Nous trens de reforç sèries 5000, 6000 i 9000
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Tema 3000 i 4000: la data de 2021 quadra amb els 35 anys d'entrada en servei de les 3000 (1986). Ja es una edat en que TMB sol pensar en jubilacions sembla. De tota manera amb la reforma del 2007 fins 2013? les 3000 i 4000 sembla que estan prou bé i crec son dos series que han sortit molt bé a nivell de fiabilitat.
De cara a aquesta nova comanda dubto que tornin a ser 5000 i 6000, més aviat posibles 7000 i 8000, no? Llavors si que la L5 podria rebre les 5000 de la L3 i la L4 les 2000 de la mateixa L3.
De cara a aquesta nova comanda dubto que tornin a ser 5000 i 6000, més aviat posibles 7000 i 8000, no? Llavors si que la L5 podria rebre les 5000 de la L3 i la L4 les 2000 de la mateixa L3.
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Si les renoven, no es més pel tuf tuf a vell i que l'empresa vol seguir automatizant mil i una collonades que a efectes pràctics no milloren res, o tampoc faran pas cap marevella que no puguin fer demà mateix amb el personal suficient i la formació addient.Vox wrote:Tema 3000 i 4000: la data de 2021 quadra amb els 35 anys d'entrada en servei de les 3000 (1986). Ja es una edat en que TMB sol pensar en jubilacions sembla. De tota manera amb la reforma del 2007 fins 2013? les 3000 i 4000 sembla que estan prou bé i crec son dos series que han sortit molt bé a nivell de fiabilitat.
De cara a aquesta nova comanda dubto que tornin a ser 5000 i 6000, més aviat posibles 7000 i 8000, no? Llavors si que la L5 podria rebre les 5000 de la L3 i la L4 les 2000 de la mateixa L3.
I no ens enganyem, les 2000 passaran a millor vida juntament amb els 3000. D'entrada les 2000 són només 5-6 anys més joves i no deixen de ser una versió un pel diferenciada de l'original, a banda de que avui dia 2000 i 3000 comparteixen moltes coses. Motiu pel que són a L3, entre d'altres.
La retirada de 3000/2000 i 4000 és més una decisió política que no pas alguna cosa amb criteri. Aquests trens, tal i com han sortit de bé, circularien a qualsevol altre xarxa ferroviària força anys més.
De ben segur, la retirada de 3000 i 4000 la faran coincidir amb la posada en marxa del tram central de la L9, que ja sabem que hi ha rumors de posar-s'hi de nou. Això per si sol ja implica haver de comprar una nova serie de trens per a les línies convencionals, que permeti enviar cap a L9 tots els 9000 de L2 i L4 (no ens enganyem, L2 a l'Aeroport ja no te ni volta ni solta), i clar, caldrà emplenar totes les vacants amb material nou.
Hi ha molt de passatge, però en aquella franja horària no hi són pas els 27-28 trens en servei, vaja vaja...De 5 a 8 a la tarda hi ha molt passatge a L3, i al matí, el màxim és de 7 a 9 a L1 i L5. Volen optimitzar l'arrencada i frenada dels trens, com a mesura dins d'uns plans interns.
L1 no te més remei, però caldria pensar bé que fer amb L5. Aquesta necessita però ja tres coses:
1- Tramvia per la Diagonal.
2- L9.
3- Rodalies per la part alta de la ciutat.
Més que optimitzar, dedicaria esforços en formar professionalment a tot el personal de conducció com a motoristes de debò que sàpiguen portar manualment el tren en ATP sense que sembli que estiguis en una rentadora. Però clar, per ells si no s'automatitza es com retrocedir en el temps i dedicar temps i diners en formar personal... si-us-plau quina bajanada!Volen optimitzar l'arrencada i frenada dels trens, com a mesura dins d'uns plans interns.
Sobre saltar-se estacions, és una bona idea mentre siguin torns addicionals als que ja hi ha. O sigui, fer que no tots els trens de la línia parin a tot arreu seria fotre's un tret al peu, ja que restes capacitat a llocs per a guanyar-los en d'altres. Ara, tenir entre tren i tren un altre tren addicional que només para a estacions grans (sense cap augment de la velocitat, només de càrrega) pot estar bé. De fet, caldria plantejar-se combinar això amb fer serveis parcials.
Augmentar el nombre de cantons entre estacions també estaria bé ja que donaria més agilitat si s'accepta que es poden rebassar els anuncis de parada.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Encetem enquesta sobre quatre temes que es podrien canviar als nous trens. De tota manera, podeu suggerir aquí altres que es podrien incloure en un plec de condicions.
