Nous trens de reforç sèries 5000, 6000 i 9000

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).

Quins canvia haurien de tenir els nous trens respecte els actuals?

Més seients
9
20%
Agafadors al sostre
16
36%
Avisos d'incidències a dins, per pantalles i megafonia
17
39%
Interiorisme canviant, patrocinat per Ikea
2
5%
 
Total votes: 44

User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Post by Renfe451 »

La veritat és que aquesta adjudicació de nous trens es necessitava des de feia temps... i ja tocava realment. Sobretot a l'L3 i l'L5 aniran molt bé la incorporació de nous trens al carrusel, de tal manera que millorarà en un principi la freqüència de pas. Ara bé, crec que es necessitaria personal per a realitzar més torns, suposo que amb el flamant nou conveni de FMB on es contemplava la contractació de més personal es podran cobrir els nous torns sense gaires problemes.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Post by Miquel »

A banda, el que més interessarà al FMB és no tenir un poti poti de trens diferents a cada línia.

El manteniment és més "senzill" i endreçat si L5 segueix operant-se només amb 5000 i no haver de fer nous espais per als recanvis i manteniment dels 9000. Mateix cas que portar 9000 a L3. I passaria el mateix a la inversa, que en comptes de 2 9000, es demanessin 2 5000 més per L4.
El metro de Barcelona amb motoristes!
David.F.C.M.B.1000
N6
N6
Posts: 293
Joined: Sunday 11/10/2015 19:57
Location: barcelona

Re: Aquí toca?

Post by David.F.C.M.B.1000 »

Fran-Ikarus wrote:Toda esta (respetable) disgresión tuya creo que tendría sentido en el tema dedicado a los trenes de la L9 y/o del metro al aeropuerto.

Aquí se está hablando de que las L1, L3, L4 y L5 tienen necesidad de más trenes, y no le veo sentido darle la vuelta, empezar a hablar de unas supuestas conveniencias de configuración e interiorismo de los 9000 de la L9 Sud, y de rebote que las necesidades de L2, L3 y L5 tengan que ajustarse a las mismas (ya sin entrar en que convenga o no que estas 3 líneas circulen con una "ensalada" de series distintas)

Insisto, no opino a favor ni en contra de tu propuesta de "interiorismo de los 9000 para L9 Sud", pero creo que "aquí no toca".
pido disculpas, ya que lo puse aqui para no abrir otro tema nuevo y al ver que compraran mas 9000 yo pense en eso adaptarlos.... y no savia que hay un tema ya dedicado a la lineas 9 y 10 perdon :oops: :oops:
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Post by metring »

Eiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://ajuntament.barcelona.cat/premsa/ ... -de-metro/

Mercedes Vidal explica novetats en relació a l’ampliació del material mòbil de les línies de metro

09/03/2018

Dilluns 12 de març, a les 11:30 hores (oficines de l’estació de metro de Paral.lel, punt de trobada al vestíbul Nou de la Rambla), la regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Mercedes Vidal, explicarà les últimes decisions per a l’ampliació del nombre de trens de les línies convencionals de la xarxa de metro de TMB.

La presentació serà en format de sessió informativa per a mitjans.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Post by Renfe445 »

l'ajuntament convencional wrote:la regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Mercedes Vidal, explicarà les últimes decisions per a l’ampliació del nombre de trens de les línies convencionals de la xarxa de metro de TMB.
Como si fueran unas segundonas las líneas que no son totalmente automáticas... :x

Y a ver si hay suerte y pronto volvemos a disfrutar de ese olor a nuevo particular que tenían los 5000 y 6000. :D
davroca5
N7
N7
Posts: 574
Joined: Saturday 01/06/2013 16:47
Contact:

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Post by davroca5 »

Vull pensar que tindrem alguna sorpresa que desconeixem, però sembla que simplement s'anunciarà el projecte de compra que es va licitar a l'agost de l'any passat. ;)
Salut!
#volemL9
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Per què no 9000?

Post by Javi M »

Una pregunta: per què no 9000 en comptes de 5000 per a la L3 i L5?

Tan específics són els elements per al manteniment que cal disposar als tallers com per a que no sigui possible emprar els dels 5000?

I en aquest supòsit, no seria lògic llavors passar els 5000 de la L3 a la L5, alguns 2000 de la L4 a la L3, i comprar 9000 per a la L4?
adriaesc
N7
N7
Posts: 490
Joined: Sunday 04/05/2014 18:54
Location: Llucmajor (L4)

Re: Per què no 9000?

