Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
101
75%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
8%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
5
4%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
7%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Total votes: 135

User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

L'ATM tampoc...

Post by Fran-Ikarus »

https://cat.elpais.com/cat/2018/03/19/c ... 48764.html

L’ATM tampoc convenç ERC per votar sí al tramvia
El gestor del transport metropolità ofereix més participació pública a l’actual concessió privada

Passen els dies i els esforços que està fent el govern de l’alcaldessa, Ada Colau, per convèncer ERC perquè doni el vist-i-plau per unir les dues xarxes del tramvia per la Diagonal no estan servint per res. Tal i com havia ofert la tinent d’alcalde d’Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, aquest dilluns ha assegut a la mateixa taula l’Autoritat Metropolitana del Transport (ATM), ERC, la CUP i la plataforma Unim els tramvies. Tot plegat, quan divendres està previst que el ple voti si el projecte tira endavant.

Tot i que el director de l’ATM, Pere Torra, va oferir fórmules per ampliar la participació a l’empresa concessionària de les actuals xarxes, TRAM, fins que acabi la concessió el 2032, ERC segueix assegurant que no té prou garanties. Mesures com destinar els beneficis que comportin els nous viatgers al sistema públic. El regidor Jordi Coronas va assegurar que “el govern Colau no ha fet cap pas endavant” des de dimecres passat, quan l’oposició va tombar el projecte en comissió, un pas previ al ple.

Els republicans es van mostrar ahir molt molestos per la publicació, per part de l’Ajuntament, just abans del ple, d’un estudi fet per Tram que diu que el 52% dels barcelonins són favorables a unir els tramvies per la Diagonal. En aquest sentit, Coronas es va preguntar per què no hi havia representants de Tram asseguts a la taula. Des de la CUP entenen que les propostes del partit de Colau, Barcelona en comú, es fonamenten només en les “bones intencions”.

Ricard Riol, de la plataforma d’entitats pel tramvia creu que rebutjar l’oferta de l’ATM suposa perdre l’oportunitat d’incrementar la participació pública en una concessió privada. En to conciliador, fonts municipals van qualificar la reunió de “necessària constructiva” i van assegurar que seguiran treballant per assolir l’acord.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
adriaesc
N7
N7
Posts: 490
Joined: Sunday 04/05/2014 18:54
Location: Llucmajor (L4)

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by adriaesc »

Què n'opineu del cost que tindria la unió de les dues xarxes? 200 milions d'euros és el mateix cost que van tenir el perllongament de Sabadell amb els similars quilòmetres i estacions, i sent aquest soterrat.
Last edited by adriaesc on Tuesday 20/03/2018 17:14, edited 1 time in total.
pukyxd
N6
N6
Posts: 254
Joined: Thursday 31/01/2008 11:12
Location: Santa Coloma de Gramenet

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by pukyxd »

adriaesc wrote:Què n'opineu del cost que tindria la unió de les dues xarxes? 200 milions d'euros és el mateix cost que van tenir el perllongament de Sabadell i el de Terrassa amb els mateixos quilòmetres i estacions, i sent aquests dos soterrats.
El projecte de perllongament a Sabadell ha tingut un cost de 430M€.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by m.h.t. »

Voldria comentar un parell de coses arran de l'entrevista del diari Ara a n'Alfred Bosch de fa una setmana, que protagonitzà aquesta portada:

Image

El titular ja ho diu tot: el "tramvia de Colau". Des de quan el Tram és "de Colau"?? Que jo sàpiga, el Tram fou projectat pel PSC, ICV i la pròpia ERC quan encara a Colau ni se la coneixia a nivell popular.

Aquí teniu l'enllaç a l'entrevista sencera: http://www.ara.cat/societat/ERC-tombara ... 02420.html

El principal argument és la "gestió privada del Tram". És molt curiós que els qui van acordar la concessió privada del Tram foren PSC, ICV i ERC, i aquest últim grup ara s'hi oposi com si no hi hagués tingut res a veure.

També és curiós que tot el debat sobre la gestió pública del transport només sorgeixi quan es tracta del Tram o el bus de Nou Barris, però amb les línies de bus de l'AMB o interurbanes de la Generalitat (DGPT), totes privades, no es qüestioni mai.

