PDI 2011-2020
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: PDI 2011-2020
És fals (o vull pensar que és fals)... el PDI 2011-2020 no ho posa i a més, crec que es va cancel·lar això de fer una estació anomenada "Serguerar"... que tampoc li veig jo el sentit de que comenci a existir. A més, el que ho ha editat s'ha fixat en el que ha escrit el Periódico sobre aquest tema i com ho pensen fer l'estat espanyol. Per cert la "Viquipèdia" diu altres coses, no diu el mateix la pàgina en català ni el mateix la pàgina en castellà.
https://ca.wikipedia.org/wiki/Rodalies_ ... e_Rodalies
https://ca.wikipedia.org/wiki/Rodalies_ ... e_Rodalies
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
-
- N5
- Posts: 111
- Joined: Thursday 15/06/2017 17:57
Re: PDI 2011-2020
Ja ho se que la "Viquipèdia" diu altres coses. Per aquesta raó volia comprovar i demostrar que no ens podem fiar de la wikipedia espanyola en coses de Catalunya. Sembla que ens tenen tírria o algoCarlos González wrote:És fals (o vull pensar que és fals)... el PDI 2011-2020 no ho posa i a més, crec que es va cancel·lar això de fer una estació anomenada "Serguerar"... que tampoc li veig jo el sentit de que comenci a existir. A més, el que ho ha editat s'ha fixat en el que ha escrit el Periódico sobre aquest tema i com ho pensen fer l'estat espanyol. Per cert la "Viquipèdia" diu altres coses, no diu el mateix la pàgina en català ni el mateix la pàgina en castellà.
https://ca.wikipedia.org/wiki/Rodalies_ ... e_Rodalies
Una altre cosa que vull comprovar (que si que surt a ambdues pàgines) és que diu que la R3 acabaria a l'aeroport i la R4 s'ampliaria fins a Castelldefels platja per la nova línia Castelldefels-Cornellà-Barcelona. Però després he mirat la Viquipèdia de les 2 línies per separat i em diu que la que acabaria a l'aeroport seria la R4 i la R3 s'allargaria fins a Castelldefels Platja.
I a sobre he buscat la línia Castefa-Cornellà-Barcelona i em diu que:
- O la R3 deixa de donar servei a L'Hospitalet de Ll. i a la futura estació de Torrassa gira per parar a la Zona Universitària i d'allà cap a Castefa passant per Esplugues,
Cornellà (que es soterraria) i ja fent el recorregut per Sant Boi, Torre de la Vila...
-O es crea una línia independent Castelldefels-Zona Universitària que seguiria pel túnel de la Diagonal.
Aquesta última informació és antiga però no trobo res més.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: PDI 2011-2020
Segons la PDI, està pensat fer la línia de Castefa-Cornellà i que finalitzi per Zona Universitària (pensant també en el suposat 3er túnel), però no té molt de sentit si només ho fan a Zona Universitària, ja que tampoc solucionarà el caos de RENFE, estava pensat fer aquest futur tram per connectar amb la línia de Vilafranca passant per Barcelona Sants i L'Hospitalet, però posteriorment, després es va pensar en desviar-la passant per Sant Feliu i després per Sant Boi, i després, el ministre Blanco va canviar de plà i fer que des de Castefa-Cornellà, que arribi fins a la Diagonal....
http://doc.atm.cat/ca/_dir_pdi/PDI20112 ... x.html#173
Estic més d'acord en fer-ho de la manera inicial. S'hauria de fer aquest tram però compartint amb els dels traçats actuals (millor per el túnel de Pl. Catalunya).
Tampoc m'agrada molt això de que vulguin fer un intercanviador a la Coope enlloc del nucli urbà (és a dir a l'estació de Sant Boi) ja que fa una volta innecessària com es veu el plànol de la PDI. El que s'ha de fer és connectar amb l'estació de metro de Cornellà, i la de FGC de Sant Boi, la part oest dels municipis de Viladecans i Gavà i després arribant fins a l'estació de Castelldefels.
http://doc.atm.cat/ca/_dir_pdi/PDI20112 ... x.html#173
Estic més d'acord en fer-ho de la manera inicial. S'hauria de fer aquest tram però compartint amb els dels traçats actuals (millor per el túnel de Pl. Catalunya).
Tampoc m'agrada molt això de que vulguin fer un intercanviador a la Coope enlloc del nucli urbà (és a dir a l'estació de Sant Boi) ja que fa una volta innecessària com es veu el plànol de la PDI. El que s'ha de fer és connectar amb l'estació de metro de Cornellà, i la de FGC de Sant Boi, la part oest dels municipis de Viladecans i Gavà i després arribant fins a l'estació de Castelldefels.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
-
- N5
- Posts: 111
- Joined: Thursday 15/06/2017 17:57
Re: PDI 2011-2020
Buscant informació sobre possibles ampliacions o perllongaments he trobat una cosa que no havia sentit parlar mai d'ella. Això només ho posa a aquestes pàgines:
https://ca.wikipedia.org/wiki/Estaci%C3 ... erroviaris
https://ca.wikipedia.org/wiki/Estaci%C3 ... erroviaris
Algú sap de que es tracta?
