Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
La xarxa de Rodalies apunta al col·lapse, segons el Col·legi d'Enginyers.
Entre 2012-2016 van haver-hi 1.597 incidències a Rodalies, la meitat pel mal estat de la xarxa.
Només cal agafar un tren de Rodalies un dia de cada dia a les set del matí. Més enllà de possibles retards, la xarxa no dona més. Segons el Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya, el servei està a punt del col·lapse.
Ara mateix, les rodalies a Catalunya tenen 10 línies, que sumen uns 462 quilòmetres. Hi ha 134 estacions. Cada dia hi viatgen uns 400.000 passatgers en 77 municipis.
Segons les dades de Territori, durant el període del 2012 al 2016, hi va haver un total de 1.597 incidències. I la majoria, un 52%, van ser a conseqüència de problemes a la xarxa ferroviària. Una dada que, segons els enginyers, demostra que cal més inversió i una millor gestió per evitar un col·lapse del servei tenint present si han d'arribar més trens d'alta velocitat i el corredor mediterrani.
Després de la pluja d'inversions ferroviàries anunciada per Foment, el Col·legi d'Enginyers de Camins alerta, una vegada més, que podria ploure sobre mullat a Rodalies. Ho explica Sergi Saurí, president de la Comissió Logística Col·legi Enginyers de Camins:
"Hi ha un problema de capacitat ara mateix. Totes les actuacions que s'estan fent ara i estan previstes com l'arribada de l'alta velocitat, el nou servei EVA, el corredor mediterrani, els nous accessos a l'aeroport. Tot això esta augmentant el número de circulacions, que actualment ja estan prou denses a la xarxa de Rodalies"
Quatre avisos del col·lapse
Ara mateix, Sants és una estació amb les vies al límit, tant les sis d'alta velocitat com les catorze de rodalies i regionals.
Proposen ampliar el vestíbul i accessos de l'estació de Sants de Barcelona i millorar la seva relació amb la resta de mitjans de transport i amb l'entorn urbà.
A més, avisen que per descongestionar Sants es necessita que la Sagrera entri en funcionament i assumeixi el paper d'estació de capçalera per als trens AVE amb destí sud.
Sants quedaria, doncs, com a capçalera de l'alta velocitat cap a França. Això li permetria augmentar les circulacions entre Madrid i França, i absorbir el pas de trens del corredor mediterrani.
Pel que fa a l'estació del Prat de Llobregat, l'aposta és que sigui intermodal.
Saurí: "El Prat de Llobregat és una estació que pot anar molt bé perquè hi vagi l'alta velocitat, que això pot descongestionar també l'estació de Sants. I veiem que és una bona oportunitat perquè sigui un node intermodal on puguin confluir altres línies que tenim allà, de metro i altres"
Un altre coll d'ampolla són els túnels del passeig de Gràcia i de plaça Catalunya, per on passen totes les línies de rodalies.
Saurí: "Ara mateix veiem que hi ha un dels túnels que suporta molt de trànsit, molta circulació de trens, i l'altre moltes menys. La idea serà fer actuacions perquè entre els dos túnels el nivell de trànsit fossin assimilables"
Per contra, el Col·legi d'Enginyers de Camins no és partidari d'afegir trens llançadora per connectar Sants o la Sagrera amb l'aeroport del Prat. Creuen que seria millor allargar alguna de les línies de Rodalies.
Els enginyers defensen que l'acord tècnic és viable i que caldria un pacte entre l'estat central, la Generalitat, l'àrea metropolitana i els ajuntaments implicats.
http://www.ccma.cat/324/la-xarxa-de-rod ... a/2847574/
Entre 2012-2016 van haver-hi 1.597 incidències a Rodalies, la meitat pel mal estat de la xarxa.
Només cal agafar un tren de Rodalies un dia de cada dia a les set del matí. Més enllà de possibles retards, la xarxa no dona més. Segons el Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya, el servei està a punt del col·lapse.
