan tornant a posar les parades (fa poc eliminades) pla de las madres de la plaza de mayo, i l'altra parada al mateix lloc en sentit contrari (nou barris). Espero que les que hi ha noves al pg verdum les tornin a posar com estaven fa uns quants anys (ben a prop del metro i del pg valldaura per enllaçar amb l'H4, 76, B19...
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Re: Canvis de recorregut de línies de bus de l'AMB

Post by sag470 »

albert28 wrote:
França451 wrote:
foronda 141 wrote:I perquè, ja obligats per el canvi, no fan seguir el bus per Padilla, en lloc de fer l'absurda volta tornant a Marina ????
A eso tengo respuesta, Foronda. Por el enlace con el H8.

En el corredor del H10, entre Sagrada Familia y Encantes, hay una parada intermedia, la de Padilla, pero en el corredor del H8, desde "Sagrada Família" (Jardines de la Industria) se va directo a Sant Pau Dos de Maig sin paradas. Es por ste motivo por el que tiene que regresar a la Calle Marina para hacer enlace con el H8.

Y a todo ésto.... Nadie ha hablado del N0. Cómo se supone que van a modificar el N0? ¿Lo hacen también pasar por Padilla y parar en Padilla/Mallorca?
Ya tenemos respuesta
Image
Aunque los cambios de las N0 y N7 no son definitivas. Pero creo que será de esas modificaciones que quedan perpetuas.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Canvis de recorregut de línies de bus de l'AMB

Post by Miquel »

França451 wrote:
premixero wrote:Tu lo has dicho Miquel, entre vecinos y ayuntamiento se han cargado la linea e igual pasa en muchas mas donde en principio habia que haber menos paradas o recorridos mas rectos han acabado con mas paradas y con recorridos laberinticos para contentar a todos acabando por perjudicar a todos
Y todavía después de este despropósito vamos a seguir defendiendo a los que en Horta o el Congrés la liaban parda sólo para que el ******* bus les parase en la puerta de su casa'???
El tema d'Horta és diferent. La 39 es converteix en gran part del seu recorregut en el V23. Tampoc tenia sentit que la V23 dupliques el recorregut de la V21 des de El Carmel fins a Mundet, i a causa d'això deixava de passar per Horta, que és la zona que li toca de manera natural a la línia (ha de circular com pugui entre Rambla Carmel <V21> i Pg. Maragall <V25>), i que ja feia la 39.
De fet, la 39 ja hauria d'haver estat perllongada a Montbau o Mundet des de fa anys, ja que el 10 o V21, passen relativament aprop d'Horta, però el desnivell és el que és i fa que la opció del V21 no sigui gens útil per segons quin lloc. La 45 o V25 hauria d'anar pel casc antic d'Horta i no per fora, però ja fa uns anys que l'ajuntament decidí no deixar pas a l'autobús, així que no li queda més remei que vorejar el barri per anar a l'altre costat. (En fi, Barcelona...)
No oblidem que la trama urbana fora de l'eixample és la que és, i a Horta, a causa d'això ja se'ns duplicaran un curt tram la V21, V23 i V25 degut a que no hi ha més carrers ascendents.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
oscsanchez6
N5
N5
Posts: 158
Joined: Sunday 17/11/2013 21:15
Location: Barcelona, Catalunya

Re: Avistaments curiosos d'autobusos

Post by oscsanchez6 »

Avui he estrenat el V5. L'he agafat a Plaça Sants a les 7.15, i portava una ocupació raonable (15 persones) que l'ha acompanyat fins Pl Pius XII. Allà, el conductor s'ha equivocat, i en comptes de ficar-se a la rotonda de Pl Pius XII ha seguit Diagonal amunt, i els passatgers hem hagut de guiar al conductor fins Av d'Esplugues via Trias i Giró.
Una manera curiosa d'estrenar la línia :x
User avatar
erbuki
N8
N8
Posts: 765
Joined: Wednesday 27/08/2008 20:10
Location: St. Boi (L70, E79, SB1)

Re: Avistaments curiosos d'autobusos

Post by erbuki »

oscsanchez6 wrote:Avui he estrenat el V5. L'he agafat a Plaça Sants a les 7.15, i portava una ocupació raonable (15 persones) que l'ha acompanyat fins Pl Pius XII. Allà, el conductor s'ha equivocat, i en comptes de ficar-se a la rotonda de Pl Pius XII ha seguit Diagonal amunt, i els passatgers hem hagut de guiar al conductor fins Av d'Esplugues via Trias i Giró.
Una manera curiosa d'estrenar la línia :x
Farà unes dues setmanes, vaig agafar un D40 en sentit Plaça Espanya i, quan baixavem per Balmes, enlloc de girar a Travessera de Gràcia, es va confondre i va seguir fins a Diagonal emulant el recorregut del 32. Us podeu imaginar que el gir Balmes-Diagonal amb un Citaro articulat 30xx va ser memorable. Tot i així, gràcies a l'habilitat del conductor, va fer el gir d'una sola maniobra fregant els cotxes que hi havia parats al semàfor de Diagonal-Balmes en sentit contrari i va pujar lleugerament a la vorera per la part del darrere.
marciruelos
N5
N5
Posts: 84
Joined: Saturday 11/08/2012 14:15
Facebook: facebook.com/marciruelos
Location: Barcelona