P.D: També m'he anat a la pàgina d'AMB i he vist que pel que es veu el tram La Pau- Sagrera | TAV de la L4 està parcialment construït. Només faltaria començar a construïr l'estació de Santander ja que a partir de la Sagrera compartirà túnel amb la L9/L10. Aquesta ampliació entraria en servei al acabar l'estació d'alta velocitat.
https://ca.wikipedia.org/wiki/Estaci%C3 ... erroviaris
https://ca.wikipedia.org/wiki/Estaci%C3 ... erroviaris
Algú sap de que es tracta?
P.D: També m'he anat a la pàgina d'AMB i he vist que pel que es veu el tram La Pau- Sagrera | TAV de la L4 està parcialment construït. Només faltaria començar a construïr l'estació de Santander ja que a partir de la Sagrera compartirà túnel amb la L9/L10. Aquesta ampliació entraria en servei al acabar l'estació d'alta velocitat.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: PDI 2011-2020
Segons els enllaços de la wiki, es tracta d'un tren llançadora de l'Aeroport o un nou ramal que arribaria tant per la T2 i T1 amb tren i clausurar el actual (seria més bé un tren llançadora i que ho gestionaria FGC, és a dir, la Generalitat)
https://www.ara.cat/societat/llancadora ... 71370.html
Aquí hi ha notícies al respecte.... Sincerament, no m'agrada molt com es vol fer perquè em sembla que volen fer això, en negreta està escrit:"El tren llançadora posarà fi al servei de Rodalies convencional, que fins ara unia el centre de Barcelona amb la T-2 de l'aeroport del Prat"
Cert que ara uneix amb la T2 de l'areoport, però perquè posar fi al servei????... no seria més rendible que compartís encara el servei de Rodalies amb el nou ramal????
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Accés ferroviari a l'aeroport
En general, la Viquipèdia és molt poc fiable pel que fa a projectes ferroviaris. Teniu un fil sobre el tema del nou accés ferroviari a l'aeroport aquí.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: PDI 2011-2020
Com sabeu, al PDI 2011-2020 apareixia el suposat trasllat de l'R1 al Barcelonès Nord de la costa a l'interior. Doncs bé, sembla que es confirma la inviabilitat del projecte.
A hores d'ara, s'estant estudiant alternatives com la solució en viaducte o el soterrament (pel mateix traçat), o bé major permeabilitat del traçat actual.
Ahir, en una sessió participativa sobre el desenvolupament del Pla Director Urbanístic (PDU) a l'entorn de les Tres Xemeneies (a la costa de Sant Adrià; -el meu avatar-), es presentaren diverses alternatives d'integració urbana de la via; venint a confirmar el que molts sabiem: el trasllat cau del PDI 2021-2030 per inviable.
El desviament i tunelament del traçat podria implicar desembutxacar uns 1000 milions d'€uros.
En un moment on tenim pendent acabar el tram central de l'L9-L10, l'ampliació de la L1 a Badalona, dels FGC Llobregat a BCN (Espanya-Gràcia), La Sagrera, el desdoblament de la R3 fins a Vic i de la R1 entre Mataró i Blanes/Maçanet, L4 La Pau-Sagrera, soterraments urbans emparaulats com Torrassa-Bellvitge, Montcada o Sant Feliu, el Tram per la Diagonal, L12 a Pedralbes/St. Joan de Déu, i un llaaarg etcètera de projectes ferroviaris més o menys viables, la re-planificació de la R1 és paper mullat; a més de no aportar res de nou a la xarxa.
Us deixo el document, on de la pàgina 11 en avall, apareixen tant el traçat proposat pel PDI actual com les opcions d'integració de la R1 per l'Av. Eduard Maristany:
http://frontlitoral.cat/wp-content/uplo ... ri3-bq.pdf
Cal dir que al tram del Gorg, per superar el canal del Port de Badalona, ja s'ha optat per viaducte i s'adjudicaran i començaran les obres en no massa temps. Un viaducte fàcilment ampliable a Sant Adrià (passat el Riu Besòs; fins a les cotxeres del Tram), en cas que s'opti per elevar el traçat.
També diré que la sessió d'ahir, amb la presentació d'alternatives, es convertí per part de molts veïns i entitats en un festival de soterritis desvocada i desenfrenada. Tal i com us podeu imaginar.
A hores d'ara, s'estant estudiant alternatives com la solució en viaducte o el soterrament (pel mateix traçat), o bé major permeabilitat del traçat actual.