Ara mateix, les rodalies a Catalunya tenen 10 línies, que sumen uns 462 quilòmetres. Hi ha 134 estacions. Cada dia hi viatgen uns 400.000 passatgers en 77 municipis.
Segons les dades de Territori, durant el període del 2012 al 2016, hi va haver un total de 1.597 incidències. I la majoria, un 52%, van ser a conseqüència de problemes a la xarxa ferroviària. Una dada que, segons els enginyers, demostra que cal més inversió i una millor gestió per evitar un col·lapse del servei tenint present si han d'arribar més trens d'alta velocitat i el corredor mediterrani.
Després de la pluja d'inversions ferroviàries anunciada per Foment, el Col·legi d'Enginyers de Camins alerta, una vegada més, que podria ploure sobre mullat a Rodalies. Ho explica Sergi Saurí, president de la Comissió Logística Col·legi Enginyers de Camins:
"Hi ha un problema de capacitat ara mateix. Totes les actuacions que s'estan fent ara i estan previstes com l'arribada de l'alta velocitat, el nou servei EVA, el corredor mediterrani, els nous accessos a l'aeroport. Tot això esta augmentant el número de circulacions, que actualment ja estan prou denses a la xarxa de Rodalies"
Quatre avisos del col·lapse
Ara mateix, Sants és una estació amb les vies al límit, tant les sis d'alta velocitat com les catorze de rodalies i regionals.
Proposen ampliar el vestíbul i accessos de l'estació de Sants de Barcelona i millorar la seva relació amb la resta de mitjans de transport i amb l'entorn urbà.
A més, avisen que per descongestionar Sants es necessita que la Sagrera entri en funcionament i assumeixi el paper d'estació de capçalera per als trens AVE amb destí sud.
Sants quedaria, doncs, com a capçalera de l'alta velocitat cap a França. Això li permetria augmentar les circulacions entre Madrid i França, i absorbir el pas de trens del corredor mediterrani.
Pel que fa a l'estació del Prat de Llobregat, l'aposta és que sigui intermodal.
Saurí: "El Prat de Llobregat és una estació que pot anar molt bé perquè hi vagi l'alta velocitat, que això pot descongestionar també l'estació de Sants. I veiem que és una bona oportunitat perquè sigui un node intermodal on puguin confluir altres línies que tenim allà, de metro i altres"
Un altre coll d'ampolla són els túnels del passeig de Gràcia i de plaça Catalunya, per on passen totes les línies de rodalies.
Saurí: "Ara mateix veiem que hi ha un dels túnels que suporta molt de trànsit, molta circulació de trens, i l'altre moltes menys. La idea serà fer actuacions perquè entre els dos túnels el nivell de trànsit fossin assimilables"
Per contra, el Col·legi d'Enginyers de Camins no és partidari d'afegir trens llançadora per connectar Sants o la Sagrera amb l'aeroport del Prat. Creuen que seria millor allargar alguna de les línies de Rodalies.
Els enginyers defensen que l'acord tècnic és viable i que caldria un pacte entre l'estat central, la Generalitat, l'àrea metropolitana i els ajuntaments implicats.
http://www.ccma.cat/324/la-xarxa-de-rod ... a/2847574/
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
S'hauria de fer que per Passeig de Gràcia passin unes línies més i així deixar el túnel de Pl. Catalunya amb menys saturació... o bé de fer un nou túnel per Barcelona.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
Ho fer el tercer túnel de Rodalies per la Diagonal per les línies R1, R2, R11 i R12.Carlos González wrote:S'hauria de fer que per Passeig de Gràcia passin unes línies més i així deixar el túnel de Pl. Catalunya amb menys saturació... o bé de fer un nou túnel per Barcelona.
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
Sense construir un nou tunel es podrien treure circulacions del tunel rodalies.
Una nova linia Sant Vicenç Calders Vic Puigcerdà en ample internacional.
De Sant Vicenç a Castellbisbal en ample internacional amb els 3 carrils actualment en circulació.
