Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
David
N4
N4
Posts: 59
Joined: Thursday 12/01/2006 17:01

Post by David »

Han canviat les vies i reformaran els trens però...

Rehabilitaran l'edifici d'alguna estació important? ( Tremp, Balaguer i la Pobla )

Està previst que Ferrocarrils compri trens propis?

Gràcies!
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

respecte al missatge anterior... Tremp ja esta reformat i rehabilitat finsitot abans de que FGC s'ocupés de la linia i balaguer esta rehabilitat per dins
metrobaix
N6
N6
Posts: 185
Joined: Friday 22/07/2005 21:40

Post by metrobaix »

Algun sap xq no s'ha aprofitat per electrificar la linia al mateix temps q s'esta canviant les vies?¿ ... Observant l'evolucio de les obres per exemple a Palleja... s'observa q no suposaria un llarg retard en les obres ja que practicament es fa simultaniament...

Us imagineu trens seguint el disseny de les 112, les 213... pero d'ample iberic per la linia de la Pobla! Seria genial...
Jordilar

Post by Jordilar »

Electrificar la via no es un acte que estiqui previst.-
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

metrobaix wrote:Algun sap xq no s'ha aprofitat per electrificar la linia al mateix temps q s'esta canviant les vies
Perquè eslectrificar una línia costa molts diners, tant en construcció com en manteniment. Per això, només és lògic fer-ho quan la intensitat de circulació és relativament alta.
Per tant, les línies secondàries i de dèbil tràfic, excepte casos puntuals, no estan electrificades.
User avatar
abegot
N8
N8
Posts: 739
Joined: Thursday 02/06/2005 11:39
Location: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Post by abegot »

I de moment no és possarán trens FGC nous pq no hi han "quartos" per fer-ho. Aixó si tal com diu en Wefer, el material (repintat i "reformat") es de Renfe i els maquinistes, també. ;) :o
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Post by Sky »

Jordilar wrote:Electrificar la via no es un acte que estiqui previst.-
Suposo que no podem demanar més quan parlem d'una línia que anava a ser tancada inexorablement... :|
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Post by davida »

Ja han sortit els nous horaris
Lleida - La Pobla
09:00 10:50
13:45 15:40
20:10 22:00

La Pobla - Lleida
06:40 08:30
12:56 14:46
17:50 19:36

Per cert abans de la reforma els temps eren:
Lleida - La Pobla
08:55 11:00
13:45 15:55
20:25 22:50
La Pobla - Lleida
06:20 08:25
12:42 14:47
18:10 20:15

S'ha passat de 2:05 a 1:50. ¿Nomes s'ha pogut retallar 15 minuts amb les reformes efectuades?

Apart hi haura:
Lleida Balaguer:
06:00 06:23 De dilluns a divendres. directe sense parades intermitges
07:15 07:44
10:30 10:59
15:45 16:14
17:30 17:59

Balaguer Lleida
06:30 06:59 De dilluns a divendres
09:40 10:09
12:50 13:19
16:45 17:14
18:10 18:39
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Post by josep_serre »

L'horari no està malament però els caps de setmana el primer tren cap a La Pobla hauria de sortir una mica més tard, per permetre l'enllaç amb el primer tren de GL que ve de Barcelona i el darrer de la tarda en sentit Lleida hauria d'arribar a temps d'agafar el darrer tren a Barcelona per Cervera i Manresa o sinó ja una mica més tard per enllaçar més eficaçment amb el darrer tren Lleida Cervera.

Per cert amb aquests horaris l'Alsina Graells deu estar que trina doncs una de les relacions estrella de les Terres de Lleida per aquesta empresa, Balaguer Lleida se'n va a fer punyetes.

Amb aquests horaris queda confirmat el programa tal com s'havia proposat, podríem haver tornat amb l'Alvia o amb el Talgo III però m'han confirmat que l'Alvia només té ara mateix places lliures en preferent, el Talgo III surt a les 21:09 i arriba a les 23:24.

El preu en turista és de 16,70€ a tarifa general.

He reservat 8 places que són les que he calculat que aproximadament necessitaríem.

Quan hagueu crec que avui mateix hauríem de tenir decidit el tren per tornar i així reservar telefònicament les places perquè cadascú les reculli.

Ara feu constar aquí aquells que hi vulgueu anar i jo us aniré enviant un missatge privat amb el número de la reserva.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

On han sortit publicats els horaris davida? Per la web de FGC no els veig :nose
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Post by davida »

Son el horaris que surten a la web de Renfe
Watermark
N7
N7
Posts: 328
Joined: Tuesday 12/07/2005 22:55

Post by Watermark »

davida wrote:Ja han sortit els nous horaris
S'ha passat de 2:05 a 1:50. ¿Nomes s'ha pogut retallar 15 minuts amb les reformes efectuades?
Potser es tracta d'una estimació prudent del temps que tardaran els camells o tamagotxis a fer la línia i quan es comprovi el temps que realment sobra es reajustin els horaris. Mes o menys com la LAV Madrid-Toledo que fins avui la durada del trajecte era oficialment de 35 minuts i finalment ho han rebaixat a 30 minuts després de força mesos de serveis (en realitat són 25 minuts però així disminueixen el risc d'incomplir incidentalment el compromís de puntualitat del producte AV).
User avatar
awe
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 14/05/2005 13:49
Location: Tossa de Mar / Móra la Nova