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by marciruelos »

Com he dit fa uns dies, han tornat a posar les 2 parades que estaven a prop de la seu del districte de nou barris. El problema es que sembla que no tornarán a posar be les parades del pg verdum (estaven entre la principal boca de metro de Llucmajor i el pg valldaura per agafar els autobusos d’alla).

El que haurien d’haver fet a l’hora de reduir parades entre llucmajor i virrei des del primer moment hagues estat suprimir les parades centrals del carrer pi i molist i apropar encara mes les parades del pg verdum cap a la plaça de la republica, deixant sense tocar apuestes que han tornat a posar recentment.
marciruelos
N5
N5
Posts: 84
Joined: Saturday 11/08/2012 14:15
Facebook: facebook.com/marciruelos
Location: Barcelona

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by marciruelos »

I per cert, l’enllaç entre el v7 i el h4 es un nyap. Per que están tan avall les parades del v7? No crec que sigui per agafar els fgc porque la seguent parada ja permet agafar-los.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by 122-042-132 »

Finalment l'H6 i d'ençà el proper 29 de desembre tindrà enllaç i parada a la plaça Lesseps; actualment ja hi passava però sense efectuar-hi parada, completament absurd.
Aprofito per reivindicar que el 117 tingui correspondència a la nova parada del H6 situada a la cruïlla de Ronda Guinardó amb el carrer Vinyals. També és absurd, les dues línies hi passen, però el 117 no hi efectua parada. Seria una manera de facilitar l'accés a la part alta del Guinardó. Salut!
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Curiosidades de la NXB V.1 fase

Post by França451 »

122-042-132 wrote:Finalment l'H6 i d'ençà el proper 29 de desembre tindrà enllaç i parada a la plaça Lesseps; actualment ja hi passava però sense efectuar-hi parada, completament absurd.
Aprofito per reivindicar que el 117 tingui correspondència a la nova parada del H6 situada a la cruïlla de Ronda Guinardó amb el carrer Vinyals. També és absurd, les dues línies hi passen, però el 117 no hi efectua parada. Seria una manera de facilitar l'accés a la part alta del Guinardó. Salut!
Por fin!!!!
Aprovecho el hilo para comentar una serie de curiosidades de las nuevas líneas, que creo que no he mencionado.

Comienzo con la V29, que ha llegado a ser mi línea casi diaria por unos u otros motivos.
-Intercambiador de Sant Martí:
Si vienes del H10/33 sentido Besós, desde el primer día de circulación de la línea, usé sin darme cuenta, casi de forma inconsciente el enlace al V29 sentido Diagonal Mar a través de Guipúzcoa/Julián Besteiro-> Selva de Mar/Centre Cívic Sant Martì. Evidentemente ir a la parada siguiente, te hace cruzar todo el módulo de la Policía y cruzar Selva, y te hace perder un par de minutos. La parada de Cantábria, para coger el V29 sentido Diagonal Mar, directamente es un trasbordo infumable, que sólo serviría si vienes del V29 procedente de Roquetes y vas hacia Badalona.
En sentido inverso, viniendo de Badalona con el H10 para enlazar al V29 direción Diagonal Mar, uno de los días descubrí que el trasbordo desde Selva al Centro Cívic, es muy eficaz: en ese momento el V29 y H10 circulaban por Guipúzcoa parejos, en carriles paralelos. El H10 paró en su parada y en ese momento el semáforo de Guipúzcoa se puso en rojo, cortando el paso de ambas líneas. Eso me permitió bajar, cruzar los dos sentidos de la Rambla y ponerme junto al edificio de la Policía. Abrirse el semáforo de Guipúzcoa implica cerrar el de Selva que corta la acera central de la Rambla, por lo que el V29 gira pero tiene que detenerse. A la vez que ese, se abre el que tienes frente a la Policía y que te permite pasar al lado del Centro Civico, por lo que cuando el V29 llega a la parada, ya estás en ella. Este trasbordo, sobre todo si vas pillado de tiempo implica jugártela a que el semáforo de Guipúzcoa se ponga en verde para peatones en cuanto pare el H10 y corte al V29 el giro, por lo que si ambas líneas circulan a la vez, es una carta que te juegas.