De Castellbisbal a Montcada per Lav amb parada al Aeroport, Sants i Sagrera. En aquest tram els Ave no pasan de 200km/h i hi han molts trams a menys de 120km/h
Entre Montcada i Montmeló un enllaç amb la actual R3 que esta en projecte desdoblar.
Canviar a ample internacional la linea de Puigcerdà.
Aixo son 4 circulacions per sentit en hora punta.
Una nova linia Sant Vicenç Calders Vic Puigcerdà en ample internacional.
De Sant Vicenç a Castellbisbal en ample internacional amb els 3 carrils actualment en circulació.
De Castellbisbal a Montcada per Lav amb parada al Aeroport, Sants i Sagrera. En aquest tram els Ave no pasan de 200km/h i hi han molts trams a menys de 120km/h
Entre Montcada i Montmeló un enllaç amb la actual R3 que esta en projecte desdoblar.
Canviar a ample internacional la linea de Puigcerdà.
Aixo son 4 circulacions per sentit en hora punta.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
El que faria és que la R4 passi per Passeig de Gràcia si es pensa que la R4 sigui capçalera per l'Aeroport.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
Sense entrar en si hi ha incidències o no, em sembla que, o bé qui ha escrit aquest article està notablement desinformat, o bé aquests enginyers no saben gaire de què parlen, o totes dues coses alhora. Hi ha moltes errades grosses a l'article.trensmat wrote:La xarxa de Rodalies apunta al col·lapse, segons el Col·legi d'Enginyers.
Entre 2012-2016 van haver-hi 1.597 incidències a Rodalies, la meitat pel mal estat de la xarxa.
Només cal agafar un tren de Rodalies un dia de cada dia a les set del matí. Més enllà de possibles retards, la xarxa no dona més. Segons el Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya, el servei està a punt del col·lapse.
http://www.ccma.cat/324/la-xarxa-de-rod ... a/2847574/
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
I ho saps tu?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
L'errada més grossa de l'article es aquesta:
Al túnel de Passeig de Gràcia tampoc es que es puguin encabir gaires circulacions més, doncs s'ha de sumar a les circulacions de material buit que va a l'Estació de França o Sant Andreu Comtal. Una bona solució hauria estat fer l'Estació de França terminal per l'Alta Velocitat, i no reduir Sant Andreu Comtal a un simple baixador. També hi ha el problema etern del tap de L'Hospitalet, terminal de quatre línies. Molts trens finalitzen a la vegada, i no poden entrar i sortir al mateix temps. Això provoca retards ja des de l'origen del trajecte.
Hi ha molta feina a fer a Rodalies de Catalunya, però no tot es el dimoni com pinten alguns.
Sants en total té 14 vies, entre Rodalies, Regionals, Llarga Distància i Alta Velocitat. Vies d'Alta Velocitat en són 6.324 wrote:Ara mateix, Sants és una estació amb les vies al límit, tant les sis d'alta velocitat com les catorze de rodalies i regionals.
Al túnel de Passeig de Gràcia tampoc es que es puguin encabir gaires circulacions més, doncs s'ha de sumar a les circulacions de material buit que va a l'Estació de França o Sant Andreu Comtal. Una bona solució hauria estat fer l'Estació de França terminal per l'Alta Velocitat, i no reduir Sant Andreu Comtal a un simple baixador. També hi ha el problema etern del tap de L'Hospitalet, terminal de quatre línies. Molts trens finalitzen a la vegada, i no poden entrar i sortir al mateix temps. Això provoca retards ja des de l'origen del trajecte.
Hi ha molta feina a fer a Rodalies de Catalunya, però no tot es el dimoni com pinten alguns.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
Si compten només les de Rodalies de Catalunya, poden ser sis línies (R1, R2, R3, R4, R7 i R8) i 122 estacions. Si les R2 Sud, R2 i R2 Nord es compten per separat, són huit línies i les mateixes estacions.Ara mateix, les rodalies a Catalunya tenen 10 línies [...] Hi ha 134 estacions.
Si afegeixen les R5 i R6 d'FGC, són huit o deu línies (depén de si es separa o no la R2) i 161 estacions.