Post by awe »

davida wrote:Son el horaris que surten a la web de Renfe
:?: :?:
I la parada fantasma entre Guàrdia i Tremp? Estació 75113.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Suposo que deu ser Palau de Noguera.
User avatar
abegot
N8
N8
Posts: 739
Joined: Thursday 02/06/2005 11:39
Location: Bcn - Dereta Eixample (08009)

TOT ESTÀ EN L'AIRE

Post by abegot »

POTSER Catalunya no era únicament una nació. Catalunya en realitat és un aeroport. Però entre els jutges, el PP i els dirigents d'Iberia, Catalunya pot ser només un baixador aeri.

joan barril


Fa unes setmanes es va reinaugurar el tram ferroviari entre Balaguer i la Pobla de Segur. El ferrocarril no ha estat mai un mitjà de transport especialment estimat en aquest país. Amb una paranoia decimonònica, l'Estat espanyol va decidir un ample de via anomenat ibèric que havia d'impedir el flux de mercaderies valuoses entre Espanya i la resta de la pèrfida Europa. El lema de Santiago, y cierra, España va tenir, doncs, la seva última concreció en les escasses línies ferroviàries espanyoles.

Escasses i moltes inoperants. Encara avui els caminants poden anar trobant vies obertes i túnels inútils en un país que devia preferir en el seu dia la diligència abans que el tren, sempre que els trens no passessin per Madrid.

La reobertura del tram Balaguer-la Pobla és un exemple del que significa la titularitat pública dels mitjans de comunicació i és, sens dubte, un acte simbòlic del tripartit --avui només bipartit-- en la seva concepció social del transport públic. El tren de la Pobla no és una línia rendible. En els primers temps dels governs de Felipe González, més d'un ministre va apostar per tancar-la i també es va amenaçar de tancar la línia que porta de Barcelona a Puigcerdà i la Tor de Carol. Avui el tren de la Pobla és dels Ferrocarrils de la Generalitat. És un gest polític encomiable que recorda que el que és públic hi és per garantir la igualtat de persones i territoris.

Poc després, el sindicat de pilots Sepla, tantes vegades acusat del seu caràcter elitista, adverteixen que Iberia --la fins fa poc companyia de bandera espanyola-- està disposada a suprimir els vols directes de Barcelona a altres destins africans i europeus i a conservar només el pont aeri. En altres paraules: la llei del màxim benefici és adduïda per Iberia per rendibilitzar Madrid i la seva nova terminal a costa de la incomoditat dels passatgers que embarquen a Barcelona. ¿Què significa aquesta tendència? Doncs que, si és certa, seria obligat per a tots els passatgers catalans fer escala a Madrid i allà embarcar cap a una destinació més prò- xima. Un exemple: per anar a Berlín, al Caire o a Atenes, Iberia no embarcaria els passatgers a Madrid per fer escala a Barcelona i a partir del Prat arribar a la destinació més pròxima, sinó que en una incongruent subversió de la geografia obligaria els passatgers catalans a volar una hora a Madrid, arriscar-se amb les maletes en el trànsit, consumir unes quantes tapes de callos i tornar a recórrer la mateixa ruta, passant per la vertical de Barcelona fins a arribar a la destinació final. Més cost de temps i potser de diners. Tot a favor d'una empresa privatitzada que, en la lògica del màxim benefici, s'oblida del caràcter social dels mitjans de transport. No només això: la quantitat de ciutadans que comencen el vol a Barcelona és més que notable. Però amb aquest sistema, el pont aeri seria l'únic pas obligat dels passatgers d'Iberia per a la glòria dels seus accionistes.

Jo no sóc dels que considera, encara, que Catalunya no és Espanya. Però d'entrada ja podem dir que Catalunya no és Iberia. Si ens van aïllant, la llei del mercat serà més important que el més innocu dels estatuts.

Noticia publicada a la pàgina 80 de l'edició de 31/5/2006 de El Periódico
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Re: TOT ESTÀ EN L'AIRE

Post by entfe001 »

Joan Barril wrote:Fa unes setmanes es va reinaugurar el tram ferroviari entre Balaguer i la Pobla de Segur. El ferrocarril no ha estat mai un mitjà de transport especialment estimat en aquest país. Amb una paranoia decimonònica, l'Estat espanyol va decidir un ample de via anomenat ibèric que havia d'impedir el flux de mercaderies valuoses entre Espanya i la resta de la pèrfida Europa. El lema de Santiago, y cierra, España va tenir, doncs, la seva última concreció en les escasses línies ferroviàries espanyoles.
Aquest home deu haver llegit l'infame article de l'ample ferroviari ibèric de la Viquipèdia. O l'haurà escrit ell directament?

I per altra banda... ja s'ha restablert el servei entre Balaguer i la Pobla????????
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: TOT ESTÀ EN L'AIRE

Post by Trenscat »

entfe001 wrote:I per altra banda... ja s'ha restablert el servei entre Balaguer i la Pobla????????
Aquest diumenge dia 4 de juny es reestableix el servei (o almenys això diuen!) :roll:
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

I amb quins trens?

