El Maño amañado wrote:Però... Jo més que això, lo que faria seria instal·lar els sistemes ERMTS per a que els túnels de Barcelona vagin amb més fluïdesa amb la circulació actual dels trens. Que en futur ho incrementin o no, això ja és una altra cosa. Encara que també haig de dir que aquesta opció de redistribuir les vies de Sants és la més econòmica i ràpida.
Vulguem o no, l'ERMTS no millorarà gaire la situació actual, més enllà d'oferir una millor seguretat. Per a buidar de manera més ràpida el túnel (i oferir una fluïdesa real) cal treure els trens del túnel el més ràpid possible, i això o ho fas desdoblant el túnel sencer o poses com a mínim més vies a les estacions per a absorbir la demanda de circulacions. Així a Sants ara poden entrar 2 trens gairebé simultàniament i quan el túnel va col·lapsat, podrien ser fins a 4 amb rebassaments autoritzats. Cosa molt bona ja que el temps d'aturada a aquesta estació és un pel més alt que a Arc de Triomf per exemple.
El que fa falta a Rodalies és més capacitat (tercer túnel i/o radial Zona 1, desdoblaments o quadruplicacions, vies d'apartat, etc). L'ERTMS només permetrà posar més trens en un espai reduït dins d'un control automàtic de la seguretat. Però no es res que no es faci ja quan el túnel va al límit i se circula marxa a la vista, amb els trens enganxats un darrere de l'altre. Clar que amb l'ERTMS aquestes situacions "excepcionals" poden ser "normalitzades" gràcies al plus de seguretat, i per tant, reflexades en l'increment de circulacions teòric, ja que amb l'actual no es poden posar més circulacions que les que admet la infraestructura amb els trens respectant la circulació normal i les distàncies dels cantons actuals.
El que hem de fer-nos la idea es que l'actual nombre de circulacions és absurdament alt, i cal una diversificació de les línies de rodalies al llarg de la ciutat i no només a la part baixa.