És a dir, de cap manera és correcte el càlcul que han fet.
Ni l'EVA ni l'obertura del tram Vandellòs - Camp de Tarragona incrementaran les circulacions a la xarxa convencional. De fet, el primer no l'afectarà i el segon reduirà les circulacions (ja que, com a mínim els Euromed, passaran a circular per la LAV).Hi ha un problema de capacitat ara mateix. Totes les actuacions que s'estan fent ara i estan previstes com l'arribada de l'alta velocitat, el nou servei EVA, el corredor mediterrani, els nous accessos a l'aeroport. Tot això esta augmentant el número de circulacions, que actualment ja estan prou denses a la xarxa de Rodalies
Ara bé, sí que tenen raó amb la nova línia a l'aeroport, que si no es fa bé complicarà més l'explotació. El més racional seria mantindre la R2 Nord però pel nou accés i allargar la R11 des de Bellvitge/el Prat en servei.
No. Sants té catorze vies en total, sis d'ample estàndard i huit d'ample ibèric.Ara mateix, Sants és una estació amb les vies al límit, tant les sis d'alta velocitat com les catorze de rodalies i regionals.
Açò és una errada lingüística que em posa molt nerviós: quina mania té la gent de confondre destinació i destí!A més, avisen que per descongestionar Sants es necessita que la Sagrera entri en funcionament i assumeixi el paper d'estació de capçalera per als trens AVE amb destí sud.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
M'està recordant que fa anys vaig conèixer un enginyer alemany que em va dir algo similar de la línia FGC Barcelona-Vallès: viewtopic.php?f=8&t=11911 el país avança, l'economía avança (bueno mes o menys jeje), cada cop hi ha més població, però les infraestructures de transport públic segueixen igual, comparant amb fa 10 o 15 anys tot va més plè, recordo que abans al metro quasi sempre es podia seure, excepte a hores punta, ara quasi mai es troba lloc.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
Jo penso que una de les solucions per evitar el gran colapse de Rodalies es eliminar el tap de L'Hospitalet del Llobregat, com és pot eliminar el tap de L'Hospitalet del Llobregat és fer la prolongació de la línia R3 entre Cornellà i Castelldefels com estava proposat en el pla de Rodalies.
La R1 podria finalitzar Martorell o alguns trens a L'estació de França en comptes de finalitzar a Molins de Rei i L'Hospitalet del Llobregat.
Després es tenen que fer els túnels de Montcada i Reixac i el famós tercer Túnel de la Diagonal que serien per les línies R1 i R4.
La R1 podria finalitzar Martorell o alguns trens a L'estació de França en comptes de finalitzar a Molins de Rei i L'Hospitalet del Llobregat.
Després es tenen que fer els túnels de Montcada i Reixac i el famós tercer Túnel de la Diagonal que serien per les línies R1 i R4.
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
Por fin, ya era hora de que alguien empezara a señalar las BURRADAS que el periodista de turno y los que han hecho la noticia han metido una tras otra, y dejaran de evaluar si se hace o no lo que dice la noticia. Carlos, como ves, Sants evidentemente no tiene catorce vías de rodalies y regionales más las del AVE. Rodalies no tiene diez líneas y evidentemente la R5 y R6 aúnque está bien la observación, son líneas de FGC, por lo que por mucha R que se les llame, no entran dentro de la red ferroviaria de Renfe/Adif. Estoy de acuerdo en que el Prat debería ser una estación de intermodalidad. Pero como ya han indicado tres compañeros y yo me sumo, hay que mandar más trenes a la Estación de Francia: que luego si se estampa un tren allí o dos buques chocan, estos periodistillas enteraos te ponen la noticia en primera plana y te chillan instalaciones obsoletas. Y por supuesto, como ya han indicado y nuevamente me sumo, al ingeniero que se le ocurrió dieciocho vías en Hospitalet con 16 terminales y tropecientos trenes finalizando allí, habría que darle un premio al eslabón perdido de la inteligencia humana. Todo lo de la torrassa, la sagrera, las orbitales, el corredor mediterráneo, etc, etc, etc, son echar balones fuera. Normal que se colapse la red!!!!fgc113 wrote:Si compten només les de Rodalies de Catalunya, poden ser sis línies (R1, R2, R3, R4, R7 i R8) i 122 estacions. Si les R2 Sud, R2 i R2 Nord es compten per separat, són huit línies i les mateixes estacions.Ara mateix, les rodalies a Catalunya tenen 10 línies [...] Hi ha 134 estacions.
