Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Estacions de Rodalies Barcelona en obres el 2018
Estacions recentment reformades:
-Viladecavalls (R4)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2)
-Sabadell-Centre (R4)
-Sant Martí de Centelles (R3) -FINALITZADA-
-Centelles (R3) -FINALITZADA-
-Sant Celoni (R2) -FINALITZADA-
Estacions en obres:
-Aeroport (R2, reconstrucció per soterrament + nou ramal i nova estació T1)
-Lavern-Subirats (R4) -finalitzant-se-
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Els Monjos (R4) -finalitzant-se-
-Mollet-Santa Rosa (R3)
-Sant Miquel de Gonteres (R4)
-Barcelona-Estació de França (R2)
-Manresa (R4)
-El Papiol (R4) -finalitzant-se-
-Gelida (R4)
-Montcada-Ripollet (R3) -finalitzant-se-
-Balenyà-Tona-Seva (R3) -finalitzant-se-
-Granollers-Canovelles (R3) -finalitzant-se-
-Parets del Vallès (R3) -finalitzant-se-
-Mataró (R1) -finalitzant-se-
-Vilassar de Mar (R1) -finalitzant-se-
-Sant Cugat del Vallès (R8) -segona reforma- -finalitzant-se-
Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):
-Bellvitge (R2, adjudicada el 2015, pendent de confirmació d'inici d'obres)
-Mollet-Sant Fost (R2/R8, adjudicada el 2017)
Estacions amb obres paralitzades i inacabades:
-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)
Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):
-Blanes (R1)
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8)
-Martorell (R4/R8)
-Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4)
-Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7)
-Sant Sadurní d'Anoia (R4)
-Cornellà (R1/R4)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8) -segona reforma-
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4) -segona reforma-
Obres en licitació:
-Castelldefels (R2)
-Gavà (R2)
-Vacarisses (R4)
-Vilassar de Mar (R1) -segona reforma-
Licitacions desertes o desistides:
[...]
-Viladecavalls (R4)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2)
-Sabadell-Centre (R4)
-Sant Martí de Centelles (R3) -FINALITZADA-
-Centelles (R3) -FINALITZADA-
-Sant Celoni (R2) -FINALITZADA-
Estacions en obres:
-Aeroport (R2, reconstrucció per soterrament + nou ramal i nova estació T1)
-Lavern-Subirats (R4) -finalitzant-se-
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Els Monjos (R4) -finalitzant-se-
-Mollet-Santa Rosa (R3)
-Sant Miquel de Gonteres (R4)
-Barcelona-Estació de França (R2)
-Manresa (R4)
-El Papiol (R4) -finalitzant-se-
-Gelida (R4)
-Montcada-Ripollet (R3) -finalitzant-se-
-Balenyà-Tona-Seva (R3) -finalitzant-se-
-Granollers-Canovelles (R3) -finalitzant-se-
-Parets del Vallès (R3) -finalitzant-se-
-Mataró (R1) -finalitzant-se-
-Vilassar de Mar (R1) -finalitzant-se-
-Sant Cugat del Vallès (R8) -segona reforma- -finalitzant-se-
Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):
-Bellvitge (R2, adjudicada el 2015, pendent de confirmació d'inici d'obres)
-Mollet-Sant Fost (R2/R8, adjudicada el 2017)
Estacions amb obres paralitzades i inacabades:
-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)
Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):
-Blanes (R1)
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8)
-Martorell (R4/R8)
-Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4)
-Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7)
-Sant Sadurní d'Anoia (R4)
-Cornellà (R1/R4)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8) -segona reforma-
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4) -segona reforma-
Obres en licitació:
-Castelldefels (R2)
-Gavà (R2)
-Vacarisses (R4)
-Vilassar de Mar (R1) -segona reforma-
Licitacions desertes o desistides:
[...]
NOTA DE PREMSA | Estació de Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2
Adif Alta Velocidad (03/05/2018)
Las obras se engloban en el proyecto de nueva estación de La Sagrera
Adif AV acuerda iniciar la tramitación administrativa para reactivar los trabajos en el sector Sant Andreu (Barcelona)
• El acuerdo adoptado consiste en la apertura del expediente para la resolución del contrato de obras, trámite imprescindible para reactivar los trabajos en este sector
• De acuerdo con los compromisos adquiridos por el Ministerio de Fomento, durante el próximo verano se licitarán las obras, priorizando la construcción de la nueva estación de cercanías de Sant Andreu Comtal
03/05/2018. El Consejo de Administración de Adif Alta Velocidad ha acordado en su última reunión iniciar el expediente de resolución del contrato de ejecución de las obras del sector Sant Andreu, englobadas en el proyecto de la nueva estación de La Sagrera, en Barcelona.
