El tranvia por la diagonal costaria 150 millones aprox, mientras que la L9, calculan 16.000 millones, es decir dinero suficiente para cubrir toda Cataluña de tranvias (que bonito seria eso).
I parlant de tranvies, he fet últimament una revisió del meu post de fa un temps de com podria ser la xarxa de Tram a la AMB en el llarg termini (important posar això, en vista de recentes converses
)
https://drive.google.com/open?id=15UM8H ... sp=sharing
Els canvis principals son que de color turquesa estan els tranvies de gran capacitat gran, amb 4 vagons per exemple, i en verd fosc hi hauria de capacitat petita, un vagó estil Lisboa etc.)
Al Trambaix, res.
Estava temptat de posar un enllaç Sant Boi - El Prat, però al final he vist que se suposa que algun dia la L1 arribarà allà. Pues buenu. He vist també propostes d'allargar el tram del Splau fins al Hospital de Bellvitge, però no té casi cap sentit.
A Barcelona ciutat hi adjunto un Tramvia adicional al carrer Aragó-Roma - Estació de Sants - Francesc Macià (enfrentant-me a denúncies de la RACC per alteració d'ordre social).
He creat un mini tranvia al Montjuïc: Tram Montjuïc. Seria un tramvia mig funcional - mig turístic. Tindria que ser estèticament bonic i estar adaptat a l'ús turístic i estranger. Connectaria plaça Espanya, la Fira (per davant i per darrera) els diversos museus i edificis institucionals, l'Estadi Olímpic, jardins de Montjuïc, el funicular per dalt i per baix, el telefèric, les Drassanes i Colom. Donaria voltes, no tindria terminus, tal com s'aprecia al mapa.
Al Trambesós allargo el Tram fins a la zona comercial i industrial de Montigalà, mentres que abans anava a Can Ruti, i cap al port també. Realment no sé que fer amb Can Ruti, si posar'hi tramvia (des d'on?) o Metro L2 (tindria demanda per un metro gran?) o una línia lleugera com la L11. Cap cosa em convenç realment. També he millorat el traçat fins a Torribera i he eliminat l'enllaç fins al Tram Vallès.
Per últim, he allargat el tram de la costa fins a Mataró. Això és perquè al PDI hi posa que està planejat fer una segona via de Rodalies al Maresme més cap al costat de la serra i reservar (imagino jo, i si no ho diu ningúm ho reclamo jo) el traçat de tota la costa fins a Mataró desde l'Estació de Badalona per fer un tren-tram molt més obert físicament, que no segregui tant l'espai entre la platja i les ciutats. Com han fet a Alicante. El tren-tram iria paral·lel a Rodalies fins a Montgat, i després ocuparia la via. Les T4 T6 acabarien a Badalona Estació, i allà començaria el tren tram.
Al Vallés és més complexe. He posat un mini tram urbà a Montcada per connectar millor les diferents estacions de Rodalies, i la ciutat en general.
He posat un altre mini Tram que creua Cerdanyola del Vallés, però no estic molt seguir si seria viable.
Hi posat un Tram doble a Sant Cugat, un anant a Valldoreix, i un altre a Mirasol, i després Rubí fins els FGC. Tampoc estic tant convençut pero els poso igualment. Un altre aniria des de Rubí Rodalies fins a Les Fonts, i un altre des d'allà creuant Terrassa al costat de la riera fins a Terrassa Est i després Terrassa Nacions Unides. Un altre tramvia connectaria Matadepera fins a aquesta estació i després creuaria Terrassa fins al barri de Ca n'Aurell. Aquests mini tramvies és possible que no estiguin realment adaptats a les direccionalitats del fluxos de demanda d'aquella zaona però no conec bé com són els busos de per allà, s'hauria de veure.
A Sabadell connecto Castellar del Vallès amb Sabadell Nord. Sé que està la opció FGC (300 milions) però no m'agrada massa. per últim he adjuntat un Y de tres trams petits a Sabadell, amb puntes a Sant Quirze del Vallès i les estacions de Sabadell Nord i Sabadell Sud, per complementar Rodalies, FGC, TramVallès i els busos. No estic segur de la demanda però ho dibuixo igualment.
La resta està casi igual. Voilà.