Si afegeixen les R5 i R6 d'FGC, són huit o deu línies (depén de si es separa o no la R2) i 161 estacions.
És a dir, de cap manera és correcte el càlcul que han fet.
Ni l'EVA ni l'obertura del tram Vandellòs - Camp de Tarragona incrementaran les circulacions a la xarxa convencional. De fet, el primer no l'afectarà i el segon reduirà les circulacions (ja que, com a mínim els Euromed, passaran a circular per la LAV).Hi ha un problema de capacitat ara mateix. Totes les actuacions que s'estan fent ara i estan previstes com l'arribada de l'alta velocitat, el nou servei EVA, el corredor mediterrani, els nous accessos a l'aeroport. Tot això esta augmentant el número de circulacions, que actualment ja estan prou denses a la xarxa de Rodalies
Ara bé, sí que tenen raó amb la nova línia a l'aeroport, que si no es fa bé complicarà més l'explotació. El més racional seria mantindre la R2 Nord però pel nou accés i allargar la R11 des de Bellvitge/el Prat en servei.
No. Sants té catorze vies en total, sis d'ample estàndard i huit d'ample ibèric.Ara mateix, Sants és una estació amb les vies al límit, tant les sis d'alta velocitat com les catorze de rodalies i regionals.
Açò és una errada lingüística que em posa molt nerviós: quina mania té la gent de confondre destinació i destí!A més, avisen que per descongestionar Sants es necessita que la Sagrera entri en funcionament i assumeixi el paper d'estació de capçalera per als trens AVE amb destí sud.
El ramal de las aguas está de adorno. La estación de Francia, cuarto de lo mismo. La R1 llega a Molins de milagro, por mucho que lo ponga en los horarios y carteles, y los fines de semana en Cornellá ya no existe esa línea. Y de paso le decimos al poeriodista que redactó eso y a esos ingenieros de carrera que se metan en un tren a las siete de la mañana en Sant Vicenç de Calders y les hacemos ir hasta Manresa. Y luego que redacten de nuevo la noticia.
Respecto a la ortografía y gramática de la redacción no me meto porque no sé catalán, pero evidentemente a estas alturas no me extraña ya nada: ya estoy curado de espanto con las ediciones del 20 minutos en castellano.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- robertotlh
- N7
- Posts: 324
- Joined: Thursday 15/10/2015 14:47
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
Parlant del tercer túnel de rodalies, recordo que fa uns anys vaig veure una espècie de simulació virtual de com seria el recorregut d una línia ferroviària subterrània a la Diagonal, on es mostraven els creuaments amb altres línies i la veritat era un subsòl bastant complex. La simulació virtual era molt ben aconseguida i molt informativa. Algú es recorda d'aquesta simulació virtual? Sabeu si encara està disponible? L'he estat buscant sense cap èxit
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
Buenas,robertotlh wrote:Parlant del tercer túnel de rodalies, recordo que fa uns anys vaig veure una espècie de simulació virtual de com seria el recorregut d una línia ferroviària subterrània a la Diagonal, on es mostraven els creuaments amb altres línies i la veritat era un subsòl bastant complex. La simulació virtual era molt ben aconseguida i molt informativa. Algú es recorda d'aquesta simulació virtual? Sabeu si encara està disponible? L'he estat buscant sense cap èxit
Puede que sea este, pero no tengo ni idea...
