Interventors a la Renfe
Interventors a la Renfe
Ahir agafant l'últim Catalunya Exprés des de Marçà-Falset a Barcelona vaig trobar molt fort que l'interventor no em "demanés" el bitllet fins després de passar Sant Vicenç de Calders.
El més fort del cas és que es va fer un embolic i no me'l va demanar ell sinó que vaig haver de fer-ho jo ja que ell pensava que ja me l'havia demanat abans. Li vaig demanar el bitllet des de Marçà, però podria haver-li dit que havia pujat en alguna altra estació per haver de pagar menys.
Trobo que és molt greu que el sistema funcioni tan malament ja que els interventors no donen a l'abast ni en estacions on pugen 8 persones ni, evidentment, en estacions com Reus, Vila-Seca, Tarragona, Altafulla o Torredembarra on puja i baixa moltíssima gent.
Com que tot plegat és tan desastrós hi ha molta gent que a les poques estacions amb taquilla i sense barreres tarifàries no compra el bitllet esperant que no passi el revisor o que el pugui enganyar dient que ha pujat després.
Després la Renfe passa la factura a les administracions públiques del dèficit i paguem entre tots els bitllets de molta gent.
El més fort del cas és que es va fer un embolic i no me'l va demanar ell sinó que vaig haver de fer-ho jo ja que ell pensava que ja me l'havia demanat abans. Li vaig demanar el bitllet des de Marçà, però podria haver-li dit que havia pujat en alguna altra estació per haver de pagar menys.
Trobo que és molt greu que el sistema funcioni tan malament ja que els interventors no donen a l'abast ni en estacions on pugen 8 persones ni, evidentment, en estacions com Reus, Vila-Seca, Tarragona, Altafulla o Torredembarra on puja i baixa moltíssima gent.
Com que tot plegat és tan desastrós hi ha molta gent que a les poques estacions amb taquilla i sense barreres tarifàries no compra el bitllet esperant que no passi el revisor o que el pugui enganyar dient que ha pujat després.
Després la Renfe passa la factura a les administracions públiques del dèficit i paguem entre tots els bitllets de molta gent.
Re: Interventors a la Renfe
Jo fa temps que ho veig i efectivament, hi ha molta picaresca amb això, i ja no parlem de quan no hi ha cap interventor, cosa que fa que tothom pugui i hagi d'anar de franc, també hi ha vegades que l'interventor sols fa una part del trajecte, per exemple, he vist molts cops que els de l'R14 es queden a Picamoixons per agafar un R13 de tornada, fins i tot, un cop vaig trobar-me en un Lleida - Barcelona (o al revés, no me'n recordo, però pel fòrum ho vaig dir ja fa força temps) en el que no va passar cap interventor.Ferry1ac1 wrote:Ahir agafant l'últim Catalunya Exprés des de Marçà-Falset a Barcelona vaig trobar molt fort que l'interventor no em "demanés" el bitllet fins després de passar Sant Vicenç de Calders.
El més fort del cas és que es va fer un embolic i no me'l va demanar ell sinó que vaig haver de fer-ho jo ja que ell pensava que ja me l'havia demanat abans. Li vaig demanar el bitllet des de Marçà, però podria haver-li dit que havia pujat en alguna altra estació per haver de pagar menys.
Trobo que és molt greu que el sistema funcioni tan malament ja que els interventors no donen a l'abast ni en estacions on pugen 8 persones ni, evidentment, en estacions com Reus, Vila-Seca, Tarragona, Altafulla o Torredembarra on puja i baixa moltíssima gent.
Com que tot plegat és tan desastrós hi ha molta gent que a les poques estacions amb taquilla i sense barreres tarifàries no compra el bitllet esperant que no passi el revisor o que el pugui enganyar dient que ha pujat després.
Després la Renfe passa la factura a les administracions públiques del dèficit i paguem entre tots els bitllets de molta gent.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Interventors a la Renfe
La idea es a corto plazo poderse ahorrar el dinero de tener suficientes interventores, sin pensar que a la larga se perderá más dinero por la cantidad de gente que no pagará su billete...Ferry1ac1 wrote:Ahir agafant l'últim Catalunya Exprés des de Marçà-Falset a Barcelona vaig trobar molt fort que l'interventor no em "demanés" el bitllet fins després de passar Sant Vicenç de Calders.