Se trata de un trámite imprescindible para reactivar las obras en este sector, para que, de acuerdo con los compromisos manifestados de forma reiterada por el Ministro de Fomento, la última vez el pasado 12 de abril, se puedan volver a licitar los trabajos.
De acuerdo con el avance previsto en la tramitación administrativa, las obras se licitarán durante el próximo verano, priorizando, según los compromisos adquiridos, la construcción de la nueva estación de cercanías de Sant Andreu Comtal, dado el elevado interés que tiene este proyecto para los usuarios del ferrocarril, la ciudadanía y la explotación ferroviaria, con la previsión de ponerla en servicio a lo largo del año 2020.
El inicio de esta tramitación administrativa, junto a la reactivación de las obras del colector de la Rambla Prim en junio de 2017, y de los proyectos de estructura, el pasado mes de enero, y de accesos, durante este mes de abril, representa un avance en el cumplimiento de los compromisos adquiridos por el Ministerio de Fomento para impulsar de forma decidida la ejecución de esta actuación de gran importancia estratégica para la explotación del servicio ferroviario y para la capital catalana.
Ahir (06/05/2018)
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):
-Res de nou.
A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]
-Obres encara no iniciades.
-Avui m'he fixat en els nous bancs, que efectivament no tenen respatller. Suposo que això permet que els bancs estiguin més enganxats a la paret, que passa a ser el respatller, guanyant així uns centímetres a una estació que no té unes andanes gaire amples.
A Montgat-Nord (R1):
[des del tren]
-La cartelleria és del model nou des de fa ja un temps, però dóna la sensació d'estar a mig instal.lar.
A Vilassar de Mar (R1):
-Obres quasi acabades, queden només els tancaments de la zona de la porta de servei i amb prou feines res més.
A Mataró (R1):
-Van fent, encara que és difícil de dir si els hi queda poc, o si encara en tenen per estona.
-Les parts dels tancaments encara no canviades segueixen sent un colador per a escaladors, però no sabria dir si arribaran a canviar-ho tot o no.
A Bellvitge (R2):
-Vies 0 i 2 amb travessa monobloc. Via 1 encara amb travessa bibloc.
-Se'm fa dificilíssim d'imaginar com dimonis pensen posar ascensor a l'andana de vies 0/2 sense ripar i enxamplar l'andana. Si no fan un ripat, literalment no hi ha espai en absolut per posar-hi ascensors.
A Gavà (R2):
[des del tren]
-Teleindicadors en servei!
-Model Deimos/Aesys, en color, dos per via, tret de la via 4 (la més allunyada de l'edifici de viatgers), on només n'hi ha un.
A Garraf (R2):
[des del tren]
-No he pogut veure si hi havia obres de teleindicadors perquè ja era fosc i a més a la via 3 (la de l'edifici de viatgers) hi havia estacionada una doble de 451.
A Cubelles (R2):
[des del tren]
-Estació totalment a fosques. MOLT MALAMENT!
-Teleindicadors apagats.
A Cunit (R2):
[des del tren]
-Teleindicadors apagats.
A Segur de Calafell (R2):
[des del tren]
-Estan instal.lant teleindicadors!
-De moment n'hi ha un ja instal.lat a l'andana de via 1 (direcció Sant Vicenç de Calders), a la zona de la marquesina costat Calafell, i un altre a la mateixa andana, que anirà a l'edifici de viatgers, del qual ja es veuen els cables penjant.
-A l'andana de via 2 (direcció Barcelona) no he pogut veure gran cosa perquè ja era fosc i a més el tren estava grafitejat per aquell cantó...
-Res de nou.
A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]
-Obres encara no iniciades.
-Avui m'he fixat en els nous bancs, que efectivament no tenen respatller. Suposo que això permet que els bancs estiguin més enganxats a la paret, que passa a ser el respatller, guanyant així uns centímetres a una estació que no té unes andanes gaire amples.
A Montgat-Nord (R1):
[des del tren]
-La cartelleria és del model nou des de fa ja un temps, però dóna la sensació d'estar a mig instal.lar.
A Vilassar de Mar (R1):
-Obres quasi acabades, queden només els tancaments de la zona de la porta de servei i amb prou feines res més.
A Mataró (R1):
-Van fent, encara que és difícil de dir si els hi queda poc, o si encara en tenen per estona.
-Les parts dels tancaments encara no canviades segueixen sent un colador per a escaladors, però no sabria dir si arribaran a canviar-ho tot o no.
A Bellvitge (R2):
-Vies 0 i 2 amb travessa monobloc. Via 1 encara amb travessa bibloc.
-Se'm fa dificilíssim d'imaginar com dimonis pensen posar ascensor a l'andana de vies 0/2 sense ripar i enxamplar l'andana. Si no fan un ripat, literalment no hi ha espai en absolut per posar-hi ascensors.