Ahir, en una sessió participativa sobre el desenvolupament del Pla Director Urbanístic (PDU) a l'entorn de les Tres Xemeneies (a la costa de Sant Adrià; -el meu avatar-), es presentaren diverses alternatives d'integració urbana de la via; venint a confirmar el que molts sabiem: el trasllat cau del PDI 2021-2030 per inviable.
El desviament i tunelament del traçat podria implicar desembutxacar uns 1000 milions d'€uros.
En un moment on tenim pendent acabar el tram central de l'L9-L10, l'ampliació de la L1 a Badalona, dels FGC Llobregat a BCN (Espanya-Gràcia), La Sagrera, el desdoblament de la R3 fins a Vic i de la R1 entre Mataró i Blanes/Maçanet, L4 La Pau-Sagrera, soterraments urbans emparaulats com Torrassa-Bellvitge, Montcada o Sant Feliu, el Tram per la Diagonal, L12 a Pedralbes/St. Joan de Déu, i un llaaarg etcètera de projectes ferroviaris més o menys viables, la re-planificació de la R1 és paper mullat; a més de no aportar res de nou a la xarxa.
Us deixo el document, on de la pàgina 11 en avall, apareixen tant el traçat proposat pel PDI actual com les opcions d'integració de la R1 per l'Av. Eduard Maristany:
http://frontlitoral.cat/wp-content/uplo ... ri3-bq.pdf
Cal dir que al tram del Gorg, per superar el canal del Port de Badalona, ja s'ha optat per viaducte i s'adjudicaran i començaran les obres en no massa temps. Un viaducte fàcilment ampliable a Sant Adrià (passat el Riu Besòs; fins a les cotxeres del Tram), en cas que s'opti per elevar el traçat.
També diré que la sessió d'ahir, amb la presentació d'alternatives, es convertí per part de molts veïns i entitats en un festival de soterritis desvocada i desenfrenada. Tal i com us podeu imaginar.
Salvem l'Estació de França!
Re: PDI 2011-2020
Por fin se dan cuenta!m.h.t. wrote:Com sabeu, al PDI 2011-2020 apareixia el suposat trasllat de l'R1 al Barcelonès Nord de la costa a l'interior. Doncs bé, sembla que es confirma la inviabilitat del projecte.
Lo ideal es que no toquen nada del tren más allá de poner el ERTMS.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: PDI 2011-2020
I paga Badalona o Sant Adrià l'elevació per no res? No surt més barat fer passos inferiors?
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: PDI 2011-2020
El viaducte es construeix per tal de sortejar el canal navegable del Port de Badalona, jo entenc (corregiu-me si no és així) que aquestes obres també les paga el consorci que està finançant les obres del canal.Miquel wrote:I paga Badalona o Sant Adrià l'elevació per no res? No surt més barat fer passos inferiors?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: PDI 2011-2020
Pero esto del viaducto o el soterramiento o como se llame sólo afectará el tramo entre el final apeadero de Sant Adrià y metros antes de entrar a la estación de Badalona?
Y la Av. Eduard Maristany sería viaducto también?
Y la Av. Eduard Maristany sería viaducto también?
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: PDI 2011-2020
Yo entiendo que se hace un viaducto en forma de cajón para doble vía ferroviaria, facilitando la construcción de un puente para salvar el canal de la Marina de Badalona. Aprovechando que el tren va por arriba de un cajón, dentro del cajón queda espacio para llevar el Tram hasta el Puerto de Badalona (donde no podría continuar porque empezaría el puente y la posterior bajada a la superficie del tren).Renfe445 wrote:Pero esto del viaducto o el soterramiento o como se llame sólo afectará el tramo entre el final apeadero de Sant Adrià y metros antes de entrar a la estación de Badalona?
A mí no me parecería del todo mal... Mejor eso que gastar recursos excesivos en soterrar las vías tan cerca del mar y pasar por debajo del canal.
Last edited by Solella on Wednesday 24/10/2018 23:57, edited 1 time in total.
Fora cotxes de les ciutats!
Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/
Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/
Re: PDI 2011-2020
Doncs mi, la veritat, em sembla molt més lògic fer passar la línia per l'interior i soterrada a Sant Adrià i Badalona, i també aprofitar i fer una via quàdruple. Seria ideal que la quàdruple fos fins a Mataró, o que de Mataró a Barcelona hi hagués una altra línia doble per l'interior, i així poder fer serveis més eficients.
La idea de fer un viaducte em sembla molt agressiu a nivell visual, sobretot perquè les idees plantejades són allà mateix on hi ha les vies, de manera que seria aixecar un mur entre el poble i la platja.
La idea de fer un viaducte em sembla molt agressiu a nivell visual, sobretot perquè les idees plantejades són allà mateix on hi ha les vies, de manera que seria aixecar un mur entre el poble i la platja.