El més fort del cas és que es va fer un embolic i no me'l va demanar ell sinó que vaig haver de fer-ho jo ja que ell pensava que ja me l'havia demanat abans. Li vaig demanar el bitllet des de Marçà, però podria haver-li dit que havia pujat en alguna altra estació per haver de pagar menys.
Trobo que és molt greu que el sistema funcioni tan malament ja que els interventors no donen a l'abast ni en estacions on pugen 8 persones ni, evidentment, en estacions com Reus, Vila-Seca, Tarragona, Altafulla o Torredembarra on puja i baixa moltíssima gent.
Com que tot plegat és tan desastrós hi ha molta gent que a les poques estacions amb taquilla i sense barreres tarifàries no compra el bitllet esperant que no passi el revisor o que el pugui enganyar dient que ha pujat després.
Després la Renfe passa la factura a les administracions públiques del dèficit i paguem entre tots els bitllets de molta gent.
Re: Interventors a la Renfe
Un problema afegit és que després utilitzen les dades dels bitllets per decidir si cal parar a una estació d'un poblet perdut per no sé on, i ja sabem tots que aquestes dades no tenen gaire relació amb la realitat.alf_ wrote: La idea es a corto plazo poderse ahorrar el dinero de tener suficientes interventores, sin pensar que a la larga se perderá más dinero por la cantidad de gente que no pagará su billete...
Re: Interventors a la Renfe
Todo parte del clásico círculo vicioso recorte -> pérdida de negocio -> más recorte -> más pérdida. En todo lo que respecta ferrocarril convencional algunos siguen empeñados en ir por el camino del mínimo gasto posible, sin que eso jamás haya dado resultado.Ferry1ac1 wrote: Un problema afegit és que després utilitzen les dades dels bitllets per decidir si cal parar a una estació d'un poblet perdut per no sé on, i ja sabem tots que aquestes dades no tenen gaire relació amb la realitat.
Re: Interventors a la Renfe
Com a usuari molt habitual de la línia Barcelona-Tarragona he de dir que el servei d'interventors de l'esmentada línia és molt deficient.
Per les tardes si vas amb el tren direcció cap a Tarragona, a l'estació de Sant Vicenç de Calders pots veure una veritable anada i vinguda d'immigrants i nacionals abans de pujar al tren intentant localitzar el revisor i el sentit en que està revisant els bitllets per a posar-se als primers o als últims vagons. Si algun d'ells s'equivoca i veu al revisor venir, es col.loca al punt més allunyat del tren per a la següent parada o a l'altra (Torredembarra o Altafulla) sortir del vagó a l'andana i correr cap al següent vagó per sobrepassar el revisor.
La veritat és que la imatge és mig graciosa mig patètica. Perquè hi han molts "usuaris" que no paguen el bitllet de forma automàtica i d'altres, com és el meu cas, que cada més et deixes una part de la nòmina en comprar l'abonament mensual per ser un ciutadà "exemplar".
El mateix passa amb molts viatgers que pujen a Barcelona al tren Regional Expres amb un bitllet de rodalies. Saben que el tren està format per sis vagons (dues composicions de tres vagons) i que el revisor per passar d'una composició a l'altra ha d'esperar a la següent estació (Sant Vicenç de Calders) per a fer-ho. El més habitual, per no dir el de sempre, el revisor està a la composició del davant. Llavors aquesta gent sense el bitllet pertinent REGIONAL EXPRES puja a l'altra composició i els hi surt el trajecte BCN-SANT VICENÇ per la patilla.
I podria explicar moltes més picaresques en l'esmentat trajecte.
Sí que és veritat que molt de tant en tant, i normalment els divendres, en el tren que surt de Sants a les 18:03 amb destinació Tortosa, hi han dos revisors, un a cada composició del tren. Però aquesta imatge és gairebé testimonial.