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Asientos estilo 3000 y 4000 excepto en los coches extremos, como los C Züge de Munich.metring wrote:Encetem enquesta sobre quatre temes que es podrien canviar als nous trens. De tota manera, podeu suggerir aquí altres que es podrien incloure en un plec de condicions.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Amb l'experiencia de les 1000 i 1100 ja sabem com funciona TMB. Les 3000 i 4000, malgrat tenir una reforma de fa com aquell qui diu 4 dies, i amb la seva fiabilitat, segurament es consideraran velles i se les treuran de sobre.Miquel wrote:Si les renoven, no es més pel tuf tuf a vell i que l'empresa vol seguir automatizant mil i una collonades que a efectes pràctics no milloren res, o tampoc faran pas cap marevella que no puguin fer demà mateix amb el personal suficient i la formació addient.Vox wrote:Tema 3000 i 4000: la data de 2021 quadra amb els 35 anys d'entrada en servei de les 3000 (1986). Ja es una edat en que TMB sol pensar en jubilacions sembla. De tota manera amb la reforma del 2007 fins 2013? les 3000 i 4000 sembla que estan prou bé i crec son dos series que han sortit molt bé a nivell de fiabilitat.
De cara a aquesta nova comanda dubto que tornin a ser 5000 i 6000, més aviat posibles 7000 i 8000, no? Llavors si que la L5 podria rebre les 5000 de la L3 i la L4 les 2000 de la mateixa L3.
I no ens enganyem, les 2000 passaran a millor vida juntament amb els 3000. D'entrada les 2000 són només 5-6 anys més joves i no deixen de ser una versió un pel diferenciada de l'original, a banda de que avui dia 2000 i 3000 comparteixen moltes coses. Motiu pel que són a L3, entre d'altres.
La retirada de 3000/2000 i 4000 és més una decisió política que no pas alguna cosa amb criteri. Aquests trens, tal i com han sortit de bé, circularien a qualsevol altre xarxa ferroviària força anys més.
De ben segur, la retirada de 3000 i 4000 la faran coincidir amb la posada en marxa del tram central de la L9, que ja sabem que hi ha rumors de posar-s'hi de nou. Això per si sol ja implica haver de comprar una nova serie de trens per a les línies convencionals, que permeti enviar cap a L9 tots els 9000 de L2 i L4 (no ens enganyem, L2 a l'Aeroport ja no te ni volta ni solta), i clar, caldrà emplenar totes les vacants amb material nou.
Per sort la seva estética durarà molts més anys gràcies a les 2100 i a les 500.
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
El cas de més diferencia que conec, es a Madrid, on es va fer una comanda de trens sèrie 5500 a principis dels 90. Aquests 5500 son una subsèrie dels 5000 que van arribar al metro de Madrid el 1974, es a dir, la subsèrie es va posar en funcionament 19 anys després de l'arribada de la sèrie original (van començar a circular el 1993). La raó va ser la conversió de la línia 6 en circular, fet que requeria un bon nombre de trens nous.Fran-Ikarus wrote:Algú recorda comandes (remeses) adicionals d'alguna sèrie del metro, tants anys posteriors a la primera de la mateixa sèrie, com passarà amb aquests 5000?
Es com si avui hi entrés en servei una subsèrie dels 2100 que hi ha a la L4.
Los 300 serie C, que son subserie del 1962-1970 (según la página de Wefer), lo que respecto a los 300 del 1924 serían 38-46 años de diferencia.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Atenció al que explica @Conrayas sobre problemes d'aquests trens, esperem que no passi igual amb els nous:
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Aquesta opció sobre què afegir als trens, molt encertada!!!
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Tot i que esperava que aquesta comanda fos per passar trens de la 9000 a les cotxeres de la Zona Franca, em temo que és una simple comanda obligatòria de cara a l'augment de passatgers i poder posar més trens en línia a hora punta.
M'és igual si són de la 5000 o d'una sèrie nova, seran senzills per dins com sol ser tot el material ferroviari modern, només demano una cosa, AGAFADORS! Ara mateix és tota una aventura agafar la L5 a hora punta, cosa que em toca fer cada dia, perquè si et quedes més lluny de 2 pams de la barra central, estàs fotut, allí no et pots agafar a cap lloc sense incomodar algun altre viatger. No sé com no ho veuen, però fan falta agafadors al sostre, sobretot a L5 i L1, i L3 també faria falta, però el tram carregat no és tan llarg com a les altres dues línies, així que no és tan prioritari.
M'és igual si són de la 5000 o d'una sèrie nova, seran senzills per dins com sol ser tot el material ferroviari modern, només demano una cosa, AGAFADORS! Ara mateix és tota una aventura agafar la L5 a hora punta, cosa que em toca fer cada dia, perquè si et quedes més lluny de 2 pams de la barra central, estàs fotut, allí no et pots agafar a cap lloc sense incomodar algun altre viatger. No sé com no ho veuen, però fan falta agafadors al sostre, sobretot a L5 i L1, i L3 també faria falta, però el tram carregat no és tan llarg com a les altres dues línies, així que no és tan prioritari.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Eso es importante, en hora punta los pasajeros que no tienen opción a asirse de una barra lo tienen que hacer por ejemplo al techo o a las pantallas.bigcoaster wrote:Tot i que esperava que aquesta comanda fos per passar trens de la 9000 a les cotxeres de la Zona Franca, em temo que és una simple comanda obligatòria de cara a l'augment de passatgers i poder posar més trens en línia a hora punta.