Post by adriaesc »

Javi M wrote:Una pregunta: per què no 9000 en comptes de 5000 per a la L3 i L5?
Per fer més fàcil el manteniment. A més, aquests trens ja porten 10 anys circulant i no han tingut cap problema destacable.
Javi M wrote: Tan específics són els elements per al manteniment que cal disposar als tallers com per a que no sigui possible emprar els dels 5000?
Són sèries diferents, per tant, els components poden ser similars però potser no tots iguals. A més, una nova sèrie implica espai dedicat als seus recanvis, formació del personal (o redistribució del mateix), etc.
Javi M wrote:I en aquest supòsit, no seria lògic llavors passar els 5000 de la L3 a la L5, alguns 2000 de la L4 a la L3, i comprar 9000 per a la L4?
La compra és de:
- 4 trens sèrie 6000 per a la línia 1.
- 2 trens sèrie 9000 per a la línia 4.
- 2 trens sèrie 5000 per a la línia 3.
- 4 trens sèrie 5000 per a la línia 5.
Tots els 2000 estan a la L3, a la L4 hi ha 2100, que són similars però amb diferències substancials.
Si passes els 5000 de la L3 a la L5, a la L3 et segueix faltant material, i, sabent que el millor que hi ha per fer el manteniment és mantenir homogeneïtat de sèries, aquesta opció la descartes, ja que has de comprar nous trens igualment i, si no compres, no mantens la homogeneïtat.
A la L4 ja hi ha 9000, per tant, comprant nous 9000 per ella, ja mantens la homogeneïtat de la línia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Post by metring »

Per la nota informativa que ens han donat, el nombre de trens i línies coincideix. Encara no ha començat la presentació.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Post by metring »

A les línies 1 i 5 volen baixar freqüències a 2.30 i experimentaran fent trens que es saltaran estacions. Intentaran que els trens tinguin menys avaries gràcies a noves tecnologies en el seu manteniment, augmentant la fiabilitat.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Post by metring »

Sobre personal, incrementaran personal de manteniment i conducció en els propers quatre anys.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Post by metring »

La plantilla ja s'incrementa des d'aquest any, i el 2021 es pensa en renovar els 3000 i 4000.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Post by metring »

De 5 a 8 a la tarda hi ha molt passatge a L3, i al matí, el màxim és de 7 a 9 a L1 i L5. Volen optimitzar l'arrencada i frenada dels trens, com a mesura dins d'uns plans interns.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Post by metring »

El 2025 és quan arribaran a funcionar el màxim de trens.

El 2014 va haver gran endeutament, i en quan a material públic, i es va fer un esforç per incrementar material. És preveuen 1000 milions de viatges el 2020 entre tots els operadors.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Post by Renfe445 »

metring wrote:experimentaran fent trens que es saltaran estacions.
Entonces lo que estuvimos discutiendo hace unos años de que si hicieran trenes que no pararan en todas al final se va a hacer realidad? :D
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Renovació 3000 i 4000

Post by Guigui »

metring wrote:La plantilla ja s'incrementa des d'aquest any, i el 2021 es pensa en renovar els 3000 i 4000.
Renovar vol dir una altra reforma o jubilar-los?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Post by metring »

Ja comencen en pensar en el relleu, però de moment no hi ha pla ferm.
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Post by Renfe451 »

metring wrote:A les línies 1 i 5 volen baixar freqüències a 2.30 i experimentaran fent trens que es saltaran estacions. Intentaran que els trens tinguin menys avaries gràcies a noves tecnologies en el seu manteniment, augmentant la fiabilitat.
Fins feia 1 any i escaig utilitzava la L5 entre Virrei Amat i Diagonal per anar a la feina i després el canvi a FGC. Només cal viatjar una setmana sencera per adonar-se que el tram La Sagrera-Diagonal està congestionadíssim i demana a crits que es saltin trens en algunes estacions, en aquell tram hi han 3 estacions que fan omplir quasi tot el tren: La Sagrera (pel gruix de viatgers que venen sobretot de l'L1, però també procedents de l'L9N/L10 i Rodalies), Sagrada Família (per l'enllaç amb l'L2 i per la basílica) i Verdaguer (com a punt d'enllaç amb l'L4). Si s'acaba fent serà una gran notícia...
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Sobre saltar-se estacions ja existeixen 2 temes

Post by Fran-Ikarus »

Aquest últim tema que s'està encetant (combois que se saltin algunes de les estacions) demana potser ser fusionat amb aquests dos, no?

http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=9326&p=134666

http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=4967
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Sobre saltar-se estacions ja existeixen 2 temes

Post by Renfe445 »

Fran-Ikarus wrote:Aquest últim tema que s'està encetant (combois que se saltin algunes de les estacions) demana potser ser fusionat amb aquests dos, no?

http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=9326&p=134666

http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=4967
Eso es lo que digo, que al final esto que hablamos hace unos años se hará realidad. :)
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”