Obres a la línia Llobregat-Anoia
- vermer3
- N6
- Posts: 300
- Joined: Saturday 02/07/2011 14:11
- Location: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre
Re: Obres a la línia Llobregat-Anoia
Aquest em sembla el lloc més adequat per posar-ho: ja no hi ha cua de maniobres a Can Ros. Els trens de la S3 van buits fins a les vies generals de Quatre Camins, on hi han col·locades, al llarg d'aquestes, unes andanes metàl·liques per a que les maquinistes canviïn de cabina. No sé quan es va suprimir la cua de maniobres de Can Ros, però deu haver estat fa poc.
R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Re: Obres a la línia Llobregat-Anoia
Espero que l'excusa sigui creïble aquesta vegada....vermer3 wrote:Aquest em sembla el lloc més adequat per posar-ho: ja no hi ha cua de maniobres a Can Ros. Els trens de la S3 van buits fins a les vies generals de Quatre Camins, on hi han col·locades, al llarg d'aquestes, unes andanes metàl·liques per a que les maquinistes canviïn de cabina. No sé quan es va suprimir la cua de maniobres de Can Ros, però deu haver estat fa poc.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Obres a la línia Llobregat-Anoia
Potser acaben suprimint la S9 i tot.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Obres a la línia Llobregat-Anoia
Fa un any i mig que ja no existeix la via 0 de Can Ros i la volta es fa a Quatre Camins.vermer3 wrote:Aquest em sembla el lloc més adequat per posar-ho: ja no hi ha cua de maniobres a Can Ros. Els trens de la S3 van buits fins a les vies generals de Quatre Camins, on hi han col·locades, al llarg d'aquestes, unes andanes metàl·liques per a que les maquinistes canviïn de cabina. No sé quan es va suprimir la cua de maniobres de Can Ros, però deu haver estat fa poc.
- vermer3
- N6
- Posts: 300
- Joined: Saturday 02/07/2011 14:11
- Location: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre
Re: Obres a la línia Llobregat-Anoia
Doncs si que feia temps que no anava més amunt de l'estació de Sant Vicenç dels Horts.... Bé, almenys, les vies generals de Quatre Camins són més utilitzades que abans, ja que només hi circulaven els R50/R60, els mercaderies i algún material buit (suposo)... no més de 10 trens per sentit al dia.victorcasta wrote:Fa un any i mig que ja no existeix la via 0 de Can Ros i la volta es fa a Quatre Camins.
R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Re: Obres a la línia Llobregat-Anoia
Ya fuy a cazar la catenaria de Europa Fira, no voy a criticar el cambio de sistema en la Catenaria, pero si es mejor rigida que cable, bienvenida sea.metring wrote:
Saludos.
Re: Obres a la línia Llobregat-Anoia
Fent un exercici teòric amb les següents suposicions:
-Estem en un futur més llunyà que proper
-La Linia Llobregat Anoia s'ha reconvertit en UIC amb fons de la UE, o whatever
-S'ha aconseguit fusionar la gestió de FGC i Rodalies sota la mateixa companyia
Hi ha alguna cosa a nivell tècnic (que no econòmic) que impideixi que el túnel de L1+Rodalies que hi ha desde Fabra i Puig fins a Plaça Catalunya s'agrandeixi fins a Plaça Espanya i la línia Llobregat Anoia?
Salt de moltó inclòs entre Universitat i Urgell, suposo.
Gràcies
-Estem en un futur més llunyà que proper
-La Linia Llobregat Anoia s'ha reconvertit en UIC amb fons de la UE, o whatever
-S'ha aconseguit fusionar la gestió de FGC i Rodalies sota la mateixa companyia
Hi ha alguna cosa a nivell tècnic (que no econòmic) que impideixi que el túnel de L1+Rodalies que hi ha desde Fabra i Puig fins a Plaça Catalunya s'agrandeixi fins a Plaça Espanya i la línia Llobregat Anoia?