Per les tardes si vas amb el tren direcció cap a Tarragona, a l'estació de Sant Vicenç de Calders pots veure una veritable anada i vinguda d'immigrants i nacionals abans de pujar al tren intentant localitzar el revisor i el sentit en que està revisant els bitllets per a posar-se als primers o als últims vagons. Si algun d'ells s'equivoca i veu al revisor venir, es col.loca al punt més allunyat del tren per a la següent parada o a l'altra (Torredembarra o Altafulla) sortir del vagó a l'andana i correr cap al següent vagó per sobrepassar el revisor.
La veritat és que la imatge és mig graciosa mig patètica. Perquè hi han molts "usuaris" que no paguen el bitllet de forma automàtica i d'altres, com és el meu cas, que cada més et deixes una part de la nòmina en comprar l'abonament mensual per ser un ciutadà "exemplar".
El mateix passa amb molts viatgers que pujen a Barcelona al tren Regional Expres amb un bitllet de rodalies. Saben que el tren està format per sis vagons (dues composicions de tres vagons) i que el revisor per passar d'una composició a l'altra ha d'esperar a la següent estació (Sant Vicenç de Calders) per a fer-ho. El més habitual, per no dir el de sempre, el revisor està a la composició del davant. Llavors aquesta gent sense el bitllet pertinent REGIONAL EXPRES puja a l'altra composició i els hi surt el trajecte BCN-SANT VICENÇ per la patilla.
I podria explicar moltes més picaresques en l'esmentat trajecte.
Sí que és veritat que molt de tant en tant, i normalment els divendres, en el tren que surt de Sants a les 18:03 amb destinació Tortosa, hi han dos revisors, un a cada composició del tren. Però aquesta imatge és gairebé testimonial.
Re: Interventors a la Renfe
Millor no donar gaire idees...
Re: Interventors a la Renfe
A la mateixa línea he vist actuar un revisor de manera racista, fins al punt d´anar a la cabina a insultar de manera racista a crits des de la finestreta de cabina un grup de joves magrebins que acabaven de baixar.
Pensis el què pensis, ni tots els magrebins viatgen sense pagar (ja sé que n´hi ha molts que sí), ni cap persona que treballi a Renfe ha d´actuar així.
Pensis el què pensis, ni tots els magrebins viatgen sense pagar (ja sé que n´hi ha molts que sí), ni cap persona que treballi a Renfe ha d´actuar així.
Re: Interventors a la Renfe
El problema del revisors (almenys jo ho penso) es que molt sovint no porten seguretat al costat i encara que cometis frau no et poden ni demanar el DNI ni retenir-te fins que vinguin els mossos (si es que es dignen a aparèixer), si tinguessin una mica més d'autoritat si que serien més efectius. Si et poguessin retenir en cas de frau o portessin seguretat si que podrien actuar de manera mes efectiva...
I per altra banda, els que m’he trobat a la R4 no portaven lectors magnètics de bitllets, un altre problema, perquè a vegades la validadora et marca el viatge a sobre d’un viatge antic o el marca molt fluix i no es veu bé del tot i els revisors desprès et busquen les pessigolles (m’ha passat un parell de cops).
I per altra banda, els que m’he trobat a la R4 no portaven lectors magnètics de bitllets, un altre problema, perquè a vegades la validadora et marca el viatge a sobre d’un viatge antic o el marca molt fluix i no es veu bé del tot i els revisors desprès et busquen les pessigolles (m’ha passat un parell de cops).
Re: Interventors a la Renfe
Totalmente de acuerdo. En el TramBesós, infame por el incivismo que sufre, los revisores van acompañados de dos gorilas con un perrete. Ahí, que se atrevan a increpar al revisor...Sokjo wrote:El problema del revisors (almenys jo ho penso) es que molt sovint no porten seguretat al costat i encara que cometis frau no et poden ni demanar el DNI ni retenir-te fins que vinguin els mossos (si es que es dignen a aparèixer), si tinguessin una mica més d'autoritat si que serien més efectius. Si et poguessin retenir en cas de frau o portessin seguretat si que podrien actuar de manera mes efectiva...