Trobo lamentable que en Bosch estigui duent a terme una oposició merament "anti-Colau", utilitzant-ho tot a la seva contra, en comptes de fer una oposició constructiva. Com el 'show' del Tramvia Blau. :nono

Però, al tanto, que tinc munició per tots. :D De la mateixa forma, no m'agrada gens l'estratègia de bloquejar el bus D30 per part de Colau i la PTP, per "por" a que ja no es vulgui el Tram. No, companys, la D30 és una eina útil a l'espera de la connexió dels Trams. No és cap cessió; és la oportunitat de culminar la NXB i de testar l'eix Diagonal amb la nova xarxa de bus i tramvia definida.

Preferiu tenir la Diagonal saturada de busos mentre demaneu el Tram, abans de posar el bus D30 que les unificaria i ens estalviaria el 'show' de cues i contaminació que tant critiqueu.

En resum, que "entre uns i altres, la casa sense escombrar" com diu la dita castellana. La meva aposta: sí al D30 i sí al Tram; tot al seu temps. Tot lo demés, és un no al transport públic, cosa que no estem sent capaços de veure.
Last edited by m.h.t. on Tuesday 20/03/2018 17:15, edited 1 time in total.
Salvem l'Estació de França!
adriaesc
N7
N7
Posts: 490
Joined: Sunday 04/05/2014 18:54
Location: Llucmajor (L4)

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by adriaesc »

pukyxd wrote:
adriaesc wrote:Què n'opineu del cost que tindria la unió de les dues xarxes? 200 milions d'euros és el mateix cost que van tenir el perllongament de Sabadell i el de Terrassa amb els mateixos quilòmetres i estacions, i sent aquests dos soterrats.
El projecte de perllongament a Sabadell ha tingut un cost de 430M€.
Volia dir entre Can Feu i Creu Alta (2,3 km). Aquests 2,3 km costen el mateix havent de tunelar i construir que 3,6 km de via per sobre del terra. Una mica exagerat, no?
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by 122-042-132 »

Alfred Bosch, proposa

El grup municipal d'ERC a Barcelona demanarà al Govern municipal en el ple d'aquest divendres que la inversió prevista per a la connexió del tramvia es destini a obres pendents al Metro i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), ha informat aquest dijous en un comunicat.
La proposició dels republicans especifica que, si el Govern de l'alcaldessa, Ada Colau, no aconsegueix firmar un conveni amb l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) que garanteixi la inversió prevista al tramvia, el pressupost de destini a "avançar en les infraestructures que són de gestió i explotació pública".
El líder d'ERC a la capital catalana, Alfred Bosch, ha reclamat que es faci una "aposta decidida" pel Metro, i ha destacat les inversions necessàries en el tram central de la L9 i L10, la L4 de La Pau a La Sagrera, la L2 de Paral·lel a Zona Franca i la connexió de FGC entre Plaça Espanya i Gràcia.
"No s'entendria que el Govern de Colau votés en contra de les obres pendents al Metro i FGC", ha insistit Bosch, que ha subratllat que es tracta de projectes aprovats i iniciats, i ha dit que, en el cas de la L9, connectar el tram central és el que dóna sentit a tota la línia, ja que permet unir la zona del Besòs i del Llobregat.
El líder republicà ha remarcat que es tracta d'una proposta per destinar una inversió pública al sistema públic de transport: "Una circumstància que no es dóna en el cas del tramvia".
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Ja saben del que parlen?

Post by Javi M »

Patètic.
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Carlos González »

Mira que sóc esquerrà, però l'orgull pot arribar a ser increïblement infantil.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by ortegote »

Con lo que cuesta el Tranvia no tienen para hacerse la foto en cualquier intervencion que hagan en Metro.
A los Votantes de ERC en Barcelona que apostaron por el punto del programa para unir el tranvia solo les puedo decir una cosa, disfruten de lo votado.
Saludos.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Segueixen els fins partidistes

Post by Fran-Ikarus »

http://www.lavanguardia.com/local/barce ... elona.html

Colau se queda sola con el tranvía y pincha la multiconsulta
El pleno de Barcelona rechaza la unión de las dos líneas por la Diagonal

De nuevo las formas: la falta del diálogo, pero también el supuesto uso de un proyecto de ciudad para fines partidistas, ha provocado que los comunes se queden prácticamente solos en la segunda votación del pleno que giraba entorno a la unión del tranvía por la Diagonal.