Re: PDI 2011-2020
Amb "calaix" no em refereixo a fer el nyap que han fet a Sants. Es tractaria d'una estructura més lleugera i que tingués passos a nivell compartits amb el TramBesòs. Es podria mantenir la circulació de tots els carrers i obrir-los a la platja (potser no visualment, però sí a nivell de comunicacions entre vies de trànsit, passos exclusius de vianants...)mpn90 wrote:La idea de fer un viaducte em sembla molt agressiu a nivell visual, sobretot perquè les idees plantejades són allà mateix on hi ha les vies, de manera que seria aixecar un mur entre el poble i la platja.
També pensa que el tram en observació és bàsicament industrial a excepció de la zona entre la Central Tèrmica i el Port, que també passaria a tenir millors accessos. Fer un soterrament tan a prop del mar seria llençar els diners, i el soterrament pel centre de Sant Adrià i Badalona quadruplicat costaria deu cops més i tampoc tindria una utilitat que ho justifiqués. S'hauria de mirar, però això de fer soterraments a tot arreu no em fa gaire gràcia.
Fora cotxes de les ciutats!
Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/
Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/
Re: PDI 2011-2020
Por eso preguntaba cuál era el tramo donde iban a actuar, porque la mayoría del tramo entre Sant Adrià y Badalona es industrial, a partir de la estación de Badalona para arriba no podemos tocar nada porque lo estropearíamos todo.Solella wrote:Amb "calaix" no em refereixo a fer el nyap que han fet a Sants. Es tractaria d'una estructura més lleugera i que tingués passos a nivell compartits amb el TramBesòs. Es podria mantenir la circulació de tots els carrers i obrir-los a la platja (potser no visualment, però sí a nivell de comunicacions entre vies de trànsit, passos exclusius de vianants...)
També pensa que el tram en observació és bàsicament industrial a excepció de la zona entre la Central Tèrmica i el Port, que també passaria a tenir millors accessos. Fer un soterrament tan a prop del mar seria llençar els diners, i el soterrament pel centre de Sant Adrià i Badalona quadruplicat costaria deu cops més i tampoc tindria una utilitat que ho justifiqués. S'hauria de mirar, però això de fer soterraments a tot arreu no em fa gaire gràcia.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: PDI 2011-2020
Por lo que he entendido, el tren empieza a elevarse en la estación de Sant Adrià y cuando la Av. Eduard Maristany se estrecha, empieza el cajón para poder meter el Tram. Sigue así hasta el Puerto de Badalona, donde está previsto que el Tram haga su terminal. Allí, el viaducto empieza a bajar a la vez que pasa por encima del Puerto. A las primeras casas aún les podría afectar un poquito, pero esa pendiente no iría más allá de la Pl. Pati de Vela porque hay la tercera vía lateral.Renfe445 wrote:Por eso preguntaba cuál era el tramo donde iban a actuar, porque la mayoría del tramo entre Sant Adrià y Badalona es industrial, a partir de la estación de Badalona para arriba no podemos tocar nada porque lo estropearíamos todo.
Eso es lo que he entendido de una propuesta que no está para nada concretada, aunque yo la veo como la más lógica.
Fora cotxes de les ciutats!
Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/
Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/
Re: PDI 2011-2020
Bé, actualment és industrial, però és una zona on amb la posada en marxa de la Marina de Badalona amb el canal i tot plegat té força pinta que deixarà de ser en gran part industrial (quin ajuntament diria que no a una cosa tan sucosa com el litroal, prop de Barcelona).Solella wrote:També pensa que el tram en observació és bàsicament industrial a excepció de la zona entre la Central Tèrmica i el Port, que també passaria a tenir millors accessos. Fer un soterrament tan a prop del mar seria llençar els diners, i el soterrament pel centre de Sant Adrià i Badalona quadruplicat costaria deu cops més i tampoc tindria una utilitat que ho justifiqués. S'hauria de mirar, però això de fer soterraments a tot arreu no em fa gaire gràcia.
I am i tampoc em sembla una bona opció soterrar a tort i a dret com es planteja, però en aquest cas concret o bé la soterraria o bé l'ajuntaria amb la C-31, però amb això els veïns se't tiren a sobre, tot i tenir ja una autopista a la finestra.
Re: PDI 2011-2020
Però a la zona de la Marina de Badalona ja no hi ha calaix. És només pont. I tot i així, es gaudeixen de millors comunicacions perquè tenen TramBesòs + Accés directe al Port.
A la zona inferior, com és lògic, no fa muralla amb el mar i més enllà del canal la diferència amb la infraestructura actual és pràcticament inexistent.
A la zona inferior, com és lògic, no fa muralla amb el mar i més enllà del canal la diferència amb la infraestructura actual és pràcticament inexistent.
Fora cotxes de les ciutats!
Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/
Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/