Ferrocarriles Franceses y Suizos pactan la explotación de una red transfronteriza común
Léman Express será utilizada por unos 50.000 viajeros diariamente
Los Ferrocarriles Franceses, SNCF, y los Suizos, SBB/CFF, han firmado el contrato por el que se regulará la explotación de la futura red regional transfronteriza Léman Express que dará servicio a más de cuarenta estaciones de la región francesa de Auvernia, Ródano Alpes y de los cantones suizos de Vaud y Ginebra.
Estas áreas a ambos lados de la frontera cuentan con una población de más de un millón de habitantes que s dispondrán si se cumplen con las previsiones con una red regional conjunta en diciembre de 2019 una vez concluida la nueva línea Ginebra Cornavin- Eaux-Vives Annemasse, conocida por CEVA (Ver noticia ).
El contrato firmado por SNCF y CFF contempla la creación de la sociedad conjunta “Lémanis” que gestionará la nueva oferta ferroviaria del Léman Express y coordinará la explotación a ambos lados de la frontera.
Además, para preparar el lanzamiento de la futura red, se ha constituido un equipo común de las dos operadoras denominado Omex, Organización de Puesta en Explotación, cuyo trabajo se centrará en los aspectos técnicos y operacionales, tanto a nivel de infraestructura como de servicios a los viajeros.
Una red transfronteriza
Las previsiones apuntan a que cada día unos 50.000 viajeros utilizarán los 230 kilómetros de líneas del Léman Express en los cantones de Vaud y Ginebra y los departamentos franceses de Ain y de Alta Saboya.
Con la nueva línea CEVA de dieciséis kilómetros, que será el eje de la nueva red, la duración del trayecto Ginebra Cornavin-Annemasse pasará de los 47 minutos actuales del viaje en autobús, a veintidós minutos en tren.
CFF y la Región Auvernia Ródano Alpes han invertido unos quinientos millones de francos suizos,460 millones de euros, en los cuarenta trenes que servirán la primera red regional transfronteriza de Europa. La modernización de la infraestructura y la construcción de la CEVA están presupuestadas en unos 2.000 millones de francos suizos, 1.800 millones de euros, financiados por las operadoras de tráfico regional a ambos lados de la frontera.
http://www.vialibre-ffe.com
SNCF y CFF pactan la explotación de una red transfronteriza.
Bona noticia
Molt bona notícia! Sobre tot desprès del de la victòria del referèndum suís que volia fer caminar el país cap a fora de l'espai Schengen. Sembla que això li trgui força.
Esperem també que això pugui ser el precedent d'una xarxa real entre Catalunya i el Sud de França, i no el desastre actual. Salvant les distàncies per la diferència d'ample, és clar.
Esperem també que això pugui ser el precedent d'una xarxa real entre Catalunya i el Sud de França, i no el desastre actual. Salvant les distàncies per la diferència d'ample, és clar.
Re: SNCF y CFF pactan la explotación de una red transfronter
No sé d'on ho han tret aixo.trensmat wrote:la primera red regional transfronteriza de Europa
El S-Bahn de Salzburg (Austria) penetra dins de Baviera (la linia S4 discorre exclusivament en territori alemany) i el S-Bahn de Basilea (Suïssa) té linies que van a Mulhouse (França) o Zeil im Wiesental (Alemanya).
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Mala praxi periodística
El periodisme poc rigorós té aquesta tendència de magnificar-ho tot. Sembla que els fiquin al cap que han de cridar l'atenció amb titulars i frases llampants.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
"Periodistes"
Total i absolutament d'acord. Sembla que es pensin que quelcom només pot ser notícia si és una novetat absoluta o un fet sense precedents, i en conseqüència ho adapten tot per a que ho sembli.
Ah... I això ho fan els mateixos periodistes que converteixen en viral qualsevol xorrada. Per descomptat.
Ah... I això ho fan els mateixos periodistes que converteixen en viral qualsevol xorrada. Per descomptat.
Re: SNCF y CFF pactan la explotación de una red transfronter
Ahir es va inaugurar la primera estació del projecte transfronterer: concretament la de Lancy-Pont Rouge (nom provisional ja que l'Oficina Federal de Transports suïssa vol rebatejar-la com a Genève-Pont Rouge, però Lancy s'oposa, veurem com acaba el serial...), que ha estat dissenyada per l'arquitecte Jean Nouvel i substitueix al quasi baixador que s'utilitzava.