I per altra banda, els que m’he trobat a la R4 no portaven lectors magnètics de bitllets, un altre problema, perquè a vegades la validadora et marca el viatge a sobre d’un viatge antic o el marca molt fluix i no es veu bé del tot i els revisors desprès et busquen les pessigolles (m’ha passat un parell de cops).
Manca de revisors als Mitja Distància Portbou-Barcelona
Aquest és un fet que passa des de fa mínim 5 mesos. En molts dels trens de Mitjana Distància, que recorren els 169 kms de Portbou a Barcelona-Sants (de fet la majoria surten o acaben a Figueres, estem parlant de tren convencional) en unes 2 hores 10 minuts, no hi va cap interventor. Això provoca moltes vegades que la gent viatgi sense bitllet perquè ho saben (si hi ha revisor, farà el bitllet sense recàrrec) o situacions més desagradables con la que va passar fa uns mesos, on en un comboi de Portbou a Barcelona (els meus pares viuen en aquest poble d'estació enorme on jo vaig néixer) un individu una mica desequilibrat va manipular les portes i va fer que el tren es parés diverses vegades i va acumular un retard important ja que finalment van haver de pujar els Mossos a Girona per detenir-lo.
Aquesta tarda mateix en tornar a les 17:27 de Portbou a Barcelona vaig comprovar que la màquina cancel.ladora no funcionava (per marcar el bono de 10 trajectes), tampoc hi havia personal a la taquilla (molt rarament hi ha algú). Dalt del tren just abans que arranqués li vaig comentar la situació al maquinista que va reconèixer que tampoc hi hauria revisor i va reconèixer elegantment que era una vergonya i que no em podia donar cap consell a l'hora de sortir de l'estació al Clot, on finalment vaig sortir darrera algú sense gastar cap trajecte.
Aquesta tarda mateix en tornar a les 17:27 de Portbou a Barcelona vaig comprovar que la màquina cancel.ladora no funcionava (per marcar el bono de 10 trajectes), tampoc hi havia personal a la taquilla (molt rarament hi ha algú). Dalt del tren just abans que arranqués li vaig comentar la situació al maquinista que va reconèixer que tampoc hi hauria revisor i va reconèixer elegantment que era una vergonya i que no em podia donar cap consell a l'hora de sortir de l'estació al Clot, on finalment vaig sortir darrera algú sense gastar cap trajecte.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Manca de revisors als Mitja Distància Portbou-Barcelona
Això no és problema exclusiu de la línia R11, això també és molt freqüent a les línies R12, R13, R14, R15 i R16 per desgràcia.kastroboy wrote:Aquest és un fet que passa des de fa mínim 5 mesos. En molts dels trens de Mitjana Distància, que recorren els 169 kms de Portbou a Barcelona-Sants (de fet la majoria surten o acaben a Figueres, estem parlant de tren convencional) en unes 2 hores 10 minuts, no hi va cap interventor. Això provoca moltes vegades que la gent viatgi sense bitllet perquè ho saben (si hi ha revisor, farà el bitllet sense recàrrec) o situacions més desagradables con la que va passar fa uns mesos, on en un comboi de Portbou a Barcelona (els meus pares viuen en aquest poble d'estació enorme on jo vaig néixer) un individu una mica desequilibrat va manipular les portes i va fer que el tren es parés diverses vegades i va acumular un retard important ja que finalment van haver de pujar els Mossos a Girona per detenir-lo.
Aquesta tarda mateix en tornar a les 17:27 de Portbou a Barcelona vaig comprovar que la màquina cancel.ladora no funcionava (per marcar el bono de 10 trajectes), tampoc hi havia personal a la taquilla (molt rarament hi ha algú). Dalt del tren just abans que arranqués li vaig comentar la situació al maquinista que va reconèixer que tampoc hi hauria revisor i va reconèixer elegantment que era una vergonya i que no em podia donar cap consell a l'hora de sortir de l'estació al Clot, on finalment vaig sortir darrera algú sense gastar cap trajecte.