A Gavà (R2):
[des del tren]
-Teleindicadors en servei!
-Model Deimos/Aesys, en color, dos per via, tret de la via 4 (la més allunyada de l'edifici de viatgers), on només n'hi ha un.
A Garraf (R2):
[des del tren]
-No he pogut veure si hi havia obres de teleindicadors perquè ja era fosc i a més a la via 3 (la de l'edifici de viatgers) hi havia estacionada una doble de 451.
A Cubelles (R2):
[des del tren]
-Estació totalment a fosques. MOLT MALAMENT!
-Teleindicadors apagats.
A Cunit (R2):
[des del tren]
-Teleindicadors apagats.
A Segur de Calafell (R2):
[des del tren]
-Estan instal.lant teleindicadors!
-De moment n'hi ha un ja instal.lat a l'andana de via 1 (direcció Sant Vicenç de Calders), a la zona de la marquesina costat Calafell, i un altre a la mateixa andana, que anirà a l'edifici de viatgers, del qual ja es veuen els cables penjant.
-A l'andana de via 2 (direcció Barcelona) no he pogut veure gran cosa perquè ja era fosc i a més el tren estava grafitejat per aquell cantó...
Ahir (07/05/2018)
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):
-Res de nou.
A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barberà del Vallès (R4):
[des del tren]
-Teleindicadors en curs d'instal.lació?
-El tren anava molt ple i no he pogut veure res.
A Sabadell-Sud (R4):
[des del tren]
-Teleindicadors en curs d'instal.lació.
-N'hi ha un a l'andana direcció Barcelona ja instal.lat, i un altre del qual només hi ha els cables penjant.
-A l'andana direcció Manresa no m'ha semblat veure res, però tampoc ho he pogut veure bé perquè el tren anava molt ple.
A Sant Miquel de Gonteres (R4):
[des del tren]
-No hi ha hagut grans avenços.
-Els trens segueixen parant a la zona ultra-baixa d'andanes.
-Comencen a fer l'excavació per al calaix del pas inferior, que serà empès cap a sota les vies, serà empès des del costat de l'edifici de viatgers.
-Comencen a aparèixer les primeres noves vores d'andana a les parts recrescudes de totes dues andanes (que encara estan tancades).
A Viladecavalls (R4):
-Teleindicadors encesos però encara fora de servei. Són del model antic (lletres vermelles).
-Ascensor de l'andana direcció Barcelona fora de servei.
-Megafonia funcionant d'aquella manera (donava els anuncis de no creuar les vies, però no anunciava els trens).
A Sant Cugat del Vallès (R8):
-Res de nou.
A Castellbisbal (R4/R8):
[des del tren]
-Estació completament a fosques, tret del vestíbul i el pas inferior.
-Els teleindicadors segueixen sense anunciar els R8, només anuncien els R4.
A Martorell (R4/R8):
-Res de nou.
A Gelida (R4):
[des del tren]
-A via 1 (andana direcció Vilafranca/Sant Vicenç) ja han demolit tota la vora d'andana original.
A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
Als Monjos (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A L'Arboç (R4):
[des del tren]
-Estació completament a fosques, tret de l'edifici de viatgers.
-Res de nou.
A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barberà del Vallès (R4):
[des del tren]
-Teleindicadors en curs d'instal.lació?
-El tren anava molt ple i no he pogut veure res.
A Sabadell-Sud (R4):
[des del tren]
-Teleindicadors en curs d'instal.lació.
-N'hi ha un a l'andana direcció Barcelona ja instal.lat, i un altre del qual només hi ha els cables penjant.
-A l'andana direcció Manresa no m'ha semblat veure res, però tampoc ho he pogut veure bé perquè el tren anava molt ple.
A Sant Miquel de Gonteres (R4):
[des del tren]
-No hi ha hagut grans avenços.
-Els trens segueixen parant a la zona ultra-baixa d'andanes.
-Comencen a fer l'excavació per al calaix del pas inferior, que serà empès cap a sota les vies, serà empès des del costat de l'edifici de viatgers.
-Comencen a aparèixer les primeres noves vores d'andana a les parts recrescudes de totes dues andanes (que encara estan tancades).
A Viladecavalls (R4):
-Teleindicadors encesos però encara fora de servei. Són del model antic (lletres vermelles).
-Ascensor de l'andana direcció Barcelona fora de servei.
-Megafonia funcionant d'aquella manera (donava els anuncis de no creuar les vies, però no anunciava els trens).
A Sant Cugat del Vallès (R8):
-Res de nou.
A Castellbisbal (R4/R8):
[des del tren]
-Estació completament a fosques, tret del vestíbul i el pas inferior.
