m.h.t. wrote:sag470 wrote:Mohn:
- 13 eléctricos 12m: Irizar i2e (espero que no), Heuliez GX-ELEC
- 14 híbridos 18m: Heuliez GX-437HYB, o el IvecoBus Urbanway 18 hybrid.
Per què dius això?? Tan 'dolents' han sortit els Irizar i2e??
Per uns busos de "de proximitat" que tenim (Irizar; País Basc), val la pena apostar per ells en comptes de comprar tants xassisos a firmes d'Alemanya i a Itàlia. Penso jo...
I els articulats de 18m poden ser també Solaris Urbino 18 i/o Volvo 7900 com TMB, no?? Recordem que han de ser de 4 portes, per a la nova BRT Cornellà-Castelldefels.
sag470 wrote:Rosanbus:
- 6 híbridos 18m: ni los tradicionales Man ni Castrosua (Vectia) tienen en su catálogo, qué será Heuliez GX-437HYB?
No sabia que Rosanbus comprés també articulats. Per a l'L12, segurament. Els hi calen.
Els Irizar no són dolents. Hi ha certs punts que no els veig adients pel servei. Técnicament van molt bé, amb bona autonomia. De disseny, personalment els veig com un clase II de pis baix, i no un clase I, com cal pel servei. Després hi ha el tema economic, que tinc molts dubtes que els 800000€ que costen tinguin avantatges sobre els 600000€ dels Solaris per exemple.
Els Volvo, Solaris i Mercedes no es poden descartar, com d'altres, pero ja se sap la preferencia de Baixbus pel seu soci constructor.
Per la B1 del BRCat, poden anar bé els IvecoBus Crealis o el Heuliez GX Linium, per tal de tenir algun tret diferenciador sobre la resta i estar completament dissenyat pel servei BRT.
Els articulats de Rosanbus són un enigma. La L14 podria portar. La L12 no pot portar. La L10 pot ser, ja que hi ha el projecte de reformar-la (pero no crec que faci falta). I és més, el fet que ni Man ni Castrosua fabriqui un cotxe que s'ajusti, em genera més dubtes. Només cal recordar el Tempus que varen comprar i va anar directament a Oliveras (2226).