Un protocolo de colaboración entre el Ayuntamiento y la Autoridad Metropolitana de Barcelona que era una declaración de intenciones que ha supuesto el segundo revés político del día para la alcaldesa Ada Colau. Tan sólo ha contado con el apoyo del grupo municipal del PSC, lo que no ha evitado sus críticas.

Duras acusaciones entre ERC y comunes

Especialmente duro ha sido el grupo municipal de ERC, a través de su concejal Jordi Coronas, curiosamente una formación a la que, en las últimas semanas, los comunes se habían abrazado a la vez que redoblado la presión para poder conseguir su apoyo. “Llevan tres años engañando a la gente”, ha dicho Coronas que ha acusado al gobierno de Colau de paralizar durante tres el proyecto del tranvía.

La teniente de Alcalde de Urbanismo, Janet Sanz, ha respondido con más criticas a los republicanos, acusando, incluso al líder municipal de los republicanos, Alfred Bosch, de ocultarse. Y lo ha responsabilizado a él y a su partido de “paralizar el proyecto” y no “al 155 y a Mariano Rajoy” como, ha dicho Sanz, apuntó el republicano días a atrás.

Otras alternativas

El Grup Democràta ha criticado que se cerrara en falso la comisión de estudio del proyecto. “Todos los argumentos recomiendan repensarse el proyecto”, ha manifestado la concejal de esta formación, Francina Vila, que ha abogado por desarrollar otras alternativas más económicas, como el bus eléctrico, o la línea de bus ortogonal.

Dudas sobre la gestión y la financiación

El concejal de Ciudadanos, Koldo Blanco, ha manifestado dudas sobre el actual proyecto: por el modelo de gestión y por una financiación que no está clara, por lo que ha animado al equipo de gobierno a desarrollar otros proyectos, ya definidos, y que todavía se encuentran en el cajón. “Dice que es un proyecto para toda la ciudad, pero no es verdad”, ha apuntado el concejal de la formación naranja. “No es un proyecto que sea una prioridad para los barceloneses en este momento”, ha añadido.

El PSC vota a favor, pero también critica las formas

“Este proyecto no se puede hacer en contra de la otra mitad de la ciudad”, ha manifestado el presidente del grupo municipal del PSC, Jaume Collbioni, que ha criticado que lo que se vote esta mañana sea un protocolo, cuando en tres años “no han hecho nada”. Aún así, los socialistas han votado a favor por coherencia histórica.

El PP, con la línea 9 y la línea 10

El presidente del grupo municipal del PP, Alberto Fernández, ha justificado su no señalando que la negativa es un sí para que se pongan en marcha tramos de la L-9 y de la L-10, pero también para que se pongan en marcha las líneas ortogonales de bus. “¿Cuándo se ha votado un protocolo de actuación en esta ciudad? Y además esta opción es cara”, ha dicho.

La CUP critica los fichas de convergentes

Los antisistema han criticado el “modelo de gestión” del tranvía, también que el Consistorio esté utilizando este medio de transporte como una “puerta giratoria al servicio de los intereses de empresas privadas”, ha manifestado la presidenta del grupo municipal de la CUP, Maria José Lecha, con respecto a la contratación de Pere Macías o de Felip Puig.

(...) La resta de la notícia és sobre la multiconsulta
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by m.h.t. »

Vist el (previsible) resultat de la votació, que fa que el projecte quedi "arxivat al calaix" al menys durant aquesta legislatura, i amb poques possibilitats de recuperar-se en bastant de temps, poso sobre la taula aquesta qüestió:

S'aprovarà d'una vegada per totes el bus D30 Diagonal, vist que el Tram està encallat políticament?? :?:

Bastant hem tingut amb els partits de l'opocisió bloquejant el Tram políticament, per a què ara el Govern bloqueji també el D30 com ha fet fins ara. Al final, quedarà la Diagonal tal i com està ara (solapament de busos) després de tants anys de xibarri. :llengua