També s'han presentat oficialment els dos primers trens FLIRT d'Stadler amb el nou esquema Léman Express (molt macos han quedat, per cert) que circularan precisament a la relació Coppet-Genève-Lancy Pont Rouge a partir de demà dia 10 de desembre amb la entrada en vigor del nou horari 2018. Destacar que a partir del mes de juny, la relació ja esmentada passarà a tenir una cadència cada 15 minuts. Alstom per la seva banda, ja ha enllestit el seu primer Régiolis destinat al Léman Express. La posada en marxa total de la nova xarxa com ja s'ha anunciat serà pel desembre del 2019.
Notícia del diari Tribune de Genève amb la inauguració de la nova estació i els nous FLIRT
També s'han presentat oficialment els dos primers trens FLIRT d'Stadler amb el nou esquema Léman Express (molt macos han quedat, per cert) que circularan precisament a la relació Coppet-Genève-Lancy Pont Rouge a partir de demà dia 10 de desembre amb la entrada en vigor del nou horari 2018. Destacar que a partir del mes de juny, la relació ja esmentada passarà a tenir una cadència cada 15 minuts. Alstom per la seva banda, ja ha enllestit el seu primer Régiolis destinat al Léman Express. La posada en marxa total de la nova xarxa com ja s'ha anunciat serà pel desembre del 2019.
Notícia del diari Tribune de Genève amb la inauguració de la nova estació i els nous FLIRT
Re: SNCF y CFF pactan la explotación de una red transfronter
Home, inaugurar l'estació, el que es diu inaugurar l'estació, no. Lancy-Pont Rouge fa força anys que funciona.Renfe451 wrote:Ahir es va inaugurar la primera estació del projecte transfronterer: concretament la de Lancy-Pont Rouge (nom provisional ja que l'Oficina Federal de Transports suïssa vol rebatejar-la com a Genève-Pont Rouge, però Lancy s'oposa, veurem com acaba el serial...), que ha estat dissenyada per l'arquitecte Jean Nouvel i substitueix al quasi baixador que s'utilitzava.
Si de cas, van inaugurar la reforma de la mateixa.
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: SNCF y CFF pactan la explotación de una red transfronter
Tal com diu l'usuari Renfe451, substitueix al quasi baixador que s'utilitzava i que ha quedat vallat i no operatiu (previ pas pel seu desmantellament). El que s'ha fet és construir un edifici nou col·lateral.437.001 wrote:Home, inaugurar l'estació, el que es diu inaugurar l'estació, no. Lancy-Pont Rouge fa força anys que funciona.Renfe451 wrote:Ahir es va inaugurar la primera estació del projecte transfronterer: concretament la de Lancy-Pont Rouge (nom provisional ja que l'Oficina Federal de Transports suïssa vol rebatejar-la com a Genève-Pont Rouge, però Lancy s'oposa, veurem com acaba el serial...), que ha estat dissenyada per l'arquitecte Jean Nouvel i substitueix al quasi baixador que s'utilitzava.
Si de cas, van inaugurar la reforma de la mateixa.
Re: SNCF y CFF pactan la explotación de una red transfronter
Però les andanes de Lancy-Pont Rouge són les mateixes, o no?Ganz wrote:Tal com diu l'usuari Renfe451, substitueix al quasi baixador que s'utilitzava i que ha quedat vallat i no operatiu (previ pas pel seu desmantellament). El que s'ha fet és construir un edifici nou col·lateral.
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: SNCF y CFF pactan la explotación de una red transfronter
No. L'antic baixador, d'una via i d'andana única i curta sense adaptar a PMR, estava situat a prop de la placa giratòria i del túnel de la Jonction, sense atravessar el Pont Rouge. El nou, en canvi, té dues vies incloses en una llarga i adaptada andana i se situa sobre i després d'atravessar el Pont Rouge, gairebé arribant a La Praille.437.001 wrote:Però les andanes de Lancy-Pont Rouge són les mateixes, o no?Ganz wrote:Tal com diu l'usuari Renfe451, substitueix al quasi baixador que s'utilitzava i que ha quedat vallat i no operatiu (previ pas pel seu desmantellament). El que s'ha fet és construir un edifici nou col·lateral.