França451 wrote:Es muy fácil. Un tren que llega procedente de Aeroport a Z.U, cambia destino a L10Sud... (cúal era el destino provisional inicial? Cisell?) L10 Cisell y se va para abajo. Llega el siguiente L10 procedente de Cisell a Z.U y se va pal Aeroport... Siguiente tren procedente del Aeroport entra en Zona y se va pa Cisell...
El problema es que no hi ha manera de fer-ho mantenint la freqüència de 7:30 min a L9S.
El tram de via única consta de 3 parades comercials, 1 d'aquestes amb un temps d'espera un pel més gran per a permetre que hi hagi temps de que tothom baixi, i tothom entri al tren, a banda del trajecte Z.Universitària - Collblanc i la maniobra de canvi de via camí de Torrassa.
Tot això no ho pots fer en 3 minuts per molta automatizació que hi hagi. El tram des de les maniobres de Torrassa -> Collblanc fins a Zona Universitària, està ocupat per un sol tren durant 5-6 minuts.
Estem parlant doncs que amb el que comentes cada 6-7 minuts sortiria 1 sol tren, i que es van alternant, deixant la freqüència a uns macos 12-14 minuts a cada línia.
Difícil de fer no és. Però si que és difícil assolir l’interval de 3 min comuns i 6 min per separat. Sense llançadora tinc dubtes que es pugui aconseguir. Actualment la L9S té un interval de 7:30, que hauria de ser de 6, però no és possible a causa del tram de Zona Universitària. Si arribés només fins a Collblanc el podria tenir, però estem traient una estació que molta gent pot necessitar. El transbordament és feixuc, no et diré que no, però llavors l’interval de 3 min no seria possible. Si l’objectiu principal no és aquest, doncs evidentment que no posem llançadora si el podem fer directe. I potser a la L9S, amb l’utilització que té actualment (Que no és poca, però podria ser superior) no li cal trigar 1:30 min menys. Ara bé, si es vol aconseguir reduir intervals de pas, no hi veig una altra forma que amb llançadora i transbordament a Collblanc.
Realment hi ha demanda suficient entre les estacions de Can Tries i Collblanc/Zona Universitària per a que hi hagi un tren cada 3 minuts i no cada 7 (i amb la L10, uns 4)? L'interval de 3 minuts, s'assolirà quan la línia estigui en condicions. Però actualment aquell tram està en "obres", i la línia tampoc es que tingui gaires més trens per a incrementar la freqüència (de fet, diria que s'ha dit que L10S no funcionarà a 7 minuts, si no a més temps), ni la demanda ho justifica. Ara per ara el que es voldrà és mantenir el que hi ha i veure que rasca les dues parades de L10Sud.