Salt de moltó inclòs entre Universitat i Urgell, suposo.
Gràcies
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Back to topic!
Per a fer exercicis teòrics sobre el futur, hi ha un subfòrum propi. Aquest fil tracta d'obres reals.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Ahir (04/02/2019)
A Martorell-Central (R5/R6):
-Segueixo trobant a faltar una pantalla al vestíbul, si pogués ser ben gran, amb les properes circulacions: això estalviaria presses.
-També trobo a faltar teleindicadors com els de FGC Vallès a les andanes. No tots els trens paren a totes.
-He agafat un R50 direcció Manresa.
A Martorell-Enllaç (R5/R6):
[des del tren]
-Se'm fa MOLT estrany de passar per aquesta estació sense parada...
A Olesa de Montserrat (R5):
[des del tren]
-Les andanes d'aquesta estació es troben en bastant mal estat, i l'única solució a llarg termini que té la cosa és que reformin del tot el paviment. No sé de qui seria l'idea, però el paviment escollit per a aquesta estació, tot i que sigui bonic, ha resultat ser tot un fiasco: no és paviment per a una estació. Tendeix a trencar-se, i cal refer-lo cada dos per tres. Potser per al jardí d'una casa unifamiliar estigui bé, però no per a una estació.
A Castellbell i el Vilar (R5):
[des del tren]
-M'ha fet la impressió de com si el viaducte metàlic situat just a l'entrada de l'estació costat Sant Vicenç-Castellgalí estigués en mal estat.
-Només ha estat una sensació, no sé si serà així o no.
A Sant Vicenç-Castellgalí (R5):
-Res de nou.
-Les andanes d'aquesta estació també estan en mal estat, el paviment (asfalt), tendeix a desfer-se amb el temps. Res de greu aquí, però.
-Segueixo trobant a faltar una pantalla al vestíbul, si pogués ser ben gran, amb les properes circulacions: això estalviaria presses.
-També trobo a faltar teleindicadors com els de FGC Vallès a les andanes. No tots els trens paren a totes.
-He agafat un R50 direcció Manresa.
A Martorell-Enllaç (R5/R6):
[des del tren]
-Se'm fa MOLT estrany de passar per aquesta estació sense parada...
A Olesa de Montserrat (R5):
[des del tren]
-Les andanes d'aquesta estació es troben en bastant mal estat, i l'única solució a llarg termini que té la cosa és que reformin del tot el paviment. No sé de qui seria l'idea, però el paviment escollit per a aquesta estació, tot i que sigui bonic, ha resultat ser tot un fiasco: no és paviment per a una estació. Tendeix a trencar-se, i cal refer-lo cada dos per tres. Potser per al jardí d'una casa unifamiliar estigui bé, però no per a una estació.
A Castellbell i el Vilar (R5):
[des del tren]
-M'ha fet la impressió de com si el viaducte metàlic situat just a l'entrada de l'estació costat Sant Vicenç-Castellgalí estigués en mal estat.
-Només ha estat una sensació, no sé si serà així o no.
A Sant Vicenç-Castellgalí (R5):
-Res de nou.
-Les andanes d'aquesta estació també estan en mal estat, el paviment (asfalt), tendeix a desfer-se amb el temps. Res de greu aquí, però.
Ahir (17/03/2019)
A Europa-Fira (R5/R6):
-La via en placa està en pèssim estat, no sé si els trenes entren a massa velocitat, tal com està. Em sembla que hi deu haver problemes freàtics o de filtracions.
-No recordo gaire bé el darrer cop que vaig utilitzar aquesta estació, però ara la catenària és rígida.
A Gornal (R5/R6):
-No he pogut fixar-me en si també hi han instal.lat catenària rígida.
-Han instal.lat cartelleria tipus FGC Vallès, la qual cosa és un clar pas enrere, especialment per a la gent amb problemes de visió.