També, m'agradaria saber si tots aquélls que han votat contra la unió dels Trams al·legant la gestió privada d'aquest, també paralitzaran tots aquests concursos per a la gestió privada de línies de bus, llur concessió s'ha acabat i poden passar a gestió pública (TMB): :roll:

- Urbans de L'Hospitalet i el Prat
- Urbans de Sant Boi i BCN-Sant Boi
- Línies d'Horta i Gràcia (86 i 87)
- Línia BCN-St. Feliu (L51)
- NitBus BCN-Nord (N1 a N11)
Last edited by m.h.t. on Tuesday 10/04/2018 23:28, edited 1 time in total.
Salvem l'Estació de França!
premixero
N8
N8
Posts: 783
Joined: Monday 20/02/2006 10:58

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by premixero »

Tu lo has dicho el Tram esta bloqueado "políticamente" sirviendo como forma de presión tanto de un lado como de otro y hasta que la situación política del país se aclare de una vez y/o en las próximas elecciones de mayo haya una mayoría ria fuerte este no se desencallará.
En cuanto a la D30 esta se tendría que poner con o sin tranvía, si lo hay porque su construcción se prolongaría por uno/dos años y es una buena manera de modular y afinar los cambios que se deben hacer en la red y además viendo el retraso que ahora se acumulará se hace más necesaria (aquí yo creo que el gobierno municipal actual no se bajara del burro -necesita poder seguir presionando con algo- y todo seguirá como hasta ahora).
En cuanto al debate servicio público/privado esto ahora es una excusa para presionar y por supuesto lo que ya hay ahí seguirá, mira que no piden que el tranvía que ya funcione pase a manos públicas.
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by França451 »

Visto lo visto sí que abogaría porque se implanten el D30 y también el D10.

Un saludo

Miki
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Miquel »

Quan posin la D30, no siguem il·lusos, serà la fi absoluta de la connexió dels tramvies. No perquè sigui millor, si no perquè si amb el que hi ha ara ni tant sols veuen que hi ha un problema, si inverteixen en mirar de maquillar-lo mai acceptaran per vàlida la opció tramviaria i el remei serà posar més i més busos a la D30 i els hi importarà un rave tot.

Jo no es que no vulgui la D30, però també penso que ara no podem deixar que se surtin amb la seva. És més, crec que caldria "despertar" d'una vegada i sortir al carrer a tocar els pebrots per defensar el que toca i com toca. Fer el passarell amb bicicletes o trenets de cartró a una cantonada com han anat proposant "alguna entitat, que diu que promociona no se que, però està més comde fent presentacions de diapositives que sortint al carrer a emprenyar de veritat", no funciona ni funcionarà.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Carlos González »

Miquel wrote:Quan posin la D30, no siguem il·lusos, serà la fi absoluta de la connexió dels tramvies.
Crec que estàs exagerant... El tramvia per la Diagonal es podria fer d'aquí a uns anys si no fossin tossuts els polítics.
Miquel wrote:No perquè sigui millor, si no perquè si amb el que hi ha ara ni tant sols veuen que hi ha un problema, si inverteixen en mirar de maquillar-lo mai acceptaran per vàlida la opció tramviaria i el remei serà posar més i més busos a la D30 i els hi importarà un rave tot.
I els hi ha importat Miquel? És també una cosa similar a la desmantellament d'una via "daurada".
Miquel wrote:És més, crec que caldria "despertar" d'una vegada i sortir al carrer a tocar els pebrots per defensar el que toca i com toca.
Dius que la es va fer no compta perquè estava "una entitat"?
Miquel wrote:Fer el passarell amb bicicletes o trenets de cartró a una cantonada com han anat proposant "alguna entitat, que diu que promociona no se que, però està més comde fent presentacions de diapositives que sortint al carrer a emprenyar de veritat", no funciona ni funcionarà.
Tot i que sigui una promoció o no de "tal entitat"... no pots negar que no s'ha sortit al carrer Miquel... a més s'ha fet de manera pacífica que es com (sota el meu punt de vista) s'han de fer sempre les coses.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by França451 »

Miquel wrote:Quan posin la D30, no siguem il·lusos, serà la fi absoluta de la connexió dels tramvies. No perquè sigui millor, si no perquè si amb el que hi ha ara ni tant sols veuen que hi ha un problema, si inverteixen en mirar de maquillar-lo mai acceptaran per vàlida la opció tramviaria i el remei serà posar més i més busos a la D30 i els hi importarà un rave tot.