- robertotlh
- N7
- Posts: 324
- Joined: Thursday 15/10/2015 14:47
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
Bingo! Moltes gràcies!ortegote wrote:Buenas,robertotlh wrote:Parlant del tercer túnel de rodalies, recordo que fa uns anys vaig veure una espècie de simulació virtual de com seria el recorregut d una línia ferroviària subterrània a la Diagonal, on es mostraven els creuaments amb altres línies i la veritat era un subsòl bastant complex. La simulació virtual era molt ben aconseguida i molt informativa. Algú es recorda d'aquesta simulació virtual? Sabeu si encara està disponible? L'he estat buscant sense cap èxit
Puede que sea este, pero no tengo ni idea...
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
Yo no lo puedo ver, pone error... Se puede poner el link o algo? Estoy muy interesado en verlo!
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
Buenas,Aeduh wrote:Yo no lo puedo ver, pone error... Se puede poner el link o algo? Estoy muy interesado en verlo!
Lo dejo pero a la dirección donde se ve:
https://www.youtube.com/watch?v=uzB_VUE_qtI
Saludos.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
https://el9nou.cat/osona-ripolles/actua ... se-satura/
El transport públic se satura
El RACC alerta de la necessitat urgent de millorar l’R3 i posa de manifest la bona marxa del Bus Express
Vicenç Bigas 18/12/2019 | 10:00 Vic/Barcelona
Cada dia entren i surten de Barcelona 540.000 vehicles aproximadament, una cinquena part dels quals (uns 108.000) estan afectats per les restriccions de la zona de baixes emissions (ZBE), que entraran en vigor l’1 de gener. La mesura, que es pren per reduir els efectes de la contaminació, s’aplicarà sobre aquells vehicles que no disposin de l’etiqueta ambiental de la DGT tant a l’interior de la ciutat com a les rondes.
Davant d’aquesta mesura històrica, que es creu que afectarà unes 134.000 persones, el Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) ha dut a terme un estudi de mobilitat per analitzar les alternatives que se’ls presenten. Es calcula que prop de la meitat d’aquestes persones que cada dia accedeixen a Barcelona en cotxe, que són 18.000 en hora punta al matí, es convertiran a partir de l’any vinent en potencials usuaris del transport públic i faran el trajecte en tren o autobús. A aquests s’hi haurà d’afegir els que deixin el cotxe en algun aparcament al costat d’una estació a les proximitats de Barcelona i hi acabin d’arribar en tren.
Les conclusions de l’Anàlisi de la capacitat del transport públic als accessos a Barcelona no són gens afalagadores pel servei que presta Renfe a Rodalies i en especial l’R3. L’estudi alerta que la línia està sobresaturada en hores punta i en reclama el desdoblament en el marc de l’aplicació d’un pla d’emergència que incrementi les freqüències de pas i la capacitat dels trens en totes les línies. Cinc d’elles superen el 100% d’ocupació en hora punta al matí, essent el cas més greu el de l’R3 que, quan transcorre pel Vallès, arriba a un 108% d’ocupació entre 2/4 de 8 i 2/4 de 9 del matí en direcció a l’Hospitalet. Això significa que en cada vagó, que tenen una capacitat assignada d’uns 200 passatgers, hi ha el triple de gent dreta que asseguda. En sentit contrari, l’ocupació en hora punta del matí també és de les més altes (84%). “La situació és inacceptable”, conclou l’estudi, perquè “l’ocupació és superior a l’aforament oficial del vagó”. Qui també s’ha referit aquests dies a la situació de l’R3 és el Consell Empresarial d’Osona. En el transcurs de la Nit Empresarial d’Osona que es va fer dijous a Taradell, la seva presidenta, Lurdes Baulenas, també va reclamar una millora “imminent” de la línia. Per Baulenas, es tracta d’una “infraestructura cabdal” per l’economia de la comarca que “requereix inversions”.
Un dels mitjans de transport que més ha restat usuaris al vehicle privat és el Bus Express. Segons el RACC, l’E12, que uneix Vic amb Barcelona sense parades, és la sisena línia amb una ocupació més alta de les 24 analitzades d’aquest sistema d’autobusos ràpids. En concret, registra un 86% de places ocupades de 2/4 de 8 a 2/4 de 9 del matí i de les poques que incrementa els viatgers una hora més tard, fins al 88%. En aquestes hores punta hi ha freqüències de pas d’entre 10 i 15 minuts.