-Es troba a faltar un passadís d'intercomunicació amb l'estació de Bellvitge sense haver de sortir al carrer...
-La via en placa està en pèssim estat, no sé si els trenes entren a massa velocitat, tal com està. Em sembla que hi deu haver problemes freàtics o de filtracions.
-No recordo gaire bé el darrer cop que vaig utilitzar aquesta estació, però ara la catenària és rígida.
A Gornal (R5/R6):
-No he pogut fixar-me en si també hi han instal.lat catenària rígida.
-Han instal.lat cartelleria tipus FGC Vallès, la qual cosa és un clar pas enrere, especialment per a la gent amb problemes de visió.
-Es troba a faltar un passadís d'intercomunicació amb l'estació de Bellvitge sense haver de sortir al carrer...
-
- N5
- Posts: 111
- Joined: Thursday 15/06/2017 17:57
Re: Ahir (17/03/2019)
La nova cartelleria a Gornal va ser instal·lada fa cosa de 3 mesos.437.001 wrote: A Gornal (R5/R6):
-Han instal.lat cartelleria tipus FGC Vallès, la qual cosa és un clar pas enrere, especialment per a la gent amb problemes de visió.
-Es troba a faltar un passadís d'intercomunicació amb l'estació de Bellvitge sense haver de sortir al carrer...
He trobat molts missatges repetint lo dels problemes de visió amb els cartells, i jo aquí discrepo. Puc entendre que no es vulguin treure per nostàlgia o per tenir un disseny distintiu, però per problemes de vista? No conec a ningú que mai hagi tingut cap problema amb la cartelleria dels FGC Vallès. Algú amb problemes de vista tindrà més problemes amb el termòmetre de la línia, que no pas amb els cartells romboïdals.
Re: Ahir (17/03/2019)
Bones,Adrià Grande wrote:La nova cartelleria a Gornal va ser instal·lada fa cosa de 3 mesos.437.001 wrote: A Gornal (R5/R6):
-Han instal.lat cartelleria tipus FGC Vallès, la qual cosa és un clar pas enrere, especialment per a la gent amb problemes de visió.
-Es troba a faltar un passadís d'intercomunicació amb l'estació de Bellvitge sense haver de sortir al carrer...
He trobat molts missatges repetint lo dels problemes de visió amb els cartells, i jo aquí discrepo. Puc entendre que no es vulguin treure per nostàlgia o per tenir un disseny distintiu, però per problemes de vista? No conec a ningú que mai hagi tingut cap problema amb la cartelleria dels FGC Vallès. Algú amb problemes de vista tindrà més problemes amb el termòmetre de la línia, que no pas amb els cartells romboïdals.
Responc als dos:
Ja ho vaig dir fa temps per mi unificar cartelleria no es mala idea però per nostalgia m'agradaria que es conserves la cartelleria habitual de la LL-A.
Sobre la visio. amics Jo tinc molt problemes de vista i primer tenim el termometre el cual si es veritat que de lluny pots tenir problemes, pero el Tren de FGC disposa de Megafonia i al final de cada cotxe tenim la pantalleta digital que es veu prou bé, aixó a LL-A al B-V ara tenen pantalles i segueix estant la megafonia.
També he de dir que mai he tingut problemes a la B-V per la meva falta de visio per que com he dit tenim més coses per saber la nostra estació de destí que no nomes el cartellet a l'andana.
Salutacions.
Ahir (24/03/2019)
Entre Castellbell i el Vilar i Sant Vicenç-Castellgalí (R5):
[des del tren]
-Estan renovant la via.
[des del tren]
-Estan renovant la via.
Re: Obres a la línia Llobregat-Anoia
Estic acabant la carrera d'Economia a la UB, i he començat a fer el TFG amb en Germà Bel sobre colls d'ampolla en la infraestructura ferroviària a Barcelona.
Amb ocasió d'això, l'altre dia vaig tenir l'oportunitat de parlar durant una hora i mitja amb el director d'infraestructures de FGC. Aquí un resum de coses interessants que em va comentar sobre la linia del Llobregat - Anoia.