Per cert... dues coses et volia dir. La primera, és que crec que hauries de reorganitzar els grups de fotos de cada una de les estacions d'aquesta línia en blocs, més diferenciats l'un de l'altre. Una altra cosa, és que a part d'això, agafis algunes fotos per fer la comparativa de rigor, com per exemple en el cas de la del pas a nivell de Balaguer en amunt, a on fins a la reforma estava fet un fàstic.

I sobre l'altra cosa... millor obro un tema a part per no entervolir aquest fil.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Ah! I una altra cosa... veient els horaris que heu penjat per aquí...
Ja han sortit els nous horaris
Lleida - La Pobla
09:00 10:50
13:45 15:40
20:10 22:00

La Pobla - Lleida
06:40 08:30
12:56 14:46
17:50 19:36

Per cert abans de la reforma els temps eren:
Lleida - La Pobla
08:55 11:00
13:45 15:55
20:25 22:50
La Pobla - Lleida
06:20 08:25
12:42 14:47
18:10 20:15

S'ha passat de 2:05 a 1:50. ¿Nomes s'ha pogut retallar 15 minuts amb les reformes efectuades?

Apart hi haura:
Lleida Balaguer:
06:00 06:23 De dilluns a divendres. directe sense parades intermitges
07:15 07:44
10:30 10:59
15:45 16:14
17:30 17:59

Balaguer Lleida
06:30 06:59 De dilluns a divendres
09:40 10:09
12:50 13:19
16:45 17:14
18:10 18:39
I ja independentment del poc temps de diferència en relació a abans de la reforma, no crec que aquesta ruina d'horaris, serveixin per rendivilitzar la línia més que abans. I per una raó molt senzilla... jo, a Cardedeu, el meu poble, tinc un tren de rodalies cada mitja hora en qualsevol dels dos sentits de dilluns a divendres (i no em queixo, tot i que en segons quins moments, em resulta insuficient, quan just a partir de Granollers, que està al costat, i sense comptar els trens Regionals que hi fan parada, en tenen un cada deu minuts en direcció Barcelona). Els caps de setmana, en tinc un cada hora, i això sí que em resulta del tot insuficient; prou insuficient, com per si puc, buscar alternatives a haver-me d'esperar una hora.

Tinguent això en compte... com no posin d'una vegada i per totes, horaris coherents i competitius, no només entre Balaguer i La Pobla, sinó també entre Balaguer i Lleida (que si aquests horaris han de ser els gran avenços com a nou nucli de rodalies, anem llestos...). Sincerament, no crec que algú que hagi d'anar cada dia a treballar o a fer e que sigui, a Lleida, La Pobla de Segur, o Balaguer, i visqui en un poble per on només hi circulen tres o sis trens al dia en cada un dels sentits, deixi de banda el cotxe per agafar el tren. Jo, almenys, no ho faria.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

Pensa que FGC ja parla obertament de tram de rodalies i tram turístic amb manteniment d'un mínim servei de tipus social. Els trens turístics seran preferentment de tipus panoràmic segons FGC combinats amb oferta de vapor, si bé ja han reconegut que no s'ha augmentat de moment la capacitat de línia en no haver punts d'encreuament. Actualment, s'estan rumiant els sistemes de blocatge i seguretat adients que permetin obrir estacions ja sense personal.

Pensa també que el tram Balaguer-Lleida és un únic cantó i que això impossibilita de moment grans freqüències. En tant es plantegin un servei amb agent únic ja veuràs com les coses milloren. Ara bé, de moment l'explotació la fa Renfe i FGC és presonera d'això.

Jordi Freixas wrote:
I ja independentment del poc temps de diferència en relació a abans de la reforma, no crec que aquesta ruina d'horaris, serveixin per rendivilitzar la línia més que abans. I per una raó molt senzilla... jo, a Cardedeu, el meu poble, tinc un tren de rodalies cada mitja hora en qualsevol dels dos sentits de dilluns a divendres (i no em queixo, tot i que en segons quins moments, em resulta insuficient, quan just a partir de Granollers, que està al costat, i sense comptar els trens Regionals que hi fan parada, en tenen un cada deu minuts en direcció Barcelona). Els caps de setmana, en tinc un cada hora, i això sí que em resulta del tot insuficient; prou insuficient, com per si puc, buscar alternatives a haver-me d'esperar una hora.

Tinguent això en compte... com no posin d'una vegada i per totes, horaris coherents i competitius, no només entre Balaguer i La Pobla, sinó també entre Balaguer i Lleida (que si aquests horaris han de ser els gran avenços com a nou nucli de rodalies, anem llestos...). Sincerament, no crec que algú que hagi d'anar cada dia a treballar o a fer e que sigui, a Lleida, La Pobla de Segur, o Balaguer, i visqui en un poble per on només hi circulen tres o sis trens al dia en cada un dels sentits, deixi de banda el cotxe per agafar el tren. Jo, almenys, no ho faria.[/quote]
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”