El problema és que ADIF (en especial ADIF) no els hi dona la gana posar més empleats públics a l'estacions de Regionals de Catalunya, et poso un exemple Vila-seca te els mateixos habitants que Vilassar de Mar i no cap servei de venta de billets (en canvi a l'estació de Vilassar de Mar si que tenen servei de venta de billets).
Una vegada vaig tindre que anar amb REX des de Salou (una de les estacions més importants de la costa daurada) fins València, les taquilles tancades, les màquines expenedores de bitllets estaven fora de servei i el revisor va passar fins Vila-real quasi ens fot fora del tren per no portar bitllet (es mes el revisor no portava canvi per més guasa).
Va ser una experiència per oblidar per molts passatgers (perquè també anaven amb una 447 original).
Tornant al tema ADIF són una colla de dropos (sense ofendre) i els revisors no donen més abast.
Re: Interventors a la Renfe
Els interventors (i els vigilants) estan molt cremats: a la zona de Tarragona ja hi ha hagut diverses agressions, algunes de greus.Ferry1ac1 wrote:Ahir agafant l'últim Catalunya Exprés des de Marçà-Falset a Barcelona vaig trobar molt fort que l'interventor no em "demanés" el bitllet fins després de passar Sant Vicenç de Calders.
El més fort del cas és que es va fer un embolic i no me'l va demanar ell sinó que vaig haver de fer-ho jo ja que ell pensava que ja me l'havia demanat abans. Li vaig demanar el bitllet des de Marçà, però podria haver-li dit que havia pujat en alguna altra estació per haver de pagar menys.
Trobo que és molt greu que el sistema funcioni tan malament ja que els interventors no donen a l'abast ni en estacions on pugen 8 persones ni, evidentment, en estacions com Reus, Vila-Seca, Tarragona, Altafulla o Torredembarra on puja i baixa moltíssima gent.
Com que tot plegat és tan desastrós hi ha molta gent que a les poques estacions amb taquilla i sense barreres tarifàries no compra el bitllet esperant que no passi el revisor o que el pugui enganyar dient que ha pujat després.
Després la Renfe passa la factura a les administracions públiques del dèficit i paguem entre tots els bitllets de molta gent.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Interventors a la Renfe
Llavors si estant molt cremats perquè no posen màquines expenedores de bitllets de Tren a les estacions de Vila-seca, Flix, Riba-Roja d'Ebre, Torredembarra, Altafulla - Tamarit i etc.437.001 wrote:Els interventors (i els vigilants) estan molt cremats: a la zona de Tarragona ja hi ha hagut diverses agressions, algunes de greus.Ferry1ac1 wrote:Ahir agafant l'últim Catalunya Exprés des de Marçà-Falset a Barcelona vaig trobar molt fort que l'interventor no em "demanés" el bitllet fins després de passar Sant Vicenç de Calders.
El més fort del cas és que es va fer un embolic i no me'l va demanar ell sinó que vaig haver de fer-ho jo ja que ell pensava que ja me l'havia demanat abans. Li vaig demanar el bitllet des de Marçà, però podria haver-li dit que havia pujat en alguna altra estació per haver de pagar menys.
Trobo que és molt greu que el sistema funcioni tan malament ja que els interventors no donen a l'abast ni en estacions on pugen 8 persones ni, evidentment, en estacions com Reus, Vila-Seca, Tarragona, Altafulla o Torredembarra on puja i baixa moltíssima gent.
Com que tot plegat és tan desastrós hi ha molta gent que a les poques estacions amb taquilla i sense barreres tarifàries no compra el bitllet esperant que no passi el revisor o que el pugui enganyar dient que ha pujat després.
Després la Renfe passa la factura a les administracions públiques del dèficit i paguem entre tots els bitllets de molta gent.
Re: Interventors a la Renfe
Perquè no depen dels interventors que posin les màquines expenedores.trensmat wrote:Llavors si estant molt cremats perquè no posen màquines expenedores de bitllets de Tren a les estacions de Vila-seca, Flix, Riba-Roja d'Ebre, Torredembarra, Altafulla - Tamarit i etc.437.001 wrote:Els interventors (i els vigilants) estan molt cremats: a la zona de Tarragona ja hi ha hagut diverses agressions, algunes de greus.Ferry1ac1 wrote:Ahir agafant l'últim Catalunya Exprés des de Marçà-Falset a Barcelona vaig trobar molt fort que l'interventor no em "demanés" el bitllet fins després de passar Sant Vicenç de Calders.