-Els teleindicadors segueixen sense anunciar els R8, només anuncien els R4.
A Martorell (R4/R8):
-Res de nou.
A Gelida (R4):
[des del tren]
-A via 1 (andana direcció Vilafranca/Sant Vicenç) ja han demolit tota la vora d'andana original.
A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
Als Monjos (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A L'Arboç (R4):
[des del tren]
-Estació completament a fosques, tret de l'edifici de viatgers.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
https://www.naciodigital.cat/osona/noti ... /centelles
Crítiques a la senyalització per a invidents de l'estació de Centelles
La plataforma Perquè no ens fotin el tren reclama que se solucioni "el nyap"
Redacció | 08/05/2018 a les 10:34h Afegeix un comentari
Arxivat a: Societat, Perquè no ens fotin el tren, tren, Ajuntament de Centelles, estació de Centelles
Els usuaris cecs, per exemple, no poden creuar l'andana perquè no hi ha cap senyal que ho permeti. | Perquè no ens fotin el tren
La plataforma Perquè no ens fotin el tren critica que les obres de l'estació de Centelles des del punt de vista de la senyalització podotàctil (per a invidents) "s'han fet a mitges i no tenen cap sentit". Així ho ha fet arribar l'associació d'usuaris de tren a l'Ajuntament. Posen com a exemple que els encaminadors que hi ha la rampa i a les escales s'acaben molt abans d'arribar a l'andana.
D'altra banda, també apunten que la línia que limita el final de l'andana és estreta i està desgastada, cosa que impedeix que la puguin detectar. A més, afegeixen que tampoc hi ha cap sistema per creuar cap a l'altra andana.
Després de la rampa i les escales, no hi ha encaminadors fins a l'andana Foto: Perquè no ens fotin el tren
La plataforma remarca que estan contents per les obres de millora de l'estació com les marquesines, lavabos, accessibilitat des del carrer; però remarquen que "no tenen sentit" si no permeten que tothom pugui arribar a l'andana. Per tot això reclamen que se solucioni "el nyap".
Veure video
https://www.facebook.com/sharer/sharer. ... &src=video
Crítiques a la senyalització per a invidents de l'estació de Centelles
La plataforma Perquè no ens fotin el tren reclama que se solucioni "el nyap"
Redacció | 08/05/2018 a les 10:34h Afegeix un comentari
Arxivat a: Societat, Perquè no ens fotin el tren, tren, Ajuntament de Centelles, estació de Centelles
Els usuaris cecs, per exemple, no poden creuar l'andana perquè no hi ha cap senyal que ho permeti. | Perquè no ens fotin el tren
La plataforma Perquè no ens fotin el tren critica que les obres de l'estació de Centelles des del punt de vista de la senyalització podotàctil (per a invidents) "s'han fet a mitges i no tenen cap sentit". Així ho ha fet arribar l'associació d'usuaris de tren a l'Ajuntament. Posen com a exemple que els encaminadors que hi ha la rampa i a les escales s'acaben molt abans d'arribar a l'andana.
D'altra banda, també apunten que la línia que limita el final de l'andana és estreta i està desgastada, cosa que impedeix que la puguin detectar. A més, afegeixen que tampoc hi ha cap sistema per creuar cap a l'altra andana.
Després de la rampa i les escales, no hi ha encaminadors fins a l'andana Foto: Perquè no ens fotin el tren
La plataforma remarca que estan contents per les obres de millora de l'estació com les marquesines, lavabos, accessibilitat des del carrer; però remarquen que "no tenen sentit" si no permeten que tothom pugui arribar a l'andana. Per tot això reclamen que se solucioni "el nyap".
Veure video
https://www.facebook.com/sharer/sharer. ... &src=video
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Ahir (09/05/2018)
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):
-Res de nou.
A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):
[des del tren]
-Res de nou.
A Cerdanyola del Vallès (R4/R7):
-Els teleindicadors d'aquesta estació, model Deimos/Aesys en color, no funcionen gaire bé. Anuncien el proper tren, els minuts que falten, i si és accessible, però no fan scroll de parades ni anuncien tren curt. Per més inri, no anuncien els R12, ha parat un R12 destinació Lleida, i l'ha anunciat com a "proper tren sense parada".
A Barberà del Vallès (R4):
-Teleindicadors en curs d'instal.lació.
-Han començat fa poc.
-N'hi haurà dos per andana. Dos estaran fora de la marquesina de cada andana pel costat Sabadell-Sud (dels quals ja hi ha els suports), els altres dos aniran sota la marquesina de cada andana a l'alçada de les validadores (però només tenen feta obra de cablejat).
A Sabadell-Sud (R4):
-Teleindicadors en curs de instal.lació.