L’estudi s’ha dut a terme a partir d’una enquesta a 400 conductors de vehicles sense etiqueta ambiental, d’un treball de camp entre abril i juny en hores punta al matí i de l’anàlisi de l’oferta de places disponibles en transport públic.
El transport públic se satura
El RACC alerta de la necessitat urgent de millorar l’R3 i posa de manifest la bona marxa del Bus Express
Vicenç Bigas 18/12/2019 | 10:00 Vic/Barcelona
Cada dia entren i surten de Barcelona 540.000 vehicles aproximadament, una cinquena part dels quals (uns 108.000) estan afectats per les restriccions de la zona de baixes emissions (ZBE), que entraran en vigor l’1 de gener. La mesura, que es pren per reduir els efectes de la contaminació, s’aplicarà sobre aquells vehicles que no disposin de l’etiqueta ambiental de la DGT tant a l’interior de la ciutat com a les rondes.
Davant d’aquesta mesura històrica, que es creu que afectarà unes 134.000 persones, el Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) ha dut a terme un estudi de mobilitat per analitzar les alternatives que se’ls presenten. Es calcula que prop de la meitat d’aquestes persones que cada dia accedeixen a Barcelona en cotxe, que són 18.000 en hora punta al matí, es convertiran a partir de l’any vinent en potencials usuaris del transport públic i faran el trajecte en tren o autobús. A aquests s’hi haurà d’afegir els que deixin el cotxe en algun aparcament al costat d’una estació a les proximitats de Barcelona i hi acabin d’arribar en tren.
Les conclusions de l’Anàlisi de la capacitat del transport públic als accessos a Barcelona no són gens afalagadores pel servei que presta Renfe a Rodalies i en especial l’R3. L’estudi alerta que la línia està sobresaturada en hores punta i en reclama el desdoblament en el marc de l’aplicació d’un pla d’emergència que incrementi les freqüències de pas i la capacitat dels trens en totes les línies. Cinc d’elles superen el 100% d’ocupació en hora punta al matí, essent el cas més greu el de l’R3 que, quan transcorre pel Vallès, arriba a un 108% d’ocupació entre 2/4 de 8 i 2/4 de 9 del matí en direcció a l’Hospitalet. Això significa que en cada vagó, que tenen una capacitat assignada d’uns 200 passatgers, hi ha el triple de gent dreta que asseguda. En sentit contrari, l’ocupació en hora punta del matí també és de les més altes (84%). “La situació és inacceptable”, conclou l’estudi, perquè “l’ocupació és superior a l’aforament oficial del vagó”. Qui també s’ha referit aquests dies a la situació de l’R3 és el Consell Empresarial d’Osona. En el transcurs de la Nit Empresarial d’Osona que es va fer dijous a Taradell, la seva presidenta, Lurdes Baulenas, també va reclamar una millora “imminent” de la línia. Per Baulenas, es tracta d’una “infraestructura cabdal” per l’economia de la comarca que “requereix inversions”.
Un dels mitjans de transport que més ha restat usuaris al vehicle privat és el Bus Express. Segons el RACC, l’E12, que uneix Vic amb Barcelona sense parades, és la sisena línia amb una ocupació més alta de les 24 analitzades d’aquest sistema d’autobusos ràpids. En concret, registra un 86% de places ocupades de 2/4 de 8 a 2/4 de 9 del matí i de les poques que incrementa els viatgers una hora més tard, fins al 88%. En aquestes hores punta hi ha freqüències de pas d’entre 10 i 15 minuts.
L’estudi s’ha dut a terme a partir d’una enquesta a 400 conductors de vehicles sense etiqueta ambiental, d’un treball de camp entre abril i juny en hores punta al matí i de l’anàlisi de l’oferta de places disponibles en transport públic.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
Una mica antiferrocarrilístic el RACC no?
frankrodriguez.net
signatura
signatura