Jo no es que no vulgui la D30, però també penso que ara no podem deixar que se surtin amb la seva. És més, crec que caldria "despertar" d'una vegada i sortir al carrer a tocar els pebrots per defensar el que toca i com toca. Fer el passarell amb bicicletes o trenets de cartró a una cantonada com han anat proposant "alguna entitat, que diu que promociona no se que, però està més comde fent presentacions de diapositives que sortint al carrer a emprenyar de veritat", no funciona ni funcionarà.
Miquel, está claro que lo que hace falta es el tranvía sin maquillaje. Pero si tenemos en cuenta que los partidos en esta comunidad son todos unos fachas de cuidao, que le hacen la ola al usuario del coche, pues así tenemos las cosas. Y lo acabamos de ver y lo vemos cada día en todo y por todo: la prueba más fehaciente es que en el foro todos nos ilusionamos con ese pleno del 23 de marzo y todos dejaron sola a la Colau. Y esta vez ha vuelto a pasar lo mismo. No puede ser que se esté debatiendo por el tranvía y de repente absolutamente todos los partidos se pongan de acuerdo para tumbar el proyecto. Estaba claro que aquí había algo detrás, y no se trata de quién esté en la alcaldía y quién en la Generalitat. Si después de tantos años de repente todos, absolutamente TODOS LOS PARTIDOS tumban la unión del tranvía, es que está pasando algo muy grave. Y mucho me temo que ésta ha sido la estocada final, la forma de decirnos que nos callemos ya con el tranvía porque no se va a hacer, ni ahora ni nunca.

Sin entrar demasiado al tema no sea que la administración me degolle, creo, señores, que por lo menos en este tema va haciendo falta que los políticos y partidos estatales empiecen a meter mano, porque con los autonómicos ya hemos visto un NO rotundo. Sinceramente en este punto de Catalunya, con o sin tema independentista, yo estaría a favor de suprimir la decisión del tranvía a todos los partidos autonómicos y proponer la decisión a los políticos estatales. Evidentemente, al igual también van todos y votan que NO, pero el no catalán ya lo tenemos, y lo hemos visto de una forma cuanto menos, vergonzosa, por cuanto había un buen sector de políticos que prometieron apoyar el proyecto y ahora hemos visto lo que han hecho. Habrá por tanto que proponer este tema a políticos de fuera, a ver qué pasa... Porque lo que digamos los ciudadanos, evidentemente no va a valer porque quienes mandan son los políticos. Por ello por mucha presión que hagamos, no se va a conseguir nada cuando en dos plenos se ha tumbado el proyecto por totalidad de votos.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Miquel »