-Aquí van més avançats que a Barberà.
-N'hi haurà dos per cadascuna de les tres vies. Tres aniran fora de la marquesina, costat Barberà, i els altres tres a sota de la marquesina, més cap al costat Sabadell-Sud.
-Estan tots instal.lats tret del que estarà a sota de la marquesina de l'andana direcció Terrassa/Manresa, del qual només hi ha el suport.
-Nova megafonia en curs d'instal.lació.
A Cerdanyola-Universitat (R7/R8):
-Res de nou.
-La zona tancada amb un precinte és una fuita d'aigua de la qual crec recordar haver-ne parlat fa mesos o anys, ja.
A Mollet-Sant Fost (R4/R8):
-Res de nou.
A Bellvitge (R2):
-Res de nou.
-Segueix havent-hi maquinària d'obra estacionada a l'extrem costat El Prat de la via 0.
A Garraf (R2):
[des del tren]
-Teleindicadors en curs d'instal.lació.
-N'hi haurà un per via a les vies 1 (directa direcció Vilanova/Sant Vicenç), 2 (directa direcció Barcelona), i 3 (desviada de l'edifici de viatgers).
-Són del model antic (lletres vermelles), i estan instal.lats ja els de vies 1 i 3, del de via 2 hi ha només el suport.
A Cubelles (R2):
[des del tren]
-Teleindicadors en servei.
-Dos per andana, model Deimos/Aesys en color.
-L'estació ja no està a fosques.
-Han restaurat i repintat els baixos de la paret de l'edifici de viatgers, costat Cunit, que estaven en mal estat.
A Cunit (R2):
[des del tren]
-Teleindicadors encara apagats.
-El suport dels dos teleindicadors de l'andana de la banda de mar, extrem costat Cubelles, encara s'està cimentant-se, però els teleindicadors ja hi són.
A Segur de Calafell (R2):
[des del tren]
-Hi ha un teleindicador instal.lat a la marquesina de l'andana direcció Sant Vicenç, costat Calafell.
-No he pogut veure res més, ja era fosc.
-Amb això, ja només queden Bellvitge, Viladecans i Calafell sense teleindicadors a la R2 Sud.
-Res de nou.
A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):
[des del tren]
-Res de nou.
A Cerdanyola del Vallès (R4/R7):
-Els teleindicadors d'aquesta estació, model Deimos/Aesys en color, no funcionen gaire bé. Anuncien el proper tren, els minuts que falten, i si és accessible, però no fan scroll de parades ni anuncien tren curt. Per més inri, no anuncien els R12, ha parat un R12 destinació Lleida, i l'ha anunciat com a "proper tren sense parada".
A Barberà del Vallès (R4):
-Teleindicadors en curs d'instal.lació.
-Han començat fa poc.
-N'hi haurà dos per andana. Dos estaran fora de la marquesina de cada andana pel costat Sabadell-Sud (dels quals ja hi ha els suports), els altres dos aniran sota la marquesina de cada andana a l'alçada de les validadores (però només tenen feta obra de cablejat).
A Sabadell-Sud (R4):
-Teleindicadors en curs de instal.lació.
-Aquí van més avançats que a Barberà.
-N'hi haurà dos per cadascuna de les tres vies. Tres aniran fora de la marquesina, costat Barberà, i els altres tres a sota de la marquesina, més cap al costat Sabadell-Sud.
-Estan tots instal.lats tret del que estarà a sota de la marquesina de l'andana direcció Terrassa/Manresa, del qual només hi ha el suport.
-Nova megafonia en curs d'instal.lació.
A Cerdanyola-Universitat (R7/R8):
-Res de nou.
-La zona tancada amb un precinte és una fuita d'aigua de la qual crec recordar haver-ne parlat fa mesos o anys, ja.
A Mollet-Sant Fost (R4/R8):
-Res de nou.
A Bellvitge (R2):
-Res de nou.
-Segueix havent-hi maquinària d'obra estacionada a l'extrem costat El Prat de la via 0.
A Garraf (R2):
[des del tren]
-Teleindicadors en curs d'instal.lació.
-N'hi haurà un per via a les vies 1 (directa direcció Vilanova/Sant Vicenç), 2 (directa direcció Barcelona), i 3 (desviada de l'edifici de viatgers).
-Són del model antic (lletres vermelles), i estan instal.lats ja els de vies 1 i 3, del de via 2 hi ha només el suport.
A Cubelles (R2):
[des del tren]
-Teleindicadors en servei.
-Dos per andana, model Deimos/Aesys en color.
-L'estació ja no està a fosques.
-Han restaurat i repintat els baixos de la paret de l'edifici de viatgers, costat Cunit, que estaven en mal estat.