M'és igual si són de la 5000 o d'una sèrie nova, seran senzills per dins com sol ser tot el material ferroviari modern, només demano una cosa, AGAFADORS! Ara mateix és tota una aventura agafar la L5 a hora punta, cosa que em toca fer cada dia, perquè si et quedes més lluny de 2 pams de la barra central, estàs fotut, allí no et pots agafar a cap lloc sense incomodar algun altre viatger. No sé com no ho veuen, però fan falta agafadors al sostre, sobretot a L5 i L1, i L3 també faria falta, però el tram carregat no és tan llarg com a les altres dues línies, així que no és tan prioritari.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
L'opció de posar agafadors al sostre està triomfant, sobretot a l'enquesta de Twitter, i potser molts ens preguntem com no hi havíem caigut abans... I sobre posar més seients, complicat, però un parell de reclinables a la zona PMR, com es fa als busos...
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Més seients? jo faria al contrari, tal i com ha passat amb els 2000 reformats, treure'n uns pocs. Es carrega més ràpid i hi ha més espai on posar-se i agafar-se.metring wrote:L'opció de posar agafadors al sostre està triomfant, sobretot a l'enquesta de Twitter, i potser molts ens preguntem com no hi havíem caigut abans... I sobre posar més seients, complicat, però un parell de reclinables a la zona PMR, com es fa als busos...
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
...i ara, a més, l'excusa de l'amiant...Miquel wrote:La retirada de 3000/2000 i 4000 és més una decisió política que no pas alguna cosa amb criteri.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
I la gent gran, si us plau, penseu en tots. Salut!Miquel wrote:Més seients? jo faria al contrari, tal i com ha passat amb els 2000 reformats, treure'n uns pocs. Es carrega més ràpid i hi ha més espai on posar-se i agafar-se.metring wrote:L'opció de posar agafadors al sostre està triomfant, sobretot a l'enquesta de Twitter, i potser molts ens preguntem com no hi havíem caigut abans... I sobre posar més seients, complicat, però un parell de reclinables a la zona PMR, com es fa als busos...
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Aquí es donde debería de entrar el civismo. Dejar sentarse a las personas que lo necesiten.122-042-132 wrote:I la gent gran, si us plau, penseu en tots. Salut!
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Exacte, el tren te seients suficients. Qui no necessiti seure, que el cedeixi. El mateix al bus.Renfe445 wrote:Aquí es donde debería de entrar el civismo. Dejar sentarse a las personas que lo necesiten.122-042-132 wrote:I la gent gran, si us plau, penseu en tots. Salut!
L'amiant realment canvia les coses, ja que és un problema realment greu. Però si que penso que abans de trinxar-los, poder es millor mirar de retirar l'amiant. Però vaja, des de que s'ha sabut (oficialment) que n'hi havia, ja els podiem donar per sentenciats.Fran-Ikarus wrote:...i ara, a més, l'excusa de l'amiant...Miquel wrote:La retirada de 3000/2000 i 4000 és més una decisió política que no pas alguna cosa amb criteri.
Ara probablement veurem com canvien els temps. Per TMB la prioritat 1 era la compra d'unes poques unitats per a reforçar freqüències i imagino que l'ampliació de L1 i L4. I en una segona fase més endavant, la retirada per substitució de la generació de mitjans dels 80, i cap amunt.
En funció de com afecti el tema de l'amiant (perquè s'està parlant de la retirada dels trens afectats), calen nous trens amb urgència ja que no tenim trens (ja han dit avui que tot això pot afectar la freqüència en les properes setmanes). Per tant, segurament tiren pel dret i demanin a CAF 24 trens més de la sèrie 5000 (per substituir els 18 de la sèrie 3000 i els 6 de la sèrie 2000), i uns altres 24 addicionals de la sèrie 6000.
A tot això, caldria veure què passa amb els trens de la sèrie 2100, que són de l'any 1997 i no es comenta enlloc. Si TMB entén per "2000" els S/2000 i S/2100 (que no es la primera vegada), hem d'afegir 15 trens més al lot.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Segons a https://www.facebook.com/56431861042982 ... 852677099/ ja són força cotxes
Pinta que algunes línies patiran reducció de freqüències si s'han de retirar aquests cotxes.Han salido nuevos trenes con amianto
3001-3004, 3005-3007, 3013-3016, incluidos los remolques asociados, amianto en pintura bajo bastidor e interior de caja. 3034 y R3318 bajo bastidor. Unidades 4009-12, 4013-16, bajo bastidor e interior de caja. 4053, 4055 y R4317bajo bastidor. R4314, 4061, 4062, R4317, 4049, R4313, 4050, 4051 y 4069 en interior de caja.
Todo esto de momento, cuando dispongamos de nuevos datos lo comunicaremos. 38 coches afectados de la serie 3000 y 4000.