El enlace del 34. Viniendo de Sagrada Família en el 34, hay dos opciones para coger el V29 en ambas direcciones. La primera es en el Pont del Treball. El 34 para en Ferrán Turné, lo cual te permite enlazar en la misma parada al V31, pero te obliga a caminar para atrás para coger el V29 a Diagonal Mar, y cruzar unos cuantos semáforos para ir al V29 sentido Roquetes. Esta última opción es más aconsejable bajando del 34 en Baixada de La Sagrera y caminando de frente, o bien comerte todo el voltio de la Rambla del Onze de Setembre y bajar en Fabra i Puig-Meridiana.

Viniendo del V29 sentido Diagonal Mar, la parada adecuada es Escócia para el 34.

Para la Renfe de La Sagrera Meridiana, Cardenal Tedeschini viniendo de Roquetes, enlace a Martí Molins.
Sentido Roquetes, por lo general, cuando viene un D40, normalmente detrás o a pocos minutos viene el V29. Cuando vas sentido Diagonal Mar, el V29 al llegar a Almansa, casi siempre tiene un D40 justo delante, o acaba de pasar hace nada, por lo que te toca esperar de 7 a 10 minutos al siguiente. La regulación procedente de Roquetes con el D40 está fatal en la mayoría de los casos, y si es a última hora del día y hace frío, la broma es de muy mal gusto.
No entiendo en Av. Borbó lo de la doble parada Borbó/Serrano, Borbò/Costa i Cuxart. Cuando era el 32, paraba en la segunda, pero al hacer la D40 para en la primera para facilitar enlace con el H6, V29 y V27. Lo veo bien, pero me parecería absurdo mantener esa parada cuando se haga la D50, ya que ésta pasará a parar en Serrano, quedando sólo el 47 en Costa i Cuxart, para lo cual es más lógico que se elimine esta parada y se haga parar a todos los buses en Serrano.

Me he fijado que de Canyelles a Virrei Amat, hay tres líneas con tres recorridos diferentes. Basta un ojo rápido para darse cuenta que evidentemente, la más rápida y directa es la D40.
En Meridiana/Fabra i Puig, nos encontramos que paran las dos líneas que van a Roquetes. Evidentemente, a la pregunta de cuál es más rápida, no es necesario plantear la pregunta: el 11 hace muchas más paradas. Sentido Fabra i Puig, en Escócia vuelven a coincidir, pero al 11 le hacen seguir dando el voltio absurdo por Almagro y el IES Guineueta, más lo que pierde por el Heron City y el Paseo de Valldaura.

La D40 sigue teniendo un problema grave de regulación y los buses acostumbran a ir de 2 en 2, incluso en trillizos. Ahora la V29 también se ha apuntado a la moda y ya van siameses en buena parte del trayecto. Por supuesto, y como eraq de esperar, el número de usuarios ha crecido en esta línea espectacularmente. el hecho de que en Artesanía circulen ahora dos líneas donde antes iba una, no implica en absoluto que los usuarios de Virrei Amat y Llucmajor que petan el bus en estos puntos, se repartan entre las dos líneas: ambas tienen demanda en estos puntos, para subir a Artesanía, pero a pesar de eso, si pensábamos que a Roquetes iba a subir menos gente, nos equivocamos: a las siete de la tarde un V29 entre virrei y Alcántara, puede ir hasta la bandera y más. La gente de Roquetes y Llucmajor también ha descubierto lo de la conexión con línea 2 a Sant Martí y cada vez crece más el número de usuarios que usan la línea entre algún punto de Nou Barris y el Intercambiador de Sant Martí.

Lo del H14 sigo sin encontrarle el sentido: en uno de los sentidos, H14 y V29 paran en la misma parada, pero en el otro costado, a pesar de que en Josep Plà confluyen ambas líneas en el mismo punto, el H14 tiene la parada antes de coger Josep Plà en vez de hacerlo en el mismo punto del V29.

El D40 sigue teniendo un trasbordo iunfumable al V11 en Francesc Macià, ya no digamos al H8, con el cual sale más a cuenta hacer los trasbordos en Josep Tarradellas.

En Plaça Espanya, el D40 en la parada costado llobregat, admite viajeros para dar la vuelta y parar en la Plaza de Toros. en cambio el V7 circula vacío y coge los priumeros viajeros en la Plaza de Toros. Esto debería ser igual para ambas líneas, pero inexplicablemente no es así, y carece de sentido.

En Pi i Molist/Virrei Amat, en ambas direcciones, y aprovechando a que la parada tiene doble marquesina, habría que hacer una parada doble, para permitir el enlace de cualquier línea, pero sobre todo la D40 y V29. A pesar de que la marquesina es larga, dos buses stándard, el de detrás, no suele abrir puertas para dejar salir, por lo que el transbordo es imposible. ¿Para qué diablos entonces tienen esa doble marquesina allí? En Pg de Verdum, lo mismo, las dos paradas del Metro Llucmajor deberían ser dobles.
Creo que he visto más cosas raras, también en la V31 y V5, pero cuando las recuerde, las pongo.

PD: Salieron finalmente los folletos específicos del D40.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”