A Cunit (R2):
[des del tren]
-Teleindicadors encara apagats.
-El suport dels dos teleindicadors de l'andana de la banda de mar, extrem costat Cubelles, encara s'està cimentant-se, però els teleindicadors ja hi són.
A Segur de Calafell (R2):
[des del tren]
-Hi ha un teleindicador instal.lat a la marquesina de l'andana direcció Sant Vicenç, costat Calafell.
-No he pogut veure res més, ja era fosc.
-Amb això, ja només queden Bellvitge, Viladecans i Calafell sense teleindicadors a la R2 Sud.
Last edited by 437.001 on Thursday 10/05/2018 1:38, edited 2 times in total.
Teleindicadors a les andanes
En curs d'instal.lació
R1: Sant Andreu de Llavaneres, Santa Susanna.
R2: Garraf, Cunit, Segur de Calafell.
R4: Lavern-Subirats (instal.lats fa mesos i vandalitzats abans d'entrar en servei, mai han funcionat), Barberà del Vallès, Sabadell-Sud, Viladecavalls.
Estacions sense teleindicadors
R1: Cabrera de Mar-Vilassar de Mar, Caldes d'Estrac, Malgrat de Mar, Tordera.
R2: Calafell, Viladecans, Bellvitge, Montcada i Reixac, La Llagosta, Mollet-Sant Fost, Les Franqueses-Granollers Nord, Cardedeu,
Llinars del Vallès, Palautordera, Gualba, Hostalric.
R3: Barcelona-Torre Baró, Montcada-Ripollet, Santa Perpètua de Mogoda, Mollet-Santa Rosa, Parets del Vallès, Les Franqueses del Vallès,
La Garriga, Figaró, Sant Martí de Centelles, Centelles, Balenyà-Els Hostalets, Balenyà-Tona-Seva.
R4: Barcelona-Torre Baró, Sant Miquel de Gonteres, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses, Castellbell i el Vilar, Sant Vicenç de Castellet.
R7: Barcelona-Torre Baró.
R8: Mollet-Sant Fost.
R1: Sant Andreu de Llavaneres, Santa Susanna.
R2: Garraf, Cunit, Segur de Calafell.
R4: Lavern-Subirats (instal.lats fa mesos i vandalitzats abans d'entrar en servei, mai han funcionat), Barberà del Vallès, Sabadell-Sud, Viladecavalls.
Estacions sense teleindicadors
R1: Cabrera de Mar-Vilassar de Mar, Caldes d'Estrac, Malgrat de Mar, Tordera.
R2: Calafell, Viladecans, Bellvitge, Montcada i Reixac, La Llagosta, Mollet-Sant Fost, Les Franqueses-Granollers Nord, Cardedeu,
Llinars del Vallès, Palautordera, Gualba, Hostalric.
R3: Barcelona-Torre Baró, Montcada-Ripollet, Santa Perpètua de Mogoda, Mollet-Santa Rosa, Parets del Vallès, Les Franqueses del Vallès,
La Garriga, Figaró, Sant Martí de Centelles, Centelles, Balenyà-Els Hostalets, Balenyà-Tona-Seva.
R4: Barcelona-Torre Baró, Sant Miquel de Gonteres, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses, Castellbell i el Vilar, Sant Vicenç de Castellet.
R7: Barcelona-Torre Baró.
R8: Mollet-Sant Fost.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
¿En Arc de Triomf queda todavía por hacer algo más?
Y en cuanto a Sants, yo no he visto indicios de que vayan a obrar enseguida.
Y en cuanto a Sants, yo no he visto indicios de que vayan a obrar enseguida.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
En Arc de Triomf imagino que tienen que poner al mismo nivel la totalidad de ambos andenes. Hay una parte cercana al acceso Av.Vilanova que está el andén sin recrecer. Eso probablemente incluya pavimento podotáctil.Renfe445 wrote:¿En Arc de Triomf queda todavía por hacer algo más?
Por el montante de la adjudicación, no creo que incluya prolongación a 200m, más que nada porque sería el cataclismo, ya que posiblemente incluyera no sólo el corte total de las circulaciones por el túnel de Plaça Catalunya, sino también el de la L1 ( ).
No los hay. Pero la adjudicación está ahí.Renfe445 wrote:Y en cuanto a Sants, yo no he visto indicios de que vayan a obrar enseguida.
Tratándose de Sants, creo que lo dejarán para el verano.
Una reconfiguración completa de una playa de vías es una obra complicada que también necesita de cortes.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Si hacen esto, de paso que reformen Pl. Catalunya como estaba antes de los 80.437.001 wrote:Por el montante de la adjudicación, no creo que incluya prolongación a 200m, más que nada porque sería el cataclismo, ya que posiblemente incluyera no sólo el corte total de las circulaciones por el túnel de Plaça Catalunya, sino también el de la L1 ( ).