-Sobre el tram de Martorell Igualada han fer diversos estudis per corregir el traçat, però han arribat a la conclusió que, donat la via única, no té sentit gastar diners en refer-lo, donat que qualsevol guany de temps es veuria negat per tenir que esperar de totes formes en la estació següent a que passi el tren en direcció contrària. El mateix amb possibles parades facultatives. Les obres serien per fer doble via + traçat nou, o no hi haurà obres. De totes formes, això queda molt lluny.
-Estaria bé fer doble via fins a Montserrat, però la orografia és complicada, i hi ha un túnel de 1,5 kms en mig. Es podria fer, però és car.
-Es podria fer un ramal nou a Can Amat per al polígon de la SEAT. Es veu que hi ha un munt de treballadors que fitxen a Zona Franca i després els transporten en autocar a Martorell. SEAT estava mirant a veure si els hi compensava crear ramal nou + tren reservat, però la crisi va posar el projecte en el calaix. A ell li semblaria bé, però ho hauria de pagar la seat donat que ells serien virtualment els únics beneficiats del ramal.
-Em va comentar que anys abans de l'actual projecte de prolongació a Gràcia, es va considerar unir Plaça Espanya amb Poble Sec L2 i fusionar les dos línies. També alguns polítics volien considerar que la futura línia Castelldefels Cornellà s'unís als FGC a Sant Boi, però aparentment la connexió físicament era molt complicada.
-Es va considerar reconvertir la línia a ample internacional quan es va pensar amb la connexió amb la L2, des de llavors no s'ha tornat a considerar de nou.
-Vam estar considerant la problemàtica de la naturalesa subòptima de la línia en general, que no es pot arreglar amb millores operatives. Li vaig ensenyar el plànol que vaig posar al fil de propostes ferroviàries per aquesta línia a l'altre fòrum i li va agradar bastant, encara que el gran problema d'aquella idea és la saturació de Sants. Es tractaria de connectar la línia a la de Rodalies després de Sant Boi, fent França estació terminal, i convertir la L8 en línia de metro urbana, amb moltes estacions noves entremig.
https://drive.google.com/open?id=18ckaa ... sp=sharing
-Segons els seus estudis, l'ampliació fins a Gràcia doblarà els usuaris totals de la línia, i és l'actuació ferroviària amb més rentabilitat econòmica de tot el PDIs des de fa 20 anys. No em va saber dir de memòria si finalment passava per Entença o Hospital Clínic. En tot cas estàn bastant convençuts de l'importància d'aquesta ampliació.
-Em vaig oblidar de preguntar sobre varies coses, com les ampliacions a Igualada i Manresa i si serien soterrades, etc; sobre la possible reconversió de les línies de Súria i Sallent; i ampliacions fins a Berga, etc. Llàstima.
Amb ocasió d'això, l'altre dia vaig tenir l'oportunitat de parlar durant una hora i mitja amb el director d'infraestructures de FGC. Aquí un resum de coses interessants que em va comentar sobre la linia del Llobregat - Anoia.
-Sobre el tram de Martorell Igualada han fer diversos estudis per corregir el traçat, però han arribat a la conclusió que, donat la via única, no té sentit gastar diners en refer-lo, donat que qualsevol guany de temps es veuria negat per tenir que esperar de totes formes en la estació següent a que passi el tren en direcció contrària. El mateix amb possibles parades facultatives. Les obres serien per fer doble via + traçat nou, o no hi haurà obres. De totes formes, això queda molt lluny.
-Estaria bé fer doble via fins a Montserrat, però la orografia és complicada, i hi ha un túnel de 1,5 kms en mig. Es podria fer, però és car.