Carlos González wrote:
Miquel wrote:Quan posin la D30, no siguem il·lusos, serà la fi absoluta de la connexió dels tramvies.
Crec que estàs exagerant... El tramvia per la Diagonal es podria fer d'aquí a uns anys si no fossin tossuts els polítics.
Miquel wrote:No perquè sigui millor, si no perquè si amb el que hi ha ara ni tant sols veuen que hi ha un problema, si inverteixen en mirar de maquillar-lo mai acceptaran per vàlida la opció tramviaria i el remei serà posar més i més busos a la D30 i els hi importarà un rave tot.
I els hi ha importat Miquel? És també una cosa similar a la desmantellament d'una via "daurada".
Miquel wrote:És més, crec que caldria "despertar" d'una vegada i sortir al carrer a tocar els pebrots per defensar el que toca i com toca.
Dius que la es va fer no compta perquè estava "una entitat"?
Miquel wrote:Fer el passarell amb bicicletes o trenets de cartró a una cantonada com han anat proposant "alguna entitat, que diu que promociona no se que, però està més comde fent presentacions de diapositives que sortint al carrer a emprenyar de veritat", no funciona ni funcionarà.
Tot i que sigui una promoció o no de "tal entitat"... no pots negar que no s'ha sortit al carrer Miquel... a més s'ha fet de manera pacífica que es com (sota el meu punt de vista) s'han de fer sempre les coses.
El tramvia per la diagonal, de punta a punta fa anys i panys que està projectada. No es fa pel senzill motiu de que part del sector "civil" de la ciutat és anti-tramviaire, per no dir que els de certs districtes no volen ni en pintura perdre un sol cm2 pel seu vehicle privat.
Això ha estat, és i serà així vulguem o no vulguem, més que res perquè aquesta gent no marxarà, i són els mateixos que després van a les xerrades de la NXB a proposar d'eliminar línies de bus dels seus carrers o zones, que molesten (que si els molesta un bus, ni t'explico el tramvia).
Per ells, el bus és la victòria pel sol fet que és el preu a pagar per evitar que posin un tramvia. I per mirar d'anar de "progres" i tal van i et diuen de que estan a favor del bus elèctric i t'ho venen com si el mètode de tracció d'un autobús canviés res la realitat.
Però la realitat del transport públic en superfície a l'avinguda passa per tocar el que ells no volen sota cap concepte que es toqui, la infraestructura. Surt a dir que tens una D30 amb prioritat semafòrica i carril bus exclusiu per a aquesta línia com el del tramvia (vaja, el mateix que el tram però sense rails) i per molt elèctric que sigui, es posaran en contra.
A ells els importa poc la D30, tothom sap que és l'actual 7 amb un canvi de número, i que seguiran tenint el bus com el tenen a l'avinguda, saben perfectament que no serà pas cap millora real (que a ells ni fu ni fa), el més important es que seguirà tot igual canvinat un 7 per un 30. I així es quedarà per sempre.

Això del tramvia no es pas cap problema o discussió tècnica de si es pot posar o no es pot posar. És la batalla a favor i en contra del tramvia (i del transport públic) que porta dècades arrelada a la ciutat i els seus entorns, i que com sempre, guanyen els contraris perquè són al cap i a la fi, els que tenen més influència. Tu seguiràs anant per l'avinguda a 5 per hora amb bus elèctric metre ells et saludaran amb el seu 4x4 quan t'avancin. Si això depengués de criteris tècnics, ja el tindriem fet.

Jo mateix he estat a les manifestacions "d'aquesta entitat", però quan un reivindica alguna cosa, o es posa una mica en serio o no s'hi posa. Quedar quatre gats per desfilar per un lateral de la Diagonal un dissabte al matí i dedicar-se a repartir paperets doncs vaja, ja es veia que això no anava enlloc. Però bueno, és la típica activitat de gatet de la PTP de fer veure que fan res útil més enllà de fer pdf's, no vagi a ser que emprenyin a algú, només faltaria. Si qui ho hauria d'articular només es dedica a fer activitats "molt políticament correctes" i a fer-se fotos al tramvia doncs toca el que toca.

Els has vist sortir a manifestar-se de debò per Tarragona? Perquè molt xerrar, plorar i bla bla bla, però sortir a reivindicar i promocionar a peu de via res de res. I en cap cas dic de ser violent (ara que està el tema com està), però què vols que et digui, al meu barri es van passar mesos tallant la ronda de Dalt i el Passeig de la Vall d'Hebron un dia de la setmana al vespre per la narcosala. A la PTP els hi dius de tallar la Diagonal en hora punta i vaja, poder s'espanten i tot de tanta valentia.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Carlos González »

Si no et dic que no, ni tampóc t'estic duent la contrària ja que hi ha coses que tampóc m'agraden molt de la PTP... Algunes sí com el Pla de Rodalies que van fer fa poc (que personalment estic més d'acord que el Pla de Rodalies que es pensa fer).

El que em refereixo que tot i que cridem o lladrem (per dir d'alguna manera de trucar l'atenció) passarà com a Salou si fan tal manifestació (si ho fa o no la PTP)... Que no servirà per res.
Com ja s'ha dit, els polítics sempre tenen l'última paraula o faran el que els roti per guanyar vots.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by metring »

User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by uriol108 »

Això vol dir que , encara que al Maig a les Municipals, sortís "guanyador" PDeCAT - Crida, (difícilment podrien governar en solitari) i ERC ha votat a favor de la connexió del Tramvia, per tant, dubto que es facin enrere, (ara que, en aquesta vida, tot pot ser, tots els polítics diuen una cosa, i quan els interessa, en diuen un altre... :? )
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”