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
¿Para qué?Renfe445 wrote:Si hacen esto, de paso que reformen Pl. Catalunya como estaba antes de los 80.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Nada, es coña.437.001 wrote:¿Para qué?Renfe445 wrote:Si hacen esto, de paso que reformen Pl. Catalunya como estaba antes de los 80.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Doncs a mi ja m'agradaria, molt més maca que l'estació tant rància d'ara.Renfe445 wrote:Nada, es coña.437.001 wrote:¿Para qué?Renfe445 wrote:Si hacen esto, de paso que reformen Pl. Catalunya como estaba antes de los 80.
Sobre lo de tallar L1 i Renfe, si es va fer amb Sagrera (per torns) per què no fer-ho a Catalunya?
- Attachments
-
- Cataclysm_(14).png (58.44 KiB) Viewed 6522 times
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Molt em temo que reformar Plaça Catalunya costaria una milionada que no procedeix, amb tantes coses pendents.
Més que res, perquè:
Entenc que et refereixes a Arc de Triomf, on no hi cap una doble composició de 465, així que responc sobre la mateixa.
No és que no es pugui tallar, és que tallar el trànsit a Arc de Triomf és l'única manera de perllongar andanes per encabir-hi dobles de 465 sense cutrades estil FGC-Vallès.
El problema, és que si la reformes, has de tallar no només la L1 a Arc de Triomf (que de tota manera en aquest tram mou molts més passatgers que a Sagrera), sinó el tram sencer entre Urgell i Marina, i això ja sí que és un problema, perquè la L3, la L4 i FGC quedarien impactades, i segurament la L2 i la L5 anirien pleníssimes.
A més a més, també es tallaria la R1, i no només la R3 i la R4 com a Sagrera.
La quantitat de passatgers afectats seria importantíssima.
Ara mateix no crec que sigui cap obra urgent, ja que amb el ERTMS/ETCS-II i amb la reconfiguració de vies a Sants es guanyarà una miqueta de capacitat, i més tard, amb l'estació de Sagrera-AV i amb Sant Andreu Comtal, i sobretot amb la reforma de Montcada-Bifurcació i amb els salts de moltó previstos a bifurcació Aigües (al nus de la Trinitat) i el doble salt de moltó de Montcada-Bifurcació (un a cada extrem), es guanyarà una miqueta més de capacitat, però potser hi hagi un creixement de passatgers futur que obligui a augmentar freqüències.
Llavors, s'hauria de veure si convé més fer el tercer túnel, o perllongar andanes a Arc de Triomf i Sant Andreu Arenal.
Més que res, perquè:
Perquè Plaça Catalunya té andanes prou llargues, i sí que hi cap una doble composició de 465.metring wrote:Sobre lo de tallar L1 i Renfe, si es va fer amb Sagrera (per torns) per què no fer-ho a Catalunya?
Entenc que et refereixes a Arc de Triomf, on no hi cap una doble composició de 465, així que responc sobre la mateixa.
No és que no es pugui tallar, és que tallar el trànsit a Arc de Triomf és l'única manera de perllongar andanes per encabir-hi dobles de 465 sense cutrades estil FGC-Vallès.
El problema, és que si la reformes, has de tallar no només la L1 a Arc de Triomf (que de tota manera en aquest tram mou molts més passatgers que a Sagrera), sinó el tram sencer entre Urgell i Marina, i això ja sí que és un problema, perquè la L3, la L4 i FGC quedarien impactades, i segurament la L2 i la L5 anirien pleníssimes.
A més a més, també es tallaria la R1, i no només la R3 i la R4 com a Sagrera.
La quantitat de passatgers afectats seria importantíssima.
Ara mateix no crec que sigui cap obra urgent, ja que amb el ERTMS/ETCS-II i amb la reconfiguració de vies a Sants es guanyarà una miqueta de capacitat, i més tard, amb l'estació de Sagrera-AV i amb Sant Andreu Comtal, i sobretot amb la reforma de Montcada-Bifurcació i amb els salts de moltó previstos a bifurcació Aigües (al nus de la Trinitat) i el doble salt de moltó de Montcada-Bifurcació (un a cada extrem), es guanyarà una miqueta més de capacitat, però potser hi hagi un creixement de passatgers futur que obligui a augmentar freqüències.
Llavors, s'hauria de veure si convé més fer el tercer túnel, o perllongar andanes a Arc de Triomf i Sant Andreu Arenal.
Ahir (11/05/2018):
A Cunit:
[des del tren]
-Teleindicadors en servei. Model Deimos/Aesys en color.
-N'hi ha un total de nou: dos per via a les andanes centrals, i un a l'andana de l'edifici de viatgers.