El més fort del cas és que es va fer un embolic i no me'l va demanar ell sinó que vaig haver de fer-ho jo ja que ell pensava que ja me l'havia demanat abans. Li vaig demanar el bitllet des de Marçà, però podria haver-li dit que havia pujat en alguna altra estació per haver de pagar menys.
Trobo que és molt greu que el sistema funcioni tan malament ja que els interventors no donen a l'abast ni en estacions on pugen 8 persones ni, evidentment, en estacions com Reus, Vila-Seca, Tarragona, Altafulla o Torredembarra on puja i baixa moltíssima gent.
Com que tot plegat és tan desastrós hi ha molta gent que a les poques estacions amb taquilla i sense barreres tarifàries no compra el bitllet esperant que no passi el revisor o que el pugui enganyar dient que ha pujat després.
Després la Renfe passa la factura a les administracions públiques del dèficit i paguem entre tots els bitllets de molta gent.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Interventors a la Renfe
I els viatgers que donen problemes, no fan servir ni la taquilla ni les màquines autoexpenedores...
Re: Interventors a la Renfe
Desde hace tiempo creo que se deberia instaurar una Policia Ferroviaria y poner interventores en todos los trenes.
La seguridad privada no sirve para casi nada, nadie les respeta, eso si llegan los Mossos a un tren y el o los Gallitos se callan y obedecen, bajan del Tren sin rechistar, por que a las autoridades se les respeta o infunden ese miedo que ni los interventores ni los guardias de seguridad ofrecen.
Con esa Policia Ferroviaria tambien se podria hacer de forma mas efectiva un control y detencion de los grafiteros, por que ultimamente estan muy de moda, he visto pintar metros y Trenes y los de seguridad quietos sin actuar y es bastante penoso.
Saludos.
La seguridad privada no sirve para casi nada, nadie les respeta, eso si llegan los Mossos a un tren y el o los Gallitos se callan y obedecen, bajan del Tren sin rechistar, por que a las autoridades se les respeta o infunden ese miedo que ni los interventores ni los guardias de seguridad ofrecen.
Con esa Policia Ferroviaria tambien se podria hacer de forma mas efectiva un control y detencion de los grafiteros, por que ultimamente estan muy de moda, he visto pintar metros y Trenes y los de seguridad quietos sin actuar y es bastante penoso.
Saludos.
Re: Interventors a la Renfe
Tampoco es que puedan hacer mucho, excepto recibir unas buenas tortas. Lo que suelen hacer es (en las estaciones o cocheras de metro) rodearlos y tenerlos vigilados hasta que llegan los Mossos y entonces intervienen.ortegote wrote:Con esa Policia Ferroviaria tambien se podria hacer de forma mas efectiva un control y detencion de los grafiteros, por que ultimamente estan muy de moda, he visto pintar metros y Trenes y los de seguridad quietos sin actuar y es bastante penoso.
Por lo demás, completamente de acuerdo. A ver si así se consigue poner remedio a la casa de en que se ha convertido el transporte público.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Interventors a la Renfe
Molt d'acord amb tu , aquest tema necessita ma dura.Desde hace tiempo creo que se deberia instaurar una Policia Ferroviaria y poner interventores en todos los trenes.
La seguridad privada no sirve para casi nada, nadie les respeta, eso si llegan los Mossos a un tren y el o los Gallitos se callan y obedecen, bajan del Tren sin rechistar, por que a las autoridades se les respeta o infunden ese miedo que ni los interventores ni los guardias de seguridad ofrecen.
Con esa Policia Ferroviaria tambien se podria hacer de forma mas efectiva un control y detencion de los grafiteros, por que ultimamente estan muy de moda, he visto pintar metros y Trenes y los de seguridad quietos sin actuar y es bastante penoso.
Saludos.