-Es podria fer un ramal nou a Can Amat per al polígon de la SEAT. Es veu que hi ha un munt de treballadors que fitxen a Zona Franca i després els transporten en autocar a Martorell. SEAT estava mirant a veure si els hi compensava crear ramal nou + tren reservat, però la crisi va posar el projecte en el calaix. A ell li semblaria bé, però ho hauria de pagar la seat donat que ells serien virtualment els únics beneficiats del ramal.
-Em va comentar que anys abans de l'actual projecte de prolongació a Gràcia, es va considerar unir Plaça Espanya amb Poble Sec L2 i fusionar les dos línies. També alguns polítics volien considerar que la futura línia Castelldefels Cornellà s'unís als FGC a Sant Boi, però aparentment la connexió físicament era molt complicada.
-Es va considerar reconvertir la línia a ample internacional quan es va pensar amb la connexió amb la L2, des de llavors no s'ha tornat a considerar de nou.
-Vam estar considerant la problemàtica de la naturalesa subòptima de la línia en general, que no es pot arreglar amb millores operatives. Li vaig ensenyar el plànol que vaig posar al fil de propostes ferroviàries per aquesta línia a l'altre fòrum i li va agradar bastant, encara que el gran problema d'aquella idea és la saturació de Sants. Es tractaria de connectar la línia a la de Rodalies després de Sant Boi, fent França estació terminal, i convertir la L8 en línia de metro urbana, amb moltes estacions noves entremig.
https://drive.google.com/open?id=18ckaa ... sp=sharing
-Segons els seus estudis, l'ampliació fins a Gràcia doblarà els usuaris totals de la línia, i és l'actuació ferroviària amb més rentabilitat econòmica de tot el PDIs des de fa 20 anys. No em va saber dir de memòria si finalment passava per Entença o Hospital Clínic. En tot cas estàn bastant convençuts de l'importància d'aquesta ampliació.
-Em vaig oblidar de preguntar sobre varies coses, com les ampliacions a Igualada i Manresa i si serien soterrades, etc; sobre la possible reconversió de les línies de Súria i Sallent; i ampliacions fins a Berga, etc. Llàstima.
Last edited by Aeduh on Wednesday 27/03/2019 11:55, edited 1 time in total.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
Re: Obres a la línia Llobregat-Anoia
Molt interessant tot el què has explicat, moltes gràcies!!
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
S'avisten obres a la línia durant el maig. Pel que sembla serà un tram de vàries estacions, una de les quals serà Gornal. Quan sàpiga més detalls ja ho diré!
Re: Obres a la línia Llobregat-Anoia
Obres de millora i recuperació del talús on es va provocar l'incendi forestal entre els termes municipals de La Pobla de Claramunt, Capellades i Vallbona d'anoia.
Entenc que no afectara el transit ferroviari.
Salutacions.
Entenc que no afectara el transit ferroviari.
Salutacions.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC
Això ha tingut que ser imprevist, no? Perquè no estava anunciat fins avui que comença, m'ho acabo de trobar:
https://www.facebook.com/photo?fbid=282 ... 8445974057
I agafo un R5 i efectivament, s'atura a totes. Per cert, fixeu-vos en Ildefons Cerdà, està en groc, just deu haver captat el moviment de verd a vermell o viceversa!
https://www.facebook.com/photo?fbid=282 ... 8445974057
En pocs minuts passo per Almeda, a veure què es veu.
Edito: Al passar per Almeda, 4 treballadors parlant tot mirant cap al túnel direcció Cornellà Riera:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=28 ... 0904557811
https://www.facebook.com/photo?fbid=282 ... 8445974057
I agafo un R5 i efectivament, s'atura a totes. Per cert, fixeu-vos en Ildefons Cerdà, està en groc, just deu haver captat el moviment de verd a vermell o viceversa!
https://www.facebook.com/photo?fbid=282 ... 8445974057
En pocs minuts passo per Almeda, a veure què es veu.
Edito: Al passar per Almeda, 4 treballadors parlant tot mirant cap al túnel direcció Cornellà Riera:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=28 ... 0904557811
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org