[des del tren]
-Teleindicadors en servei. Model Deimos/Aesys en color.
-N'hi ha un total de nou: dos per via a les andanes centrals, i un a l'andana de l'edifici de viatgers.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
El perllongament d'andanes a Arc de Triomf no ha d'anar subjecte a fer el tercer túnel, ja que ni el perllongament d'andanes, ni l'ERTMS, ni tots els salts de moltó que cites solucionaran els problemes de col·lapse dels túnels de Rodalies. Està clar que tard o d'hora totes les andanes de la xarxa s'hauran d'ampliar als 200 metres, pel que tard o d'hora hi haurà modificacions o talls en el servei. El que no té sentit és que no puguis ficar una doble 465 a Blanes o Maçanet durant l'estiu pel simple fet de que una única estació de totes les que té la línia no està adaptada per fer-ho.437.001 wrote:Molt em temo que reformar Plaça Catalunya costaria una milionada que no procedeix, amb tantes coses pendents.
Més que res, perquè:
No és que no es pugui tallar, és que tallar el trànsit a Arc de Triomf és l'única manera de perllongar andanes per encabir-hi dobles de 465 sense cutrades estil FGC-Vallès.metring wrote:Sobre lo de tallar L1 i Renfe, si es va fer amb Sagrera (per torns) per què no fer-ho a Catalunya?
El problema, és que si la reformes, has de tallar no només la L1 a Arc de Triomf (que de tota manera en aquest tram mou molts més passatgers que a Sagrera), sinó el tram sencer entre Urgell i Marina, i això ja sí que és un problema, perquè la L3, la L4 i FGC quedarien impactades, i segurament la L2 i la L5 anirien pleníssimes.
A més a més, també es tallaria la R1, i no només la R3 i la R4 com a Sagrera.
La quantitat de passatgers afectats seria importantíssima.
Ara mateix no crec que sigui cap obra urgent, ja que amb el ERTMS/ETCS-II i amb la reconfiguració de vies a Sants es guanyarà una miqueta de capacitat, i més tard, amb l'estació de Sagrera-AV i amb Sant Andreu Comtal, i sobretot amb la reforma de Montcada-Bifurcació i amb els salts de moltó previstos a bifurcació Aigües (al nus de la Trinitat) i el doble salt de moltó de Montcada-Bifurcació (un a cada extrem), es guanyarà una miqueta més de capacitat, però potser hi hagi un creixement de passatgers futur que obligui a augmentar freqüències.
Llavors, s'hauria de veure si convé més fer el tercer túnel, o perllongar andanes a Arc de Triomf i Sant Andreu Arenal.
Si ho haguessin fet entre el 2010 i 2012 (quan es van fer els vestíbuls nous) ara ja ho tindrien fet i si s'ha de tallar el tram durant l'estiu, es talla, no seria el primer cop que ho veiem. Però si anem xutant la pilota per no crear molèsties amb les obres... poca cosa millorarem. Les infraestructures no poden resignar-se a créixer pel simple fet de que les obres afecten als usuaris, és qüestió de que TMB i Rodalies facin una coordinació impecable i aprofitin el tall per dur a terme moltes altres actuacions a la infraestructura.
Baixador a Premià de Mar ja!
En licitació:
Licitaciones de Renfe
Número del Expediente: 2018-00596
OBRAS DE MEJORA DE LA ACCESIBLIDAD DE LA ESTACIÓN DE BELLVITGE, BARCELONA
Valor estimado del contrato: 4.417.067,18 EUR.
Presupuesto base de licitación
Importe: 5.344.651,29 EUR.
Importe (sin impuestos): 4.417.067,18 EUR.
Clasificación CPV: 45300000 - Trabajos de instalación en edificios.
Plazo de Ejecución: 12 Mes(es)
Lugar de ejecución: Barcelona
Subentidad Nacional: Barcelona
Código de Subentidad Territorial: ES511
Última Modificación: 11/05/2018
Fecha Publicación: 11/05/2018
Ver documentos adjuntos
Re: En licitació:
No acabo d'imaginar-me com s'ho faran per encabir-hi els ascensors: les escales no són precisament amples.437.001 wrote:Número del Expediente: 2018-00596
OBRAS DE MEJORA DE LA ACCESIBLIDAD DE LA ESTACIÓN DE BELLVITGE, BARCELONA
Tal i com són ara, un ascensor no hi cap...
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
¿Y no podrían colocar rampas en lugar de ascensores?
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
En Bellvitge no sobra el espacio para un ascensor, así que para una rampa... aún menos.Renfe445 wrote:¿Y no podrían colocar rampas en lugar de ascensores?
Además, se supone que se soterrará en un futuro.